Het grote speelgoedtopic 2018

01-08-2018 07:38 1253 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien het vorige topic vol is bij deze een nieuwe!

Voor iedereen die kado's zoekt voor verjaardag, sinterkerst, voor je kind, kleinkind, broertje, zusje...

Hopelijk weer net zo'n succes als het vorige deel :-)
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
:cheer:
Alle reacties Link kopieren
Kunnen speelgoed-opruimtips hier ook in?
Ik ben op zoek naar:
- tips om knutselspullen netjes op te ruimen. Belangrijk: het staat in het zicht! (Open boekenkast) Hebben jullie mooie bakjes gevonden of een ander handig systeem?
- tips over het op zolder opruimen van grote krengen zoals toettoet garage, loopwagentje en al dat soort zooi. Het laat zich niet stapelen of in een curverbak proppen. Mijn hele zoldervloer wordt in beslag genomen :|

Hoe doen jullie dat? Want als zometeen Sint weer nieuw speelgoed komt brengen, mag ik wel iets aan het opruimprobleem doen..
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Nijntje* schreef:
01-08-2018 08:06
Kunnen speelgoed-opruimtips hier ook in?
Ik ben op zoek naar:
- tips om knutselspullen netjes op te ruimen. Belangrijk: het staat in het zicht! (Open boekenkast) Hebben jullie mooie bakjes gevonden of een ander handig systeem?
- tips over het op zolder opruimen van grote krengen zoals toettoet garage, loopwagentje en al dat soort zooi. Het laat zich niet stapelen of in een curverbak proppen. Mijn hele zoldervloer wordt in beslag genomen :|

Hoe doen jullie dat? Want als zometeen Sint weer nieuw speelgoed komt brengen, mag ik wel iets aan het opruimprobleem doen..
Wij hebben een kist staan, hier kan al het speelgoed in, en niemand die er meer iets van ziet.
snowgirl1 schreef:
01-08-2018 08:12
Wij hebben een kist staan, hier kan al het speelgoed in, en niemand die er meer iets van ziet.
Knutselspulletjes en loopwagentjes laten zich niet zo goed opruimen in een ki t
Wij hebben in de kelder een lundia kast staan met grote bakken waar de loopwagen, winterdekbed, baby inzet van de stokke steps, etc in zitten. Dan is het van de grond en neemt het geen ruimte meer in.
Voor de knutselspullen hebben de opbergers van MUJI: http://www.muji.eu/pages/online.asp?Sec=9&Sub=38 & http://www.muji.eu/pages/online.asp?Sec=9&Sub=39
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik de Moppe ladenkastjes van Ikea om mijn knutselspullen in op te bergen. Ze zijn tegenwoordig wel van slechtere kwaliteit dan 20 jaar geleden (ik heb ze van meerdere generaties en je ziet het hout dunner worden naarmate ze nieuwer zijn en sommige hout is karton geworden), maar ze doen het nog steeds goed.
Alle reacties Link kopieren
Nijntje* schreef:
01-08-2018 08:06
Kunnen speelgoed-opruimtips hier ook in?
Ik ben op zoek naar:
- tips om knutselspullen netjes op te ruimen. Belangrijk: het staat in het zicht! (Open boekenkast) Hebben jullie mooie bakjes gevonden of een ander handig systeem?
- tips over het op zolder opruimen van grote krengen zoals toettoet garage, loopwagentje en al dat soort zooi. Het laat zich niet stapelen of in een curverbak proppen. Mijn hele zoldervloer wordt in beslag genomen :|

Hoe doen jullie dat? Want als zometeen Sint weer nieuw speelgoed komt brengen, mag ik wel iets aan het opruimprobleem doen..
De beste oplossing voor het grote speelgoed is weggooien ;) er is volgend mij geen enkele manier om dat goed op te bergen.

Knuselspullen heb ik in plastic bakken en dan op soort. Dus een bak play doh, een bak tekenspullen, een bak verfspullen enz...
If you can dream it, you can do it.
Alle reacties Link kopieren
mel.nl schreef:
01-08-2018 08:27
De beste oplossing voor het grote speelgoed is weggooien ;) er is volgend mij geen enkele manier om dat goed op te bergen.

Knuselspullen heb ik in plastic bakken en dan op soort. Dus een bak play doh, een bak tekenspullen, een bak verfspullen enz...
En dat soort ‘groter’ knutselspul heb ik inderdaad in bakken liggen.
Alle reacties Link kopieren
rosings schreef:
01-08-2018 08:14
Knutselspulletjes en loopwagentjes laten zich niet zo goed opruimen in een ki t
Loopwagens wordt idd lastig, knutselspullen lukt hier wel. We zetten de fietsjes, skippypaard aan het eind van de dag bij elkaar on een hoek. Net als zijn garage die past ook niet in de kist.
Alle reacties Link kopieren
snowgirl1 schreef:
01-08-2018 08:29
Loopwagens wordt idd lastig, knutselspullen lukt hier wel. We zetten de fietsjes, skippypaard aan het eind van de dag bij elkaar on een hoek. Net als zijn garage die past ook niet in de kist.
Het gaat om groot spul dat niet meer gebruikt wordt (en waarschijnlijk bewaard voor de volgende?) en stapelt zich een beetje op op de zolder.

Ik zou daar ook een stellingkast voor gebruiken denk ik. Je hebt best diepe stellingkasten.
Wij hebben trouwens ook zo’n ding onder het ledikant van dreumes:

Afbeelding


We hadden het eerst onder de bank maar dreumes vind het ook fijn om in de slaapkamer te spelen. Misschien levert het inspiratie op.
Groot spul (toettoet, loopwagentjes etc) heb ik verkocht. Sowieso al het speelgoed dat ze ontgroeid zijn.
Ja!! Ik ben er bij.

Opbergen op zolder: echt grote curver bakken en zo veel mogelijk uit rlkaar halen.
Opbergen in de woonkamer: die opbergbank van ikea, echt groot en past veel in. De oude garage van toet toet kan er gewoon zo in bv. Een expedit kast voor ander speelgoed. Plastic opbergbakken van Xenos of de action er in, het is even meten maar er is een soort van de action waarvan er 3 op elkaar passen of de combinatie van 1 grotere van xenos en 1 van de action.
Opruimen van knutselspullen: Ik zou 2 emmertjes (van die kleine metalen in een leuk kleurtje) nemen voor potloden en stiften en wat stapelbare bakjes. Een paar voor papier, filt, verf en kwasten ed en 1 wat hogere waar je dan met karton of kleine mandjes oid een onderverdeling kan maken in verschillende vakjes net als eem bestekbak. Lijm, scharen ed dan daar in.
Iemand een tip voor onmisbaar speelgoed voor een meisje? Hoeft niet groot of duur te zijn maar onze 3e is een meisje en met 3 kinderen in om en nabij 3 jaar is er echt al heel veel voor deze leeftijdscategorie...

Ze moet nog geboren worden dus ik heb niet dringend iets nodig, maar verder dan de nog onvervulde wensen voor de oudste 2 kom ik nergens op. Wobbel krijgen ze alle 3 samen met sint/kerst, verder wil ik nog graag sensory tubes en de regenboog van Grimms maar dat zijn beide vrij prijzige dingen.

Keukentje is er, fietsjes ed ook genoeg, boekenkast vol boeken al zijn er altijd meer prentenboeken te verzinnen, duplo en toet toet zo veel dat ik echt niet meer er van wil, muziekinstrumenten genoeg om je mee uit te leven, auto's te over, puzzels in alle vormen en maten, een pop is er sinds de 2e geboren is voor de oudste die ook luiers wil verschonen ed. Trekdier, duwdier, mooie houten ballenbaan... We hebben echt te veel en toch vragen mensen om wat we willen voor haar. Kleren ben ik denk ik te moeilijk in en bonnen willen ze niet geven... Dus dan speelgoed of knuffeltjes maar geen idee wat..

Luxe probleem natuurlijk, maar ik davht misschien weten jullie wel nog een geniale tip. Hoeft niet perse roze of voor meisjes hoor, ik heb liever niet te veel roze eigenlijk :P
als wat naar zolder zou moeten gaan, gaat hier weg. tenzij je natuurlijk nog een kindje wilt, dan kan je het bewaren.
knutselspullen in plastic bak van action. in de open boekenkast heb ik rieten manden. Ik heb tevens op zolder een grote dekenkist met speelgoed wat niet in plastic bakken past.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
01-08-2018 08:31
Het gaat om groot spul dat niet meer gebruikt wordt (en waarschijnlijk bewaard voor de volgende?) en stapelt zich een beetje op op de zolder.

Ik zou daar ook een stellingkast voor gebruiken denk ik. Je hebt best diepe stellingkasten.
Ja, loopauto en fietsjes zijn groot spul. Staat hier beneden, zoon speelt er ook nog mee, bewaren we idd voor de volgende, momenteel zwanger.
Alle reacties Link kopieren
YellowLemonTree schreef:
01-08-2018 09:01
Iemand een tip voor onmisbaar speelgoed voor een meisje? Hoeft niet groot of duur te zijn maar onze 3e is een meisje en met 3 kinderen in om en nabij 3 jaar is er echt al heel veel voor deze leeftijdscategorie...
Gewoon, hetzelfde als voor de jongetjes. Verschil komt pas als ze naar school gaan.
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Kleinezon schreef:
01-08-2018 09:19
Gewoon, hetzelfde als voor de jongetjes. Verschil komt pas als ze naar school gaan.
Ja, ik heb voor de jongens ook gewoon een keukentje, pop ed maar gewoon echt geen idee wat ik voor de 3e er bij moet/kan komen.. Ook niet als het een jongen was geweest.
Alle reacties Link kopieren
YellowLemonTree schreef:
01-08-2018 09:28
Ja, ik heb voor de jongens ook gewoon een keukentje, pop ed maar gewoon echt geen idee wat ik voor de 3e er bij moet/kan komen.. Ook niet als het een jongen was geweest.
Herkenbaar mijn derde is nu net 6 weken... maar met sinterklaas moet ze natuurlijk ook kadootjes…. ben echt nog aan het nadenken... wobbel vind ik trouwens ook leuk maar vraag me af hoeveel er mee gespeeld gaat worden en of het geen sta in de weg wordt.... sowieso moet ik wat opruimen maar het is zo vervelend als je met verjaardagen sta in de weg speelgoed krijgt het kan nu eenmaal niet meteen weg. toettoet ligt hier op kamer zoon (is 5 nu) maar speelt er nog regelmatig mee dus dat blijft nog even, zit voor het grootste deel in speelgoedkist.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven