Schreeuwende en ruzieende buurkinderen.

16-08-2018 23:04 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een jaar hebben we nieuwe buren en o wat brengen zij veel geluid voort. Zeker nu in de zomer als alle deuren en ramen open staan hoor ik alles. Van 's ochtends vroeg tot dat de kinderen op bed liggen is er herrie. De drie kinderen, jongetjes kunnen niet normaal samen spelen, het is constant ruzie en oorlog. De buurvrouw schreeuwt de hele dag de longen uit haar lijf maar dat helpt natuurlijk niet. Nog erger wordt het als vader thuiskomt want die vloekt en tiert nog harder. Man wat ben ik daar klaar mee. We hebben weinig contact met deze buren want dat houden ze duidelijk af. Toch heb ik voorzichtig geprobeerd om door te laten schemeren dat we er last van hebben, maar dat is niet goed gevallen. En nu? Straks als het weer kouder wordt hoor ik er weinig maar ik krijg steeds buikpijn van het idee hoe het er daar aan toe gaat in de familie. Ik heb nooit gehoord of gezien dat er geslagen wordt oid maar het zou me zeker niet verbazen.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
De hele dag schreeuwen en schelden tegen kinderen vind ik ook mishandeling. Ik zou het Veilig Thuis eens bellen om te vragen wat zij daar van vinden.
Alle reacties Link kopieren
Sorry , maar waar slaat je conclusie op dat het je niet zou verbazen als ze geslagen worden?

Mijn zus heeft 3 jongens, een nichtje 4 en de zus van een vriendin ook 3.
En inderdaad: spelen zonder herrie, geduw en geschreeuw schijnt onmogelijk te zijn. Ik zou er zelf horendol van worden, maar dat zegt misschien meer over mij.
Alle reacties Link kopieren
yoshe schreef:
16-08-2018 23:27
De hele dag schreeuwen en schelden tegen kinderen vind ik ook mishandeling. Ik zou het Veilig Thuis eens bellen om te vragen wat zij daar van vinden.
Hou toch op: is dit tegenwoordig het standaard advies op dit forum: Veilig thuis bellen?

Ik weet zeker dat bij mijn nichtje maandag de spreekwoordelijke vlag uitgaat als het hele spul weer naar school gaat; maar ze is stapelgek op haar 4 apen, zoals ze zelf zegt en zal ze nooit een haar krenken. Maar ik weet wel zeker dat de buren daar ook regelmatig wat horen
Gaan we weer...het moet maar weer normaal zijn dat je de godganselijke dag geschreeuw en getier hoort van je buren en hun kinderen. Ik snap dat kinderen geluid maken,maar het kan ook to much zijn. Rekening houden met elkaar zou fijn zijn. En néé, ik ga niet in een hutje op de hei zitten. Maar goed, ik zal wel weer iets geks zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Dat ben in helemaal met je eens en daar heeft TO zeker wel een punt. Maar de conclusie die getrokken wordt omdat jongens veel geluid maken vind ik echt veel te kort door de bocht.
Ik lees toch echt dat de moeder 'de longen uit haar lijf schreeuwt' en dat pa scheldt en tiert.

Dat is dus wel effe iets anders dan kinderlawaai, hè? Of schreeuwen en schelden jullie thuis ook lekker op de kinderen?
Je hebt tokkies naast je wonen. Lijkt me echt verschrikkelijk.
Wonen zij in een huurhuis? Misschien eens advies vragen bij de woningbouw?
girasole3 schreef:
16-08-2018 23:30
Sorry , maar waar slaat je conclusie op dat het je niet zou verbazen als ze geslagen worden?

Mijn zus heeft 3 jongens, een nichtje 4 en de zus van een vriendin ook 3.
En inderdaad: spelen zonder herrie, geduw en geschreeuw schijnt onmogelijk te zijn. Ik zou er zelf horendol van worden, maar dat zegt misschien meer over mij.
Wees maar blij dat jij hun buurvrouw niet bent dan. :idee:
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig maar dat kinderen vanzelf ouder worden en dat hun gewoonten en activiteiten steeds meeveranderen. Maar ik begrijp je ergernis.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Vroegah was er altijd wel iemand die het raam dan operdeed: "zeg jongens, kunnen jullie ergens anders gaan spelen want mijn baby moet slapen! " En dan ging je weer ergens anders heen met je bal.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Schakel buurtbemiddeling in als zelf praten met ze niet lukt.
Alle reacties Link kopieren
Ik jouw geval zou ik dan zeggen dat je moet slapen of studeren.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik zou ze er op aanspreken, werkt dat niet dan heb je in bijna alle wijken een vorm van buurtbemiddeling of een wijkagent. Veilig Thuis lijkt me vrij overdreven.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de reacties.
We wonen in een straat met alleen maar koophuizen dus geen woningbouwstichting. Helaas ook geen wijkraad oid.
Ik geloof best dat er meer kinderen zijn die de hele dag alleen maar tegen elkaar kunnen schreeuwen maar daardoor is dat nog geen normaal gedrag. Wij wonen al heel lang in een straat waar de huizen en tuinen vlak naast elkaar liggen, en er hebben ook al veel gezinnen naast ons gewoond maar nog nooit hadden we buren die zoveel geluid produceerden. Op zich is het niet eens vreemd dat de kinderen zoveel schreeuwen aangezien hun ouders ook tegen hen schreeuwen. Verder heerst er altijd een negatieve sfeer: "hou op, schei uit, niet doen enz.
Ik word er echt zo moe van dat de hele dag te moeten aanhoren, laat staan als ik daar kind was...
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
girasole3 schreef:
16-08-2018 23:30
Sorry , maar waar slaat je conclusie op dat het je niet zou verbazen als ze geslagen worden?

Mijn zus heeft 3 jongens, een nichtje 4 en de zus van een vriendin ook 3.
En inderdaad: spelen zonder herrie, geduw en geschreeuw schijnt onmogelijk te zijn. Ik zou er zelf horendol van worden, maar dat zegt misschien meer over mij.
Dit zie ik inderdaad ook om mij heen. Ik snap heel goed dat het overlast geeft, maar veilig thuis lijkt mij ook wat overdreven.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ze er ook zelf op aanspreken denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de beide buren s avonds op de koffie vragen en rustig uitleggen waar je precies overlast van ervaart. Geef dan ook aan wat je ervaringen met andere gezinnen was, en probeer er uit te komen.
Het is geen aanval, maar geef aan dat je ze met in gesprek wil. Vraag aan heb of ze zelf oplossingen zien, of dat je tijdstippen afspreekt waarop de kinderen buiten spelen en je dus weet wanneer je overlast kunt ervaren en wanneer niet
Alle reacties Link kopieren
Shine_bright101 schreef:
18-08-2018 11:51
Ik zou de beide buren s avonds op de koffie vragen en rustig uitleggen waar je precies overlast van ervaart. Geef dan ook aan wat je ervaringen met andere gezinnen was, en probeer er uit te komen.
Het is geen aanval, maar geef aan dat je ze met in gesprek wil. Vraag aan heb of ze zelf oplossingen zien, of dat je tijdstippen afspreekt waarop de kinderen buiten spelen en je dus weet wanneer je overlast kunt ervaren en wanneer niet
We hebben serieus ons best gedaan om wat beter contact te krijgen met deze buren maar ze houden het duidelijk af. Ik hoef echt niet iedere week bij de buurvrouw op de koffie maar ik ben daar zelfs nog nooit binnen geweest ondanks dat ze in het begin zei dat ze ons nog wel een keer zou uitnodigen als de verhuizing klaar was. Nou, ik wacht er nog steeds op. Ook zou ik het handig vinden om hun telefoonnummers te hebben in geval van calamiteiten en zo, maar helaas. Ze houden duidelijk de boot af.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
nogmaals : buurtbemiddeling.
Alle reacties Link kopieren
Hebben ze met andere buren wellicht wel contact?
Alle reacties Link kopieren
Nee met geen enkele buren hebben ze contact.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven