Wanneer sliep jouw kind het klokje rond?

15-08-2018 12:48 124 berichten
Ik ben benieuwd wanneer kinderen in de regel gaan slapen van 's avonds (6-8) tot de volgende ochtend (5-8 uur).

Ik hoor zulke wisselende verhalen, dus daarom ben ik nieuwsgierig.

Wanneer sliep jouw kind het klokje rond?

Totaal aantal stemmen: 114

< 3 maanden (20%)
< 6 maanden (25%)
< 9 maanden (8%)
< 12 maanden (9%)
< 1 1/2 jaar (4%)
< 2 jaar (5%)
< 3 jaar (4%)
< 4 jaar (3%)
Dit is nooit gebeurd (22%)
Alle reacties Link kopieren
Ik mag maar 1 optie selecteren, maar heb 2 kinderen...

En bedoel je incidenteel of standaard?
Alle reacties Link kopieren
Vanaf negen maanden (toen gestopt met bv) slaapt kind grotendeels door.
Alle reacties Link kopieren
De optie die hier in huis van toepassing is staat er niet bij: "toen ze pubers werden". Echt, wat die aan slaap hebben in gehaald!
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste ging met 5 maanden steevast doorslapen, maar die begon een paar maanden voor hij 2 werd enorm te spoken... Mijn tweede begon met 6mnd incidenteel door te slapen, 2 weken wel, 3 weken niet, etc... Nu is ze 14 mnd en slaapt al een tijdje elke nacht door... Ik heb als gemiddelde voor 9 mnd gestemd :biggrin:
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Vanaf nacht twee....
Een baksteen is nooit alleen
Alle reacties Link kopieren
Hangt er vanaf wat je met doorslapen bedoelt. Mijn dochter sliep met 4-5 maanden volgens mij al van 19-7 zonder voeding. Maar inmiddels is ze 21 maanden en wordt ze meestal nog een keer of 3 per nacht wakker.
Alle reacties Link kopieren
Die van jou beiden direct zeker?
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Ons kind sliep de eerste weken door, daarna nooit meer. Ze komt nu, bijna 4, bijna elke nacht nog bij ons in bed klimmen en aan de in je op gestelde criteria (5-8 tot 5-8) heeft ze zich al helemaal nooit gehouden.
mevrouw75 wijzigde dit bericht op 15-08-2018 13:09
27.54% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
15-08-2018 13:05
Die van jou beiden direct zeker?
Nee hoor, to heeft ook heus weleens een periode gehad en daar ging ze heel zen mee om.
mevrouw75 wijzigde dit bericht op 15-08-2018 13:06
9.14% gewijzigd
Nadat ik met hem een boekje erover gelezen had.

Nee grapje ;-)
Na ongeveer 9 maanden lukte het om te stoppen met de nachtvoedingen en ging hij steeds vaker doorslapen.
Alle reacties Link kopieren
toen ze 6 weken was :zzz:
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
15-08-2018 13:06
Nee hoor, to heeft ook heus weleens een periode gehad en daar ging ze heel zen mee om.

O het werd weggemediteerd? Handig!
Honey, you should see me in a crown
Vanaf een jaartje of twee.
Alle reacties Link kopieren
Oudste met 3 weken, middelste met 2 weken en jongste met 4 weken. Ben gezegend met goede slapers.
Het klokje rond is in mijn ogen van 19:00-07:00 en niet van 18:00-08:00. Zo lang heeft hij hier nooit geslapen. En wordt nog steeds wel eens s nachts wakker voor een aai over z’n bol oid. Maar ik vind t prima voor een knulletje van 11 maand. Hij is hiermee begonnen vanaf een maand 5 en werd steeds beter.
Dochter rond de leeftijd van 4 maanden en beide zoons waren wel een jaar of twee.
Vanaf die leeftijd sliepen ze weleens door, helaas ook heel vaak niet. De leeftijden liggen inmiddels tussen de 2-7 jaar en er wordt nog regelmatig gespookt in de nacht.
JollyRider schreef:
15-08-2018 12:54
De optie die hier in huis van toepassing is staat er niet bij: "toen ze pubers werden". Echt, wat die aan slaap hebben in gehaald!
Nou dit zo’n beetje vanaf hun 16e maar is nu weer over .
Snap het probleem ook niet ik zelf slaap nooit het klokje rond dus waarom mijn kinderen wel ?
Alle reacties Link kopieren
Mijn kind is nog nooit in zijn leven om 18:00 naar bed gegaan

Mijn kind is ook nog nooit in zijn leven voor 07:30 opgestaan.
Nunmer 1 kwam pas na een maand ziekenhuis thuis en sliep toen al door met onderbreking van 1 voeding om 23u. Slaapt altijd goed.
Nummer 2 heeft tot 14 maanden iedere nacht gekrijst. Nu is ze de beste slaper ooit (uur of 12a13 per nacht)
Nummer 3 slaapt vanaf geboorte goed maar wel een nachtvoeding gehad tot 1 jaar (borstvoeding op verzoek). Nu kliert ze altijd bij het naar bed gaan maar als ze eenmaal slaapt, slaapt ze minimaal de klok rond.

Dus al met al best getroffen als ik sommige mensen hoor..
Na het stoppen met borstvoeding, bij zes maanden, sliep dochter door van ongeveer 19-6, met hier en daar een klein flesje rond 23.30 uur. Maar dat was half slapend een flesje adten dus dat noem ik doorslapen.
Vanaf dag 5 sliep ze sowieso goed, tussen 20-23.00 en 0.00 en 4.00 en dan weer van 5-8.00. Perfecte timing mijns inziens. Heb weinig slaapgebrek gehad, maar heb er ook geen moeite voor gedaan. Geluk gehad dus.
Alle reacties Link kopieren
Hier vanaf 12 weken van 7 tot 7. We moesten hem wakker maken voor de late voeding(die had hij wel echt nodig helaas).

Nu als peuter een beetje aan het spoken soms, maar het gaat wonderbaarlijk beter de laatste weken.
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
15-08-2018 12:54
De optie die hier in huis van toepassing is staat er niet bij: "toen ze pubers werden". Echt, wat die aan slaap hebben in gehaald!
Hier ook. Precies hetzelfde. :proud:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Zoon sliep met 3 maanden van 19 tot 7 ongeveer, maar nog ingebakerd. Sinds dat geen optie meer is, wordt hij vroeger wakker. Meestal tussen 5 en 6 ongeacht hoe laat hij in de avond naar bed gaat, maar dat valt nog steeds onder doorslapen volgens mij.
Hier met 2,5 nog lang niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven