Nieuwjaarsborrel op kdv

22-09-2018 15:34 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het, het duurt nog even, maar een beetje vooruitdenken kan geen kwaad :proud: De oudercommissie (waar ik lid van ben) van ons kinderdagverblijf heeft het plan opgevat om dit jaar een nieuwjaarsborrel te organiseren. Leuk voor de ouders om elkaar eens (wat uitgebreider) te ontmoeten. Maar: hoe pak je zoiets aan? Wie heeft weleens zoiets georganiseerd en/of bezocht en heeft goede tips?

Locatie van het KDV is overigens groot genoeg en mogen we gebruiken, dus we gaan in eerste instantie voor een nieuwjaarsborrel daar.
Een keer meegemaakt. Alcoholvrije drankjes en de ouders namen allen wat lekkers voor bij de borrel (via een intekenlijst). De borrel begon rond 4 uur. Als je er was haalde je meteen je kind op en ging je naar de borrel.
Ik had eerlijk gezegd nooit echt veel zin om te gaan socializen met mensen waar ik niks mee had.
Bij ons kdv werd een nieuwjaarsontbijt georganiseerd. Dat was leuk, broodje eten met je kind en daarna weer naar je werk. ‘s middags zijn die kleintjes meestal niet op hun best.
-Darkside- schreef:
22-09-2018 15:46
Ik had eerlijk gezegd nooit echt veel zin om te gaan socializen met mensen waar ik niks mee had.

Dit! Ik zou niet gaan, ik zou in dit geval even peilen of er animo voor is.
Alle reacties Link kopieren
@Zeilboot, dat was inderdaad ook ons idee

@Minke, dat klinkt ook leuk, zeg! Ik vraag me alleen wel af of veel ouders gemakkelijk een uurtje later kunnen beginnen? Was het drukbezocht?
-Nienke- schreef:
22-09-2018 15:51
@Zeilboot, dat was inderdaad ook ons idee

@Minke, dat klinkt ook leuk, zeg! Ik vraag me alleen wel af of veel ouders gemakkelijk een uurtje later kunnen beginnen? Was het drukbezocht?
Ja, de meeste ouders bleven wel even. Was ook eigenlijk een beetje not done om dat niet te doen. Je hoeft geen uur te blijven en je kunt vroeger weg als je thuis niet ontbijt. Mijn dochter kreeg gewoon een tweede ontbijtje :-)
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
22-09-2018 15:50
Dit! Ik zou niet gaan, ik zou in dit geval even peilen of er animo voor is.
We hebben inderdaad al even her en der gepolst, idee lijkt wel met enthousiasme ontvangen te worden. Veel kindjes gaan na het KDV naar dezelfde basisschool, dus ouders kom je jaren achter elkaar tegen. Op de basisschool wordt ook altijd een (drukbezochte) nieuwjaarsborrel georganiseerd.
-Nienke- schreef:
22-09-2018 15:51
@Zeilboot, dat was inderdaad ook ons idee

@Minke, dat klinkt ook leuk, zeg! Ik vraag me alleen wel af of veel ouders gemakkelijk een uurtje later kunnen beginnen? Was het drukbezocht?

Of je begint je ontbijt en uurtje eerder :lightbulb:

Twintig jaar geleden hadden wij kerstontbijt op mijn werk en iedereen kwam een uurtje eerder.
Alle reacties Link kopieren
Zoals gezegd, eerst even peilen naar de animo. Er zijn in die tijd al zoveel nieuwjaarsborrels dat het maar de vraag is hoeveel mensen op nog een extra borrel zitten te wachten, en wellicht al een andere nieuwjaarsborrel hebben (op werk, sportclub, etc). Misschien is het een idee om een "lenteborrel" op of rond 21 maart te organiseren. Dan is het jaar al weer even bezig en is een borrel wel weer leuk.
Hier hebben ze een lentefeest op het kdv voor kinderen en ouders incl spelletjes voor de kinderen.

Echt contacten opdoen gebeurt in de praktijk niet, je bent bezig met je kind, bovendien is het voor alle groepen tegelijk (5) waardoor het erg druk is.
Een ontbijtje met de groep zou ik leuker vinden!
Andersom schreef:
22-09-2018 15:55
Of je begint je ontbijt en uurtje eerder :lightbulb:

Twintig jaar geleden hadden wij kerstontbijt op mijn werk en iedereen kwam een uurtje eerder.
Oké.
Alle reacties Link kopieren
Hè jakkes daar zou je mij als ouder echt niet blij mee maken.
SallySpectra* schreef:
22-09-2018 16:34
Oké.
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden een nieuwjaars/winterkorst maaltijd. Dit waren dan verschillende stamppotten.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben afgelopen week op het KDV een 'nazomerfeest' gehad. Er waren broodjes knakworst, pannenkoeken verschillende soorten fruit en salades en wat te drinken. Het was mooi weer en konden lekker buiten in het zonnetje staan. Was best gezellig.
Nieuwjaarsborrel zou mij niet trekken, er zijn in die tijd al zoveel borrels dat ik het leuker vind om dat op een ander moment te doen.
Alle reacties Link kopieren
Zeilboot76 schreef:
22-09-2018 15:41
Een keer meegemaakt. Alcoholvrije drankjes en de ouders namen allen wat lekkers voor bij de borrel (via een intekenlijst). De borrel begon rond 4 uur. Als je er was haalde je meteen je kind op en ging je naar de borrel.

Hier ook, maar dan mét alcohol.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
In mei is er ook altijd een kinderboerderij-uitje op een zaterdagochtend, maar dat is (nog) meer gericht op de kinderen. Dan ben je vooral druk met achter de kinderen aanrennen, spelletjes met ze langsgaan en samen beesten voeren. Bij een (nieuwjaars)borrel hoef je echt alleen maar te socializen. Als je daar tenminste zin in hebt ;)

Met of zonder alcohol nemen we in beraad, idee van een nieuwjaarsontbijt gooi ik ook even in de groep!
Het is vrijwillig neem ik aan, de deelname. Wel even laten aanmelden/afmelden zodat je weet waar je rekening mee kunt houden.

Ikzelf zou er niet zo om staan te springen. Initiatief is leuk, echter drukke tijd en veel verplichtingen. Roeien met de riemen die je hebt.
Alle reacties Link kopieren
Dat sociale gedoe hoeft van mij nooit zo. Kinderen hadden hier op kdv wel altijd zomerfeest, maar dat was echt een leuk feestje voor de kinderen.
De ouders zijn er wel bij, maar ik vind het dan heerlijk om me achter mijn kinderen te verstoppen:)
Alle reacties Link kopieren
-Darkside- schreef:
22-09-2018 15:46
Ik had eerlijk gezegd nooit echt veel zin om te gaan socializen met mensen waar ik niks mee had.
Dat was ook het eerste wat ik dacht. Mensen hebben daar geen zin in na al die decemberdrukte.
Alle reacties Link kopieren
-Darkside- schreef:
22-09-2018 15:46
Ik had eerlijk gezegd nooit echt veel zin om te gaan socializen met mensen waar ik niks mee had.
Ik zie dat helemaal niet zo. Het zijn de ouders van de kinderen met wie mijn dochter elke week 24 uur speelt. Ik zou het wel leuk vinden om eens een praatje te maken met de ouders van kindjes waar ik zoveel verhalen over hoor.

Ik vind t tijdstip van 4 uur dan weer mega onhandig. Ik zou dan echt om 3 uur weg moeten van werk terwijl ik tot 6 uur werk. Best overdreven. Dus ook ik word enthousiaster van dat ontbijtidee.

Maar ik zou ook wel een uurtje naar een borrel zonder kinderen met alleen ouders gaan, maar dan pas na t avondeten etc.
Zeilboot76 schreef:
22-09-2018 15:41
Een keer meegemaakt. Alcoholvrije drankjes en de ouders namen allen wat lekkers voor bij de borrel (via een intekenlijst). De borrel begon rond 4 uur. Als je er was haalde je meteen je kind op en ging je naar de borrel.
Bij ons is het vergelijkbaar zoals hierboven. Alleen met alcohol (drank en basis snacks worden door kdv verzorgd), en het is een zomerborrel. Altijd druk bezocht. Je mag gerust later komen, op de normale tijd dat je kind wordt opgehaald tot die tijd letten de leidsters nog steeds op de kinderen die er nog zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan elk jaar, hartstikke gezellig met heel veel eten.
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
Zahraha schreef:
22-09-2018 20:38

Ik vind t tijdstip van 4 uur dan weer mega onhandig. Ik zou dan echt om 3 uur weg moeten van werk terwijl ik tot 6 uur werk. Best overdreven. Dus ook ik word enthousiaster van dat ontbijtidee.

Maar ik zou ook wel een uurtje naar een borrel zonder kinderen met alleen ouders gaan, maar dan pas na t avondeten etc.
En dat maakt het juist lastig!
De een werkt tot 18.00 uur en de ander tot 16.00 uur, iedereen komt op een ander tijdstip binnen.
Vaak willen ouders na een drukke werkdag ook naar huis, hebben andere plannen.
Hier bijvoorbeeld wordt door (oudere) kinderen 4 avonden per week gesport vroeg in de avond, dus altijd een race tegen de klok.
Teruggaan na het eten zou ik helemaal niet doen......
Ik zou in ieder geval een intekenlijst ophangen, dan kun je inschatten hoe druk het wordt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven