Tips babyshower cadeau

16-10-2018 10:54 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ola,

Aankomend weekend organiseer ik een babyshower voor mijn zus. Nu is het zo dat ze echt al heel veel heeft qua uitzet en kleertjes etc, hierdoor heb ik even geen idee wat ik moet kopen voor haar. Een cadeaubon of geld vind ik niet leuk om te geven, dus dit is geen optie.

Graag tips! :D
Alle reacties Link kopieren
grotere maten?
winterjasje voor volgend jaar?
Alle reacties Link kopieren
Een mooi voorleesboek. Omslagdoek. Knuffel. Poster in lijst voor in de babykamer. Waardebon voor een fotoshoot. Houten speelgoed.
Je geeft toch al een babyshower.
lilalinda schreef:
16-10-2018 10:56
grotere maten?
winterjasje voor volgend jaar?
Je weet nu toch nog niet hoe groot het kind dan zal zijn? Niets zo onvoorspelbaar als de groeispurt van babies ;-)

Doe je met meerdere mensen samen? Een kado waar wij heel bij mee waren was een mooie mobile boven de box.
Alle reacties Link kopieren
Babyshowers brrrrr.
Maar goed, ik zou heel blij zijn met een voorraad luiers als ik voor de rest al veel heb.
Alle reacties Link kopieren
Een lekkere grote badcape. Ik gebruik 'm nog steeds voor mijn jongste.
Alle reacties Link kopieren
Wat wil ze zelf graag hebben? Lijkt me een beter plan haar te vragen wat ze wil, dan lukraak iets te kopen wat ze later óf al blijkt te hebben, óf niet leuk vindt.

Edit: en als het een verrassing is voor je zus, pols bij je zwager.
Alle reacties Link kopieren
Of koop een arrangement in een spa ofzo voor de mama to be. Dat ze ergens na de geboorte eens lekker ergens kan relaxen? Hoeft natuurlijk niet specifiek voor de baby te zijn als ze al zo veel heeft?
Alle reacties Link kopieren
Bordje/bekertje/bestek vond ik leuk om te krijgen, is ook niet iets wat je zelf snel koopt als uitzet. En rompertjes in grote maten!
Verder is iets voor de moeder (+ evt partner) ook wel heel leuk.
Geen knuffels in elk geval, werden wij hier echt mee doodgegooid. Ik zou het gewoon aan haar vragen. Grote badcape was ik idd ook erg blij mee. Of zo’n setje om afdrukjes van handjes en voetjes te maken.
*Labalade* schreef:
16-10-2018 10:59
Je weet nu toch nog niet hoe groot het kind dan zal zijn? Niets zo onvoorspelbaar als de groeispurt van babies ;-)

Doe je met meerdere mensen samen? Een kado waar wij heel bij mee waren was een mooie mobile boven de box.
Of het uitblijven daarvan.

Ik zou ook geen seizoengerelateerde kleding gaan kopen in de maten boven de eerste 2 babymaten.
Alle reacties Link kopieren
En een cadeaubon kun jij niet leuk vinden, ik was er dólblij mee. Als iemand alles al heeft is een bon echt heel fijn.
Ik had een behoorlijke hekel aan allerlei doe-dingen, zoals bellypaint (aan de andere kant van het land), gipsbuik maken en meer gefrut waarvoor ik de deur uit moest met mijn achtenhalvemaand buik.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zondag m'n babyshower gehad. De cadeautjes waren leuk, maar ik vond het samenzijn veel leuker (lekker cliché) iedereen had wel een leuk cadeautje mee, waar ook echt aandacht aan was besteed, dus dat was al super leuk.

Favorieten waren dan wel een voorleesboekje, een fijne warme omslagdoek en de tegoedbon voor avondjes oppas.
Maar alle kleertjes (maat 68/74 vooral), het speelgoed ed vond ik ook super leuk.
Verder voor nu vind ik het leuk als mensen bijv een tijdschrift ofzo geven.

Maar maak er vooral een leuke herinnering van (met foto's!) dat is imo het allerbelangrijkste.
Ohja, ik weet niet hoe ver je zus is. Maar ik met mijn 36,5 week vond 3 uurtjes precies lang genoeg, daarna was ik helemaal op :)
Alle reacties Link kopieren
Geld bij elkaar leggen met de andere gasten voor een groter cadeau?
Zoals een draagdoek/kinderstoel/ed

Een van mijn favoriete kraamcadeautjes was een voorleesboekje van Nijntje waar een vriendin van mij voorin iets liefs aan mijn zoontje had geschreven :heart:
Alle reacties Link kopieren
Misschien juist een groter cadeau met de groep regelen?
Bij de laatste babyshower was als groep een babyfoon gekocht voor iets van €5pp, en je kon altijd nog wat extra's geven als je wilde.
Alle reacties Link kopieren
Mijn favoriete cadeau wat ik kreeg bij de eerste was een voorraad luiers in verschillende maten.
Mijn vriendinnen hadden een babyshower geregeld en ik moet zeggen dat ze hele leuke cadeautjes hadden.
- een pyjama voor na de bevalling
- dikke sokken voor de bevalling
- luiertaart (+pakken luiers)
- tijdschriften voor mezelf (dus niet over babies)
- lekkere douchespullen
- wijntje voor na de bevalling
En nog wat dingetjes, maar echt voor mezelf.
Ik had zelf al zat gekocht voor de baby.
Alle reacties Link kopieren
Een mand met verzorgingsspulltjes voor de baby (en 1 voor je zus)
Een cursus babymassage
Een draagdoek/ draagzak (als ze daar het type voor is)
Mooi houten speelgoed (voor iets ouder, babyspeelgoed gaat maar korte tijd mee, maar iets als een loopfiets, houten kiepwagen of poppenwagen kan nog heel lang gebruikt worden)
Een lekker warme babyslaapzak
Boeken
Een magische lamp voor de kinderkamer (zo een diep ronddraait en plaatje projecteert op de muur)
Alle reacties Link kopieren
"Cadeaubon": pedicure, manicure, wimpers,wenkbrauwen e.d. , babyzwemmen.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven