speurtocht kant-en-klaar of leuke tips voor meisjes 6 jaar?

17-08-2018 13:29 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
dochter is net zes en binnenkort vieren we haar kinderfeestje.
we willen een speurtocht doen.. maar ben zelf niet erg creatief.. ik zou het liefst een kant-en-klaar pakket willen kopen... heeft iemand tips/suggesties?
dank jullie wel!
Neem van elke straat waar ze in moeten een herkenbaar object op de foto. Print ze uit, legt op volgorde en ke keutelt zo door je speurtocht heen.
Je kan tussendoor nog wat kleine opdrachten doen.
Alle reacties Link kopieren
https://huisvlijt.com/2017/06/zelf-een- ... estje.html

Lees dit, een kant en klaar speurtochtpakket lijkt me lastig, want iedere omgeving is weer anders. Je weet zelf het beste wat je wel en niet kunt doen in jullie buurt (een drukke weg oversteken met 5 kleuters is best een uitdaging)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook niet zo creatief, toch is het me gelukt om thuisfeestjes met spelletjes ed te organiseren. Een thema ben ik dan weer niet goed in, dus mijn feestjes zijn zonder thema. En de kinderen vinden het tot nu toe leuk.
Je kunt een route uitzetten door met stoepkrijt pijlen te tekenen. Tussendoor ongeveer tien opdrachten. Deze opdrachten hoeven niet ingewikkeld te zijn:

-Zing lang zal ze leven voor de jarige
-Blijf tien tellen op 1 been staan
-Draai een rondje

Als je de route langs pleintjes/grasvelden laat gaan, kun je tussendoor spelletjes doen zoals spek of peperkoek happen, ballontrappen, tikkertje enz.

Wat ook altijd een succes is, is een route langs de speeltuin.

Hou er rekening mee dat veel kinderen best hyper zijn voor een kinderfeestje en graag vooruit rennen (jongens zijn hier vaak erger bij dan meisjes). Zorg dat bij elke oversteek plek een pijl staat en spreek duidelijk af dat er bij de pijlen gewacht wordt.

Thema ligt er aan of er alleen meiden komen of ook jongens. Bij alleen meiden zijn thema's als prinsessen, Frozen en eenhoorns een succes. Als er ook jongens bij zijn zou je kunnen denken aan een dieren thema of griezelen.
Ik zou juist altijd een thema bedenken, omdat dat helpt met het verzinnen van dingen en meteen al een leuke sfeer schept.

Waar houdt je dochter van? Onze zoon heeft al een brandweerfeestje gehad, een buurman&buurman feestje en een minionspartijtje.
Onze dochter is pas 4, maar ik kan me zo maar voorstellen dat haar eerste feestje een prinsessenpartijtje wordt.

De verhaallijn van een thema is eigenlijk heel simpel: er is een karakter/held/prinses (2 of 3 kan ook) en die heeft een probleem: is iets kwijt, moet ergens naar toe, weet iets niet meer en daar moet hij/zij bij geholpen worden.

Dus, de prinses is haar kroon kwijt, de brandweer kan de brandslang niet vinden en de minions hun slechte baas niet. De speurtocht bestaat respectievelijk uit parels/diamanten (uit de kroon), vlammetjes (want die kunnen nu niet uitgeblazen worden) of bananen (want daar zijn minions gek op).

Onderweg kun je op verschillende plekken opdrachten doen, dat zijn gewoon dezelfde oude spelletjes die ieder kind al eeuwen op partijtjes speelt.
- Ezeltje prik wordt torentje prik (van het paleis), brandweerhelm prik (op een grote plaat van een brandweer) of (voor minions weet ik even niks).
- Als je zes gooit moet je handschoenen, sjaal en muts/pruik opzetten en mag je zo veel chips eten tot de volgende zes gooit.
- een puzzel maken (kun je zelf maken van een uitgeprinte tekening die je gegoogelt hebt)
- ... meer inspiratie heb ik even niet.
Alle reacties Link kopieren
Kastanjez schreef:
17-08-2018 14:18
Ik zou juist altijd een thema bedenken, omdat dat helpt met het verzinnen van dingen en meteen al een leuke sfeer schept.

Waar houdt je dochter van? Onze zoon heeft al een brandweerfeestje gehad, een buurman&buurman feestje en een minionspartijtje.
Onze dochter is pas 4, maar ik kan me zo maar voorstellen dat haar eerste feestje een prinsessenpartijtje wordt.

De verhaallijn van een thema is eigenlijk heel simpel: er is een karakter/held/prinses (2 of 3 kan ook) en die heeft een probleem: is iets kwijt, moet ergens naar toe, weet iets niet meer en daar moet hij/zij bij geholpen worden.

Dus, de prinses is haar kroon kwijt, de brandweer kan de brandslang niet vinden en de minions hun slechte baas niet. De speurtocht bestaat respectievelijk uit parels/diamanten (uit de kroon), vlammetjes (want die kunnen nu niet uitgeblazen worden) of bananen (want daar zijn minions gek op).

Onderweg kun je op verschillende plekken opdrachten doen, dat zijn gewoon dezelfde oude spelletjes die ieder kind al eeuwen op partijtjes speelt.
- Ezeltje prik wordt torentje prik (van het paleis), brandweerhelm prik (op een grote plaat van een brandweer) of (voor minions weet ik even niks).Het oog van een eenogige minion op de goede plek misschien
- Als je zes gooit moet je handschoenen, sjaal en muts/pruik opzetten en mag je zo veel chips eten tot de volgende zes gooit.
- een puzzel maken (kun je zelf maken van een uitgeprinte tekening die je gegoogelt hebt)
- ... meer inspiratie heb ik even niet.
Alle reacties Link kopieren
dank jullie wel ! klinkt goed! meer tips zijn meer dan welkom!
wel veel werk stiekem nog vrees ik...
koop bij de xenos houten kistjes en laat ze die verven, beplakken met kraaltjes/glitters/...(ook te koop bij xenos).

Dan met alle kinderen naar de speeltuin en een groepsfoto maken.

Frietjes eten, groepsfoto uitprinten en aan binnenkant kistje plakken en klaar.
Alle reacties Link kopieren
Als links en rechts nog een probleem is. Werken met kleuren. Blauw is links, blauwe stip op linkerhand, rood is rechts, rode stip op rechterhand. Groen is rechtdoor, puntje vd neus groen smincken b.v.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Ga met ze naar een bos of park, laat iemand een half uurtje eerder gaan en aan repen geknipte plastic zakken in de bomen hangen. Bij een bepaalde kleur hoort een envelop met opdracht.
Degene die vooruit loopt kan weer terug lopen en kort voor jullie komen pakjes drinken, chips etc verstoppen .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven