Zoon 16 blijft nacht weg zonder afbericht!

18-08-2018 10:04 169 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon is gisteravond naar een vriend gegaan en zou tussen 1 en 2 thuis komen. En stuurde iets na 2 dat hij later was (geen probleem zolang hij mij op de hoogte houdt). Rond kwart voor 5 nog online op Whatsapp geweest zonder bericht aan mij en vanmorgen bleek dus dat hij helemaal niet thuis is gekomen. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Vader is helaas niet in beeld dus kan hem ook geen advies vragen, dus vandaar dat ik mij tot het forum richt voor tips hoe ik dit het beste aan zou kunnen pakken.

P.s. Ik ben bij het huis van de betreffende vriend gaan kijken en zijn fiets staat voor.
Alle reacties Link kopieren
*afbericht! Stomme autocorrectie in mijn haast voor het plaatsen niet gezien
Grendel op je deur zodat hij er vandaag sowieso niet meer in kan.
Alle reacties Link kopieren
sunshine1982 schreef:
18-08-2018 10:06
*afbericht! Stomme autocorrectie in mijn haast voor het plaatsen niet gezien

Wat is afbericht dan?
Alle reacties Link kopieren
Heb je hem gebeld?
~ Whatever it is you're seeking won't come in the form you're expecting ~
Vragen of hij het voortaan even wil melden omdat je doodongerust was.
Ik snap wel dat hij na 2 uur niet meer over straat wil, maar een berichtje is dan wel het minste wat je kunt doen.
anoniem_228429 wijzigde dit bericht op 18-08-2018 10:15
40.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Maar, ben je net gaan kijken maar je hebt niet gewoon aangebeld? Ik had hem lekker uit bed geplukt en mee naar huis genomen voor een stevig gesprek over een passende straf geloof ik...
~ Whatever it is you're seeking won't come in the form you're expecting ~
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft toch een bericht gestuurd dat hij later was?

Alleen niet hoeveel later.....
Pauwenveer schreef:
18-08-2018 10:11
Maar, ben je net gaan kijken maar je hebt niet gewoon aangebeld? Ik had hem lekker uit bed geplukt en mee naar huis genomen voor een stevig gesprek over een passende straf geloof ik...
Dit.
Ik had ‘m ook daar van de bank geplukt en aan z’n oor naar huis gesleept.
MinkeDeWit schreef:
18-08-2018 10:10
Vragen of hij het voortaan even wil melden omdat je doodongerust was.
Ik snap wel dat hij na 2 uur niet meer over straat wil, maar een berichtje is dan wel het minste wat je kunt doen.
Als je om 1 uur over straat kan, kan je dat ook om 3 uur.
Alle reacties Link kopieren
Nou gewoon wachten tot hij thuis komt en rustig met hem praten. Hij is 16, beter met stroop vertellen dat dit niet ok is, dan gelijk de deur dichtgooien!
SallySpectra* schreef:
18-08-2018 10:17
Als je om 1 uur over straat kan, kan je dat ook om 3 uur.
Wat voegt dat toe? Stel dat hij om 6 uur thuis was gekomen. Was het dan beter geweest?
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
18-08-2018 10:19
Wat voegt dat toe? Stel dat hij om 6 uur thuis was gekomen. Was het dan beter geweest?
Ja? Want een nacht wegblijven is anders dan heel veel te laat komen. Nog steeds straf in dat geval trouwens.
~ Whatever it is you're seeking won't come in the form you're expecting ~
Alle reacties Link kopieren
Pauwenveer schreef:
18-08-2018 10:11
Maar, ben je net gaan kijken maar je hebt niet gewoon aangebeld? Ik had hem lekker uit bed geplukt en mee naar huis genomen voor een stevig gesprek over een passende straf geloof ik...
Wou er zeker van zijn dat er niks gebeurt was en of hij eerlijk was waar hij was . Het is vakantie periode en weet niet of de ouders thuis zijn, als ze het zo laat hebben gemaakt of ze überhaupt ook open doen en deze extra tijd kan ik benutten om na te denken over een passende straf
anoniem_85353 wijzigde dit bericht op 18-08-2018 10:28
0.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zeepdoos25 schreef:
18-08-2018 10:19
Nou gewoon wachten tot hij thuis komt en rustig met hem praten. Hij is 16, beter met stroop vertellen dat dit niet ok is, dan gelijk de deur dichtgooien!
Nou, ik vind niet thuiskomen zonder bericht in deze tijden, waar elke puber vergroeid is met zijn telefoon echt not done. En dat mag hij weten ook, zodat hij het nooit meer in zijn hoofd haalt. Laat die stroop maar weg hoor...
~ Whatever it is you're seeking won't come in the form you're expecting ~
Alle reacties Link kopieren
* ouderwets dubbel.
~ Whatever it is you're seeking won't come in the form you're expecting ~
Wat voor straf zou dan bijv toepasselijk zijn? Ik doe nooit aan straf. Ik denk dat ik hier wel een preek voor zou houden, en volgende keer krijg ik dan wel een berichtje vooraf. Ik denk dat ik ook liever heb dat ze blijven slapen dan ‘s nachts over straat.
Ik zou hem ook niet hebben opgehaald maar hij zou echt wel van me horen hoe respectloos dit is. Wat als hij ergens de plomp in was gereden?
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
18-08-2018 10:24
Wat voor straf zou dan bijv toepasselijk zijn? Ik doe nooit aan straf. Ik denk dat ik hier wel een preek voor zou houden, en volgende keer krijg ik dan wel een berichtje vooraf. Ik denk dat ik ook liever heb dat ze blijven slapen dan ‘s nachts over straat.
Dit. Hij is 16 he, geen 6. Op die leeftijd kun je toch gewoon een stevig gesprek voeren, zodat het niet nog een keer gebeurt?
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
18-08-2018 10:24
Wat voor straf zou dan bijv toepasselijk zijn? Ik doe nooit aan straf. Ik denk dat ik hier wel een preek voor zou houden, en volgende keer krijg ik dan wel een berichtje vooraf. Ik denk dat ik ook liever heb dat ze blijven slapen dan ‘s nachts over straat.
Ik doe in zo'n geval zeker wel aan straf. In overleg met het kind. Weekend niet uit, dat soort dingen. Geen bericht is hier onacceptabel. Het is een kind en ik ben verantwoordelijk als ouder.
~ Whatever it is you're seeking won't come in the form you're expecting ~
MinkeDeWit schreef:
18-08-2018 10:19
Wat voegt dat toe? Stel dat hij om 6 uur thuis was gekomen. Was het dan beter geweest?
Ik vind het gewoon geen argument om maar niet thuis te komen, en al helemaal niet zonder overleg of bericht.
Alle reacties Link kopieren
juliet64 schreef:
18-08-2018 10:27
Dit. Hij is 16 he, geen 6. Op die leeftijd kun je toch gewoon een stevig gesprek voeren, zodat het niet nog een keer gebeurt?
En als hij een niks boeit houding over bijna alles heeft?
Alle reacties Link kopieren
juliet64 schreef:
18-08-2018 10:27
Dit. Hij is 16 he, geen 6. Op die leeftijd kun je toch gewoon een stevig gesprek voeren, zodat het niet nog een keer gebeurt?
Dat zal bij elk kind anders zijn. Bij mijn zoon van bijna 15 zou het dan zijn: daar kwam ik makkelijk mee weg... Ik combineer dat gesprek dus met een straf die passend is. Net als dat te laat thuis zonder reden of bericht volgende keer vroeger thuis is.
~ Whatever it is you're seeking won't come in the form you're expecting ~
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
18-08-2018 10:08
Grendel op je deur zodat hij er vandaag sowieso niet meer in kan.
Dit werd vroeger bij mij gedaan. Nou kan ik je vertellen dat dat niet heeft geholpen. In tegendeel zelfs.

Ik zou een stevig gesprek aangaan. Vooral bij jezelf blijven en wat het met jou doet. Hoe ongerust je dan bent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven