Mijn kind speelt met oudere jongen

10-10-2018 22:46 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, mijn zoontje is bijna 10 en hij is erg slim en geliefd op school en tussen vrienden en familie en heeft en erg sterke persoonlijkheid en eigen mening.

Hij speelt playstation met zijn klasgenootjes, een van ze nodigt zijn oudere neef van 28 ook uit om mee te doen met het spelletje. dan praat iedereen met elkaar tijdens zon spel.

Wij als ouders, hebben hem verboden te spelrn als die neef van 28 er ook bij is
Hierdoor is onze zoon erg van streek geraakt en neemt ons kwalijk dat we hem zo zijn vrienden ontnemen, en hij vind de regel dan een kind met zijn leeftijdsgenoten moet omgaan maar een onzin regel.

Hoe moeten dit oplissen?
Graag meedenken of tops geven.

Alvast bedankt.

Overdrijven we als ouders?

Totaal aantal stemmen: 159

Ja (75%)
Nee (11%)
Een beetje (14%)
Alle reacties Link kopieren
Waarom hebben jullie dit verboden? Dat ontgaat me een beetje?
Vertrouwen jullie hem niet? En is dit met elkaar afspreken of puur digitAal dat je samen speelt?
Je kind is bijna 10, je zoon dus.
Een man van bijna 30 is geen jongen.
Bee_Kind schreef:
10-10-2018 23:07
Waarom hebben jullie dit verboden? Dat ontgaat me een beetje?
Vertrouwen jullie hem niet? En is dit met elkaar afspreken of puur digitAal dat je samen speelt?
Ik zou het ook wel bijzonder vinden, dat chatten en gamen met een man van bijna 30. En onnodig.
Alle reacties Link kopieren
Tiana_76 schreef:
10-10-2018 23:08
Ik zou het ook wel bijzonder vinden, dat chatten en gamen met een man van bijna 30. En onnodig.
Ja omdat het een neef is, niet 1 op 1 en het gamen met headset is... Dan denk ik dan moeten er toch vermoedens zijn dat dit een rare gast is? Vandaar m'n vraag :-) verder zou ik ook denken dat zo'n man met leeftijdsgenoten zou gamen.
Alle reacties Link kopieren
Een man van 28 die wil gamen met kinderen, spoort niet. Terecht dat je dit verboden hebt.
Het is altijd de leuke buurman, de lieve oom he?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Tiana_76 schreef:
10-10-2018 23:08
Ik zou het ook wel bijzonder vinden, dat chatten en gamen met een man van bijna 30. En onnodig.
Mijn man is ook 30 en gamed ook met zijn neefjes (7-9). Niet omdat hij het zo leuk vind ofzo maar omdat neefjes er altijd zo om zeuren of man ook online komt en een spelletje meespeelt. Het chatten gaat ook niet verder dan game gerelateerde dingen dus ik vind het helemaal niet raar.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
10-10-2018 23:11
Een man van 28 die wil gamen met kinderen, spoort niet. Terecht dat je dit verboden hebt.
Het is altijd de leuke buurman, de lieve oom he?
Serieus? Het is gamen he? Niet afspreken ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Whatsinaname1988 schreef:
10-10-2018 23:12
Mijn man is ook 30 en gamed ook met zijn neefjes (7-9). Niet omdat hij het zo leuk vind ofzo maar omdat neefjes er altijd zo om zeuren of man ook online komt en een spelletje meespeelt. Het chatten gaat ook niet verder dan game gerelateerde dingen dus ik vind het helemaal niet raar.
Ja ik zat ook een beetje in deze trant te denken
Alle reacties Link kopieren
Hm, lastig dit. Ik zou het ook niet tof vinden. Maar ook niet direct verbieden. Wel zou ik goed opletten wat er gezegd wordt en nagaan hoe vaak dit gebeurt. Heeft die man geen baan dat ie overdag gamet? Weet je nog meer van hem? Zou je hetzelfde gereageerd hebben als het een nichtje van 27 was geweest?
Ik zou het ook voorzichtig polsen bij andere ouders.

Ik snap overigens de relevantie van je eerste zinnen niet. Als je zoontje niet slim en niet geliefd was geweest, was het anders geweest?
Beter een half motto....
Whatsinaname1988 schreef:
10-10-2018 23:12
Mijn man is ook 30 en gamed ook met zijn neefjes (7-9). Niet omdat hij het zo leuk vind ofzo maar omdat neefjes er altijd zo om zeuren of man ook online komt en een spelletje meespeelt. Het chatten gaat ook niet verder dan game gerelateerde dingen dus ik vind het helemaal niet raar.
Ook in groepschats met kinderen die hij niet kent?
Tiana_76 schreef:
10-10-2018 23:17
Ook in groepschats met kinderen die hij niet kent?
Die chats zijn toch spelgerelateerd?
Alle reacties Link kopieren
Dit zou ik ook niet goedkeuren. Ik game ook, man ook en we zijn wel eens online met neefjes en nichtjes. Maar ik ga echt niet online meespelen als nichtje met haar vriendinnetjes creatief bezig is in Minecraft of the
Sims en man gaat echt niet met de vriendjes van neefjes online meegamen. Mijn broertje speelt ook wel eens online met zoon maar dat is echt voor zoon, een oom-neef moment. Echt niet dat mijn broertje als 31-jarige Roblox tha bomb vindt.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Tiana_76 schreef:
10-10-2018 23:17
Ook in groepschats met kinderen die hij niet kent?
Ja die groepschats kom je standaard in. Stel dat neefjes met 2 andere kinderen online zijn en ze nodigen mijn man uit voor de party ( zo heet dat) dan kan hij die kinderen ook horen ja, en ja hij praat er ook tegen ( die kant op gaan/dat wapen gebruiken zulke dingen). En nou na een kwartier is mijn man het zat om met kinderen kinderspelletjes ( fortnight) te spelen en zegt ik ga doei en dan gaat hij met z’n eigen vrienden spelen.
Zolang het in een groep is en alleen online en er wordt geen privacy gevoelige informatie uitgewisseld zie ik het probleem niet. Daarbij is het geen volslagen vreemde ofzo. Maar ik denk dat je het beste in kan schatten hoe bijdehand je eigen kind is wb eventuele rare vragen. Mijn zoon van elf is al behoorlijk alert op evt rare gedragingen dus ik zou het in zijn geval geen punt vinden, maar dat kan nogal verschillen op die leeftijd.
Alle reacties Link kopieren
Het is spelgerelateerd. Mijn man is 39 en speelt ook online met onbekende 10 jarigen. Ik praat ook weleens met hun mee. Ik snap echt niet wat hier verkeerd aan is! Het wordt met de dag erger zeg!
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend (32) speelt ook fortnite met zijn jonge neefje, vooral omdat neefje dat zo leuk vindt..
dus die nodigt hem dan soms ook uit als ie met vrienden speelt en dan zitten ze met elkaar in zo'n team.
dezelfde situatie die jij beschrijft dus maar dan vanuit de volwassen man die jij zo eng vindt
zie d'r verder niks geks aan, mijn vriend doet dat ook echt omdat neefje dat zo leuk vindt

jullie zijn dus bang dat hij een pedofiel is of andersoortig bedreigend is als volwassen man richting jouw kind, of hoe zit het? Wat is de reden om het te verbieden?
Alle reacties Link kopieren
fbjewel schreef:
10-10-2018 23:58
Het is spelgerelateerd. Mijn man is 39 en speelt ook online met onbekende 10 jarigen. Ik praat ook weleens met hun mee. Ik snap echt niet wat hier verkeerd aan is! Het wordt met de dag erger zeg!
En jij vind dat serieus normaal? Een volwassen man die met kinderen spelletjes gaat doen?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
11-10-2018 00:21
En jij vind dat serieus normaal? Een volwassen man die met kinderen spelletjes gaat doen?
Maar het kan toch gewoon om het spel gaan?
Je ziet elkaar niet en je bent ook niet verplicht iets te zeggen toch? Gewoon gamen tegen iemand anders die het spel goed beheerst, ik zie daar niet direct heel veel kwaad in.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
11-10-2018 00:21
En jij vind dat serieus normaal? Een volwassen man die met kinderen spelletjes gaat doen?
Zolang er enige connectie met die kinderen is ( neef/oom etc) vind ik dat volstrekt normaal ja. Zomaar onbekende kinderen zoeken om mee te gamen vind ik wel raar, en je komt met gamen niet zomaar bij vreemden terecht.
Alle reacties Link kopieren
Bim schreef:
10-10-2018 23:16
Hm, lastig dit. Ik zou het ook niet tof vinden. Maar ook niet direct verbieden. Wel zou ik goed opletten wat er gezegd wordt en nagaan hoe vaak dit gebeurt. Heeft die man geen baan dat ie overdag gamet? Weet je nog meer van hem? Zou je hetzelfde gereageerd hebben als het een nichtje van 27 was geweest?
Ik zou het ook voorzichtig polsen bij andere ouders.

Ik snap overigens de relevantie van je eerste zinnen niet. Als je zoontje niet slim en niet geliefd was geweest, was het anders geweest?
Zitten die kinderen niet op school als ze overdag kunnen gamen?
Speelde je rummikub of monopoly aan tafel met neef is t geen probleem.
Tijden zijn veranderd en dus via computer en het is in eens een groot drama?
Kom op zeg we leven in 2018!!

Mijn partner speelt ook met zijn neefjes online, dochter speelt met haar tante een spel online. En zelfs opa!! doet wel eens mee ook wanneer de kids met klasgenootjes of vrienden in zon chat zitten. Opa wordt ook VCO genoemd ( vet coole opa )
Ik vind het fijn omdat ze op die manier een oogje ih zeil houden op de jongere kinderen. Kortom het voelt bij ons vertrouwd en veiliger.
Alle reacties Link kopieren
‘VCO’ :proud:
Alle reacties Link kopieren
Volmaakt hysterisch en een teken dat je geen bal begrijpt van de wereld van je zoon. Terecht dat hij zo reageert. Echt niet te geloven
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
10-10-2018 23:11
Een man van 28 die wil gamen met kinderen, spoort niet. Terecht dat je dit verboden hebt.
Het is altijd de leuke buurman, de lieve oom he?
Mijn neef was ook achter in de twintig toen ik een jaar of 10 was. Ik was idolaat van ‘m, hij getrouwd met een kindje op komst. Gamen via internet kon nog niet, maar we konden écht samen spelen. Hij had er plezier in kinderen aan het lachen te krijgen, ik vond het geweldig om met mijn grote neef “op te trekken”.

Ik ben nu in de 30 en lig af en toe ook oo de grond met mijn neefjes ( 6-8-10). Heerlijk met de lego en playmobile, kan ik ontzettend van genieten.

Neef en ik hebben nog steeds goed contact, hij is nog steeds goed met kinderen, en er is niks seksueels voorgevallen. Er zijn soms ook gewoon mannen die goed met hun neefjes/nichtjes (+ af en toe / als het zo uitkomt vriendjes) kunnen. Net zoals ik leuk met mijn neefjes (en soms met hun vriendjes er bij) speel. Zo lang het “af en toe” is, die man op kinderniveau blijft en je als ouder een beetje meekijkt hoeft er niet meteen iets raars aan de hand te zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven