Wachttijd Peuterspeelzaal

17-09-2018 18:40 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Ik begrijp dat niemand mij specifiek kan vertellen hoe lang ik moet wachten maar ik ben benieuwd naar jullie ervaring.

Mijn zoontje wordt eind oktober 2 jaar en ik heb hem April 2018 ingeschreven voor een peuterspeelzaal. Ik had vorige week nog niks gehoord en heb toen contact opgenomen, ik kreeg toen te horen dat hun contact opnemen zodra er plek is. Over de wachttijd konden ze mij niks vertellen.

Hoe lang hebben jullie moeten wachten?
Nothing worth having ever comes easy
Alle reacties Link kopieren
Ik zou op zoek gaan naar een andere, een zonder wachtlijsten.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Oh wacht! Hij moet nog 2 jaar oud worden? Joh... meestal nodigen ze je echt wel uit voor die tijd.
enn wijzigde dit bericht op 17-09-2018 18:43
1.02% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Hangt dat niet van gemeente tot gemeente af?
In Amsterdam zal de wachttijd waarschijnlijk langer zijn dan in Schuddekrabbeveen.

Misschien es rondhoren in de buurt wat bij hen de wachttijd was?
Alle reacties Link kopieren
Formulieren ingestuurd op 26 augustus, plaatsing vanaf 10 september (onze voorkeursdatum). We hebben dus niet hoeven wachten.

Waar je bij ons voorkeursdagen kon invullen hebben we aangegeven dat we geen voorkeur hadden, geen idee of dat je nog helpt.

Edit: zoon werd in de week voor de ingangsdatum 2, maar toen waren we op vakantie, dus dat kwam ons niet uit.
maartje2016 wijzigde dit bericht op 17-09-2018 18:46
18.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
ik ken er maar 1, en die zei dat ze niet heeft moeten wachten? I dont know.. is het ook normaal dat je wordt uitgenodigd voor een kennismaking of moet je daar zelf om vragen?

Ik ben nieuw in het hele speelgroep traject haha!
Nothing worth having ever comes easy
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
17-09-2018 18:42
Oh wacht! Hij moet nog 2 jaar oud worden? Joh... meestal nodigen ze je echt wel uit voor die tijd.
Ow, verrek.
Alle reacties Link kopieren
Maar ze weten toch hoeveel kinderen er in de groep zitten. En wanneer deze kinderen 4 worden en naar groep 1 gaan.
En ze weten ook welke, en hoeveel kinderen op de wachtlijst staan.
Elke keer als er een kind vier wordt dan komt er een nieuw kind bij op de groep en zo kun je toch vooruit plannen? Of denk ik nu te simpel?
Herinner gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Hij moet nog 2 worden inderdaad, maar je hoort zoiets toch niet 2 dagen voor dat ze twee worden of wel?
Nothing worth having ever comes easy
Alle reacties Link kopieren
Sonnemaatje schreef:
17-09-2018 18:46
Maar ze weten toch hoeveel kinderen er in de groep zitten. En wanneer deze kinderen 4 worden en naar groep 1 gaan.
En ze weten ook welke, en hoeveel kinderen op de wachtlijst staan.
Elke keer als er een kind vier wordt dan komt er een nieuw kind bij op de groep en zo kun je toch vooruit plannen? Of denk ik nu te simpel?
Dat was ook mijn denkwijze..
Nothing worth having ever comes easy
Alle reacties Link kopieren
Sonnemaatje schreef:
17-09-2018 18:46
Maar ze weten toch hoeveel kinderen er in de groep zitten. En wanneer deze kinderen 4 worden en naar groep 1 gaan.
En ze weten ook welke, en hoeveel kinderen op de wachtlijst staan.
Elke keer als er een kind vier wordt dan komt er een nieuw kind bij op de groep en zo kun je toch vooruit plannen? Of denk ik nu te simpel?
Dat was ook mijn denkwijze..
Nothing worth having ever comes easy
Alle reacties Link kopieren
Zijn startdatum staat trouwens ook in de week dat hij twee wordt, dus dat is niet bijzonder lang meer.
Nothing worth having ever comes easy
Alle reacties Link kopieren
Justlikesnow schreef:
17-09-2018 18:45
ik ken er maar 1, en die zei dat ze niet heeft moeten wachten? I dont know.. is het ook normaal dat je wordt uitgenodigd voor een kennismaking of moet je daar zelf om vragen?

Ik ben nieuw in het hele speelgroep traject haha!
Wij zijn langsgeweest voor we de formulieren hebben opgestuurd, zodat we wisten waar zoon terecht zou komen.
Alle reacties Link kopieren
Justlikesnow schreef:
17-09-2018 18:47
Hij moet nog 2 worden inderdaad, maar je hoort zoiets toch niet 2 dagen voor dat ze twee worden of wel?
Hier een week ervoor.
Mijn ervaring is dat dat een aantal keer bellen je toch ineens aan de beurt bent. KVD en PZ bij beide kinderen.

En soms hoor je dat inderdaad vlak ervoor. Of pas als er echt plek is.
En zusjes en broertjes hebben voorrang vaak.

Of als ze een VVE programma hebben en daar kinderen na jou op de lijst komen .. die mogen vaak eerder.

Dus dan zak jij naar onder.
Justlikesnow schreef:
17-09-2018 18:48
Zijn startdatum staat trouwens ook in de week dat hij twee wordt, dus dat is niet bijzonder lang meer.
Huh? wat is dan het probleem?
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
17-09-2018 19:11
Huh? wat is dan het probleem?
Dat zal de door TO gewenste startdatum zijn.
Ja, dan is het gewoon wachten. Of over een paar weken nog eens bellen. ;)
Soms is de gewenste startdatum gewoon niet de datum dat er plek is.
Hier is het inschrijven in de 3de maand van de zwangerschap voor het peuterarrangement. Anders is er pas ver ná 2,5 jaar plek.

Kdv is zo’n beetje inschrijven tijdens de verwekking :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Hier in haarlem gaan ze pas met 2 jaar en 3 maanden sowieso. Ik zou me nog niet zo druk maken.
Wanneer begint hij? Bij de ene gemeente is het met 2 en de andere mogen ze pas met 2,5 jaar. Dat scheelt dus ook.
Ik denk dat TO wel weet of haar kind met 2 mag starten of dat dat later is.
Er is gewoon nog geen plek.

Maar misschien over 6 weken wel. Dan is het pas eind oktober. Maar misschien ook niet. Dan moet ze wachten.
Sonnemaatje schreef:
17-09-2018 18:46
Maar ze weten toch hoeveel kinderen er in de groep zitten. En wanneer deze kinderen 4 worden en naar groep 1 gaan.
En ze weten ook welke, en hoeveel kinderen op de wachtlijst staan.
Elke keer als er een kind vier wordt dan komt er een nieuw kind bij op de groep en zo kun je toch vooruit plannen? Of denk ik nu te simpel?
Als er veel kindjes in de groep zitten die extra ‘zorg’ nodig hebben (door bijvoorbeeld een taalachterstand en nog veel meer dingen zijn mogelijk) dan mogen er minder kinderen per leidster/groep zijn dan wanneer geen enkel kindje ‘extra inzet’ van de leidsters vraagt. Dus als een kindje in de groep komt kan het zijn dat dan blijkt dat er nog maar plek is voor drie nieuwe kindjes, en niet meer voor 4 (of 5).

Bij ons in de gemeente mocht je pas inschrijven vanaf 2 jaar en 3 maanden. Dat moest bij de overkoepelende organisatie. Als je voorkeur had voor een locatie (8 plekken verdeeld over de stad) of dagdelen kon dat ook de beschikbaarheid beïnvloeden. Uiteindelijk was mijn zoon bijna 3 toen er plek voor hem was.
Alle reacties Link kopieren
Justlikesnow schreef:
17-09-2018 18:40
Hoi dames,

Ik begrijp dat niemand mij specifiek kan vertellen hoe lang ik moet wachten maar ik ben benieuwd naar jullie ervaring.

Mijn zoontje wordt eind oktober 2 jaar en ik heb hem April 2018 ingeschreven voor een peuterspeelzaal. Ik had vorige week nog niks gehoord en heb toen contact opgenomen, ik kreeg toen te horen dat hun contact opnemen zodra er plek is. Over de wachttijd konden ze mij niks vertellen.

Hoe lang hebben jullie moeten wachten?
Hier werd gezegd dat hij vanaf 2 jaar en 3 maanden mocht komen. Je kind is nog geen 2 jaar, het heet peuterspeelzaal. Een peuter ben je vanaf 2 jaar.
Alle reacties Link kopieren
Bolletje88 schreef:
17-09-2018 19:41
Hier werd gezegd dat hij vanaf 2 jaar en 3 maanden mocht komen. Je kind is nog geen 2 jaar, het heet peuterspeelzaal. Een peuter ben je vanaf 2 jaar.
Ik snap wel dat TO graag wil weten waar ze aan toe is, het is toch fijn om alvast te kunnen plannen.

@TO: het is ook altijd zo dat er kinderen met een (zorg)indicatie tussendoor kunnen komen, ik denk dat dat de reden is dat je het pas zo laat te horen krijgt. Die kindjes met een doorverwijzing hebben namelijk voorrang.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven