Herstellen band met zoon

17-08-2018 20:09 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit moet even van mijn hart. Ik hoop wat tips te krijgen...
Sinds de scheiding in november vorig jaar, heeft mijn zoon van 15 geen vertrouwen meer in me. Ja, ooit beloofde ik dat ons dat nooit zou overkomen. En helaas deed ik nog een tweede 'foute' belofte, dat ik geen nieuwe partner zou in huis halen...
Die beide beloftes heb ik inmiddels doorbroken. We zijn helaas na kwart eeuw huwelijk toch gescheiden. En ik heb intussen wel een nieuwe persoon in mijn leven toegelaten.
De jongste doet er nog alles voor om mij en zijn andere ouder weer samen te krijgen. Hij kan de breuk niet accepteren.
Nu is het helemaal verkeerd gelopen. Jammer genoeg heeft mijn zoon mij met mijn nieuwe partner betrapt toen hij onverwacht vroeger thuis kwam.
Uiteraard is hij in alle staten. En het vertrouwen nu helemaal geschonden. Praten wil hij niet. Hij vlucht in online games. Ik beloofde dat deze vriend nooit de rol als ouder zou innemen, maar hij gelooft me niet meer.
Hoe kan ik de band met mijn zoon herstellen. Hoe kan ik weer zonder me schuldig te voelen verder gaan. Ik wil ook mijn nieuwe relatie hierdoor niet moeten beëindigen. Als het al niet te laat is, want drama gaat iedereen liefst uit de weg... dit maakt me onzeker.
Dank voor je reactie...
Tijd zal raad geven zegt een stemmetje in mijn hoofd. Maar ik ben toch angstig en kan het niet loslaten. Jammer dat ik mezelf zo in nesten werk
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet hoe je dit op moet lossen, maar hopelijk heb je wel geleerd geen beloftes meer te doen die je toch niet kunt houden. Ik denk het eerlijk gezegd niet aangezien je nu ook weer belooft dat deze partner nooit de rol van ouder op zich zal nemen. Jonge jonge, iets met een ezel en een steen...
chocolol wijzigde dit bericht op 17-08-2018 22:29
0.33% gewijzigd
Jeetje wauw....
Waarom breek je je tweede belofte. Dat is helemaal niet nodig.
Alle reacties Link kopieren
Waarom haal je in godsnaam al zo snel een nieuwe partner in huis?? Dat vind ik echt vragen om ellende! Laat je kinderen eerst even rustig wennen aan de nieuwe situatie.
En je dan nog laten betrappen ook. Arme zoon. Dat je ouders sex hebben is al erg, dat je moeder het met iemand waarvan je wilde dat hij niet bestond doet voor jouw neus is al helemaal een drama! Zelfs al was dat niet de bedoeling.

Daarnaast: beloof geen dingen die je niet waar kunt maken. Al helemaal niet dit soort grote zaken.

Hoe je dit op gaat lossen? Geen idee!
Alle reacties Link kopieren
Als je iets beloofd en je komt het niet na dan ben je onbetrouwbaar.

Niet zo gek dus dat je zoon geen vertrouwen meer in je heeft.

Vertrouwen gaat te paard en komt te voet. Je zal vanaf nu dus heel eerlijk moeten zijn tegen je zoon en niets meer beloven wat je niet na kan komen.

En dan nog zal daar behoorlijk lange tijd over heen moeten gaan.
Alle reacties Link kopieren
Best wel slim dat je dan ook je nieuwe relatie nog belangrijker vindt dan de relatie met je kind.

Dit ga je nooit meer goed maken, kind voelt zich compleet verraden door je.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Je hebt iets heel wezenlijks beschadigd in de band met je zoon... ik geloof dat ik in jouw geval heel diep dood het stof zou gaan en zonder beloftes te doen (want die kom je toch niet na) je zoon vanaf nu op plek 1 zetten. Dus die partner hou je bij hem weg. Hij is altijd welkom bij je en je zorgt dat je met hem praat. Ga niet de moeder uithangen, maar wees een mens, bem kwetsbaar (zonder hem met je verdriet of frustraties lastig te vallen) en luister naar hem. Ook al is ie boos of onredelijk nu. Neem hem serieus en maak hem serieus je prio nu.
Alle reacties Link kopieren
Joh, wat verdrietig dat het zo is gelopen.
Geeft het de tijd. Het is al niet makkelijk die pubertijd en dan een scheiding en je moeder betrappen met een nieuwe vlam, terwijl ze eerder beloofd had, dat dit allebei nooit zou gebeuren: het is een beetje veel voor een jongen van 15.

Nooit meer iets beloven wat je niet kunt nakomen.
Komt vast wel weer goed op termijn.
Sterkte voor jou en zoon!
(en die nieuwe vlam zou ik voorlopig maar niet meer in huis ontvangen!)
Heel slim is het natuurlijk niet. Maar helaas niets meer aan te doen.

Aan de andere kant een goed moment om je zoon uit te leggen dat dit dus kan gebeuren wanneer er twee mensen uit elkaar gaan.

Pa en ma zijn gescheiden en ja, er kan een andere partner in het leven komen. Zo ook bij je vader.

15 is oud genoeg om dat te begrijpen. Of hij het leuk vind is een andere kwestie.
Alle reacties Link kopieren
Iets vergelijkbaars heeft in ons gezin gespeeld en tussen betreffende ouder en kind (nu 30+) is het nooit meer volledig goed gekomen.

Excuses aanbieden (en dan geeen slappe, maar écht excuses als je snapt wat dit voor je zoon betekent), naar hem luisteren, je relatie op een laag pitje zetten en hem niks verwijten (dat lijk je nu wel te doen)
Waarom moet er zo snel een nieuwe partner komen? Kon je die kinderen écht niet even een jaartje op adem laten komen?
Alle reacties Link kopieren
Als je nieuwe vrijer het uitmaakt, omdat hij geen zin heeft in drama, dan vooral geen enkel verwijt naar je zoon maken!
Alle reacties Link kopieren
Je "wil me nieuwe relatie niet beeindigen?

Nou, denk eens goed na wie je nader staat? Je nieuwe liefje die misschien morgen of over een jaar of over 4,5 jaar bij je weg gaat. Of je kind. Je zoon. Van wie je On-voor-waar-de-lijk zou moeten houden. Je kind heeft recht op een eerlijke rechtvaardige moeder die hem op de eerste plaats zet, zeker na alles wat hij heeft moeten doormaken.
Steek jij je hand maar in eigen boezem.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Arme jongen, je gedraagt je als een puber. Hoewel ik was als puber niet zo stom om een vriendje mee naar huis te nemen en maar te hopen dat mijn vader niet toevallig wat eerder thuis kwam die dag.

Ik zou de relatie met je nieuwe partner maar even op een laag pitje zetten en je zoon de tijd geven om te wennen aan het feit dat zijn gezinnetje uit elkaar is gevallen en mama nu een nieuwe man in haar leven toe laat. Geef die jongen de tijd om aan het idee te wennen zonder ermee te geconfronteerd te worden.

En stop met hem dingen te beloven die je niet waar kunt maken.
Door het stof zul je moeten gaan. Amper 9 maanden na je scheiding introduceer je voor je zoon in wezen een indringer.
Als deze man echt van je houd, neemt hij voor nu compleet afstand van jou en jij van hem. Je hebt geen idee tot hoever deze situatie schadelijk kan zijn voor jouw zoon(s). Daarbij is het vertrouwen hebben in jou nog maar het topje vd ijsberg.
Echt, investeer in jouw zoon. Deze periode kun je maar 1x goed doen.
Waarom beloof je dingen die je sowieso niet waar kan maken? Waarom voel jij je zo schuldig?
Wat erg, en wat verdrietig. hoe kun je nou zo snel iemand weer in huis halen, en nu niet bereid zijn daar afstand van te nemen. Ik denk niet dat dit nog goed komt.

Voor je zoon lijkt het me belangrijk dat hij met iemand praat, misschien met zjn vader?
Vind het echt raar om te beloven dat je nooit gaat scheiden en daarna ook nog eens dat er geen nieuwe liefde meer in komt.
Waarom beloof je dingen die je niet waar kan maken. Je weet niet hoe het leven loopt.
Mijn moeder hart huilt. Kinderen geloven namelijk wat hun ouders zeggen. Alleen als volwassenen snappen we dat dat niet zo werkt. Dat nooooit meer een nieuwvent willen de waan van de dag is.
Als je relatie voor je zoon gaat, komt dit niet meer goed denk ik.
Als je relatie overgaat, beloof alsjeblieft niet weer dat er geen ander komt.
Ik snap je zoon wel. Ik geloof niet dat ik je als kind zijnde ooit nog serieus zou nemen. Ik zou me ook achtergesteld voelen. Blijkbaar is er van alles belangrijker, behalve je zoon. Dat voelt je zoon. Hoe je dat gevoel moet veranderen? Door je hele levensinstelling te veranderen. Hoezo wil je je scharrel niet opgeven voor de band met je kind. Tsjonge.
Pavlovski schreef:
18-08-2018 09:03
Ik snap je zoon wel. Ik geloof niet dat ik je als kind zijnde ooit nog serieus zou nemen. Ik zou me ook achtergesteld voelen. Blijkbaar is er van alles belangrijker, behalve je zoon. Dat voelt je zoon. Hoe je dat gevoel moet veranderen? Door je hele levensinstelling te veranderen. Hoezo wil je je scharrel niet opgeven voor de band met je kind. Tsjonge.
Doe niet zo dramatisch, ook een moeder heeft recht op door te gaan met haar leven.
Ze is meer dan alleen de moeder van..
Je doet nu net of het je overkomt dat je een andere partner in huis haalt. Dat is niet zo. Je gaat doelbewust een relatie aan en daarna nodig je doelbewust die partner uit in je huis.
Je hebt die belofte gedaan. Niet nodig, niet handig, maar je hebt het wel beloofd. Dan wacht je toch tot je kinderen volwassen zijn?
Ik vind die hele openingspost een beetje dramatisch over komen. Denken ze dat vader ook geen nieuwe partner in huis neemt na de scheiding?
Die to neemt "alle"schuld op haar tegenover de kinderen?
TO ook jij mag verder gaan met je leven. Je ex gaat ook gewoon verder met zijn leven.
TanteBedelia schreef:
18-08-2018 09:06
Doe niet zo dramatisch, ook een moeder heeft recht op door te gaan met haar leven.
Ze is meer dan alleen de moeder van..
Natuurlijk is ze meer dan moeder van, maar als het gaat om de band met je kind dan maar dramatisch.

Natuurlijk heeft zij het recht om door te gaan, maar haar prioriteit zou moeten liggen bij haar kind, dat nu boos en gekwetst is. En ja, dat betekent in dit geval ook dat ze haar zoon op 1 moet zetten. Maar in de OP staat duidelijk dat ze haar scharrel liever niet laat gaan. Het mooist is als ze het kan oplossen door de relatie te kunnen behouden. En dat kan (denk ik) ook wel, maar dan zal ze wel echt iets moeten doen met haar zoon. En niet haar beginnende relatie op 1 zetten, maar haar zoon.
Hoe kan ik de band met mijn zoon herstellen. Hoe kan ik weer zonder me schuldig te voelen verder gaan. Ik wil ook mijn nieuwe relatie hierdoor niet moeten beëindigen. Als het al niet te laat is, want drama gaat iedereen liefst uit de weg... dit maakt me onzeker.
Waarom in hemelsnaam zulke vreemde beloftes maken?
Ik denk dat alles wat je nu zegt niet meer geloofwaardig is.
Je zal je zoon moeten overtuigen met acties ipv met woorden.
En voor jezelf bepalen waar en bij wie de prioriteit ligt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven