Kinderen vermoeiend?

11-08-2018 16:47 924 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik was vanmorgen bij mijn nicht en steeds als ik met haar spreek valt mij op hoe veel zij klaagt over het hebben van kinderen. Eigenlijk is er weinig gezellig meer aan afspreken want enkel gaat het over: ik wil niet met ze spelen hoor ze vermaken zichzelf maar dat moest ik vroeger ook. Nu willen ze al weer aandacht, laat ze eens rustig zelf spelen etc. Ook heel kortaf tegen ze. Nooit doen ze iets goed. Telkens zegt ze hoe vermoeiend ze zijn. Soms wel 10 keer per uur. Haar kinderen zijn 6 maanden, 3 jaar en 6 jaar.
Ik heb mij er al vaker over verbaasd en nu weer. Heb haar er over aangesproken, gevraagd of ze wel blij was met de kinderen en gevraagd of er iets is. Ze zei dat ze van ze houd maar dat ze het gewoon niet leuk vind om dingen met ze te doen zoals knutselen spelen enzo.
Niet om veroordelend te zijn, leven en laten leven enzo. Maar ik kan mij dat dus niet zo voorstellen. Ik breng het liefst zo veel mogelijk tijd door met mijn kinderen. Denk echt wel eens nu even wat tijd voor mijzelf, maar verder vermaak ik mij door met hen te spelen en met hen activiteiten te ondernemen.
Wat ik wil met dit topic? Goede vraag :P
Ik vraag mij denk ik vooral af hoe anderen hier in staan. Moeten kinderen zich vooral zelf vermaken en hun ouders met rust laten of zorg je juist dat je zo veel mogelijk tijd met je kinderen doorbrengt?
Alle reacties Link kopieren
Als je altijd met je kinderen mee speelt , dan leren ze niet om zichzelf te vermaken.
anoniem_373911 wijzigde dit bericht op 11-08-2018 17:50
63.60% gewijzigd
Al goed dat ze er dan een aantal op de wereld heeft gezet, zodat ze tenminste met elkaar kunnen spelen.

Heb zelf geen kinderen, maar ik zou er weinig van snappen.

Dat je moe bent met een kind van 6 maanden dat waarschijnlijk nog slecht slaapt en de nodige zorg nodig heeft ... jep, waarschijnlijk wel.
Maar daar kunnen de oudste 2 weinig aan doen.

Waarom begin je dan aan kinderen als je er eigenlijk nauwelijks naar wil omkijken?

(En jep, als ik een hele dag achter mijn babysitkids aan 't rennen was of continu tussen hun ruzies kon gaan staan, was ik 's avonds ook moe. Maar dat hoorde er gewoon bij.)
Ik ken een man die zo over zijn kinderen praat, maar hij is wel destijds over de streep getrokken om kinderen te krijgen. Wilde ze eigenlijk niet. Verder is het iemand die klaagt over iedereen en over alles. Ik kan hem dan ook slecht verdragen.
Doet deze vrouw dat ook?
anoniem_77885 wijzigde dit bericht op 11-08-2018 17:08
0.74% gewijzigd
Is ze altijd al zo geweest?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat kinderen tot een jaar of 4-5 ook echt heel veel aandacht nodig hebben. Niet dat dat erg is, daar zijn ze kind voor. Maar vermoeiend is het wel. Gewoon aan verzorging en inderdaad spelen. Ik maakte er altijd echt veel tijd voor; samen spelen, fietsen, koken, iets ondernemen.... de dag is zo om.

Nu bij ons beide kinderen 6+ zijn krijg ik ook weer tijd voor mezelf!

Ik heb er echter weinig over geklaagd, want daar kunnen die kinderen verder weinig aan doen.
En O ja, juist als je zelf even wil zitten, eerst investeren in je kind. Is je kind lekker bezig dan is de kans groter dat je even echt kunt zitten.
Alle reacties Link kopieren
Je herkent dit dus echt niet? Bent elke dag onvermoeibaar in de weer om hen te vermaken??
Ik herken haar gevoelens wel van mijn eigen slechte dagen. Oudste is nu 3 en ik heb een flink slaaptekort, nog steeds. Als ik erg moe ben dan heb ik ook weinig energie voor hen en is mijn lontje korter.
Ik zou me afvragen: hoe gaat het nou echt met haar? Is het geen roep op hulp omdat ze zich depressief voelt?

Laatste: soms is je vriendin ook degene tegen wie je gewoon lekker ongenuanceerd aan wilt zeiken.
Ik kan mij voorstellen dat ze moe is. De leeftijden vd kinderen zijn ook best pittig. Combineer dat met eventueel werk buitenshuis en je frustratie is compleet. Krijgt ze wel hulp van haar man?
Alle reacties Link kopieren
Ana_Isabel** schreef:
11-08-2018 17:15
Krijgt ze wel hulp van haar man?
:rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
Moederschap is 20% trots, 10% plezier en 70% keihard werken, zeker in de periode 5-10 jaar.
Fijn dat jij knutselen leuk vindt. Ik heb een pleurishekel aan knutselen. Doen ze maar lekker zelf. Ook goed voor hun ontwikkeling enzo, zelf ontdekken.
jo12345 schreef:
11-08-2018 17:43
:rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat JO valt over ‘hulp’. Waarschijnlijk bedoelde je gewoon of haar partner (is die er?) een evenredig deel doet.
Alle reacties Link kopieren
En TO, ik herken het gevoel van je nicht wel. Heus niet iedere dag maar het is vermoeiend, zeker als je niet creatief bent. Heerlijk als ze ouder worden en er echt dingen ondernomen kunnen worden.
Alle reacties Link kopieren
Tornacense schreef:
11-08-2018 17:01
Al goed dat ze er dan een aantal op de wereld heeft gezet, zodat ze tenminste met elkaar kunnen spelen.

Heb zelf geen kinderen, maar ik zou er weinig van snappen.

Dat je moe bent met een kind van 6 maanden dat waarschijnlijk nog slecht slaapt en de nodige zorg nodig heeft ... jep, waarschijnlijk wel.
Maar daar kunnen de oudste 2 weinig aan doen.

Waarom begin je dan aan kinderen als je er eigenlijk nauwelijks naar wil omkijken?

(En jep, als ik een hele dag achter mijn babysitkids aan 't rennen was of continu tussen hun ruzies kon gaan staan, was ik 's avonds ook moe. Maar dat hoorde er gewoon bij.)
Maar het was wél vermoeiend, even als antwoord op de titel;)

Ik was echt high van de bv ofzo, want de eerste anderhalf jaar kon ik echt de wereld aan, en toen stortte ik een soort van in. Ik vind vooral de combinatie werk in een prikkelrijke omgeving en een kletstante vermoeiend.

Ik vind mijn kind ook heel vermoeiend (echt vergelijkbaar met de hardste en grootste kletser van de school), maar ik ga daar echt niet over klagen bij mijn vriendinnen.
Mevrouw75 schreef:
11-08-2018 18:01
Maar het was wél vermoeiend, even als antwoord op de titel;)

Jep, het was en is vermoeiend

Maar dat weet je dus van tevoren en calculeer je in.
Zeker bij kind 2 en al helemaal bij kind 3.
Alle reacties Link kopieren
[quote=Mevrouw75 post_id=28882468

Ik vind mijn kind ook heel vermoeiend (echt vergelijkbaar met de hardste en grootste kletser van de school), maar ik ga daar echt niet over klagen bij mijn vriendinnen.
[/quote]

Waarom eigenlijk niet? Ook niet heel af en toe?
frettie schreef:
11-08-2018 17:59
Ik denk dat JO valt over ‘hulp’. Waarschijnlijk bedoelde je gewoon of haar partner (is die er?) een evenredig deel doet.
Dat is niet duidelijk als ik het woordje hulp gebruik?

"schat, heb je hulp nodig?" Of
"schat zal ik nu een evenredig deel als jij doen qua invulling van huishoudelijke taken?"

Denk dat iedereen wel bekend is met de eerste uitspraak.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind mijn kind super leuk, gezellig en echt een schat maar...
Echt super vermoeiend.
Ben rond 18 uur helemaal op en dan moet ik haar nog naar bed brengen.
Ze is 5 heeft zichzelf nooit kunnen vermaken en is erg aanwezig.

Mag ik toch zeker weleens over klagen?
Alle reacties Link kopieren
Route88 schreef:
11-08-2018 18:17
Ik vind mijn kind super leuk, gezellig en echt een schat maar...
Echt super vermoeiend.
Ben rond 18 uur helemaal op en dan moet ik haar nog naar bed brengen.
Ze is 5 heeft zichzelf nooit kunnen vermaken en is erg aanwezig.

Mag ik toch zeker weleens over klagen?
ja dat mag, mijn kinderen zijn 4 en 8 en weten dat mama moet opladen als zij slapen. Net als de ipad aan een stekkertje zegt de oudste. Ze zijn mijn alles, ik doe veel met ze en ik doe het met alle liefde maar ja, het is vermoeiend.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Tornacense schreef:
11-08-2018 18:03
Jep, het was en is vermoeiend

Maar dat weet je dus van tevoren en calculeer je in.
Zeker bij kind 2 en al helemaal bij kind 3.
Het was bij mij wel precies andersom dan ik van te voren gedacht had. Ik vond slapeloze nachten altijd de hel en toen ik een baby had kon ik dat nou juist wel prima handelen.

Met de 2e of 3e zou je het inderdaad moeten weten.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik herken het wel. Ik zag dit ook niet aankomen toen ik zwanger raakte. Ik vind wel dat het makkelijker wordt als ze wat ouder worden, maar zeker kinderen in de leeftijd van jouw nicht vond ik ook echt zwaar,
Mevrouw75 schreef:
11-08-2018 18:26
Het was bij mij wel precies andersom dan ik van te voren gedacht had. Ik vond slapeloze nachten altijd de hel en toen ik een baby had kon ik dat nou juist wel prima handelen.

Met de 2e of 3e zou je het inderdaad moeten weten.
Dat je je ergens van bewust bent, maakt niet dat je er niet over zou mogen klagen.
Waarom neemt iemand die er zo instaat er in hemelsnaam 3? Na eentje weet je toch al wel dat t vies tegenvalt als t niet jouw ding is?
Alle reacties Link kopieren
Route88 schreef:
11-08-2018 18:17

Ze is 5 heeft zichzelf nooit kunnen vermaken en is erg aanwezig.
Misschien toch eens uitzoeken of je dit gedrag kunt ombuigen.
Je hebt er namelijk je hele leven plezier van als je jezelf kunt vermaken en daar geen anderen voor nodig hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven