2,5m oude zoon blijft voeding terug geven

16-10-2018 16:58 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,


Ik en mijn vrouw zijn er een beetje moedeloos van aan het worden. Onze zoon van 2,5m blijft maar voeding terug geven.

Wij hebben na de geboorte een maand op de intensieve zorgen geleden met een longonsteking. Hij heeft daar ook meteen een neus- maagsonde gekregen. Wanneer we zijn thuis gekomen dronk hij kleine flesjes van 30cc, de ene keer al vlotter dan de andere keer. En ook zeker niet altijd helemaal leeg.. Wegens ziekte drinkt hij nu helemaal niet meer van de fles, alles wordt via de sonde gegeven.

Hij heeft sowieso veel last van reflux, kan tijdens, of na de voeding zijn. We hebben inmiddels verschillende soorten geprobeerd. NAN AR 1, NAN COMPLETE COMFORT, ALTHERA en rijstmelk. Soms ingedikt met nutriton, soms ingedikt met gelactil. Echter voorlopig helpt niets, hij blijft voeding terug geven. Met alle proberen vandien, sondes die mee uit de neus komen en dergelijke.

Wij zijn een beetje ten einde raad. Wie kan ons helpen?
Wat zegt de huisarts over dat terug geven?
Alle reacties Link kopieren
Houden jullie hem minimaal 20 minuten rechtop na het voeden?
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Heeft hij er zelf last van? Mijn baby van 4 maanden is ook een spuger; hele golven spuugt ze uit. Nu maken we de melk wat dikker met nutriton en dat helpt een beetje. Maar zelf heeft ze er geen last van, ze groeit als kool en dus zien we het maar als een ‘wasprobleem’..
Malagueña schreef:
16-10-2018 17:19
Houden jullie hem minimaal 20 minuten rechtop na het voeden?
Als het echt reflux is helpt dat amper. Net als een bedje schuin zetten.


TO, je bent radeloos en je hebt allemaal soorten voeding geprobeerd maar lees niks over wat de huisarts, CB en Kinderarts hebben gezegd en gedaan? Aangezien er sondevoeding word gegeven?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er even overheen gelezen dat hij momenteel nog een sonde heeft; dat maakt het een stuk lastiger! Maar idd, heeft het ziekenhuis er verder niets over gezegd?
Alle reacties Link kopieren
Wat zegt de kinderarts er van?

Geven jullie niet te veel voeding ineens?
Als je het maagje te vol propt komt het er weer uit.

Wat voor ziekte heeft hij nu nog dat hij niet kan drinken?

Ik zou toch beginnen met wachten tot het geven van een volgende voeding tot je kind zelf aangeeft honger te hebben en dan eerst de fles proberen.

Het is toch de bedoeling dat je kind weer leert zelf te drinken en later eten.

Restant kan je dan altijd nog per sonde geven.
Alle reacties Link kopieren
Ga overleggen met kinderarts die weet er vast meer van dan iemand op dit forum. Veel sterkte ik hoop dat het snel beter gaat.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
16-10-2018 17:29
Als het echt reflux is helpt dat amper. Net als een bedje schuin zetten.


TO, je bent radeloos en je hebt allemaal soorten voeding geprobeerd maar lees niks over wat de huisarts, CB en Kinderarts hebben gezegd en gedaan? Aangezien er sondevoeding word gegeven?
Klopt, maar reflux wordt soms nog weleens geroepen terwijl een baby na het voeden gewoon te snel plat wordt gelegd. Altijd goed om dat eerst uit te sluiten als dat nog niet is gedaan.
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven