Kinderkleding kopen online/winkel/alleen/samen

12-08-2018 12:26 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe doen jullie dat met kinderkleding kopen? Kopen jullie online of “nog gewoon” in de winkel? En gaat jullie kind dan mee om te passen of neem je het mee naar huis om later het eventueel terug te moeten brengen?

To trapt af: ik hou van winkelen voor mijn kinderen in fysieke winkels maar waar haal ik de tijd vandaan?! Ze zitten nog niet allemaal op de basisschool en ik werk vier dagen. Ik ga het liefst naar de stad zonder de kinderen maar omdat we in een dorp wonen vind ik het een gedoe als het niet past en het moet terug. Online winkelen vind ik minder leuk. Tweedehands ben ik niet zo’n ster in als ze in maat 92 of groter komen.
Alle reacties Link kopieren
Vroeger, nog voor de tijd van internet, ging ik 1x per 3 maanden op een zaterdag alleen naar de stad en kocht dan alles. Andere dingen die ze dan tussendoor nog nodig hadden, kocht ik gewoon bij ons in t dorp.
ik geef mn bek ook maar een douw
Grotendeels online.
Ze hebben niet zo vaak wat nodig, dus het kost weinig tijd. De ene keer bestel ik het , de andere keer haal ik het in de stad. Het past altijd.
Ik ben van het online bestellen. Alleen vinden ze zelf shoppen steeds leuker. Nu is het dus een goede mix. Vaak online en zo'n 2x per jaar neem ik ze mee naar een hele grote kledingwinkel waar we gezellig samen gaan winkelen.
Veel online in de sale, maar ook wel in wat winkels in de buurt. De 2 kinderkleding winkels zijn nu helaas weg dus alleen nog een hema, zeeman en wibra. Bij deze wibra slaag ik nooit maar bij de zeeman haal ik veel basic dingen (sokken, rompertjes, ondergoed en effen shirts) en ik heb al mijn oog laten vallen op iets uit hun nieuwe folder. Bij de hema kom ik soms voor aanbiedingen en ik heb vaak broeken van hun voor de kinderen.

Naar de stad ga ik nooit meer met de kinderen, ze zijn net 1 en bijna 3 en ik ben 30 weken zwanger. Ik vind het nu geen doen, soms ga ik even alleen in het weekend maar dan is het meestal voor iets specicieks dat nodig is en niet om lekker te gaan winkelen. Online slaag ik goed en ik heb wat vaste winkels en merken. Wat niet past/goed is gaat gratis retour.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop eigenlijk vrijwel alles online, al wil ik voor mijn dochter nog wel eens als ik ergens toevallig langsloop en iets leuks zie hangen het meenemen, maar ik ga nooit specifiek voor de kinderen winkelen in fysieke winkels. Voor mijn zoon al helemaal niet, die is echt afschuwelijk om mee te winkelen, dan krijgen we geheid ruzie. Dus ik bestel gewoon een heleboel online, laat hem thuis passen en stuur dan wat afgekeurd wordt terug. Nu is mijn zoon gelukkig wel heel merkvast, dus ik koop eigenlijk meestal van 2 merken de halve collectie en dan is het wel weer klaar.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Koopavond?
Alle reacties Link kopieren
YellowLemonTree schreef:
12-08-2018 12:34
Veel online in de sale, maar ook wel in wat winkels in de buurt. De 2 kinderkleding winkels zijn nu helaas weg dus alleen nog een hema, zeeman en wibra. Bij deze wibra slaag ik nooit maar bij de zeeman haal ik veel basic dingen (sokken, rompertjes, ondergoed en effen shirts) en ik heb al mijn oog laten vallen op iets uit hun nieuwe folder. Bij de hema kom ik soms voor aanbiedingen en ik heb vaak broeken van hun voor de kinderen.

Grappig, ik kom bij het boodschappen doen altijd langs zowel een Wibra als een Zeeman en ik had het juist andersom, ik kon niet voorbij de Wibra lopen zonder er niet altijd iets mee te nemen, leuk spul hebben ze daar voor kleine meisjes.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Ik koop alles online. Soms bij de Hema in t dorp maar voor de rest heb ik echt nooit zin om de stad in te gaan. Online vind ik zoveel makkelijker.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
We gaan 2x per jaar de stad in en de rest online en soms als ik ergens tegen aan loop. Maar ik haat zelf winkelen. Het is dat grootmoe het zo gezellig vind en we er dan die 2x per jaar een dagje van maken.

Liever doe ik het online. Ook omdat ze vaak dan net die juiste niet maten hebben hangen en dan wel online hebben.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 12-08-2018 14:09
0.63% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Als je zonder kinderen gaat shoppen in een stenen winkel, neem dan een setje goed passende kleding van ze mee. Broek en shirt.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Beide, online en winkels. We hebben wel een zeeman, ter stal, hema en zelfs paar merkkleding winkels in ons dorp, maar die laatste kom ik nooit.

Buurdorp heeft ook een takko en jola. Echt naar de stad voor kleding ga ik niet. Schoenen is enige wat online of echt via de stad moet.

Winkelen vind ik wel leuk, maar meer als eigen tijd met vriendin en niet perse voor moeten kopen van kinderkleding 😉
Veel koop ik tweedehands, ze groeien er zo snel weer uit. Basic dingen bij de Hema en een enkele keer iets gewoon in een winkel als ter stal. Online eigenijk nooit.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
12-08-2018 12:29
Vroeger, nog voor de tijd van internet, ging ik 1x per 3 maanden op een zaterdag alleen naar de stad en kocht dan alles. Andere dingen die ze dan tussendoor nog nodig hadden, kocht ik gewoon bij ons in t dorp.
Zo doe ik het nu nog! In ons dorp zitten een (grote) Hema, Zeeman, Ter Stal en Shoeby, daar kom ik al een heel eind mee. In de nabijgelegen stad koop ik de rest bij de WE, H&M en Zara en dan kunnen we er weer tegenaan ;)

Online koop ik alleen (merk)sneakers en af en toe wat bij Next.
Correctie. hahaha
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 12-08-2018 14:09
93.75% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik neem ze ook zo'n 2 tot 3 keer per jaar mee om te shoppen. Vooral voor zwemkleding, jassen en schoenen vind ik dat handig. Tussendoor neem ik wel eens wat mee uit de stad of ik bestel online.
Alle reacties Link kopieren
Mijn peuter beweert bij elk kledingstuk en elke schoen, voor hem of voor mezelf, stellig dat het niet past en dat wat ik aan heb mooier is.

Online dus. Ik bestel in de uitverkoop 1-2 maten vooruit.
Alle reacties Link kopieren
Shirts en ondergoed enz koop ik in fysieke winkels, meestal gaan kinderen mee en kiezen ze zelf wat uit.

Broeken en schoenen zijn lastiger, er moet uitvoerig gepast worden voordat we slagen. Oudste kind is smaller dan gemiddeld, jongste alles dikker/breder. Bestel daarvoor dus een heleboel online en dan thuis passen & helft retour. Zojuist mijn herfstcollectie besteld
Alle reacties Link kopieren
Lang leve de Wehkamp hier ;-).
Passen en terugsturen wat niet past.

Pakketje komen ze op afgesproken tijdstip brengen en halen ( dhl) .
.....
Mmaartje schreef:
12-08-2018 14:54
Lang leve de Wehkamp hier ;-).
Passen en terugsturen wat niet past.

Pakketje komen ze op afgesproken tijdstip brengen en halen ( dhl) .
Precies dit :D
fashionvictim schreef:
12-08-2018 12:37
Grappig, ik kom bij het boodschappen doen altijd langs zowel een Wibra als een Zeeman en ik had het juist andersom, ik kon niet voorbij de Wibra lopen zonder er niet altijd iets mee te nemen, leuk spul hebben ze daar voor kleine meisjes.
Bij onze vorige woning kon ik ook vaak fijne dingen vinden bij de wibra, maar op een of andere manier lukt het me bij deze nooit. Alleen een keer toen ik echt iets uit de folder wilde hebben. Ik heb dat met meer van dat soort winkels zoals de action of de kruidvat. Het ene filiaal is heel fijn en vind je altijd wel iets leuks en de andere nooit.
Alle reacties Link kopieren
Mmaartje schreef:
12-08-2018 14:54
Lang leve de Wehkamp hier ;-).
Passen en terugsturen wat niet past.

Pakketje komen ze op afgesproken tijdstip brengen en halen ( dhl) .

Ik kreeg vorige maand een mail dat ik teveel terug stuurde en als dat zo blijft moet ik voortaan vooraf betalen... Niet zo’n slimme zet van ze, ik ben best een goede klant denk ik...
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Ik koop het grootste gedeelte online en natuurlijk kom ik ook wel eens iets leuks tegen in gewone winkels en koop ik dat. Dat ga ik echt niet passen op dat moment, hij is 1,5 en wil alles zelf doen, maar met aankleden lukt dat nog niet echt. Geen zin in een driftbui, dus dan maar op de gok. Dat gaat meestal wel goed. En ik koop ook vaak vooruit, ben nu met de volgende maat bezig.

Alleen voor schoentjes gaan we echt winkelen samen en passen enz. Ik kies er meestal een paar uit die ik leuk vind en laat hem dan de uiteindelijke keuze maken. Zoooo grappig, want hij is er dan ook echt blij mee, hij showt ze ook vaak met een gestrekt beentje :love:
Ik koop 90% online, ik heb twee jongens die een gruwelijke hekel hebben aan winkelen, en ik heb er net als jij bijna geen tijd voor. Ik werk 32 uur, woensdag willen ze spelen en heeft er 1 zwemles, zaterdag is voor scouting en een beetje relaxen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven