Kinderfeestje peuters

19-09-2018 09:51 136 berichten
Onze peuter is uitgenodigd voor zijn eerste kinderfeestje. Peuter is net 2 jaar, jarige wordt 2 jaar. Ik dacht dat dit pas vanaf de basisschool werd gedaan?

Het is bij een kindje van het kdv thuis van 14-19 uur. Er komen zo’n 8 peuters, een clown en iemand die gezichten beschilderd. Mij lijkt het echt een heel slecht idee qua duur en qua hoeveelheid peuters :-| Maarja peuter en de jarige zijn wel echt dikke vriendjes op het kdv. Buiten het kdv ziet hij dr niet. Het kindje heeft zo’n Instagram moeder, dus het zal er vast heel leuk uit zien.

Zou jij gaan?
Alle reacties Link kopieren
Zijn de moeders / vaders ook welkom ?
Dan gaan. Leuk juist.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
😱 hoe verzinnen ze het. Zou een uurtje gaan, als ik er zelf bij mocht zijn, maar neem aan dat, dat wel de bedoeling is.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou mee gaan en kijken hoe lang kind het leuk vindt, als het op is bij kind naar huis gaan. En ik zou er zelf niet aan beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Van 2 tot 7? Die is gek.
Alle reacties Link kopieren
Neem aan dat je zelf mee mag? Dan gaan en weer opstappen als het te veel wordt voor je zoon, net als dat je met een normale verjaardag zou doen ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben trouwens wel heel benieuwd hoe die moeder het voor zich ziet dat ze 8 peuters aan het eten krijgt. Ik heb al moeite om 1 peuter te laten eten :$
misschien heeft kind weinig familie en probeert ze zo toch een leuke verjaardag te organiseren? Ik ken het verder niet. Zou zelf niet gaan maar als jij en je kind dat leuk vinden lekker doen toch?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou alleen gaan als ik er zelf bij mag blijven. En inderdaad weggaan als kind het niet meer leuk vindt. Net als bij een familieverjaardag.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik zou daar geen trek in hebben met een peuter van 2, dan mag je van 2 tot 7 erbij gaan zitten wachten?
Ik ben ook benieuwd of de ouders erbij blijven. Zo niet, dan zijn ze knetter gek. Dat is toch veel te lang voor die peuters!
Ik zou ook even gaan. Waarom niet? Als het niks is dan ben je zo weer thuis.
Alle reacties Link kopieren
Het wordt echt steeds gekker hè! Ik zou wel zien hoe lang kind het vol zou houden.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Wel handig er zit een briefje bij de uitnodiging, dat het wenslijstje bij de speelgoedwinkel om de hoek ligt :idee: Daar was ik zelf nog niet op gekomen.

Mama’s en Papa’s zijn expliciet uitgenodigd. Ja met Hoofdletter geschreven. Ik vraag mij wel af hoe zij wonen. We wonen in hetzelfde popperige gebiedje en ons huis meet 52m2. Stel alle ouders zijn nog bij elkaar of co-ouderen dan krijg je:

1 jarige
8 peuters
18 ouders (een deel van die ouders hebben ook andere kinderen)
1 clown
1 schilder

o_o
Alle reacties Link kopieren
zijn deze ouders suïcidaal?
Gewoon gaan en weer naar huis rond etenstijd of als je peuter moe is.
Ik vind de tijd ook vreemd. Hier straks een kleuter feestje, maar dat is van 14:30 tot 16;30 uur. Lang zat voor die koters.
Alle reacties Link kopieren
GlitterCupcake schreef:
19-09-2018 10:04
Wel handig er zit een briefje bij de uitnodiging, dat het wenslijstje bij de speelgoedwinkel om de hoek ligt :idee: Daar was ik zelf nog niet op gekomen.
oh (heel andere discussie) maar daar heb ik een hekel aan.
it's the thought that counts!
Waarom zou je niet gaan? Mijn nichtje (nu bijna 10) is nog steeds beste vriendinnen met een vriendinnetje van de PSZ. Ze waren zo lief samen als peutertjes!

Mijn tweelingzus is geen instagram moeder, maar ze nodigde de vriendinnetjes en vriendjes van mijn nichtje wel al héél vroeg uit om te komen spelen en logeren. Daar stak ze echt veel tijd en energie in. Super leuk: mijn nichtje heeft daardoor al jarenlang bepaalde vriendinnetjes en vriendjes.

En ze heeft die kinderen ook altijd uitgenodigd voor de verjaardagen. Op de verjaardagen van mijn nichtje en neefje zijn altijd meer kinderen dan volwassenen. Omdat de vriendinnen van mijn tweelingzus ook allemaal kinderen hebben. Ik kan me even niet herinneren wanneer ze met kinderfeestjes begon. Bij mijn neefje vanaf 3 jaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me niet voorstellen dat van elke peuter beide ouders gaan. Zeker niet als die gezinnen meer kinderen hebben. Het is wel druk, maar zo druk was het bij ons op familieverjaardagen ook wel.

En ik vind het ook wel jong voor een partijtje, maar zoals boven al gezegd, misschien hebben ze weinig familie.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Maartje2016 schreef:
19-09-2018 09:58
Ik ben trouwens wel heel benieuwd hoe die moeder het voor zich ziet dat ze 8 peuters aan het eten krijgt. Ik heb al moeite om 1 peuter te laten eten :$


Ik gok op pizza’s :yum:

Wel biologische, glute vrije, quinoa groente bodem pizza’s.
Aan weinig familie had ik nog niet gedacht :idee: Dan is dit idd een leuke oplossing.
Die clown ook. Met een beetje mazzel zit ze straks met 8 huilende peuters.
Lady*Voldemort schreef:
19-09-2018 10:13
Die clown ook. Met een beetje mazzel zit ze straks met 8 huilende peuters.


Daar heb ik ook mijn twijfels bij. Van de zomer op de Parade kwam er bij een straatshow ook een clown tevoorschijn. Onze (toen) dreumes vond het wel lollig maar er waren ook kleintjes bij die in de jas van paps of mams kropen..
Lotus90 schreef:
19-09-2018 10:09
Waarom zou je niet gaan? Mijn nichtje (nu bijna 10) is nog steeds beste vriendinnen met een vriendinnetje van de PSZ. Ze waren zo lief samen als peutertjes!

Mijn tweelingzus is geen instagram moeder, maar ze nodigde de vriendinnetjes en vriendjes van mijn nichtje wel al héél vroeg uit om te komen spelen en logeren. Daar stak ze echt veel tijd en energie in. Super leuk: mijn nichtje heeft daardoor al jarenlang bepaalde vriendinnetjes en vriendjes.

En ze heeft die kinderen ook altijd uitgenodigd voor de verjaardagen. Op de verjaardagen van mijn nichtje en neefje zijn altijd meer kinderen dan volwassenen. Omdat de vriendinnen van mijn tweelingzus ook allemaal kinderen hebben. Ik kan me even niet herinneren wanneer ze met kinderfeestjes begon. Bij mijn neefje vanaf 3 jaar.


Klinkt als een lieve toegewijde moeder :heart:
Alle reacties Link kopieren
Oh, klinkt een beetje als de hel op aarde... Met name door de duur, hoeveelheid en activiteiten (nou ja, alles dus, haha).
Een clown :'(
Stel je in om een uurtje en dan ga je weer.
Trekt je kleintje het langer en is het gezellig dan blijf je wat langer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven