Omgangsregeling en (afspraken over) privacy

06-08-2018 22:23 206 berichten
Ik ben gescheiden en voor de kinderen hebben we een omgangsregeling, de kinderen wonen een x aantal dagen per 2 weken bij hun vader en een groter x aantal dagen per 2 weken bij mij. Ze zijn dus de meeste tijd bij mij. Ik ben in ons oude huis blijven wonen, ex is verhuisd.
Hij heeft een nieuwe vriendin die ze inmiddels kennen. Ik heb een vriend die ze nog niet kennen.
Nu is het in de afgelopen maanden al enkele keren voorgekomen dat de kinderen als ze bij hem zijn iets op willen halen en dan stonden ze opeens voor de deur. Ik heb ex gevraagd even te overleggen voordat hij met ze voor de deur stond. Hij vindt dat ik daarmee een raar signaal aan de kinderen geef. Want ze wonen hier tenslotte, dit is hun huis, dus ze moeten hier ten alle tijde kunnen komen als ze dat willen, om iets op te halen wat ze missen of desnoods zomaar. Ik wil op de dagen dat ze bij hem zijn enige privacy en kans iets van een eigen leven proberen op te bouwen, zonder dat ik er rekening mee hoef te houden dat er opeens een kind voor mijn neus kan staan. Dus dat ik in mijn huis dus ook mannelijk gezelschap kan hebben of kan daten zonder dat zij daar perse iets van af hoeven weten of onverwachts mee geconfronteerd worden.
Ex gaf aan dat ik maar moest bedenken wat er belangrijker is, mijn privacy of het signaal dat ik daarmee naar de kinderen geef. Dat ze hier niet welkom zijn. Hoe doen andere gescheiden ouders dat? kunnen je kinderen te allen tijden binnen komen vallen of hebben jullie daar afspraken over
anoniem_309749 wijzigde dit bericht op 07-08-2018 00:16
1.41% gewijzigd
Sorry, maar ik snap het eerlijk gezegd ook niet. Je geeft inderdaad een raar signaal af. Als je bezoek hebt, kun je toch voortijdig je ex appen?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat de kinderen gewoon binnen moeten kunnen op de plaatsen waar ze wonen. Ik denk dat dit wel het veilige gevoel geeft bij wat je thuis noemt.
Alle reacties Link kopieren
Het is niet jouw huis maar jullie huis. Je kinderen zijn daar meer dan bij je ex. Dat ze eerst een soort van toestemming moeten vragen zou ik heel raar vinden!

Het is wat anders als je ex iedere keer onaangekondigd voor de deur of in huis staat. Maar je kinderen moeten er altijd naar binnen mogen.

Misschien kan je de kinderen wel vragen even een apje te sturen. Maar meer ook niet.
Alle reacties Link kopieren
De enige ervaring die ik voor je heb is hoe mijn gescheiden ouders dat deden. Ik was 11, had de sleutels van beide huizen en was op beide plekken thuis. Mijn ouders hadden dus exact dezelfde privacy als voor hun scheiding. Dat mijn ouders seks hadden was voor en bande scheiding even vanzelfsprekend, alleen na de scheiding niet meer met elkaar.

We zijn vrij open opgevoed, dus het was niet erg schokkend ze te betrappen.

Niet thuis mogen komen zou extreem schokkend zijn geweest
anoniem_361296 wijzigde dit bericht op 06-08-2018 22:31
6.52% gewijzigd
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Ik vind dit altijd zo sneu. Ouders willen scheiden, ouders willen een nieuwe partner, ouders willen privacy.. Ouders willen altijd heel veel. Wat zou het kind willen? Dat wordt vast niet gevraagd.
ik vroeg of ze even kunnen bellen of appen, als ze iets op willen komen halen, maar dat vond ex raar. hij stond ook wel eens zomaar onaangekondigd met ze voor de deur.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het verschrikkelijk vinden als mijn kinderen niet altijd kunnen komen omdat ik met nieuwe vriend op de bank wil zitten.
De kinderen wonen bij mij, ook al wonen ze ook bij papa.
Als ze wat ouder zijn hebben ze een sleutel neem ik aan.
Hoe ga je dat dan doen?
Alle reacties Link kopieren
bluebirdie schreef:
06-08-2018 22:31
ik vroeg of ze even kunnen bellen of appen, als ze iets op willen komen halen, maar dat vond ex raar. hij stond ook wel eens zomaar onaangekondigd met ze voor de deur.
Bellen of je in je eigen huis mag lijkt me echt ernstiger dan ontdekken dat je moeder een mens is
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
En als ze je nieuwe vriend nog niet kennen? Dan komt hij nooit bij je thuis of je neemt het risico dat je opeens overlopen wordt door een kind dat iets op komt halen?
bluebirdie schreef:
06-08-2018 22:31
ik vroeg of ze even kunnen bellen of appen, als ze iets op willen komen halen, maar dat vond ex raar. hij stond ook wel eens zomaar onaangekondigd met ze voor de deur.
Onaangekondigd met je ex erbij is raar. Hij zou je van te voren moeten inlichten. Misschien ben je niet eens thuis? Je kinderen moeten altijd thuis kunnen komen. Een appje is dan gewoon handig. Want nogmaals, wie weet ben je niet thuis.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je een raar signaal afgeeft naar je kinderen hiermee. Niet ok.
Alle reacties Link kopieren
bluebirdie schreef:
06-08-2018 22:31
ik vroeg of ze even kunnen bellen of appen, als ze iets op willen komen halen, maar dat vond ex raar. hij stond ook wel eens zomaar onaangekondigd met ze voor de deur.
Waarom zouden ze moeten bellen of appen om hun eigen huis in te kunnen? Zo zullen je kinderen er over denken.
Alle reacties Link kopieren
bluebirdie schreef:
06-08-2018 22:31
ik vroeg of ze even kunnen bellen of appen, als ze iets op willen komen halen, maar dat vond ex raar. hij stond ook wel eens zomaar onaangekondigd met ze voor de deur.
Ja, dat vind ik ook raar. Je bent geen parttime moeder en het is ook hun huis.
Ik ben niet gescheiden, dus ik kan niet uit ervaring meepraten. Maar ik kan me er weinig bij voorstellen dat je kinderen niet welkom zijn in hun eigen huis, hun hoofdverblijf en hopelijk veilige basis. Bij hun vader zijn ze maar enkele dagen per twee weken, dat zal ook al niet helemaal 100% als thuis voelen. Mijn eigen kinderen zijn heel huiselijk, ons huis heeft echt betekenis voor ze en voor hen zou dit dus echt heel vervelend zijn.
JollyRider schreef:
06-08-2018 22:33
Bellen of je in je eigen huis mag lijkt me echt ernstiger dan ontdekken dat je moeder een mens is
Bovendien heeft vader ook een nieuwe vriendin. Blijkbaar kunnen ze prima met veranderingen omgaan.
koko67 schreef:
06-08-2018 22:34
Waarom zouden ze moeten bellen of appen om hun eigen huis in te kunnen? Zo zullen je kinderen er over denken.
Misschien hebben ze geen sleutel?
Dit is het vivaforum. Waar je kinderen altijd in alle situaties je nummer 1 moeten zijn. Een nieuwe relatie mag je eigenlijk pas aangaan als ze meerderjarig zijn. Tot die tijd draait alles om je kinderen want 'zij hebben er nu eenmaal niet om gevraagd' dat hun ouders gescheiden zijn.

Dus reken er maar op dat je je privacy kan vergeten en daar moet je eventuele vriend zich naar aan aanpassen.

Het moge duidelijk zijn dat mijn mening hieromtrent niet overeen komt met de gebruikelijke mening hierover op het vivaforum, maar ik waarschuw je maar alvast voor de 'alles-moet-om-je-kinderen-draaien-brigade' hier.
Alle reacties Link kopieren
bluebirdie schreef:
06-08-2018 22:34
En als ze je nieuwe vriend nog niet kennen? Dan komt hij nooit bij je thuis of je neemt het risico dat je opeens overlopen wordt door een kind dat iets op komt halen?
Precies.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Rare vraag, het is toch thuis voor je kinderen? Natuurlijk kunnen ze altijd, onverwacht, binnenlopen.

Ik ben niet gescheiden maar mijn kinderen zijn er ook gewoon altijd.

Als ik wil masturberen of als mijn man zich in vrouwenkleren wil hullen, doen we dat als ze slapen/op school zitten oud ;)
vandale wijzigde dit bericht op 06-08-2018 22:40
0.68% gewijzigd
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
Huh? Dus het huis is alleen van jou en je kinderen zijn toevallige passanten en niet welkom als ze bij hun vader zijn. Je vind dus dat jouw kinderen geen thuis mogen hebben, enkel een verblijfplaats als het moeders uitkomt.

Echt te bizar voor woorden dit. Als je niet door je kinderen met je nieuwe neukertje gezien wil worden ga je dus niet in je eigen huis van bil of koffiedrinken met hem, maar elders.

Werkelijk, hoe verzin je het
Alle reacties Link kopieren
Vesper- schreef:
06-08-2018 22:35
Bovendien heeft vader ook een nieuwe vriendin. Blijkbaar kunnen ze prima met veranderingen omgaan.
En hoewel een beetje ongemakkelijk: normaal opgevoede kinderen gaan niet rechtstreeks in psychose omdat papa en mama verliefd zijn, zoenen of, oh jee, neuken. Normaal over praten, moeten ouders die samen zijn ook hoor.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
ika35 schreef:
06-08-2018 22:36
Dit is het vivaforum. Waar je kinderen altijd in alle situaties je nummer 1 moeten zijn. Een nieuwe relatie mag je eigenlijk pas aangaan als ze meerderjarig zijn. Tot die tijd draait alles om je kinderen want 'zij hebben er nu eenmaal niet om gevraagd' dat hun ouders gescheiden zijn.

Dus reken er maar op dat je je privacy kan vergeten en daar moet je eventuele vriend zich naar aan aanpassen.

Het moge duidelijk zijn dat mijn mening hieromtrent niet overeen komt met de gebruikelijke mening hierover op het vivaforum, maar ik waarschuw je maar alvast voor de 'alles-moet-om-je-kinderen-draaien-brigade' hier.
Nonsens. Er is een groot gebied tussen “slaaf van je kinderen zijn” en “je kinderen een thuis ontnemen”
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Je ex moet respecteren dat jij in je huis kan doen wat jij wil, en aangeven wanneer de kinderen er behoefte aan hebben "thuis " te komen, dat zegt al genoeg...dat is geen raar signaal aan je kinderen, dat is hoe hij het graag ziet....

Ga je eigen gang, daar heb je recht op, en als hij, blijkbaar, de behoefte heeft, op jouw stoep te staan (terwijl de kinderen bij hem zijn) kan je daar poep aan hebben......

Jij hebt recht op je eigen leven. En ik vind het goed dat je dat "leven" niet wil mixen met je kinderen...wees voorzichtig, maar laat je niet beïnvloeden door je ex.
Ik vind even appen met een waarschuwing van ex helemaal geen raar verzoek.
Je gaat er ergens vanuit dat je ex voor de kinderen zorgt en ja jij hebt dan ook het recht een nieuwe relatie op te bouwen.
Wel hoop ik dat als je zo'n appje krijgt je tegen je vriend zal zeggen: broek ophijsen en aan de koffie mijn kinderen komen eraan. Dat je niet zal zeggen: het komt nu niet uit. Want zo werkt het natuurlijk niet met kinderen.
Je kunt met je nieuwe vriend ook na 19.30 afspreken en dan tegen je ex zeggen: goh ik date nu wat, na 19.30 gewoon even niet.
Dat vind ik 8-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven