Baby huilt in de auto

17-09-2018 11:48 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Even een vraagje. Mijn dochter van 12 weken gaat steeds vaker huilen/krijsen als we auto rijden. Toen ik haar net uit de maxi cosi haalde had ze heel veel gespuugd, al is spugen voor haar niets geks, dit doet ze heel veel. Maar nu was haar shirt echt heel nat. Kan het zijn dat babytjes van zo’n jonge leeftijd al wagenziek zijn? Heeft iemand hier ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
rijdt ze voor- of achteruit?
op de voorstoel of achterin?
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
17-09-2018 11:52
rijdt ze voor- of achteruit?
op de voorstoel of achterin?

Ze rijdt achteruit. Zit nog in de maxi cosi en op de achterbank.
Alle reacties Link kopieren
Wat naar :(. Ik denk eerder dat de gordel tegen haar maagje 'aandrukt' waardoor het voedsel nog sneller terugkomt dan normaal en daar zal ze last van ondervinden.
Whoever said "Out of sight, out of mind" never had a spider disappear in their bedroom.
Alle reacties Link kopieren
EnglishmaninNewYork schreef:
17-09-2018 11:53
Wat naar :(. Ik denk eerder dat de gordel tegen haar maagje aandrukt waardoor het voedsel nog sneller terugkomt dan normaal en daar zal ze last van ondervinden.

Ja maar als ze in de maxi cosi zit en we zijn aan het wandelen heeft ze nergens last van, terwijl ze dan de riempjes ook om heeft! Het is dan echt telkens alleen in de auto.
Alle reacties Link kopieren
Hmz, dan zal het dat niet zijn idd.
Whoever said "Out of sight, out of mind" never had a spider disappear in their bedroom.
Alle reacties Link kopieren
ja wagenziekte kan zeker. ook al zal je overal horen dat dit voor het 2e jaar niet kan. mijn dochter heeft dit ook gehad, als baby altijd huilen in de auto en spugen, niks hielp. nu is ze 4 en ze heeft het nog steeds. ze kan nu de emmer vasthouden, dat scheelt.
Ik wastte en kleedde haar aan pas als ik op plaatst van bestemming was. Veel vochtige washandjes, extra kleding, vuilniszakken mee en badstofhoezen om de maxi cosi, met eventueel een onderlegger ertussen (zo een voor in bed met plastic)
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Wat sneu! Wellicht eens vooruit probeten om te kijken of dat beter gaat?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ze heus wel wagenziek kan zijn. Ik zou de fiets pakken.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn ook seabands, polsbandjes met een bolletje erin dat drukt op een bepaald drukpunt op de pols dat zou wagenziekte moeten voorkomen. dat hielp wel iets maar niet altijd. voor lange ritten tapete ik die aan haar pols vast anders trok ze ze weer eraf.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Envelop schreef:
17-09-2018 12:10
Wat sneu! Wellicht eens vooruit probeten om te kijken of dat beter gaat?
Qua wagenziekte een goede tip, qua algehele veiligheid wordt het echter sterk afgeraden.. Alle officiele instanties adviseren babies zo lang mogelijk achteruit te vervoeren omdat nek en rug nog niet volledig ontwikkeld zijn. Bij plotseling remmen, of erger: een ongeluk, wordt het kindje in de stoel gedrukt door de krachten, in plaats van dat het kindje naar voren schiet met mogelijk nekletsel tot gevolg.
Alle reacties Link kopieren
Annelleke schreef:
17-09-2018 12:11
Ik denk dat ze heus wel wagenziek kan zijn. Ik zou de fiets pakken.
Ze kan natuurlijk nog niet in een zitje maar zo te horen is zo'n maxi cosi schelp voor to geen slecht idee idd. Dit wil je het kind ook niet aandoen.
Alle reacties Link kopieren
laylalala schreef:
17-09-2018 12:14
Qua wagenziekte een goede tip, qua algehele veiligheid wordt het echter sterk afgeraden.. Alle officiele instanties adviseren babies zo lang mogelijk achteruit te vervoeren omdat nek en rug nog niet volledig ontwikkeld zijn. Bij plotseling remmen, of erger: een ongeluk, wordt het kindje in de stoel gedrukt door de krachten, in plaats van dat het kindje naar voren schiet met mogelijk nekletsel tot gevolg.
Tja daar heb je wel een punt idd, 12 weken is ook nog heel jong natuurlijk...
Mijne was boos dat hij niks kon zien. Toen hij over ging in de gewone stoel was het klaar (maar dat kan jij nu nog niet doen). Ook als er iemand naast zat ging achterin het wel goed. En de ‘terugkijkspiegel’ bood soms een (tijdelijke) oplossing.
En als een ander rijdt en jij ernaast zit? Gaat het dan wel goed??
Alle reacties Link kopieren
Annelleke schreef:
17-09-2018 12:11
Ik denk dat ze heus wel wagenziek kan zijn. Ik zou de fiets pakken.
12 weken oud.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Kan ze aan de andere kant in de auto? Of voorin? Dat kan ook helpen bij wagenziekte. Rijstijl kan ook invloed hebben. Ben je een pittige rijder of rijd je rustig
Alle reacties Link kopieren
Annelleke schreef:
17-09-2018 12:11
Ik denk dat ze heus wel wagenziek kan zijn. Ik zou de fiets pakken.
Dat is natuurlijk ook niet altijd een optie he. Toen mijn kinderen baby waren woonden mijn ouders 25 km verderop. Met de auto een rit van +/- 30 minuten, met de fiets ben je dan toch al gauw anderhalf-2 uur onderweg. Mijn werk was dezelfde kant op, dus ik kon de kinderen langsbrengen op weg naar het werk (oma wilde zelf oppassen en vond het fijn dat het in eigen huis was). Als ik dat op de fiets had moeten doen...
Alle reacties Link kopieren
Kindje is 12!!! weken. Gewoon even niet met de auto zou ik zeggen. Waarom moet zo'n uk in hemelsnaam van hot naar haar gesleept worden.
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
17-09-2018 12:47
Kindje is 12!!! weken. Gewoon even niet met de auto zou ik zeggen. Waarom moet zo'n uk in hemelsnaam van hot naar haar gesleept worden.
dokter
cb
kdv
mee oudste ophalen
naar oma
Alle reacties Link kopieren
wilma36 schreef:
17-09-2018 12:42
Dat is natuurlijk ook niet altijd een optie he. Toen mijn kinderen baby waren woonden mijn ouders 25 km verderop. Met de auto een rit van +/- 30 minuten, met de fiets ben je dan toch al gauw anderhalf-2 uur onderweg. Mijn werk was dezelfde kant op, dus ik kon de kinderen langsbrengen op weg naar het werk (oma wilde zelf oppassen en vond het fijn dat het in eigen huis was). Als ik dat op de fiets had moeten doen...
Dan had je dat gefietst. Je bent nu gewend aan de luxe van een auto, 25km is echt niet twee uur fietsen hoor. Fietsen is wel degelijk een optie, het is alleen minder luxe dan je gewend bent.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
17-09-2018 12:48
dokter
cb
kdv
mee oudste ophalen
naar oma
Behalve oma zal het niet op 50km afstand liggen.
Alle reacties Link kopieren
@to, moet je met de auto of is het een optie om deze te komende tijd te mijden?
Alle reacties Link kopieren
EvyBlissy schreef:
17-09-2018 12:25
12 weken oud.
Er zijn meer opties dan zitjes ;)
Alle reacties Link kopieren
Annelleke schreef:
17-09-2018 12:58
Dan had je dat gefietst. Je bent nu gewend aan de luxe van een auto, 25km is echt niet twee uur fietsen hoor. Fietsen is wel degelijk een optie, het is alleen minder luxe dan je gewend bent.
Maar wel meer dan een uur. En dat bovenop een werkdag van 8 uur, en dat 2 keer op een dag met een baby? Ook in de winter en als het regent en sneeuwt? Ga je dan ook fietsen met een baby van 12 weken? Ik denk het niet. De reistijd per dag is dan zo 3 uur, wat betekent dat ik zowat 12 uur van huis ben (en dan moet ik ook nog eten, huishouden en slapen) Droom lekker verder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven