Kind in groep 8-schooljaar 2018-2019..wie ook?

14-08-2018 13:26 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Er was afgelopen schooljaar een groep 8 kletstopic en daar heb ik af en toe al meegelezen..maar nu zijn we zelf aan de beurt! Mijn oudste dochter gaat komende maandag naar groep 8! Wie kletst er mee over dit laatste basisschool jaar?
Alle reacties Link kopieren
Mijn jongste gaat ook naar groep acht vanaf maandag.
Ik vind het een heel raar idee dat ik over een jaar geen basisschool kinderen meer heb.
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
Mijne gaat ook naar groep 8. Zoontje is nu 11, vond het zo moeilijk dat de basisschool tijd straks voorbij zou zijn.. Ik ben nu 28 en zwanger van de 2e, godzijdank. :-D Dus nog genoeg basisschool in de toekomst. Zoontje begint ook wel te pre-puberen. Over 3 weken begint school weer.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook eentje. Ze loopt gigantisch te puberen, maar god, wat geniet ik van haar!
Alle reacties Link kopieren
Leuk, ik heb dat oude topic ook af en toe meegelezen, leuk om hier nu ook mee te kunnen doen! Hier een jongenstweeling die over 2 weken starten in groep 8, spannend!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook eentje in groep 8 komend schooljaar. School begint over 2 weken. Ik vind het wel een dingetje. Komt ook dat ik er alleen voor sta.
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat de jongste (van 3) ook naar groep 8, ongelooflijk hoe snel het is gegaan.
Ik vindt haar er sneller aan toe dan de eerste 2.
Alle reacties Link kopieren
Swaaz schreef:
14-08-2018 13:50
Hier ook eentje. Ze loopt gigantisch te puberen, maar god, wat geniet ik van haar!
Hoe uit die beginnende pubertijd zich bij haar? Mijn zoon is vaker chagrijnig en kortaf tegen mij :-D Hij is een gevoelig kereltje dus daarna krijg ik wel een knuffel en een sorry.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een zoon die volgende week in groep 8 start. Hij heeft een klas overgeslagen en is dus net 10 geworden. Merk dat ik er zelf wel wat moeite mee heb (zoon overigens niet).

Ik ben heel benieuwd hoe hij het laatste jaar gaat ervaren. Hebben jullie kinderen al een eigen telefoon? Zoon heeft er hier nog niet naar gevraagd, hoewel iedereen in zijn klas er ondertussen wel 1 heeft.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook! Dochter begint in het zesde leerjaar (België).
Vind het ook best spannend. Zij ook :-)
Alle reacties Link kopieren
Kromo19* schreef:
14-08-2018 14:13
Hier ook een zoon die volgende week in groep 8 start. Hij heeft een klas overgeslagen en is dus net 10 geworden. Merk dat ik er zelf wel wat moeite mee heb (zoon overigens niet).

Ik ben heel benieuwd hoe hij het laatste jaar gaat ervaren. Hebben jullie kinderen al een eigen telefoon? Zoon heeft er hier nog niet naar gevraagd, hoewel iedereen in zijn klas er ondertussen wel 1 heeft.
Ja, maar een oude van mij met alleen wifi. Komt nog niet buitenshuis. Meer voor als ik weg ben en er iets is.
Alle reacties Link kopieren
Kromo19* schreef:
14-08-2018 14:13
Hier ook een zoon die volgende week in groep 8 start. Hij heeft een klas overgeslagen en is dus net 10 geworden. Merk dat ik er zelf wel wat moeite mee heb (zoon overigens niet).

Ik ben heel benieuwd hoe hij het laatste jaar gaat ervaren. Hebben jullie kinderen al een eigen telefoon? Zoon heeft er hier nog niet naar gevraagd, hoewel iedereen in zijn klas er ondertussen wel 1 heeft.
In groep 8 zou hij een telefoon krijgen heb ik altijd beloofd, dus dat krijgt hij dit schooljaar. Inderdaad heeft bijna iedereen in de klas een telefoon.
Alle reacties Link kopieren
liane77 schreef:
14-08-2018 14:25
Ja, maar een oude van mij met alleen wifi. Komt nog niet buitenshuis. Meer voor als ik weg ben en er iets is.
Ik denk dat hij ook mijn oude gaat krijgen. Koop ik voor mezelf een nieuwe :lol:

Maar het is inderdaad meer dat hij mij kan bereiken als er iets is. Hij is nu net wat eerder thuis dan ik van mijn werk ben, en vanaf volgende week moet hij zelf af en toe naar zijn sport fietsen 2 dorpen verder.
Alle reacties Link kopieren
DulceLoco schreef:
14-08-2018 14:08
Hoe uit die beginnende pubertijd zich bij haar? Mijn zoon is vaker chagrijnig en kortaf tegen mij :-D Hij is een gevoelig kereltje dus daarna krijg ik wel een knuffel en een sorry.
Niks beginnend, vrees ik. Ze begon er anderhalf jaar geleden mee. Toen waren het nog diepe zuchten en rollende ogen... Nu is ze een hele lange luiwammes die zeer graag de discussie aan gaat, iedereen heel stom vindt en een hoop drama kan leveren. Inclusief smijten met deuren en spullen, huilbuien en dan weer de slappe lach. Oh, en ze stinkt en is haar bed 's ochtends niet uit te krijgen ( en 's avonds er niet in).

Maar ze heeft een heerlijk gevoel voor humor, moet regelmatig om zichzelf lachen en is juist een veel socialer dier aan het worden.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon gaat over twee weken ook naar gr 8. We vinden het beide geloof ik wel een beetje spannend.

Hij heeft geen telefoon maar wel een eigen tablet waar hij ook Whatsapp op heeft. Er zijn een een aantal klasgenootjes met telefoon. Zeker niet de hele klas. Zijn jongere broer heeft er al een en die is er ook veel meer mee bezig.
Alle reacties Link kopieren
Oh, en ze heeft sinds groep zeven mijn oude telefoon. Nadeel is dat oeverloze gewhatsapp en geklets met al haar vrienden, maar de voordelen zijn veel groter. Ze kan nu makkelijker met iemand mee uit school of ergens blijven eten of iets later thuiskomen. Of opgehaald worden indien nodig. :P
Ik heb er ook eentje in groep 8 binnenkort. Hier zit de helft van de klas in de klasseapp geloof ik, maar het is vrij kinds allemaal. Bellen doet hij niet en puberen ook nog niet echt. Hij zit nog lekker met speelgoed op de grond af en toe deze vakantie.
Alle reacties Link kopieren
Dochter heeft een oude telefoon voor spelletjes enz.
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat de oudste ook aan groep 8 beginnen maandag. Ze heeft er erg veel zin in. Het is een combinatie klas van groep 7-8 dus ze heeft natuurlijk vorig jaar al het nodige meegekregen. Ik vind het vooral een raar idee dat ze volgend jaar naar het voortgezet onderwijs gaat. Heb gelukkig nog een jaar om aan het idee te gaan wennen.
Alle reacties Link kopieren
En al licht puberend als in rollende ogen en overal jaahaaa op antwoorden en een eigen goedkoop telefoontje.
Alle reacties Link kopieren
Grappig dat dit overal zo anders is. Hier al sinds groep 5 een eigen mobiel. Ze gingen vanaf toen alleen op de fiets naar school en dat vonden we een fijn idee. Ondertussen gebruiken ze al de 3e mobiel... Is hier wel een soort van normaal, maar niet overal dus begrijp ik.
Alle reacties Link kopieren
3thee schreef:
14-08-2018 14:53
Ik heb er ook eentje in groep 8 binnenkort. Hier zit de helft van de klas in de klasseapp geloof ik, maar het is vrij kinds allemaal. Bellen doet hij niet en puberen ook nog niet echt. Hij zit nog lekker met speelgoed op de grond af en toe deze vakantie.
Hier was het afgelopen jaar, begin groep 7, al drama met de klas groepsapp. Was blij dat zoon nog geen telefoon had. Maar doordat hij nu steeds vaker even alleen is vind ik het wel een fijn idee dat hij mij kan bereiken, en ik hem.

Zijn jullie afgelopen jaar al bij scholen gaan kijken? Al enig idee welke school/richting jullie kinderen willen?
Alle reacties Link kopieren
Hier start mijn oudste as maandag in groep 8.....wat zijn die jaren snel gegaan zeg. Hij is ook al wel aan het puberen. Sinds een half jaar heeft hij een mobiele telefoon, een oude van ons.
Alle reacties Link kopieren
Kromo19* schreef:
14-08-2018 15:28
Maar doordat hij nu steeds vaker even alleen is vind ik het wel een fijn idee dat hij mij kan bereiken, en ik hem.
Het irritante hier is dat als ik ze eens een keer echt wil bereiken, dan staat ie uit. Grrr.
Kromo19* schreef:
14-08-2018 15:28
Hier was het afgelopen jaar, begin groep 7, al drama met de klas groepsapp. Was blij dat zoon nog geen telefoon had. Maar doordat hij nu steeds vaker even alleen is vind ik het wel een fijn idee dat hij mij kan bereiken, en ik hem.

Zijn jullie afgelopen jaar al bij scholen gaan kijken? Al enig idee welke school/richting jullie kinderen willen?
Ik heb af en toe de gesprekken in de app gecheckt natuurlijk. Er was nog niks aan de hand.

We zijn nog niet bij alle mogelijke middelbare scholen geweest. Mijn zoon heeft een vwo-advies, maar het wordt lastig kiezen omdat er meerdere mogelijkheden zijn. Dus waarschijnlijk gewoon de dichtstbijzijnde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven