Peuter koorts

22-07-2018 21:51 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beh even van me afschrijven.
Waarschijnlijk is t niets en zijn het voornamelijk mijn (zwangerschaps)hormonen maar ik maak me zo'n zorgen!

Peuter is sinds gisteren ziekig, heeft koorts (39.2) bij het naar bed gaan. Is over de dag heen op zich wel levendig, wel hangerige momenten maar dat mag als je je niet lekker voelt. Is wel alert en helder en slaapt goed. Hij is bekend met af en toe 'zomaar' 1 of 2 dagen koorts maar om de een of andere reden maak ik me zo'n zorgen om die stomme meningokokken! Blijft in mijn hoofd zitten terwijl hij geen enkel ander symptoom vertoont dan de koorts.
Niet helpend: mijn ouders waren er vanmiddag even, zegt mijn moeder: hij loopt wat stijfjes. Had ik nog niet gezien, nog meer om me zorgen over te maken.
Hij drinkt en plast prima, speelt met momenten ook nog wel maar is duidelijk niet zichzelf.

Kan iemand mij geruststellen?
Ja hoor, de HAP kan je gerust stellen.
gewoon even bellen als je je zorgen maakt.
Alle reacties Link kopieren
De huisartsenpraktijk kan je geruststellen :)
Mensen die op een schermpje dit lezen hebben geen idee toch?
Bel even om te overleggen?
Een zebra is geen paard met strepen
Onze dochter heeft de afgelopen 2 dagen ook koorts gehad en wat hangerig, hoofdpijn, koud en dan weer warm enz. Ik dacht zelf dat het gewoon door de warmte kwam.
Als hij verder geen andere symptomen heeft, zou ik me er niet al te druk om maken. Goed in de gaten houden, genoeg laten drinken en eventueel paracetamol geven tegen de koorts. Het stijfjes zijn kan daar ook bij horen, koorts en spierpijn gaan vaak samen :)
Eventueel de hap bellen als je je echt zorgen maakt.
Alle reacties Link kopieren
Is het niet erg overdreven om hier de hap voor te bellen? Hij is hier op zich mee bekend en ik denk (vrees) dat t mijn hormonale irreële gedachten zijn die t nu zo erg maken.

Whomi, is jouw kind ook zo hangerig?
Beter te vaak als te weinig bellen
Alle reacties Link kopieren
Nee ik vind het niet overdreven. Ze zijn er toch voor overleg?
Overdreven zou zijn als je een ambulance bestelde of m in de auto gooide en met gierende banden bij de EHBO aan komt scheuren.
Als je zwanger bent is stress voor jou ook niet fijn.
Ik zou bellen en precies uitleggen wat je typte :)
Een zebra is geen paard met strepen
Alle reacties Link kopieren
Je kan zelf een paar kleine testjes doen om te kijken of je kindje niet is uitgedroogd en ook op hersenvliesontsteking. Even de huid van de onderarm tussen je vingers voorzichtig iets optrekken. Veert het meteen netjes terug dan is er geen kenmerk van uitdroging. je test als het ware de elasticiteit van de huid. Je kunt ook even kijken of hij zelf het hoofd op de kin kan doen. Een stijve nek kan een symptoom zijn.

Bij twijfel kun je altijd even de doktersdienst bellen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Suykerspin schreef:
22-07-2018 21:59
Is het niet erg overdreven om hier de hap voor te bellen? Hij is hier op zich mee bekend en ik denk (vrees) dat t mijn hormonale irreële gedachten zijn die t nu zo erg maken.

Whomi, is jouw kind ook zo hangerig?
Ze was erg hangerig ja. Heeft de halve dag in de caravan gehangen met haar iPad. Ze wilde zelfs een middagdutje doen! Dat ben ik al jaren niet meer gewend.
Alle reacties Link kopieren
Thnx viva Amber. Op basis van jouw testjes zou hij niet uitgedroogd zijn, en ws ook geen hersenvliesontsteking hebben. Volgens mijn man is hij morgen weer zo fris als een hoentje en ergens denk ik ook wel dat hij gelijk heeft, maar ergens blijft toch die wat als.... spoken
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
22-07-2018 22:11
Ze was erg hangerig ja. Heeft de halve dag in de caravan gehangen met haar iPad. Ze wilde zelfs een middagdutje doen! Dat ben ik al jaren niet meer gewend.
Ach wat sneu nog op vakantie ook! Hier een middagdut van 2.5 uur waar hij meestal aan een uurtje, anderhalf genoeg heeft. Maar even aan toegegeven.
Alle reacties Link kopieren
Bij koorts in de zomer ook altijd even checken of er geen tekenbeet te zien is. Zeg ik niet om je ongerust te maken, maar wel iets om even te controleren. Als peuters in het gras hebben gespeeld/buiten zijn geweest is die kans aanwezig.
Alle reacties Link kopieren
Oei das een hele goeie! Gaan we doen, thnx!
Alle reacties Link kopieren
Goed om te horen. Kijken met een vergrootglas werkt het beste. Teken kunnen in principe overal op het lichaam zitten, maar vergeet vooral niet: tussen vingers/tenen, onder de oksels, kuiten, navel, hoofdhuid (bij een kind met bruin of zwart haar ga je het daar het nooit vinden waarschijnlijk, maar bij blond haar is het makkelijker). Niet alleen zoeken naar een rode kring (krijg je lang niet altijd namelijk) maar ook naar de teek zelf, misschien al een beetje volgezogen.
Is even werk dus :) maar wel belangrijk. Hopelijk knapt hij snel op!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal! Vanmorgen was ie weer koortsvrij en prima te pas. Wil alleen nog niet eten, maar gisteravond hebben we een blaasje (afte) ontdekt tussen zijn lip en tandvlees, dit zal hem wel zeer doen. Pap gaat er wel in gelukkig, maar verder weigert hij alle eten stelselmatig. Iemand hier nog tips voor of is dit gewoon wachten tot het over is?
Als hij maar goed blijft drinken is er voorlopig niets aan de hand, zijn eetlust komt wel terug. Probeer eens zijn lievelings- snoepje..
Alle reacties Link kopieren
Drinken doet ie wel gelukkig dus echt veel zorgen maak ik me daar niet over. T is niet dat hij veel bij te zetten heeft, maar hij zal de hongerdood niet direct sterven.
Snoepje al geprobeerd! Nee mama, doet zeer in de mond...
Als hij energie te weinig energie heeft kan je altijd nog wat druivensuiker in z'n limo doen tot het probleem is opgelost.
Alle reacties Link kopieren
Ow das een idee! Hebben we zelfs in huis, nooit aan gedacht, bedankt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven