Het leed dat verjaardagen heet

06-10-2018 20:18 209 berichten
Alle reacties Link kopieren
Toch hier eens pijlen ik ben vrijgezel en woon samen met mijn katten. Geen kinder wens sterker nog ben kinderen na 2 uurtjes vaak wel zat.

Ik zit nu in de leeftijd waarop veel vriendinnen zwanger worden of al kinderen hebben.

Zelf vier ik mijn verjaardag nooit en op de verjaardagen van volwassen kom ik zelden tot nooit. Veel prikkels en vind er gewoon niks aan.

Terug naar de kinder verjaardagen inmiddels zijn dat er volgend jaar een stuk of 12 waar dus word verwacht. Ik zie dat gewoon niet zitten. Dus had bedacht om gewoon om het jaar te gaan dus een jaar die 6 verjaardagen en het andere jaar die 6 verjaardagen.
Deze gedachten heb ik nu aan 4 mensen verteld waarvan 1 positieve reactie van een vriendin die zich het kon voorstellen en het prima vind als ik besluit om niet elk jaar te komen.
Van de andere 3 kreeg ik nog al boze/negatieve reacties want zij snappen niet dat ik de verjaardag van *naam kind* niet elk jaar wil vieren onder deze 3 zit dus ook familie.
Ik schrok hier van en begin toch te twijfelen is mijn idee echt zo raar?
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik vind je idee heel erg raar ja.
Ligt een beetje aan de band tussen jullie. Als mijn nichten of zus zonder kinderen de verjaardag van mijn kinderen overslaan zou ik daar niet blij mee zijn. Zijn het vriendinnen uit een ander leven dan voelt dat al heel anders.
Ik begrijp het heel goed. Maar ik vind het niet sociaal kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Lees ook het introvertentopic eens, daar zul je veel herkenbaarheid tegenkomen.
Ik begrijp je helemaal. Ik vind mensen met kinderen vaak egocentrisch. Voor jou zijn andere dingen belangrijk. 12 kinderverjaardagen is nog al wat, TO. Ik vind zelf dat je nog heel schappelijk bent met 6x en 6x. Raar dat je zulke negatieve reacties krijgt. Ben je eerlijk, worden ze boos. Je wordt bijna gedwongen om smoesjes te bedenken. Flauw. Hopelijk lukt het je om bij jezelf te blijven.
Waarom zou je dit vertellen aan je vriendeninnen? Je kan toch gewoon gaan als je zin hebt en anders niet? Als jij geen kinderen hebt dan zie ik de issue sowieso niet
Alle reacties Link kopieren
Ooooh sufferd, dat kun je prima doen, als je het maar niet uitspreekt!
Het jaar dat je niet naar Jantje gaat, verzin je een smoes, je spreekt natuurlijk niet uit aan de mama-van-Jantje dat je geen zin hebt
je hoeft toch geen úren naar zo een verjaardag? uurtje er heen en je gaat weer.
Alle reacties Link kopieren
Familie als in dat jij oom/tante bent (warme kant) is het apart om al vooraf te zeggen dat je om het jaar komt. Kinderen van vriend(inn)en of 'verderweg familie', kan je best eens overslaan.
Als de aarde plat was hadden katten allang alles eraf geflikkerd.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap jou wel en vind 6 verjaardagen per jaar nog veel. Ik ga nooit naar kinderverjaardagen. Dat zeg ik ook gewoon. Ik vind het niks en een kind kan mij echt wel zonder mij op zo’n dag.
Cum non tum age
ik snap je heel goed hoor. maar hahaha, waarom heb je dat verteld aan die mensen? je snapt toch wel dat dat niet altijd in goede aarde valt?

je gaat gewoon de ene keer wel, en de andere keer zeg je: sorry, ik kan er niet bij zijn. en that's it.

de keren dat je wel gaat is de truc trouwens om vrij laat op het feestje te komen. wanneer de eerste mensen langzaamaan vertrekken kan jij ook met goed fatsoen weer opstappen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom uberhaupt gaan? Ik vind kinderen ook helemaal niks. Dus toen m'n broer z'n kind 1 jaar werd heb ik 'm gebeld en gewoon eerlijk verteld dat het mij vet saai lijkt met al die moeders, dus als ik toevallig in de buurt was en zin in een stukje taart misschien langs zou komen, maar waarschijnlijk niet.

Hij wist wie het zei en vond het allemaal prima. Zorg dat er 0 verwachtingen zijn, dat maakt het leven een stuk makkelijker!
Alle reacties Link kopieren
.
noa wijzigde dit bericht op 06-10-2018 20:35
99.21% gewijzigd
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
waarvan 1 positieve reactie van een vriendin die zich het kon voorstellen
En die vriendin kan het vermoedelijk helemáál niet schelen of je komt. :proud:
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Och ik snap heel goed dat je geen zin hebt in die kinderverjaardagen. Maar nit handig om dat te zeggen. Gewoon smoes verzinben.
Alle reacties Link kopieren
Had alleen OP gezien, ook eens met wat anderen zeggen: het niet-gaan gewoon rond de verjaardagsvisitedatum bedenken/melden, niet máááánden tevoren (of bij het weggaan van de verjaardag dat je over 2 jaar pas weer komt :hamer: ) :)
Als de aarde plat was hadden katten allang alles eraf geflikkerd.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het prima kunnen.
Als iemand dat tegen mij zou zeggen (om om het jaar op verjaardag van mijn kind te komen) zou ik daar geen probleem mee hebben.

Maar ik denk idd dat het in het algemeen handiger is dit plan niet uit te spreken (maar wel uit te voeren).
Ik vind dat je verjaardagen van familie niet kan overslaan. Bij kinderen van vriendinnen vind ik het anders.
Alle reacties Link kopieren
essychan schreef:
06-10-2018 20:29
Waarom uberhaupt gaan? Ik vind kinderen ook helemaal niks. Dus toen m'n broer z'n kind 1 jaar werd heb ik 'm gebeld en gewoon eerlijk verteld dat het mij vet saai lijkt met al die moeders, dus als ik toevallig in de buurt was en zin in een stukje taart misschien langs zou komen, maar waarschijnlijk niet.

Hij wist wie het zei en vond het allemaal prima. Zorg dat er 0 verwachtingen zijn, dat maakt het leven een stuk makkelijker!
Ik vind dat altijd heel knap wanneer je zo jezelf kunt en durft te zijn als jij schrijft.
Alle reacties Link kopieren
Duh, mezelf gequote, wilde alleen n foutje weghalen
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
essychan schreef:
06-10-2018 20:29
Waarom uberhaupt gaan? Ik vind kinderen ook helemaal niks. Dus toen m'n broer z'n kind 1 jaar werd heb ik 'm gebeld en gewoon eerlijk verteld dat het mij vet saai lijkt met al die moeders, dus als ik toevallig in de buurt was en zin in een stukje taart misschien langs zou komen, maar waarschijnlijk niet.

Hij wist wie het zei en vond het allemaal prima. Zorg dat er 0 verwachtingen zijn, dat maakt het leven een stuk makkelijker!
Heel eerlijk, maar ook knap onaardig van je
Alle reacties Link kopieren
Wow gelijk al zoveel reacties bedankt daar voor.

Hier dus ook wisselde reacties.

Met mijn familie is de band niet geweldig want ze snappen nog steeds niet dat ik verjaardagen van volwassenen over sla.

Ik ga vaak om verder gezeik te voorkomen. Werk nog aan mijn zelfvertrouwen om nu eens eindelijk mijn eigen grenzen aan te geven.

Voor de mensen die dit een raar idee vinden waarom vinden jullie dit raar en hoe zouden jullie dit dan wel oplossen?
Alle reacties Link kopieren
Vergeetmenietje1980 schreef:
06-10-2018 20:27
je hoeft toch geen úren naar zo een verjaardag? uurtje er heen en je gaat weer.
Er wonen er 3 in de buurt en de rest woont op minimaal 1 uur enkele reis hier vandaan
Alle reacties Link kopieren
derooiekater schreef:
06-10-2018 20:39
Wow gelijk al zoveel reacties bedankt daar voor.

Hier dus ook wisselde reacties.

Met mijn familie is de band niet geweldig want ze snappen nog steeds niet dat ik verjaardagen van volwassenen over sla.

Ik ga vaak om verder gezeik te voorkomen. Werk nog aan mijn zelfvertrouwen om nu eens eindelijk mijn eigen grenzen aan te geven.

Voor de mensen die dit een raar idee vinden waarom vinden jullie dit raar en hoe zouden jullie dit dan wel oplossen?
Vooral niet aankondigen, gewoon met een smoes niet gaan
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
06-10-2018 20:26
Ooooh sufferd, dat kun je prima doen, als je het maar niet uitspreekt!
Het jaar dat je niet naar Jantje gaat, verzin je een smoes, je spreekt natuurlijk niet uit aan de mama-van-Jantje dat je geen zin hebt
Precies dit, ja.

Ik vind je alleen geen sufferd hoor. ;) Je dacht vast dat je er goed aan deed om eerlijk te zijn, maar niet iedereen waardeert dat evenveel. Ik vind het jammer dat sommigen niet snappen dat het anders gewoon te veel voor je wordt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven