Zoon gestraft op kamp

14-09-2018 23:38 161 berichten
Mijn zoon is gisteren terug gekomen van groep 8 kamp. Nu blijkt dat er op kamp een klein akkefietje plaats heeft gevonden.
Er was een ander jongetje uit de klas die een meisje bij haar keel greep. Mijn zoon nam het voor haar op en sloeg het andere jongetje.
Ik begrijp dat het natuurlijk niet zomaar kan dat mijn zoon iemand anders sloeg en dat hij hier straf voor kreeg, zijn straf vind ik eigenlijk veel te zwaar. Hij werd tijdens bonte avond 3,5 uur alleen, zonder toezicht, op de gang gezet en hij kon daar niks doen. Hij mocht ook niet meer deelnemen aan de bonte avond. Het andere jongetje mocht nog wel deelnemen aan de bonte avond.

Ligt het aan mij of is deze straf onacceptabel? Ik had het begrepen als hij even alleen gezet werd, maar kom op, 3,5 uur is behoorlijk lang.
Heeft iemand advies wat ik nu voor vervolgstappen kan nemen? Ik denk dat ik maandag maar eerst met de meester ga proberen te praten.
Ik zou een klacht indienen bij het overkoepelend orgaan. Liefst door een advocaat.
Ik vind dat een onacceptabele straf voor het opkomen van een meisje waar naar de keel gegrepen werd. Was er niemand van de leiding in de buurt?
Alle reacties Link kopieren
Rare straf, zo wordt niet aan een oplossing gewerkt en leren de kinderen niks van het voorval.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Dan zal hij t wel verdiend hebben.
En weer doorrrrr met je leven.
ik geef mn bek ook maar een douw
Als het werkelijk is gegaan zoals je zoon het heeft verteld vind ik het ook onacceptabel lang, en ook onrechtvaardig dat het andere jongetje geen straf heeft gehad. Ik heb zelf geen kinderen maar met de meester hierover praten lijkt me wel op z'n plaats.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
14-09-2018 23:42
Dan zal hij t wel verdiend hebben.
En weer doorrrrr met je leven.
Goed inlevingsvermogen heb je. :facepalm:
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
is dit zijn versie van het verhaal of heeft een leidinggevende dit bevestigd? Indien het verhaal werkelijk gegaan is zoals hierboven beschreven zou ik zeker een klacht indienen. Ten eerste is het onacceptabel en onverantwoordelijk om een kind van die leeftijd 3.5 uur zonder toezicht te laten zitten, ten tweede vind ik het een te zware straf en ten derde vind ik het raar dat enkel hij straf heeft gekregen en niet het andere jongetje.

Ik zou dus maandag het verhaal gaan checken en als bovenstaande klopt een klacht indienen.
je was er niet bij, hij heeft iemand geslagen en de straf is gepast.
hij vertelt waarom hij geslagen heeft maar we weten niet of dit de waarheid is
ik denk dat de leerkracht een iets andere versie heeft
Alle reacties Link kopieren
En smartegeld eisen!
ik geef mn bek ook maar een douw
Of er er iemand van de leiding bij was toen het gebeurde weet ik niet.
Wel heb ik contact gehad met de ouders van het meisje en op deze manier heeft zij het verhaal ook aan haar ouders verteld.
.
Ik zou in gesprek gaan met de leerkracht om zijn versie te horen.

Ik vind de straf wel dusdanig dat er wel iets heel ergs moet zijn gebeurd wil dit gerechtvaardigd zijn.
Hongerinsuikerspin schreef:
14-09-2018 23:49
Of er er iemand van de leiding bij was toen het gebeurde weet ik niet.
Wel heb ik contact gehad met de ouders van het meisje en op deze manier heeft zij het verhaal ook aan haar ouders verteld.
het meisje is ook 12 denk ik.
S-Meds schreef:
14-09-2018 23:47
je was er niet bij, hij heeft iemand geslagen en de straf is gepast.
hij vertelt waarom hij geslagen heeft maar we weten niet of dit de waarheid is
ik denk dat de leerkracht een iets andere versie heeft
jeminee zeg, een gepaste straf? Je bent niet wijs.
Polsjef schreef:
14-09-2018 23:50
Ik zou in gesprek gaan met de leerkracht om zijn versie te horen.

Ik vind de straf wel dusdanig dat er wel iets heel ergs moet zijn gebeurd wil dit gerechtvaardigd zijn.
Fysiek geweld lijkt me erg genoeg.
Nemaìn’ schreef:
14-09-2018 23:40
Ik zou een klacht indienen bij het overkoepelend orgaan. Liefst door een advocaat.

Dit!
Dan weet je zoon dat hij op jou als moeder kan rekenen en dat hem in zijn leven geen onrechtvaardige dingen zullen gebeuren.

Als hij later een akkefietje heeft met een werkgever, ga je natuurlijk ook verhaal halen!
anoniem_356031 wijzigde dit bericht op 14-09-2018 23:55
0.13% gewijzigd
Ik zou met zoon even gaan praten met de leerkracht en vooral benadrukken dat zoon hier een naar gevoel aan heeft overgehouden. Kijken of jullie het zo op kunnen lossen zonder meteen een klacht te moeten indien of advocaten inschakelen.

Zoon is 11/12, die kan mooi zelf het woord voeren.
Hillegonda1 schreef:
14-09-2018 23:54


Als hij later een akkefietje heeft met een werkgever, ga je natuurlijk ook verhaal halen!
Duh!
Daar zijn moeders voor.
En de schoolleiding weet dan ook gelijk dat meerdere dagen met minstens 30 kinderen 24/7 vermaak en veiligheid bieden, geen reden is om zonder tribunaal en meerdere getuigenverhoren a charge en decharge, zomaar een eenzijdige sanctie aan een kind op te leggen.
Alle reacties Link kopieren
Wellicht is emdr ook nog iets voor TO zoon. Kan ze gelijk die kosten ook claimen in de rechtszaak.
madeliefjees wijzigde dit bericht op 15-09-2018 00:00
1.01% gewijzigd
ik geef mn bek ook maar een douw
Tiana_76 schreef:
14-09-2018 23:55
Ik zou met zoon even gaan praten met de leerkracht en vooral benadrukken dat zoon hier een naar gevoel aan heeft overgehouden. Kijken of jullie het zo op kunnen lossen zonder meteen een klacht te moeten indien of advocaten inschakelen.

Zoon is 11/12, die kan mooi zelf het woord voeren.

Ja, zoon moet zeker benadrukken dat zijn gevoel heel naar was en wat het allemaal met hem deed. Instrueer hem van te voren, dat hij vooral ook verteld dat het hem, naast zijn eigen gevoel ook nog om het principe gaat en dat dit zijn gevoel voor rechtvaardigheid aantast. Hij had een medaille moeten krijgen voor het redden van dat meisje in plaats van straf.
pipootje schreef:
14-09-2018 23:53
jeminee zeg, een gepaste straf? Je bent niet wijs.
wat vind je niet gepast? die 3,5 uur is het verhaal van de zoon van 12 die andere kinderen slaat.
ik zou dat niet zo serieus nemen. een bonte avond met kinderen van 12 duurt echt geen 3,5 uur
Als het echt zo gegaan is als hij verteld zou ik hem morgen trakteren op iets lekkers. Dit om duidelijk te maken dat hij juist heeft gehandeld en jij achter hem staat. Verder een klacht indienen bij school. Belachelijk dat hij gestraft word en die ander niet. Meten met twee maten noemen we dat.
Madeliefjees schreef:
14-09-2018 23:59
Wellicht is emdr ook nog iets voor TO zoon. Kan ze gelijk die kosten ook claimen in de rechtszaak.
Nope.
Later de Wajong of WIA in wegens een trauma.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven