Dreumes topic III

08-09-2018 22:05 2957 berichten
:cheer2: Deel 3!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic!
Present!
:cheer2:

Glitter van mij mag je to blijven tot je voorgoed uit de dreumesen bent :mrgreen:
Hey een nieuwe, waren we door de oude heen? Ik zat denk ik even niet op te letten.

Ikblijf nog even dreumesen hier ondanks de aankomende verjaardag!
1-Aapje schreef:
08-09-2018 22:10
:cheer2:

Glitter van mij mag je to blijven tot je voorgoed uit de dreumesen bent :mrgreen:


Dat gaat nog wel een jaar of 8-10 duren :lol:

Maar ik kreeg vandaag extra heimwee naar onze dreumes. We zaten foto’s te kijken op de bank, zegt ie ineens bij een baby foto van hem ‘baby Piet’ en vervolgens ‘kleine Piet’ bij een dreumes foto en daarna bij een foto van vandaag ‘PIET!’ :'(
Zo, dat ging snel!
GlitterCupcake schreef:
08-09-2018 22:14
Dat gaat nog wel een jaar of 8-10 duren :lol:

Maar ik kreeg vandaag extra heimwee naar onze dreumes. We zaten foto’s te kijken op de bank, zegt ie ineens bij een baby foto van hem ‘baby Piet’ en vervolgens ‘kleine Piet’ bij een dreumes foto en daarna bij een foto van vandaag ‘PIET!’ :'(
Haha. Die van ons zegt nog steeds baby als hij zichzelf in de spiegel ziet. Maar dat verandert vast als we echt een baby in huis hebben.
Alle reacties Link kopieren
Meteen nog een vraag, Elsa slaapt nog in een ledikant en op zich past ze daar prima in met haar 80cm.
Ze is vandaag exact 19mnd en ik ben nu 27 weken zwanger. Zou het handig zijn haar over een mnd ofzo al naar een peuterbed te doen zodat zij (en wij) kunnen wennen voor de baby komt? Of zullen we nog een tikd wachten tot ze niet meer in haar ledikant past/wil.

De baby gaat straks eerst in een wieg dus dat is geen punt. Elsa is een feestbeest en ik verwacht niet dat ze makkelijk blijft liggen in een peuterbed, bij ons in bed slapen of überhaupt ergens anders dan in een ledikant kan ze ook echt niet. Aan de andere kant vraag ik me af of ze over een paar weken niet ook uit haar ledikant kan klimmen (ze probeert het nu ook wel eens maar ze is te klein)
Alle reacties Link kopieren
Tvp :cheer:
Every day is a new beginning. Take a deep breath en start again..
Wat kletsen wij veel, alweer deel 3..


Envelop, als je het idee hebt dat ze er nog niet aan toe is, nog niet doen. Dan gaat het ook niet werken.

Wij zijn overgestapt toen zoon ging prutsen met zn slaap en we geen idee hadden waarom. Heb het gedaan in een week dat ik weinig moest werken, maar ging prima. Meneer bleef er in liggen, en zelfs 's ochtends riep hij me om hem er uit te halen.

Nu zijn we 3 maanden verder .. en zoon klimt er sinds een week uit. Nu zou ik zn ledikant nog willen haha.
Alle reacties Link kopieren
Tvp :cheer2:
Envelop wij waren met 10 maanden al over. En ondanks dat het echt een klimgeitje is blijft hij keurig in zijn eenpersoonsbed tot ik er ben.
Alle reacties Link kopieren
@sneeuwbal en aapje, waardoor hadden jullie het idee dat het tijd werd voor een peuterbed? Zijn jullie ineens overgegaan of heb je de ledikant nog achter de hand gehouden?

Onze klimgeit is een echt avondmensje en ik ben bang dat ze met inslapen de verleiding niet kan weerstaan om er uit te gaan. Ze gaat ook makkelijk over haar slaap als wij haar niet begrenzen. Over nachts en in de ochtend mak ik me niet zo'n zorgen.

Maar qua in en uit bed tillen en een kus geven met slapen gaan lijkt een peuterbed me veel fijner, bovendien heb ik geen zin in gedoe als die tweede uk net geboren is dus het moet er voor of erna.
Ik had tot deze week het idee dat onze peuter tot Sint juttemis in zijn ledikant kon blijven. Maar hij is aan het morren met zijn slaap, rolt tegen de hekjes en wordt wakker en hij lijkt zich beklemt te voelen. Peuter protesteerd ook steeds meer als er dingen voor hem gedaan worden en het lijkt na wat oefening door te dringen wat wel en niet mag. In de ochtend lijkt ie ook kwaad te zijn om zijn opsluiting.

Dus wij gaan het peuterbed neerzetten :)
Alle reacties Link kopieren
Laat je weten hoe dat bevalt Glitter? Niet bang dat hij niet wil inslapen in het bed?
Alle reacties Link kopieren
Dreumes heeft bijna nooit in zijn ledikant geslapen, sowieso werd het krijsen als we hem daar wakker in legden en slapend lukte ook niet altijd. Peuterbed is echt de beste aankoop ever geweest, ook al weet hij heel goed dat hij er zelf uit kan. Maar er staat niet meer op zijn slaapkamer dan het bed en een kastje met boekjes, dus hij komt er ‘s avonds hooguit uit om een ander boekje te pakken (of zijn boekjes op te ruimen) maar hij zit dan heel lief op bed te lezen tot hij in slaap valt.
Alle reacties Link kopieren
:hello:

Ik durf een kinderbedje nog niet aan omdat het tot deze week best redelijk ging met de nachten. Over het inslapen maak ik me dan weer niet zo'n zorgen, maar ze is 's nachts veel wakker en ik denk dat ze dan uit bed gaat.

Hier een tweede zware nacht op rij. Dochter was eindelijk stil, maar er was in onze woonplaats een groot oorverdovend feest waardoor de ramen er bijna uit trilden. Tegen de tijd dat ik sliep was het 1 uur en om 4.45 was dochter weer wakker :yawnee: Ik heb haar bij me genomen, maar net toen ze bovenop me in slaap viel kwam mijn man thuis van zijn werk. Al met al heb ik dus niet meer geslapen en ik ben zo moe.. :'(
Ik kom ook weer meeschrijven :)

Bedankt voor alle reacties over t slapen. We gaan t eens even proberen :)
Zoon heeft vannacht t klokje rond geslapen van 18-7 en vanmorgen ontbeten met pap en banaan. Hij kreeg niet eens alles op dus zit goed vol én is super gezellig!

@peuterbed ik zit daar ook over t denken zodat ik niet jog een ledikant nodig heb straks voor baby. Ookal gaat baby eerst in de co-sleeper (naar verwachting zes maand, zoon is dan 2) twijfel ik toch of ik dan 1 of 2 ledikanten ‘nodig’ heb. Voor nu is zoon er sowieso niet aan toe maar wie weet over een paar maanden wel. Moet t ledikant wel geschilderd worden want t is kaal gebeten door zoon o_o
Ik ga er nog eens even goed over nadenken. Iets in mij zegt dat ik de babykamer gewoon af wil hebben met ledikant etc. Anderzijds kan ik ook best wachten met een ledikantje tot baby iit de cosleeper gegroeid is.
Alle reacties Link kopieren
En zo zit ik toch weer in het dreumestopic ;-)

@envelop: hier hebben we in de laatste 3mnd twee keer een poging gedaan. Zoals je daaruit wel begrijpt, is het hier geen succes tot nu toe.
Bij poging 1 heeft het de eerste avond 7 kwartier geduurd, bleef zoon de tweede avond liggen en ging het daarna zo bergafwaarts dat we TIJDENS avond 5 het bed weer in elkaar hebben geschroefd (we hadden de zijkant eruit gehaald).
Bij poging 2 zijn we voor het grote bed gegaan en hebben we het ledikant in elkaar gelaten, maar hij kiest al weken om alleen maar in zijn ledikant te slapen.

Doe alvast vooronderzoek bij de Ikea. Hier hebben we dus een extra ledikant gehaald omdat we het niet zagen gebeuren dat hij in zijn bed zou gaan liggen. Dat bleek een goede zet :facepalm:
(Voordeel is dus dat bij dit ledikant de zijkant er wél uit kan, dat kon bij zijn oude ledikant waar nu zijn zusje inligt dan weer niet)
Alle reacties Link kopieren
Heftig zulke nachten Fiona! Kan je vanmiddag misschien ook even slapen als dochter ook slaapt?

Zoon klinkt als een zware shagroker :facepalm: is flink schor/hees en hoest een hoop zooi op.
Alle reacties Link kopieren
Teckeltje, wat fijn dat hij zo goed heeft geslapen en de ochtend wat beter lijkt te gaan!

Maartje, je kunt ons gewoon niet verlaten :hello:

Aardbei-Banaan, eigenlijk moet ik werken als ze straks slaapt maar als ik het niet meer trek doe ik inderdaad mijn ogen even dicht. Ik moet zeggen dat het verbazend goed gaat na mijn derde kop koffie :koffie: Beterschap voor zoon!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb op Marktplaats voor een prikkie een IKEA keukentje gescoord, mijn man heeft hem gisteren opgehaald en hij ligt nog in de auto. Afhankelijk van de staat (hij was wel erg goedkoop) ga ik hem opknappen en/of schilderen. Wie was dat ook alweer nog meer van plan, ik kan me herinneren dat hier een linkje stond.

Het gaat zo snel, nog drie weken en dan gaan we op vakantie. Als we terugkomen is dochter alweer bijna 2 :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
@keuken: even door google heengooien: ikea duktig hacks.
@fiona heftig nachtje!! Ik heb zelf ook slecht geslapen want kind sliep door maar hond heeft (weer) een blaasontsteking (moest piepen/huilen vannacht en na plasje in de tuin ging t beter en na wat pijnstilling helemaal). Maar goed dat was om 4u. En ik sliep pas ver na 12en (geen idee ik was doodmoe) en toen kwam m’n vriend thuis na het stappen (doet ie twee keer per jaar, volgende keer gaat ie maar op zolder liggen :whip: ) en toen dus de hond. Nou ik was klaarwakker joh. Geloof dat ik weer sliep tegen zessen maar dus ook steeds de ‘stress’ dat zoon elk moment wakker kon worden dus had t nou wel zin om weer in te slapen. Ik heb 1 kop koffie op maar zou er ook nog wel twee lusten :yawnee: maarja zwanger he. Dus ik bewaar hem voor als ik vanmiddag instort ;)

Over dat keukentje ik zie op Facebook wel van die stickers voorbij komen dat je die keukentjes kunt omtoveren in een ‘foodtruck’. Zag er wel grappig uit, maar geen idee hoe duur dat is.

@ Maartje ja kun je niet gewoon gezellig blijven :lol: dat bedje wat je beschrijft klinkt ideaal!! Weet je nog hoe die heet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven