Fles voedingschema 8 maanden

22-07-2018 16:38 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees dat ik vanaf 8 maanden een fles voeding mag gaan afbouwen. Van 4x naar 3x. Is dit wel 3x 210 cc?
Hoe doe ik dit?
Als ik de laatste avond fles laat vallen wat geven jullie je baby voor het eten gaan? Een pap fles? Of is er nog iets anders?

En wat is jullie voedingschema ben ik erg benieuwd naar :)
Ik zou gewoon je kindje volgen, misschien wil ze liever wat vaker kleinere flessen of juist niet. 210 vind ik we een hele plons voor zo'n kleintje. Ik gaf bv en zat met 8 maanden op minstens 5 voedingen, soms meer.
Alle reacties Link kopieren
Ik gaf 's ochtends een papfles 180 + 6 + pap, 's middags een fles melk 180 + 6 + brood en s avonds na het eten als toetje wat yoghurt.
Alle reacties Link kopieren
Wij zitten nu op 3-4 flessen per dag (altijd 6+180), van het consultatiebureau moesten we gaan afbouwen naar 3 en vast eten opbouwen. Het is nog een beetje zoeken.

Over het algemeen: dit is was we proberen
-6/7 u: papfles (6+180 + 3 scheppen pap)
- 10 u: fruit
- 12 u: brood
- ergens s middags nog een keer fles
- tussendoortjes: soepstengels, rijstwafels
- 17.30: avondeten groente prutje, met yoghurt toe
- voor slapen gaan: fles
Alle reacties Link kopieren
Onze dochter is altijd een slechte ‘melk’ drinker geweest. Mede door koemelk allergie, met Pepti is ze iets beter gaan drinken maar nog steeds niet optimaal hoor.

Ons schema voor haar is als volgt:
Half 8/ 8 uur papfles 180+6
10:00 fruit +/- 50 ml
13:00 broodje & 100 ml water
16:00 fruit +/- 50 ml en een Nijntje koekje of maisknabbel
18:00 200 gr (soms niet helemaal op maar komt in de buurt) warm eten &100 ml water
22:00 210+7 fles

Tussendoor drinkt ze ook wel slokjes water, soms wat kruidenthee, sap weigert ze te drinken. Ik modder volgens de meesten maar wat aan maar ze groeit goed en geeft zelf wel aan wat ze wel en niet wil hoor. Ik weet zeker dat die van jou dat ook doet en als hij of zij wel 4 flessen wil, who cares toch, jij bent de moeder.

Je kunt ook altijd bij het cb een boekje halen over hoe je vaste voeding opbouwt he :)
In the end we only regret the chances we didn't take.
Alle reacties Link kopieren
Je kan ook ranja geven
Alle reacties Link kopieren
Hier is dochter bijna 8 maanden en krijgt nog 4x 180+6 flessen.
Op het cb zeiden ze deze week dat als ze goed een boterham eet dat ik dan de fles van 15u mag afbouwen.

Ze krijgt om 7-11-15-19 een fles en eet op een goeie dag 3 mini stukjes brood.
Alle reacties Link kopieren
MauroTheSeadog schreef:
22-07-2018 17:19
Je kan ook ranja geven
Ranja?
Water lijkt me een gezonder advies.
aankleefsjaan schreef:
22-07-2018 17:28
Ranja?
Water lijkt me een gezonder advies.
Ga er nou niet op in joh.
Alle reacties Link kopieren
aankleefsjaan schreef:
22-07-2018 17:28
Ranja?
Water lijkt me een gezonder advies.
Mijn zoon vertikt het om water te drinken dus hij krijgt water met een drup ranja erin.

TO, je doet het toch goed met de voeding zo, ik zou zeggen volg je kind gewoon en als je kind nog op die extra fles blijft, bouw je toch lekker niet af. Komt vanzelf dat ze van de flesvoeding af gaat hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ligt eraan wat je kindje nodig heeft.
Ik heb een grote baby, altijd hongerig geweest en het helpt ook niet mee dat hij H.A. voeding krijgt (verteert snel).

Mijne is 7,5 maand en krijgt nog zeker 4 flessen van 210cc. Daarnaast eet hij ook al goed zijn hapjes maar hij heeft die flessen echt nodig.
Pap wil hij niet en fruit ook niet echt. Wel groentehappen en brood. Nog geen volledige maaltijden hoor.

Ik dik de laatste fles nog wat in met johannesbroodpitmeel, en zelfs dan wordt hij in de nacht nog vaak wakker voor een klein flesje.

Overdag wil hij tussendoor ook nog wel wat diksap.

Ik zou niet te snel flessen weglaten.
Mijn dochter heeft bijna volledig flesvoeding gehad tot 8 maanden, daarvoor had ze totaal geen interesse in vast voedsel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven