Mijn kind is een brugpieper!

14-08-2018 08:46 697 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als vervolg op het groep 8 topic ..nu verder kletsen hier...nog even...en dan gaan ze deze grote stap maken!!
Alle reacties Link kopieren
Gevonden!
Volgende week op deze tijd is het bij ons al zo ver! Ik vind het toch best een beetje spannend nu het zo dichtbij komt....
Ik las in het groep 8 topic al mee en ga jullie hier nu weer volgen.
Mijn dochter gaat aankomend jaar naar groep 8. Zo weet ik al een beetje wat ik kan verwachten. Leuk om jullie ervaringen te lezen!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er ook weer! Wij starten over 2 weken pas, maar naast kaften heeft mijn dochter gisteren alles in haar agenda gezet. Ze heeft er zin in.
Ze start wel rustig, maandag vrij, dinsdag en woensdag introductiedagen van 8.30 tot 13.00 en donderdag en vrijdag verkort lesrooster.
Hier nog drie weken. Even kop in het zand nog :proud:
Alle reacties Link kopieren
Ja ik heb het ook gevonden!
Hier ook volgende week de start! Maandag nog vrij en dinsdag de hele dag introductiedag! En daarna gaan ze nog op kamp!
hier begint zoon aanstaande dinsdag. z hebben maandag nog even vrij. zoon hoeft niet te kasten want ipad onderwijs. agenda etc was ook allemaal niet nodig.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter is komend schooljaar ook een brugpieper, de eerste in ons gezin. Vandaag gaan we voor een nieuwe fiets op pad, een rugzak bestellen en kaften gaat ze met een vriendinnetje doen.

Aan de ervaren moeders: wat nemen ze aan drinken mee? Mijn dochter kreeg altijd een drinkbeker met ranja , water of sap mee, eigenlijk nooit pakjes. Maar ik kan me voorstellen dat een drinkbeker wat suf is in de brugklas. Bij de action zal ik een broodtrommeltje a la tupperware kopen.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
louise1 schreef:
14-08-2018 10:12
Mijn dochter is komend schooljaar ook een brugpieper, de eerste in ons gezin. Vandaag gaan we voor een nieuwe fiets op pad, een rugzak bestellen en kaften gaat ze met een vriendinnetje doen.

Aan de ervaren moeders: wat nemen ze aan drinken mee? Mijn dochter kreeg altijd een drinkbeker met ranja , water of sap mee, eigenlijk nooit pakjes. Maar ik kan me voorstellen dat een drinkbeker wat suf is in de brugklas. Bij de action zal ik een broodtrommeltje a la tupperware kopen.
Op de middelbare worden idd niet meer veel "basisschool"drinkbekers meegenomen. Vooral pakjes, maar ook wel plastic flesjes en doppers zijn populair. Dus evt. zou je een dopper kunnen aanschaffen en daar haar drinken indoen. Is eigenlijk hetzelfde als eem drinkbeker, maar dan "cool".
Alle reacties Link kopieren
Oh leuk topic! Over 2 weken is mijn dochter ook aan de beurt. Ik geloof dat ik het misschien nog wel spannender vind dan zij zelf....
Ze gaat naar de mavo wat gaan jullie brugpiepers doen?
Alle reacties Link kopieren
Zo...welkom terug en welkom nieuwe schrijvers!
Zoon neemt een Dopper mee met water...kan hij ook nog bijvullen eventueel op een lange dag...geen idee wat het rooster gaat worden...
Ze hebben lange lessen van 75 minuten...
Zaterdag gaan we voor een fiets kijken...hij wil graag een matzwarte transportfiets 😉
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat het lukt met de fietsen. Dochter en ik hebben dat vlak voor de vakantie gedaan en toen bleek er 12 weken levertijd te zitten op het model dat ze wou, maar in de verkeerde kleur. De kleur die ze wildewas niet leverbaar. En hoewel ik de plaatselijke middenstand graag steun, ben ik toch op zoek gegaan op het internet. Gelukkig 1 webshop gevonden waar ze hem nog hadden en die binnen een paar dagen leverden.
Bij dochter 2 ga ik eerder op zoek. Deze heeft ze, in het echt donkerder blauw dan op de foto.
https://www.peterterlouw.nl/gazelle-hea ... 3&138=1632

Dochter nam tot nu toe of melk of thee mee voor 10 uur en lunchen deed ze thuis. Nu zal ze wel melk meenemen en water en eventueel thee op school halen.
Alle reacties Link kopieren
Mooie fiets Gatinmijnsok...

Als de fiets levertijd heeft kijken we wel verder...fietsenzaken zat hier...en anders rijdt hij nog ff op zijn oude :)

Ga zo ff met zoon voor schoenen...alles wordt te klein..
Alle reacties Link kopieren
Strawberrylime schreef:
14-08-2018 10:41
Op de middelbare worden idd niet meer veel "basisschool"drinkbekers meegenomen. Vooral pakjes, maar ook wel plastic flesjes en doppers zijn populair. Dus evt. zou je een dopper kunnen aanschaffen en daar haar drinken indoen. Is eigenlijk hetzelfde als eem drinkbeker, maar dan "cool".
Oh, dan is de Tupperware drinkfles die ze de afgelopen jaren heeft gebruikt ook cool genoeg :idee: En anders hebben we ook nog dopplers, komt goed.

Nog een vraag: hoeveel zakgeld krijgen jullie brugpiepers? Die van ons afgelopen jaar twee euro per week maar dan moest ze er zelf aan denken te vragen. Hetgeen ze nooit deed tot ze een paar weken terug een herinnering in haar telefoon zette. Ik kan ook wel even op Nibud kijken natuurlijk...
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Zoon gaat over 3 weken ook naar de Brugklas, hij heeft er tot nu toe geen enkele interesse in, zal m werkelijk een wordt wezen.
Dochter ging vorig jaar naar brugklas en was daar erg mee bezig.
Groot verschil.

Wel vorige week nieuwe fiets gekocht, Ipad is ook al binnen , beperkte boekenpakket is er.
Deze week nog gymschoenen e,d, aanschaffen want de oude zijn niet cool......
Ben benieuwd hoe hij het allemaal gaat ervaren.
wij hebben afgelopen week een nieuwe fiets besteld maar omdat zoon maar een ukkie is wordt het een 26 inch en dat is nog lastig

oudste krijgt gewoon altijd flesjes water mee, of ranja. wat we in huis hebben
en gewoon een effen broodtrommel.
Gave fiets!
Hier is de fiets nog groot genoeg, die heeft ze in groep 7 gekregen en ze groeit gelukkig niet zo hard ;-)

Zakgeld 20,- in de maand, helft op spaarrekening.
Wij hadden vroeger op school een bonnensysteem om eten en drinken te kopen in de kantine, ik moet nog even uitzoeken hoe dat op de school van dochter is.
Alle reacties Link kopieren
Mooie fiets gat in mijn sok!

Wij dachten na onze vakantie voor een fiets op pad te gaan. Bleek de plaatselijke fietsenwinkel vakantie te hebben. Dus alvast bij andere winkels onderzoek gedaan zodat we hem zodra de plaatselijke winkel weer open ging daar meteen konden bestellen.

Het was nog wel even een dingetje. Zoon is gevallen voor de Batavus Quip:
https://fietsenconcurrent.nl/batavus-quip-n3-dames/

In matzwart maar met legergroene velgen. En die velgen daar zat nou het probleem qua levertijd en leverbaar in. Maar als het goed is komt hij na veel gedoe deze week dan toch binnen.
Alle reacties Link kopieren
[quote=Star² post_id=28894485 time=1534241409 user_id=353209]
Gave fiets!
Hier is de fiets nog groot genoeg, die heeft ze in groep 7 gekregen en ze groeit gelukkig niet zo hard ;-)

Zakgeld 20,- in de maand, helft op spaarrekening.
Wij hadden vroeger op school een bonnensysteem om eten en drinken te kopen in de kantine, ik moet nog even uitzoeken hoe dat op de school van dochter is.

En moet ze van die 20 euro alles zelf betalen? Cadeautjes vrienden en familie, eten en drinken op school (dat is eigenlijk altijd extra), bioscoop of zwembad met vrienden, telefoon wel of niet?
gatinmijnsok wijzigde dit bericht op 14-08-2018 12:27
0.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Renske1975 onze zoon gaat naar de vrije school. Ze starten daar allemaal op Mavo niveau met een topklas voor de kinderen die dat nodig hebben. Onze zoon heeft VWO advies gekregen. Hij kan rustig aan beginnen. Natuurlijk hopen we dat hij zich niet gaat vervelen.

Zakgeld komt hier steeds maar niet van de grond. Op de een of andere manier vergeten we het allemaal steeds. We gaan nu een rekening openen waar we een vast bedrag per maand op storten. Hopelijk werkt dat wel.
Alle reacties Link kopieren
Ikbenikenjijbentjij schreef:
14-08-2018 12:22
Mooie fiets gat in mijn sok!

Wij dachten na onze vakantie voor een fiets op pad te gaan. Bleek de plaatselijke fietsenwinkel vakantie te hebben. Dus alvast bij andere winkels onderzoek gedaan zodat we hem zodra de plaatselijke winkel weer open ging daar meteen konden bestellen.

Het was nog wel even een dingetje. Zoon is gevallen voor de Batavus Quip:
https://fietsenconcurrent.nl/batavus-quip-n3-dames/

In matzwart maar met legergroene velgen. En die velgen daar zat nou het probleem qua levertijd en leverbaar in. Maar als het goed is komt hij na veel gedoe deze week dan toch binnen.
Die is ook mooi! Ik heb er gelijk een extra slot bij gekocht en de fiets verzekerd via de anwb.
Gatinmijnsok schreef:
14-08-2018 12:24
Even zo want je quote was raar ;-)

Gatinmijnsok:
En moet ze van die 20 euro alles zelf betalen? Cadeautjes vrienden en familie, eten en drinken op school (dat is eigenlijk altijd extra), bioscoop of zwembad met vrienden, telefoon wel of niet?

Eten en drinken op school hangt er een beetje vanaf hoe de kantine is. Ik kreeg bijvoorbeeld 2,50 (gulden, bleeergh, ik ben oud ;-)) voor bonnen voor de hele week. Dat was extra naast mijn lunch / tussendoortjes. Nu was de kantine niet heel erg ongezond, geen frituur enzo. Als dat op de school van dochter ook zo is, dan wil ik haar best iets extra's meegeven.
Telefoonabo betalen wij, ze heeft een bundel van 7,50 bij Simpel.
Zwembad is hier 4,- dus die enkele keer dat ze gaat, betaal ik. Bioscoop nog nooit gedaan.
Kadootjes voor vriendinnen en oma bijvoorbeeld doet ze wel.
Alle reacties Link kopieren
Gatinmijnsok schreef:
14-08-2018 12:26
Die is ook mooi! Ik heb er gelijk een extra slot bij gekocht en de fiets verzekerd via de anwb.
Klinkt gek maar zo op het plaatje vind ik 'm niet bijzonder, in het echt is hij echt wel stoer. Kan alleen een plaatje vinden met groene velgen van een fiets met 7 versnellingen ipv 3. Hoop niet dat de fietsenmaker zich vergist heeft, zitten we straks weer met een financieel dingetje...

Zoon heeft nog een mooi slot van zijn Cortina. Verzekering regelen we via de fietsenzaak, of is de anwb beter denk je?

Hier nog geen afspraken wat hij allemaal moet gaan betalen van zijn zakgeld. Eerst maar eens systeem krijgen in dat zakgeld :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Dan vind ik 20 euro best veel zakgeld, ze hoeft er niet veel mee te betalen. Wij zijn nog aan het nadenken over hoeveel zakgeld, nu krijgt ze ongeveer 9 euro per maand (5 van opa per maand en 1 euro per week van ons) en daar heeft ze nu 160 euro mee gespaard (geld voor rapport of vakantie van opa en oma of ons kwam daar nog bij).
Ik denk nu 10 euro per maand van ons en die 5 van opa, en dan zelf cadeautjes en extra eten/drinken op school en dat wij dan zwembad of bios betalen.
Gatinmijnsok schreef:
14-08-2018 12:39
Dan vind ik 20 euro best veel zakgeld, ze hoeft er niet veel mee te betalen. Wij zijn nog aan het nadenken over hoeveel zakgeld, nu krijgt ze ongeveer 9 euro per maand (5 van opa per maand en 1 euro per week van ons) en daar heeft ze nu 160 euro mee gespaard (geld voor rapport of vakantie van opa en oma of ons kwam daar nog bij).
Ik denk nu 10 euro per maand van ons en die 5 van opa, en dan zelf cadeautjes en extra eten/drinken op school en dat wij dan zwembad of bios betalen.
Van die 20 moet ze een tientje wegzetten hè? Dus ze heeft een tientje per maand voor zichzelf / kadootjes. Ik zou het er niet mee redden ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven