Ervaringen Nuna Pepp buggy op de fiets?

16-08-2018 13:56 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

In mijn zoektocht naar een buggy stuite ik op de Nuna Pepp. Ligstand vind ik belangrijk, wel een mini beetje comfort en dat ie op de fiets kan. Ik vroeg me af of iemand hier ervaring met deze buggy heeft, en dan dus met name op de fiets.

Ik zag ook de MacLaren Quest, maar die heeft 2 handvaten. Dan neig ik toch meer naar de Nuna. Een duwstang lijkt mij wel relaxt, lekker met 1 hand sturen haha. Qua prijs scheelt het niks (aanbod MP).

De Nuna is alleen best zwaar volgens mij. Het heeft wel een eigen fietsendrager, maar is dit goed te doen? Ik heb wel een stevige mamafiets dus die zal het denk ik wel aankunnen ;-)

Hoor het graag van jullie!
Ja ik vind het heel fijn! Je hebt geen verlenging nodig van de bagagedrager. Buggy hangt mooi aan de achterkant en dan heb je dat gezwabber aan de zijkant ook niet.

Enniewee, ik ben helemaal fan.
Ik twijfelde of ik de Nuna Pepp zou kopen en kocht uiteindelijk de MacLaren Quest. Ik had de MacLaren Quest gekocht voor onze dreumes omdat ie makkelijk op de fiets kan en een echte kwaliteit buggy zou zijn.

Nou wat een pokke ding. In het begin waren de wielen soepel maar na 10 ritjes niet meer. Kraken, piepen en stroef. Die twee handvatten zitten zo dat ik maar op 1 manier kon duwen. En met elke deur, drempel en oneven ondergrond (kinderkopjes, bos) stond ik weer te zuchten wat een stom duur ding het was. En op de fiets? Ja dan zwabbert er zo’n lange stengel aan mijn bagagedrager. En zo licht is ie dan ook weer niet.

Ik heb nu een maandje een bijna nieuwe Mutsy Nexo via MP voor €175 en wat een verademing. Hij rolt, stuurt en hobbelt net zo lekker als een Joolz Geo. Dat er een duwstang op zit maakt het zo soepel met deuren etc.

De Nuna pepp past misschien ook op de voordrager i.p.v. op de achterdrager. Ik vervoer de Mutsy voorop waardoor er achter niet extra gewicht zit.
Alle reacties Link kopieren
Ik had een Koelstra. Had wel twee duwstangen, maar als ik de voorwielen 'blokkeerde', reed 'ie alleen maar vooruit, dus dan kon ik prima met één hand sturen. Ik vond 'm wel handig en die is ook niet zo waar.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Ik had de Nuna achterop de fiets.
Ideaal, in 1 hand in te klappen en op de fiets te zetten zodat je met de andere hand de fiets vasthouden zodat deze niet omvalt.

Het fijne vond ik dat de Nuna recht achterop zat, dus geen extra gewicht aan 1 kant.

Verder is het een heerlijk fijne wendbare wagen. Mijn schoonouders hadden er ook 1 en waren ook erg tevreden.
Alle reacties Link kopieren
Ah top! Thanks voor de reacties.
Dan ben ik om en ga ik voor de Nuna :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde een easywalker buggy Xs maar nu denk ik over de nuna pepp.

Weet iemand het verschil tussen de Pepp en de pepp luxx?
Alle reacties Link kopieren
Dat heb ik ook net uitgezocht haha. Volgens mij kan bij de luxx de voetensteun omhoog, bij de ander niet. En het mandje is geloof ik iets groter en in zn geheel is ie opgevouwen wat platter. Niet in t echt gezien, ook van horen zeggen ;-)
Alle reacties Link kopieren
De Nuna is als buggy ideaal. Stabiel en luxer dan de gemiddelde buggy. De verstelbare stang is zoveel beter voor je rug! En het zitcvomfort voor je kind vind ik ook beter en steviger. Hij is wel zwaarder maar dat was het mij waard.

Ik had er een speciale buggy drager bij voor op de fiets. Hij kan niet op een gewone drager. Wel iets zwaarder. Maar de balans is beter door dat je niet opzij valt.

De luxx heeft inderdaad een uitklapbare voetensteun. En de kap is iets dieper. Ik vond dat het extra geld (hij is fors duurder) niet waard.
Alle reacties Link kopieren
Hmm.. is t dan niet onhandig als die voetensteun niet omhoog kan? Dat als je de rugleuning in ligstand hebt en die voetjes dan nog naar beneden bungelen? Of zeg ik nu iets heel raars hahaha :bonk:
Heb je een voordrager op je fiets?

Wij hebben een quinny zapp xtra2, die vouwt ook vrij 'vierkant' op, net als de nuna. Die vervoeren wij het handigst op de voordrager, gewoon vastklemmen met een spin.

Hiervóór hadden we een gewone paraplubuggy die we met zo'n buggy-mee-ding aan de fiets hadden maar dat vond ik drama, zeker in combinatie met kind achterop: dat ding zwiebelde alle kanten uit, fiets uit balans enzo. Buggy op de voordrager vervoeren is echt veel fijner! Nou zit de Nuna pepp met zijn eigen drager natuurlijk al een stuk beter op je fiets dan zo'n standaard buggy-geval, maar als je een voordrager hebt zou ik eerst eens proberen of dat werkt, dan hoef je de speciale drager van nuna niet te kopen.
Toet17 schreef:
18-08-2018 11:15
Hmm.. is t dan niet onhandig als die voetensteun niet omhoog kan? Dat als je de rugleuning in ligstand hebt en die voetjes dan nog naar beneden bungelen? Of zeg ik nu iets heel raars hahaha :bonk:

Volgens mij is er een verschil tussen voetensteun en ‘beentjes steun’. Maar ik weet het niet zeker. Die eerste is een staaf waar de voetjes op steunen als de beentjes lang genoeg zijn. Die tweede is dat je het zitvlak van de billen kan uitklappen en verlengen.

Een verstelbare voetensteun lijkt mij onnodig maar dat vlak onder de billen verlengen is wel fijn. Het is geen must maar voor chillen en voor kleintjes (eind baby en begin dreumes) vind ik die extra verlenging wel fijn.
Alle reacties Link kopieren
appeltjesgroen schreef:
19-08-2018 06:18
Heb je een voordrager op je fiets?

Wij hebben een quinny zapp xtra2, die vouwt ook vrij 'vierkant' op, net als de nuna. Die vervoeren wij het handigst op de voordrager, gewoon vastklemmen met een spin.
Thanks voor de tip! Ik heb idd een mand voorop de fiets. Ga ik me daar eens in verdiepen.

En wat betreft de voetjes omhoog.
Die Nuna Luxx is helaas een stuk duurder, ook tweedehands. Maar vind t wel belangrijk dat de beentjes ook horizontaal kunnen... Goed, de buggy heeft geen haast. Ik kijk gewoon nog even rustig rond.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven