Hoe groot is jouw kind?

07-08-2018 21:47 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Gewoon omdat ik benieuwd ben,
Mijn zoon van 5,5 jaar is recentelijk gemeten en is 1, 24 lang en heeft schoenmaat 33.
Ik zie wel dat hij lang is, maar kreeg ook de opmerking dat wij zijn lengte in de gaten moeten houden en anders een doorverwijzing moeten vragen naar de kinderarts.
Wij wuifden dit weg, maar toch zit het nog wel in ons achterhoofd en ben benieuwd wat de "gemiddelde" lengte is.

Hoelang is jullie kind?
Mijn ene kind is bijna 10 en is 1.22 en heeft schoenmaat 31.
Mijn andere kind is 5 en is 1.10 en heeft schoenmaat 27.
Kortom, je hebt weinig aan random hoe lang is wie.
Mijn neefje is bijna 5 en te vergelijken met jouw zoontje. Die is dus langer dan mijn oudste van 10, net zoals twee buurjongetjes van net 5.
Die laatste kinderen zijn ook nog eens de helft zwaarder.
Kind 1 is 8.5, 122 cm, weegt 21.6 kg en heeft schoenmaat 31/32.
Kind 2 is 7.5, 124 cm, weegt 26.6 kg en heeft schoenmaat 33.
Kind 3 is 5.5, 105 cm, weegt 16.8 kg en heeft schoenmaat 26/27
anoniem_227343 wijzigde dit bericht op 07-08-2018 21:55
6.86% gewijzigd
Zijn jullie zelf lang? Zo ja, dan is er niet zo gek veel aan de hand. Mijn beide kinderen zijn langer dan gemiddeld, de oudste zit op de bovenste lijn (is nu 9 en ruim 1.50). Je kunt moeilijk stoppen met voederen. Ik snap de opmerking ook niet zo goed, want jij maakt je nu zorgen, terwijl hij niet zorgwekkend langer is dan gemiddeld.

Misschien heb je hier iets aan: https://www.tno.nl/media/4754/njcx1.pdf Jullie zoon zit aan de bovenkant van de curve, dat is alles. Dit is alleen opvallend als jullie zelf klein zouden zijn.
anoniem_328039 wijzigde dit bericht op 07-08-2018 21:57
23.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon is in mei 4 geworden.. 117cm, 23kg en schoenmaat 29... Flink aan de maat dus.. Maar wij zijn beide bovengemiddeld lang.. Ik 1.83m en man 1.93m Z'n ene oom is 1.95m en z'n andere 2.02m..

Zal dus geen kleintje worden uiteindelijk lijkt me.. Enige lastige is soms dat andere mensen hem overschatten. Daar moet ik wel voor waken.
1.90 en counting.
Alle reacties Link kopieren
Zoon van 9 is 145cm, schoenmaat 39
Zoon van 11 is 155 cm, schoenmaat 39
eva1977 wijzigde dit bericht op 07-08-2018 21:59
26.79% gewijzigd
Zoon van 6,5 is zo 1 meter 28, schoenmaat 33/34. Volgt heel consistent het groeilijntje +1,5 en zou daarmee zo rond de 1.91 uitkomen.

Jongste is tengerder en kleiner dan zijn broer op die leeftijd, nog steeds wel ruim de langste in zijn kdv-groepje. Weet zo ff niet hoe lang momenteel.

Heb nog nooit advies gehad dat in de gaten te houden.
Groot
anoniem_356538 wijzigde dit bericht op 10-08-2018 15:15
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
vrouwjagersma schreef:
07-08-2018 21:54
Zijn jullie zelf lang? Zo ja, dan is er niet zo gek veel aan de hand. Mijn beide kinderen zijn langer dan gemiddeld, de oudste zit op de bovenste lijn (is nu 9 en ruim 1.50). Je kunt moeilijk stoppen met voederen. Ik snap de opmerking ook niet zo goed, want jij maakt je nu zorgen, terwijl hij niet zorgwekkend langer is dan gemiddeld.
Wat ik zei, ik zie wel dat hij langer is, maar heb niet het idee dat hij extreem lang is.
Mijn man en ik zijn beiden trouwens niet heel erg lang. (Ik ben eigenlijk vrij klein)
Ik kan moeilijk stoppen met hem eten geven, ook al eet hij vaak meer dan ik :facepalm:
Mijn oudste is best lang. Niet van haar ouders, we zijn niet bijzonder lang. Maar ze begint met puberen.


Maar mijn jongste heeft een moeilijke start gehad en zit met 5 jaar flink onder de alleronderste curve lijn qua lengte en gewicht.

Ik ga er ook mee naar de kinderarts uiteindelijk. Om te zien of alles goed groeit en groeiafwijkingen en schildklierproblemen uit te sluiten.

Maar ook om heel misschien de puberteit te remmen zodat ze nog wat doorgroeit. Bij meisjes is de puberteit een rem op groei. Kan je dan beetje opschuiven dan groeien ze misschien nog wat.

Misschien red ze dan wel 1.50-1.60 als ze volwassen is.

Vraag me wel af wat een kinderarts voor nut heeft bij lange kinderen.
Is dat om te kijken of alles wel goed en recht ect groeit?
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 07-08-2018 22:01
6.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jongste van 6 1/2 is 1,28 lang en heeft schoenmaat 33, ik krijg constant opmerkingen over dat ze zo lang is.

Oudste is net 9 en is 1,42 lang en heeft schoenmaat 37. Ook lang dus.
Lucifer2018 schreef:
07-08-2018 22:00
Mijn oudste is best lang. Niet van haar ouders, we zijn niet bijzonder lang. Maar ze begint met puberen.


Maar mijn jongste heeft een moeilijke start gehad en zit met 5 jaar flink onder de alleronderste curve lijn qua lengte en gewicht.

Ik ga er ook mee naar de kinderarts uiteindelijk. Om te zien of alles goed groeit en groeiafwijkingen en schildklierproblemen uit te sluiten.

Maar ook om heel misschien de puberteit te remmen zodat ze nog wat doorgroeit. Bij meisjes is de puberteit een rem op groei. Kan je dan beetje opschuiven dan groeien ze misschien nog wat.

Misschien red ze dan wel 1.50-1.60 als ze volwassen is.

Vraag me wel af wat een kinderarts voor nut heeft bij lange kinderen.
Is dat om te kijken of alles wel goed en recht ect groeit?

Groei kun je ook remmen. Of je dat moet willen is een tweede.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ene kind is 1,95 m, schoenmaat 45.
De andere is 1,91 m, schoenmaat 44.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Vrouw, jij oudste is inderdaad lang! Mijn knul van bijna tien is 1,32, maar hij is een uk. Ik was zelf ook zo lang op die leeftijd (misschien nog wel langer. Ik droeg in groep 6 maar 158), maar ben uiteindelijk een gemiddelde 1,65 geworden. Mijn vader was niet zo lang geloof ik en mijn moeder juist heel lang. Mijn zus is 1,82 en ook lang. Kortom: je hoeft niet lang te worden als je lange ouders hebt.

TO. de lengtes van mijn kinderen heb ik gister toevallig gemeten.

Oudste: elf jaar en 1,42. Zijn tweelingbroer is twee centimeter langer. Schoenmaat 35 bij beiden. Ze zijn niet de kleinsten van de klas, maar wel kleiner dan de meesten.
Jongste zoon van negen: 1,32. Schoenmaat 33. Hij is de kleinste van de klas. (en de jongste)
Dochter: zes jaar, 1,15 en schoenmaat 28. Ze is de kleinste van de klas.

Mijn man is lang (1,85) en ik gemiddeld (1,65). Onze kinderen zijn allemaal een stuk kleiner dan gemiddeld, maar dat zal wel bijtrekken.
the_Wicked_Witch schreef:
07-08-2018 22:01
Groei kun je ook remmen. Of je dat moet willen is een tweede.
Ja dat is ook zo. Hoe zouden ze dat doen? Ook met hormonen?
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 07-08-2018 22:10
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
07-08-2018 22:02
Ja dat is ook zo. Hoe zouden ze dat doen? Ook met hormonen?
Bij meisjes gaat dat beter dan bij jongens.
Inderdaad met hormonen.
Dan vervroegen ze eigenlijk de puberteit, zodat het groeien stopt.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Lucifer2018 schreef:
07-08-2018 22:02
Ja dat is ook zo. Hoe zouden ze dat doen? Ook met hormonen?

Volgens mij wel, maar weet dat niet helemaal zeker.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
07-08-2018 22:00
Mijn oudste is best lang. Niet van haar ouders, we zijn niet bijzonder lang. Maar ze begint met puberen.


Maar mijn jongste heeft een moeilijke start gehad en zit met 5 jaar flink onder de alleronderste curve lijn qua lengte en gewicht.

Ik ga er ook mee naar de kinderarts uiteindelijk. Om te zien of alles goed groeit en groeiafwijkingen en schildklierproblemen uit te sluiten.

Maar ook om heel misschien de puberteit te remmen zodat ze nog wat doorgroeit. Bij meisjes is de puberteit een rem op groei. Kan je dan beetje opschuiven dan groeien ze misschien nog wat.

Misschien red ze dan wel 1.50-1.60 als ze volwassen is.

Vraag me wel af wat een kinderarts voor nut heeft bij lange kinderen.
Is dat om te kijken of alles wel goed en recht ect groeit?

Mijn oudste is inmiddels een stuk kleiner dan de jongste, zij vind het lastig vaak wordt ook gedacht dat mijn jongste de oudste van de 2 is.
Sneu voor mijn dochter. Wij vertellen haar nu dat zij groter in haar hoofd is.
Het helpt haar om haar "grote" zus te voelen.
Alle reacties Link kopieren
Dochter is bijna 8, 135 cm lang en schoenmaat 35. Nooit commentaar op gehad van artsen.

Ik ben immers 178 cm en haar vader is 195 cm.
Lente19251003 schreef:
07-08-2018 22:01
Jongste van 6 1/2 is 1,28 lang en heeft schoenmaat 33, ik krijg constant opmerkingen over dat ze zo lang is.

Oudste is net 9 en is 1,42 lang en heeft schoenmaat 37. Ook lang dus.
Mijn dochter is ook 6,5 en de uk van de klas. Dat frustreerde haar in groep 2, want er kwamen kinderen van vier binnen die langer waren.

Nu gaat ze naar groep 3 en is ze nog steeds de kleinste van de klas. Jouw dochter is lang, maar bij mijn dochter in de klas zitten meisjes die net zo lang zijn als die van jou.
Solomio schreef:
07-08-2018 22:05
Bij meisjes gaat dat beter dan bij jongens.
Inderdaad met hormonen.
Dan vervroegen ze eigenlijk de puberteit, zodat het groeien stopt.
Nog een reden waarom ik weinig stress van de lengte van beide kinderen heb. Als de zielen net zo vroeg menstrueren als hun moeder, worden ze heus niet zo lang als hun vader. En als dat wel zo is, dan is dat zo. Als ze maar mooi rechtop staan.
Love_star schreef:
07-08-2018 22:05
Mijn oudste is inmiddels een stuk kleiner dan de jongste, zij vind het lastig vaak wordt ook gedacht dat mijn jongste de oudste van de 2 is.
Sneu voor mijn dochter. Wij vertellen haar nu dat zij groter in haar hoofd is.
Het helpt haar om haar "grote" zus te voelen.
Mijn zusje ging mij ook vrij vroeg voorbij en ik heb dat even heel vervelend gevonden, maar na een tijdje merkte ik het amper. Andere mensen vonden het altijd nodig om op te merken dat ik niet de oudste kon zijn, want ik was kleiner. Ik heb maar bedacht dat zij het verkeerd hadden en dat ik toch echt de oudste was. En ik had beter haar, een mooiere oogkleur (vond ik zelf) en broeken waren nooit te kort. :)
Alle reacties Link kopieren
vrouwjagersma schreef:
07-08-2018 22:07
Nog een reden waarom ik weinig stress van de lengte van beide kinderen heb. Als de zielen net zo vroeg menstrueren als hun moeder, worden ze heus niet zo lang als hun vader. En als dat wel zo is, dan is dat zo. Als ze maar mooi rechtop staan.
Ik werd geschat op een uiteindelijke lengte van 1,92 m. Dat vond ik te lang, dus ik heb groeiremmers geslikt.
De hoop was dat ik dan op 1,85 zou uitkomen.
Het werd 1,90, dus die groeiremmers hebben niet heel goed hun werk gedaan.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Kunstenkitsch schreef:
07-08-2018 22:06
Mijn dochter is ook 6,5 en de uk van de klas. Dat frustreerde haar in groep 2, want er kwamen kinderen van vier binnen die langer waren.

Nu gaat ze naar groep 3 en is ze nog steeds de kleinste van de klas. Jouw dochter is lang, maar bij mijn dochter in de klas zitten meisjes die net zo lang zijn als die van jou.
Hoelang is jouw dochter?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven