Slapen van een baby met stofzuigergeluid

16-08-2018 21:04 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Onze dochter is inmiddels 8 weken oud. Ze slaapt in de avond en de nacht prima, alleen overdag is het drama. Als ze slaapt is het hooguit een half uurtje en ben je daarna weer minimaal een uur bezig voordat ze weer slaapt (terwijl ze wel echt heel moe is) en het in slaap komen is heel lastig. We hebben vandaag de app “white noise” aangezet met het geluid van de stofzuiger en dan valt ze binnen enkele minuten in slaap.

Zijn er meerdere die dit bij hun baby deden? Ik vraag me af of ze hier echt snel aan wennen en uiteindelijk niet meer zonder dit geluid in slaap kunnen vallen of dat dit wel meevalt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zette altijd de stofzuiger aan in hun kamer, op een gegeven moment sliepen ze gewoon zonder stofzuiger.
Alle reacties Link kopieren
Het geluid vd stofzuiger schijnt het zelfde geluid te zijn wat de baby in de buik hoort dus dat is vertrouwd.

Misschien je baby inbakeren? Dat geeft ook vaak het vertrouwde gevoel.
Alle reacties Link kopieren
Whatsinaname1988 schreef:
16-08-2018 21:07
Ik zette altijd de stofzuiger aan in hun kamer, op een gegeven moment sliepen ze gewoon zonder stofzuiger.
Dankjewel voor je antwoord! Deed je dit tijdens elk slaapje?
Alle reacties Link kopieren
Dwarrel75 schreef:
16-08-2018 21:07
Het geluid vd stofzuiger schijnt het zelfde geluid te zijn wat de baby in de buik hoort dus dat is vertrouwd.

Misschien je baby inbakeren? Dat geeft ook vaak het vertrouwde gevoel.
Inbakeren doen we al een tijdje. In de nacht slaapt ze prima, maar overdag is ze evengoed te onrustig om zelf in slaap te vallen.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn ook speciale knuffels te koop die het geluid van de baarmoeder nabootsen, misschien is dat een idee?
Zelf geen ervaring mee overigens maar zie het wel eens op facebook voorbij komen.
Ha TO. Wij hebben die bij ons zoontje ook gedaan. Idd omdat de slaapjes overdag erg dramatisch verliepen. Hij had t op een gegeven moment niet meer nodig. Weet niet meer precies wanneer. Hij is nu bijna een jaar en slaapt overdag en s nachts als een roosje. Dus niet druk over maken en lekker doen als baby dan goed slaapt! Komt vanzelf goed :)
Alle reacties Link kopieren
Teckeltje88 schreef:
16-08-2018 21:12
Ha TO. Wij hebben die bij ons zoontje ook gedaan. Idd omdat de slaapjes overdag erg dramatisch verliepen. Hij had t op een gegeven moment niet meer nodig. Weet niet meer precies wanneer. Hij is nu bijna een jaar en slaapt overdag en s nachts als een roosje. Dus niet druk over maken en lekker doen als baby dan goed slaapt! Komt vanzelf goed :)
Bedankt! Dit stelt me gerust :-)!
Alle reacties Link kopieren
Aardbei-banaan schreef:
16-08-2018 21:11
Er zijn ook speciale knuffels te koop die het geluid van de baarmoeder nabootsen, misschien is dat een idee?
Zelf geen ervaring mee overigens maar zie het wel eens op facebook voorbij komen.
Hoi, deze knuffel hebben we al, een schaap die idd dit geluid nabootst, maar dit werkt helaas niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik deed dat bij mijn middelste dochter ook bij de slaapjes overdag. Na een tijdje zat het ritme er goed in en was het niet meer nodig. Hoe dat precies ging en wanneer dat was weet ik niet meer, ze is inmiddels 10 jaar en ze slaapt al een tijdje zonder stofzuiger op de gang.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden bij de oudste op een gegeven moment een ventilator staan omdat het warm was, maar uiteindelijk bleek dat hij lekker in slaap viel op dat gezoem, dus hebben we hem wat langer laten staan. Hij is er vanzelf overheen gegroeid.
De jongste heeft nu door de afgelopen hittegolf ook een ventilator op haar kamertje staan, die zet ik ook wel eens aan als het niet extreem warm is, maar ze wat moeilijk in slaap valt. Ik ga ervan uit dat zij hier ook vanzelf overheen groeit (na het succes met haar broer ;-) ).

Gewoon doen wat werkt op het moment!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben dit een aantal maanden gedaan. Hij was overdag ook zo moe, maar vocht elke keer tegen zijn slaap... (erg vermoeiend voor ons ook...). We waren ook uren bezig om hem te laten slapen. Toen white noise of stofzuigergeluid aangezet en dit hielp heel goed, hij werd er rustig van.

Op den duur deden we bijv. het geluid elke keer wat zachten zetten (op de i-pad) en op den duur uit als hij in diepe slaap was. Na een tijdje kon hij ook goed zelf in slaap vallen (hij wilde elke keer in slaap gewiegd worden) en toen hebben we het niet meer gebruikt.

Het komt allemaal goed hoor, gewoon rustig afbouwen als je merkt dat het niet meer nodig is.
Gatinmijnsok schreef:
16-08-2018 21:24
Ik deed dat bij mijn middelste dochter ook bij de slaapjes overdag. Na een tijdje zat het ritme er goed in en was het niet meer nodig. Hoe dat precies ging en wanneer dat was weet ik niet meer, ze is inmiddels 10 jaar en ze slaapt al een tijdje zonder stofzuiger op de gang.
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Maartje2016 schreef:
16-08-2018 21:28
Wij hadden bij de oudste op een gegeven moment een ventilator staan omdat het warm was, maar uiteindelijk bleek dat hij lekker in slaap viel op dat gezoem, dus hebben we hem wat langer laten staan. Hij is er vanzelf overheen gegroeid.
De jongste heeft nu door de afgelopen hittegolf ook een ventilator op haar kamertje staan, die zet ik ook wel eens aan als het niet extreem warm is, maar ze wat moeilijk in slaap valt. Ik ga ervan uit dat zij hier ook vanzelf overheen groeit (na het succes met haar broer ;-) ).

Gewoon doen wat werkt op het moment!
Wat fijn! Dankjewel en het zal dan ook vast wel goed komen bij jou dochter ;)
Alle reacties Link kopieren
Ja mijn jongste viel ook in slaap bij het geluid van de stofzuiger. Dus ik stofzuigde als ze net in bed lag. Ideaal.

Afzuigkap werkte ook.
Alle reacties Link kopieren
Iza92 schreef:
16-08-2018 21:30
Wij hebben dit een aantal maanden gedaan. Hij was overdag ook zo moe, maar vocht elke keer tegen zijn slaap... (erg vermoeiend voor ons ook...). We waren ook uren bezig om hem te laten slapen. Toen white noise of stofzuigergeluid aangezet en dit hielp heel goed, hij werd er rustig van.

Op den duur deden we bijv. het geluid elke keer wat zachten zetten (op de i-pad) en op den duur uit als hij in diepe slaap was. Na een tijdje kon hij ook goed zelf in slaap vallen (hij wilde elke keer in slaap gewiegd worden) en toen hebben we het niet meer gebruikt.

Het komt allemaal goed hoor, gewoon rustig afbouwen als je merkt dat het niet meer nodig is.
Dankjewel! Wij hebben dit nu inderdaad ook op de tablet aan staan. En vermoeiend dat uren in slaap proberen te krijgen is het zeker, vooral met nog een peuter die hier in huis rond rent :).

Je hebt me in ieder geval gerust weten te stellen!
Alle reacties Link kopieren
Volgens mijn ouders sliep ik als baby ook bij het geluid van de stofzuiger, maar ik kan me niet herinneren dat ik als ouder kind ooit de stofzuiger naast mijn bed heb gehad. Was dus echt alleen in de babytijd.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Hier ook een baby van 8 weken die niet in slaap valt in de wieg overdag en een peuter. Als de stofzuiger niet werkt, probeer dan eens een draagzak. Mijn peuter weet inmiddels al niet beter of baby hoort in de draagzak ;-D
Daar zijn apps voor :) Dan hoef je de stofzuiger niet aan te zetten. Onze baby sliep goed bij een vliegtuiggeluid.

Het heet iets van baby noise.
Alle reacties Link kopieren
Stofzuiger, droger, ventilator, afzuigkap, schuurmachine, we hebben het allemaal gehad. Prima om je baby te helpen :)
Alle reacties Link kopieren
Voor Mijn zoon, die ook moeilijk inslaapt, zet ik vaak s avonds nog een wasje aan.
Dat eentonige geluid helpt hem om in te sparen.
Is nu al een kleuter, denk dat we het nu nog 1 x per week doen.
Alle reacties Link kopieren
Vrienden van ons deden het met de afzuigkap. Dan kwamen ze bij ons en tegen bedtijd ging de wagenpark de keuken in, afzuigkap en t kleine ventje sliep als een roos.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Wij deden dit ook met de stofzuiger.
Maar ik vond het erg vermoeiend om de stofzuiger steeds de trap op te moeten slepen.
De föhn werkte ook prima kwam ik achter :idee:
Alle reacties Link kopieren
Van een app op de tablet naar een gebrande versie op cd naar een knuffel van zazu. En daar slaapt ze nu nog mee. Ze is 17 maanden. Als de batterijen minder worden slaapt zij wat onrustiger.
Volwassenen slapen er overigens ook prima op. Dat blijft schijnbaar.
Zoon werd rustig van de afzuigkap

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven