De geneugten van het ouderschap

12-08-2018 20:00 88 berichten
Is je leven niet perfect? Kun je je kinderen af en toe wel schieten? Regent het wel eens in je tuin?

Post hier al je leuke imperfecties
anoniem_358205 wijzigde dit bericht op 13-08-2018 08:19
27.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het is me na een tiental jaren nog steeds niet gelukt om zoon wat meer culinair verantwoord te leren zijn. Garnalen, olijven, zongedroogde tomaten, het is allemaal jakkie bah. Patat, pizza en pannenkoeken daarentegen. ...
Alle reacties Link kopieren
TO trapt af?
Alle reacties Link kopieren
aankleefsjaan schreef:
12-08-2018 20:16
TO trapt af?
To heeft geen imperfecties.
Regent het weleens in je tuin :rofl:
Vandaag onze net 3-jarige peuter.... wat was hij stout! De hele dag achter broertje aan, de hond stalken. En als je er iets van zegt dan gaat hij keihard krijsen! Kan zichzelf ook echt slecht vermaken dan zo’n dag. Gisteren zijn we naar de dierentuin geweest, dag ervoor wezen zwemmen. Maarja kan moeilijk elke dag naar een pretpark gaan. We gaan er altijd wel even uit hoor, en meestal is hij hartstikke lief maar vandaag dus even niet :whip:
Alle reacties Link kopieren
Toen mijn baby een beetje kon rollen en dit ook in de box deed kwam ze met haar beentjes vast te zitten tussen de spijlen van de box. Voordat ik haar ging helpen moest ik even een foto maken

Gisteren met ouders en gezin van mijn zus in een vakantiehuisje. Mijn neefje liep bloot en legde een hele mooie drol op de grond en stond er naast te klappen :lol:

Heerlijk zo'n topic!
Maan: Volgens mij is de baby moe en moet ze naar bed.

Maanman: Nee hoor kijk maar ze is nog harstikke vrolijk.

Even later.....

En ja hoor nu een krijsend kind die nu té moe is om in slaap te vallen :cry:
Alle reacties Link kopieren
Zoontje is inmiddels 2,5 en hij maakt geen enkele aanstalten tot zindelijkheid. Hij wil niet op het potje zitten. Hij wil niet zonder luier. Hij wil geen luierbroekjes. Hij wil niet op de wc-brilverkleiner. Ik twijfel me suf of ik het allemaal wel goed aanpak, als ik lees hoe makkelijk het bij iedereen lijkt te gaan... :facepalm:

Hij wil overigens ook niet fietsen. Niet op een loopfiets, niet op een driewieler, niet op een speelgoedtractor. Nou ja, hij wil er letterlijk een halve minuut op en gilt dan ‘Ik wil eraf, mamaaaa!’ Ook dat zie ik alle buurkinderen allang doen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn 2 jarige die gister heel erg boos en overstuur was want hij wou echt geen patat eten. Dat we soep met broodjes gingen eten kwam er niet helemaal in zeg maar.

Of mijn oudste die woest was op zijn dokter want hij wou helemaal geen mooie benen en voeten maar hij wou een octopus zijn en de dokter zei sorry knul zo’n goede dokter ben ik nou ook weer niet.
Alle reacties Link kopieren
Poeh talloze.

Je bedoelt zoiets als savonds even bij je dreumes kijken in bed en hem vinden totaal ontkleed en wezen kleien met zijn drol? Poep in zijn haar, bed ondergesmeerd etc?

Of bij het badje in de tuin laatst met dat hete weer, meneertje hurkt, word rood en tadaaa een drol naast het bad!

Of toch je dochtertje die bij de kassa zegt over de cassiere : hey mama! Kijk! Die mevrouw heeft wel heeeeeel erg veel snoepjes gegeten!
Alle reacties Link kopieren
-Nienke- schreef:
12-08-2018 20:29
Zoontje is inmiddels 2,5 en hij maakt geen enkele aanstalten tot zindelijkheid. Hij wil niet op het potje zitten. Hij wil niet zonder luier. Hij wil geen luierbroekjes. Hij wil niet op de wc-brilverkleiner. Ik twijfel me suf of ik het allemaal wel goed aanpak, als ik lees hoe makkelijk het bij iedereen lijkt te gaan... :facepalm:

Hij wil overigens ook niet fietsen. Niet op een loopfiets, niet op een driewieler, niet op een speelgoedtractor. Nou ja, hij wil er letterlijk een halve minuut op en gilt dan ‘Ik wil eraf, mamaaaa!’ Ook dat zie ik alle buurkinderen allang doen.
Niet te druk om maken, iedereen in mijn omgeving maakt zich hartstikke veel zorgen maar dan ineens op een dag zijn ze zindelijk. Mijn oudste was al sinds 1,5 “ zindelijk” als hij naakt was maar zodra ik hem een broek aandeed plaste hij erin. Op een dag ( toen inmiddels al 3) zei ik en nu ben je een grote jongen en je mag niet in je broek plassen, doe je dat wel dan verschoon ik je niet. 5 minuten later kwam hij natuurlijk met een natte broek voor me staan en ik zei doodleuk jammer dan ik verschoon je niet. Een half uur later natuurlijk wel verschoond en sindsdien nooit meer een ongelukje gehad en dag en nacht zindelijk. Of bij een vriendin, een week voor haar zoontje naar de basisschool ging was ze er wel klaar mee en heeft tegen hem gezegd nu niet meer in je broek plassen want je krijgt echt geen luier meer aan en heeft hem zonder luier naar de PSZ gebracht en sindsdien ook dag en nacht zindelijk. Op een dag ben jij het zat en is je kind het zat en dan worden ze ineens zindelijk. Mijn middelste van net 2 is nu ook zindelijk, hij zei ik wil geen luier meer aan dus ik zei prima maar dan ook goed naar de wc gaan en op een ongelukje eens per week na gaat het goed.
Alle reacties Link kopieren
Tamtam83 schreef:
12-08-2018 20:31
Poeh talloze.

Je bedoelt zoiets als savonds even bij je dreumes kijken in bed en hem vinden totaal ontkleed en wezen kleien met zijn drol? Poep in zijn haar, bed ondergesmeerd etc?

Of bij het badje in de tuin laatst met dat hete weer, meneertje hurkt, word rood en tadaaa een drol naast het bad!

Of toch je dochtertje die bij de kassa zegt over de cassiere : hey mama! Kijk! Die mevrouw heeft wel heeeeeel erg veel snoepjes gegeten!
Die drol lag toch naast het bad? Bij ons had hij er waarschijnlijk in gelegen en was mevrouw er daarna mee gaan spelen... :lol:
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Sorry, TO trapte niet af, want druk met Walking Dead kijken huishouden.

Wat een heerlijke verhalen.

@suikerwafel, herkenbaar! Zo heeft mijn, toen net kruiper, eens een aantal minuten met haar hoofd vast gezeten in de krabton van de kat, omdat ik het fototoestel niet kon vinden.
-Nienke- schreef:
12-08-2018 20:29
Zoontje is inmiddels 2,5 en hij maakt geen enkele aanstalten tot zindelijkheid. Hij wil niet op het potje zitten. Hij wil niet zonder luier. Hij wil geen luierbroekjes. Hij wil niet op de wc-brilverkleiner. Ik twijfel me suf of ik het allemaal wel goed aanpak, als ik lees hoe makkelijk het bij iedereen lijkt te gaan... :facepalm:

Hij wil overigens ook niet fietsen. Niet op een loopfiets, niet op een driewieler, niet op een speelgoedtractor. Nou ja, hij wil er letterlijk een halve minuut op en gilt dan ‘Ik wil eraf, mamaaaa!’ Ook dat zie ik alle buurkinderen allang doen.
Ohhh herkenbaar van dat zindelijk worden! Hier dus ook! Omkopen met stickers en cadeautjes werkt ook niet. Kind: mama ik moet poepen.
Maar ik doe het lékker in mijn luier.
Nog een jaar en dan moet hij naar school. Mag toch hopen dat het dan wel lukt. Ik probeer het niet teveel te pushen maar herken de frustratie ;)
En idd om ons heen allemaal zindelijken
.
anoniem_352267 wijzigde dit bericht op 25-11-2019 12:24
99.28% gewijzigd
Och, hier ook niet. Tijdje geleden leek dochter 2 er klaar voor. Potje gekocht, stickers klaar gelegd, lading onderbroeken aangeschaft en twee dagen ging het geweldig.

Helaas is het enige wat dochter er aan over heeft gehouden is dat ze nu weet hoe ze zelf haar luier uit trekt, dit ook liefst de hele dag doet en vervolgens de hele vloer onder plast.
Alle reacties Link kopieren
HaPu schreef:
12-08-2018 20:43
Sorry, TO trapte niet af, want druk met Walking Dead kijken huishouden.

Wat een heerlijke verhalen.

@suikerwafel, herkenbaar! Zo heeft mijn, toen net kruiper, eens een aantal minuten met haar hoofd vast gezeten in de krabton van de kat, omdat ik het fototoestel niet kon vinden.
Haha ook zoiets. Vorig jaar had mijn dochter ( toen al 11 he! ) haar vinger in een fles badschuim gedaan tijdens het douchen. Resultaat was een vacuum vastzittende fles om het topje van haar vinger die er met geen mogelijkheid vanaf wilde!
Alle reacties Link kopieren
HaPu schreef:
12-08-2018 20:50
Och, hier ook niet. Tijdje geleden leek dochter 2 er klaar voor. Potje gekocht, stickers klaar gelegd, lading onderbroeken aangeschaft en twee dagen ging het geweldig.

Helaas is het enige wat dochter er aan over heeft gehouden is dat ze nu weet hoe ze zelf haar luier uit trekt, dit ook liefst de hele dag doet en vervolgens de hele vloer onder plast.
:HA: Haha, dank voor het relativeren, dames!
Alle reacties Link kopieren
Kind 1 stoot zich voor de 100e keer per dag, mama zit eerst een potje te grinniken met d’r kraag over d’r hoofd getrokken, want oh wat lijkt klunskind op mama, alvorens een kusje op de voet te doen.

Kind 2 wil drinken op bed (geen slokje, maar hele bekers vol waardoor het de hele nacht een gesjouw naar de wc wordt voor mama met kind) en kind blijft drammen, dus dan maar vertellen dat het water op is. De kraan is leeg! En kind gelooft het (nog) :whistle:
:A:
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Whatsinaname1988 schreef:
12-08-2018 20:30

Of mijn oudste die woest was op zijn dokter want hij wou helemaal geen mooie benen en voeten maar hij wou een octopus zijn en de dokter zei sorry knul zo’n goede dokter ben ik nou ook weer niet.
:rofl: Och, arm kind, hij wil een OCTOPUS zijn.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kleinkinderen zijn de beloning voor het niet wurgen van mijn eigen kroost. Soms was ik daar toe in staat
het is nooit te laat om te leven
Ik was op de bank de was aan het opvouwen en zoon (1,5 jaar) was in zijn speelhoekje.
Het was warm dus hij had alleen een luier aan. Het klonk alsof hij aan het spelen was, dus ik vond het wel lekker dat ik rustig de was kon wegwerken.
Maaaaaaar... zoon had zijn volgekakte luier uitgetrokken, want dan kon hij dus blijkbaar... En zat met zijn handjes de poep vrolijk over zijn speelgoed, muur, vloer en overzich te smeren... En een lol dat hij had. Om te janken.
Dus schoonmaakhandschoenen aangetrokken, zoon opgepakt en zover mogelijk van mij afgehouden en onder de douche gezet. Daarna met satéprikkers poep uit naadjes van de vloer en speelgoed staan peuteren.

Oh en de muur kon ik opnieuw verven, want de poepvlek kreeg ik niet weg.
Oh Boheme wat erg!
EngeLiene schreef:
12-08-2018 21:57
Oh Boheme wat erg!
En het was tandjespoep! :'(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven