Speelgoed anderhalf jaar

14-08-2018 19:46 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mijn zoontje is 18 maanden/anderhalf.
En al een hele poos gek op spelletjes en onderzoeken, zoals een vormenstoof, (noppen)puzzels, stapelbekers of bv de knijpers in elkaar zetten.
Hij speelt niet met het typische duplo of autootjes.
Nu is hij qua leeftijd nog te jong voor bijvoorbeeld memory, hamertje tik, lotto enz. En het babyspeelgoed is hij te oud / "slim" voor.
Heeft iemand nog een leuke speelgoed-tip?
Alle reacties Link kopieren
Megabloks
Alle reacties Link kopieren
Nijntje verstoppertje! Zelf vroeger aan gelijkaardig speelgoed veel plezier gehad, laat hem maar op ontdekking gaan ;)

https://www.bol.com/nl/p/nijntje-versto ... country=BE
Alle reacties Link kopieren
Hoe veel speelgoed heeft hij al (want tegenwoordig wordt het speelgoed al vlak na de geboorte met karrenvrachten tegelijk aangesleept).
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Die van mij vind little people nu leuk! Buiten spelen blijft favoriet, in het zand, met een tractor. Verstoppertje vind ie heel grappig. Een bal vind ie op leuk
Alle reacties Link kopieren
Memory achtige spellen kunnen wel zolang hij de kaartjes niet opeet 😊
Dochter verzint zelf spelregels of je kunt bijvoorbeeld vragen om een bepaald plaatje te zoeken (beperkt aantal plaatjes gebruiken) of iets vertellen over het plaatje.

Kijk gerust naar speelgoed voor iets oudere kinderen.
Little People is ook leuk, net als keukentje of poppenkast.
Alle reacties Link kopieren
Misschien een ballenbaan? (Knikkerbaan maar dan met ballen in plaats van knikkers)

https://www.google.nl/search?q=ballenba ... VP6lX4AeZM:

Van het merk Melissa & Doug hebben ze leuke knoppuzzels met geluid, bijvoorbeeld in thema 'voertuigen' of 'muziek'. Het juiste plaatje in het juiste gaatje geeft het bijbehorende geluid.

Zoon hier heeft trouwens toevallig voor het eerst deze week een keer bewust twee stukken duplo in elkaar gezet, hij is bijna 2. Slopen wat wij gebouwd hadden was tot nu toe altijd leuker. Houd dus hoop ;-)
Keukentje inclusief pannen, spatels, servies, snijfruit. Houten memory is best al leuk, plaatjes aanwijzen en benoemen. Megablocks was ook een tijd leuk hier. Little people viel totaal niet in de smaak en staat weer op marktplaats. Speelgoed om op te rijden en mee te slepen, blokkenkar/poppenwagen/wheelybug dat soort dingen gaan hier heel de woonkamer door.
En kleuren, kleien, stickers plakken?
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
14-08-2018 19:58
Hoe veel speelgoed heeft hij al (want tegenwoordig wordt het speelgoed al vlak na de geboorte met karrenvrachten tegelijk aangesleept).
Haha klopt, gelukkig heb ik dat aardig kunnen beperken en ik gooi graag weg, dus valt mee!
Mugske schreef:
14-08-2018 20:14
Memory achtige spellen kunnen wel zolang hij de kaartjes niet opeet 😊
Dochter verzint zelf spelregels of je kunt bijvoorbeeld vragen om een bepaald plaatje te zoeken (beperkt aantal plaatjes gebruiken) of iets vertellen over het plaatje.

Kijk gerust naar speelgoed voor iets oudere kinderen.
Little People is ook leuk, net als keukentje of poppenkast.
Dit!
Zoon vond het geweldig om gewoon de plaatjes te benoemen van memory of twee dezelfde te zoeken (ik zocht dan een paar kaartjes uit en dan gingen we matchen, gewoon met de plaatjes naar boven).
Mijn zoon van nu 13 maanden is verzot op de wobbel en muziekinstrumenten.
Alle reacties Link kopieren
Elifantje schreef:
14-08-2018 20:36
En kleuren, kleien, stickers plakken?
Neem dan deze, dat scheelt zooi:

https://www.bol.com/nl/p/ses-my-first-k ... lsrc=aw.ds

Je hebt ze ook van andere merken.
Alle reacties Link kopieren
En persoonlijk let ik ook nooit op de “ vanaf” leeftijden. Mijn kind van 1 speelt even leuk als mijn kind van 3 met hetzelfde speelgoed voor 3 jaar en ouder. En met 18 maanden stopten mijn kinderen niets meer in hun mond. Playmobil 123 vonden ze ook echt helemaal geweldig toen.
Alle reacties Link kopieren
een loopbeest (zo met een touwtje achter je aan). En bright beats van fisher price: stapelblokken op een muziekje. stapelen wat lastiger dan de standaard blokken.
Alle reacties Link kopieren
Puzzels zijn dan ook een aanrader! Zoon was al snel klaar met die nopjespuzzels, maar legpuzzels vond en vind hij te gek. Die met 4 varianten in 1 doos (4, 8, 12 en 16 stukjes) zijn favoriet.
-nienke- wijzigde dit bericht op 14-08-2018 21:17
0.26% gewijzigd
Een (houten) treinbaan?
En een speelgoedkeukentje! 1.5 tot 2.5 was (is) hier DE leeftijd waarop veel met het speelgoedkeukentje is gespeeld! Inclusief alle bordjes en schaaltjes om restaurantje/picknick mee te spelen.
Duplo, houten trein (Brio), houten blokken, Little People, een kleine bal.

Hou het beperkt en klein. Ze spelen veel beter als er niet te veel aanbod is. Teveel zooi maakt besluiteloos en onrustig. Sorteer per categorie in open manden of kisten, zodat je kindje er zelf bij kan en zelf op kan ruimen.
Alle reacties Link kopieren
Aleek88 schreef:
14-08-2018 20:36
Haha klopt, gelukkig heb ik dat aardig kunnen beperken en ik gooi graag weg, dus valt mee!
Waarom gooi je speelgoed na een paar maanden al weg? Sorry hoor, maar die meuk is peperduur tegenwoordig, dus als jij dan wat dingen weggooit, gooi je al gauw voor tientallen euro's aan zo goed als nieuwe spullen weg. Is dat niet belachelijk?

En waarom weggooien als je kind er nog mee kan spelen?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
14-08-2018 21:19
Waarom gooi je speelgoed na een paar maanden al weg? Sorry hoor, maar die meuk is peperduur tegenwoordig, dus als jij dan wat dingen weggooit, gooi je al gauw voor tientallen euro's aan zo goed als nieuwe spullen weg. Is dat niet belachelijk?

En waarom weggooien als je kind er nog mee kan spelen?
Je hebt zelf ook kinderen?
Je vindt het gewoon leuk om zo zuur te reageren?
Keukentje met pannetjes enzo
Zachte pop met poppenbedje
Simpele houten treinbaan
Zo'n duwstok met een beest eraan om mee rond te lopen
Ballenbaan
Mooie blokkenset
Regenboog van Grimms
Puzzeltjes, memory
Vingerverf, kLeurtjes, waskrijtjes
Stoepkrijt
Skippybeest
anoniem_63c8fc15a6c5b wijzigde dit bericht op 15-08-2018 20:24
4.63% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
EngeLiene schreef:
14-08-2018 21:21
Je hebt zelf ook kinderen?
Je vindt het gewoon leuk om zo zuur te reageren?
Want.. als je het belachelijk vindt dat peperduur speelgoed na een paar maanden gewoon wordt weggegooid, ben je zuur?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
14-08-2018 21:55
Want.. als je het belachelijk vindt dat peperduur speelgoed na een paar maanden gewoon wordt weggegooid, ben je zuur?
Ik zie alleen maar nare veroordelende reacties van jou.
Maar misschien is het toeval hoort
Wie weet geeft ze het wel weg aan mensen die weinig hebben
Alle reacties Link kopieren
EngeLiene schreef:
14-08-2018 21:59
Ik zie alleen maar nare veroordelende reacties van jou.
Maar misschien is het toeval hoort
Wie weet geeft ze het wel weg aan mensen die weinig hebben
Waarom peperduur speelgoed weggeven en dan vervolgens nieuw willen kopen? Tenzij je geld als water hebt, maar dat idee heb ik niet van TO.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Big Bobby Car. Onverwoestbaar, kan hij op zijn 18de nog mee de berg af.

https://bobbycarclub.jimdo.com

Afbeelding
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven