Commode de deur uit?

14-09-2018 16:43 48 berichten
Wij zijn thuis aan het schuiven met meubels in de slaapkamer. We wonen klein tot we een nieuw huis hebben, hebben 1 slaapkamer en daar slapen man, peuter en ik alle drie. Tot nu toe had peuter een ledikant en we willen over op een peuterbed. Omdat de slaapkamer zo klein is kunnen we niet én een ledikant én de opklapbare commode plaatsen die we nu hebben. Een losse staande commode past ook niet.

Ik lees wel vaker dat mensen de commode tot sint juttemis hebben staan maar ik ben benieuwd wie hem nog in de luiertijd de deur uit deden? Hoe is je dat bevallen en heb je tips?

Voor wie zich afvraagt wat een opklapbare commode is: https://www.bol.com/nl/p/bybo-opklapbar ... 072356707/

Verschonen op de eettafel kan niet hier helaas. Peuter gaat over naar een peuterbed omdat hij op de 2+ lijn zit van het cb en uit zijn ledikant klimt+klettert.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud is je peuter? Kan hij goed staan?
Ik heb zoon (nu bijna 4 jaar en zindelijk) vanaf zijn 2e al niet meer op de commode gehad.
Zoon accepteerde het niet meer na een operatie. Ik heb hem dus al die tijd daarna gewoon staand verschoond.
Luierbroekjes zijn hierbij wel een tip :D
Oké schat
Alle reacties Link kopieren
Ik had boven en beneden een verschoonkussen liggen. Die legde ik neer waar het mij uitkwam. Op de bank, bed, grond. Gaat prima.
Alle reacties Link kopieren
Op de bank/bed verschonen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Wij gaan hem binnenkort weg doen, dochtertje is 9 maanden. Maar ik gebruik hem zelden nog om haar luier te verschonen. Hier ook een veel te klein huis, en heb er liever een wat kleinere kinder kleding kast voor in de plaats. Alleen met een enorme poepluier vind ik het nog wel handig, Maarja ook dat kan prima op een matje op de bank. Alleen bij rugklachten zou ik hem niet zo snel weg doen.
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
14-09-2018 16:50
Op de bank/bed verschonen.
Dit. Deed ik vanaf de dag dat hij (met één flinke ruk) kon omrollen. Hij was zo snel en ik was zo moe... enfin, om te voorkomen dat ik op een dag te laat zou zijn ben ik gaan verschonen op ons bed of de bank, daar kon ik hem blokkeren met grote kussens.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Je kunt hem toch op bed/bank oid verschonen?

Hoe verschoon je hem/haar als je op visite gaat of een dagje weggaat?

Alle reacties Link kopieren
Lekker opruimen zou ik zeggen. Ik heb die dingen echt nooit handig gevonden.
Wij hebben boven en beneden een verschoningskussen, ideaal.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben de commode alleen de eerste week thuis gebruikt toen de kleine nog op zijn kamertje gebaad werd. Kind hield niet van badderen dus snel over gestapt op samen douchen/samen in het ligbad (aankleden op het aankleedkussen op de grond in de badkamer) en daarna de commode eigenlijk nooit meer gebruikt. Omkleden en verschonen deed ik op het aankleedkussen waar het uitkwam: de grond, het bed, de bank etc. Ik zou bij een eventuele volgende denk ik niet eens meer een commode kopen, ware het niet dat het volgens mij voor de kraamzorg wel nodig is ivm de arbo wetgeving.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de commode recentelijk vervangen door een (veel kleiner en flatteuzer) ladekastje, omdat ook hier het ‘grote bed’ binnenkort komt. Zoontje is nog niet zindelijk. Ik verschoon hem ofwel met verschoonkussen op ons bed, ofwel (bij alleen plasjes) staand. Geen probleem! (Ik verwacht ook dat het hooguit voor een halfjaartje is, dat scheelt).
Alle reacties Link kopieren
Wij gebruiken hem omdat we hem hebben staan, maar reizen ook veel (lees: maanden achter elkaar) en dan gaat op de bank of op bed met een verschoonmatje ook prima.
Hier echt geen must-have hoor.

Bij twijfel: probeer gewoon eens een week de commode niet te gebruiken, merk je vanzelf hoe het je bevalt. Wat voor de een werkt kan een ander weer vreselijk vinden.
Zo gebruiken wij ook de kinderwagen vrijwel nooit en genoeg mensen die daar echt niets van begrijpen.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons tweede kind niet eens een commode gehad. Verschonen met een matje op tafel ging prima, of boven op bed.
Zou hier prima zonder gaan. Maar ivm ruimtegebrek: is het geen optie om een zijkant van het ledikant er uit te halen zodat hij er gewoon uit kan? Of wordt het ledikant te klein?
Alle reacties Link kopieren
Toen kind hier ging draaien en wurmen ben ik zelfs op de grond gaan verschonen. Maar wij hadden geen ruimtegebrek en de commode heeft nog jaren dienst gedaan als speelgoedkast.
Alle reacties Link kopieren
De opklapbare commode neemt toch helemaal geen ruimte in? Die kan gewoon boven het bed geplaats worden.
Alle reacties Link kopieren
Nooit een commode gehad. Wat een onzin.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bij beide kinderen rond 1,5jr gestopt met de commode gebruiken. Ik ga zelf op mijn billen op de grond zitten, benen wijd. Kind leg ik er tussenin met de benen naar mij toe. En dan verschoon ik hen op die manier.

Enige reden dat de commode nog staat is ivm baby die er aan komt.
Ik had een commode boven staan toen ik zwanger van kind 2 door bekkeninstabiliteit het beste zo min mogelijk trappen moest lopen. Voor mij was de ideale oplossing een aankleedkussen dat ik op de salontafel kon leggen, kind klom er zelf op, niks aan beddengoed/ bank dat vies werd en ik kon recht zitten op de bank met verschonen.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een ikea ladekast als commode maar we gebruiken hem eigenlijk niet om op te verschonen. Het Aankleedkussen doen we op bed en dan verschonen. Of soms gewoon een handdoek (onze zoon is nogal wild en stort zich zo van die ladekast af).
Toen we nog klein woonden hadden we voor dochter ook geen commode hoor. Een aankleedkussen is genoeg.
Mag ik zeggen dat ik het eigenlijk ongelofelijk goor vind als mensen hun kind op de eettafel verschonen?

Wij hadden niet eens een commode maar gebruikten een (voor ons veel handigere) ladenkast. Of op bed of de bank of waar uit kwam. Alleen niet op de eettafel dus. En ook niet op het aanrecht ;)
Ik vind de bank dan weer goor. Mijn salontafel kan ik een stuk beter soppen dan de bank.
Zilver_ schreef:
14-09-2018 17:57
Wij gebruiken hem omdat we hem hebben staan, maar reizen ook veel (lees: maanden achter elkaar) en dan gaat op de bank of op bed met een verschoonmatje ook prima.
Hier echt geen must-have hoor.

Bij twijfel: probeer gewoon eens een week de commode niet te gebruiken, merk je vanzelf hoe het je bevalt. Wat voor de een werkt kan een ander weer vreselijk vinden.
Zo gebruiken wij ook de kinderwagen vrijwel nooit en genoeg mensen die daar echt niets van begrijpen.


Gaan we doen :) We hebben nu de slaapkamer zo ingedeeld dat we de commode niet meer kunnen gebruiken.

Wij zijn net een week weg geweest en daar was ook geen commode. Ik vroeg mij af hoe anderen dat doen.

En veel reizen met een wandelwagen lijkt mij onhandig. Ik snap je wel.
*Labalade* schreef:
14-09-2018 20:58
Mag ik zeggen dat ik het eigenlijk ongelofelijk goor vind als mensen hun kind op de eettafel verschonen?

Ja hoor.
Ineedyourlove schreef:
14-09-2018 16:48
Hoe oud is je peuter? Kan hij goed staan?
Ik heb zoon (nu bijna 4 jaar en zindelijk) vanaf zijn 2e al niet meer op de commode gehad.
Zoon accepteerde het niet meer na een operatie. Ik heb hem dus al die tijd daarna gewoon staand verschoond.
Luierbroekjes zijn hierbij wel een tip :D

Hij is net 2 jaar en kan gelukkig heel goed staan. Als ik hem nu staand zijn broek aan trek steunt ie ook met een handje op mij. Dat zette mij aan het denken hoe lang we eigenlijk nog een commode nodig hadden.

Onze peuter gaat nog wel heel gewillig liggen voor het verschonen.
*Labalade* schreef:
14-09-2018 20:58
Mag ik zeggen dat ik het eigenlijk ongelofelijk goor vind als mensen hun kind op de eettafel verschonen?

Wij hadden niet eens een commode maar gebruikten een (voor ons veel handigere) ladenkast. Of op bed of de bank of waar uit kwam. Alleen niet op de eettafel dus. En ook niet op het aanrecht ;)


Ja natuurlijk mag je dat zeggen. Bij ons past helaas ook geen lage ladekast. We hebben een bed, bedje en een kledingkast. Meer past niet. Manlief wil niet in een stapelbed :-P)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven