Goede winterslaapzak baby

17-10-2018 15:35 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zoek een échte goede winterslaapzak met mouwen (100-110cm)

Ik heb een Fabs World, Meyco, HEMA, maar van allemaal gaat de rits na een tijdje stroef of stuk. Waar hebben jullie goede ervaringen mee?
Alle reacties Link kopieren
Die van de Hema, de 4 seizoenen variant. Rits geen problemen mee gehad hier. Wel duur, maar als je geluk hebt zijn ze in de aanbieding.

Maar als je kind al in die van 100cm past, is dan gewoon onder een deken niet een optie?
Houd je de rits wel dicht als je hem wast en het liefst binnenstebuiten? Anders gaat de rits wel heel veel sneller stuk...
Combi sleeper.
Alle reacties Link kopieren
Merino kids gogo sleepingbags
Alle reacties Link kopieren
Hecamel schreef:
17-10-2018 15:40
Die van de Hema, de 4 seizoenen variant. Rits geen problemen mee gehad hier. Wel duur, maar als je geluk hebt zijn ze in de aanbieding.

Maar als je kind al in die van 100cm past, is dan gewoon onder een deken niet een optie?
Ja duur inderdaad. Zal eens in de gaten houden.

Mijn kindje is pas 10 maanden en zit in maat 86. Ik begreep dat slaapzakken altijd 20cm groter moesten zijn.
Onder een dekentje blijft ze echt niet liggen helaas.
Alle reacties Link kopieren
aankleefsjaan schreef:
17-10-2018 16:03
Ja duur inderdaad. Zal eens in de gaten houden.

Mijn kindje is pas 10 maanden en zit in maat 86. Ik begreep dat slaapzakken altijd 20cm groter moesten zijn.
Onder een dekentje blijft ze echt niet liggen helaas.
Oh zo dan, die van mij is ruim 2 en past nu maat 92 pas.
Alle reacties Link kopieren
JonathanStrange schreef:
17-10-2018 15:42
Houd je de rits wel dicht als je hem wast en het liefst binnenstebuiten? Anders gaat de rits wel heel veel sneller stuk...
Ja dit doe ik altijd inderdaad, het is vooral aan de onderkant dat de rits dan loslaat van de slaapzak. Of de kleine risjes van de mouwen zijn lam en schieten in het midden open.
Alle reacties Link kopieren
Hecamel schreef:
17-10-2018 16:04
Oh zo dan, die van mij is ruim 2 en past nu maat 92 pas.
Haha ja ik heb een reuzenkind (of plofbaby volgens Linda magazine :facepalm: )
Vriend en ik zijn allebei heel lang en dochter is ook nog eens een spekkie :heart:
aankleefsjaan schreef:
17-10-2018 16:04
Ja dit doe ik altijd inderdaad, het is vooral aan de onderkant dat de rits dan loslaat van de slaapzak. Of de kleine risjes van de mouwen zijn lam en schieten in het midden open.
Aaah, oke, ik snap het. Dit heb ik met alle slaapzakken gehad, eigenlijk. Die werden uiteindelijk allemaal wel een beetje mèh. Ik naaide de ritsen altijd weer goed vast aan de slaapzak, die oksels heb ik altijd gewoon zo gelaten.
aankleefsjaan schreef:
17-10-2018 16:06
Haha ja ik heb een reuzenkind (of plofbaby volgens Linda magazine :facepalm: )
Vriend en ik zijn allebei heel lang en dochter is ook nog eens een spekkie :heart:
Klinkt heerlijk knuffelbaar :heart:
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
17-10-2018 15:45
Combi sleeper.
Gebruik je deze ook?
Is dit niet vervelend met het gordel-gat in de slaapzak?
slobberbone schreef:
17-10-2018 16:02
Merino kids gogo sleepingbags
Deze zijn zonder mouwen zie ik. Ik zoek echt iets met mouwen.
Alle reacties Link kopieren
aankleefsjaan schreef:
17-10-2018 16:06
Haha ja ik heb een reuzenkind (of plofbaby volgens Linda magazine :facepalm: )
Vriend en ik zijn allebei heel lang en dochter is ook nog eens een spekkie :heart:
Onze dochter is dan ook wel heel klein, zit geloof ik 5cm onder het gemiddelde. Maar ja, haar moeder is ook klein. Haar vader daarentegen is wel heel groot. (Dacht zoek een grote uit, dan krijgen we grote kinderen...... )
aankleefsjaan schreef:
17-10-2018 16:10
Gebruik je deze ook?
Is dit niet vervelend met het gordel-gat in de slaapzak?


Allebei de kinderen hebben er in gewoond, heb ze nooit gehoord over het gordelgat ;-)
Ik heb een ‘oude’ van Hema met metalen rits en die gaat inderdaad nu wat lastiger. De ‘nieuwe’ van Hema heeft een plastic rits en die houdt veel beter.
Alle reacties Link kopieren
De slaapzakken van de terstal, heel veel merken uitgeprobeerd en vond ze allemaal niet fijn.
Bij de terstal hangen ze volgens mij voor 15 euro en ze hebben ze regelmatig in de aanbieding voor een tientje.
Deze vond ik zelf erg fijn, te kiezen met lange mouw en korte mouw.
Alle reacties Link kopieren
Puckababy 4 seasons zijn we hier al heel lang superblij mee. Knetterduur maar zo fijn! Onze dreumes past nog in de gewone, maar ik dacht dat ze ook een kindervariant hebben.
Alle reacties Link kopieren
Die van ter stal zijn goed en blijven ook lang goed
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een Puckababy 4 seasons waar we erg tevreden over zijn.

Gekocht via marktplaats omdat we nieuwe vrij prijzig vonden en nu we hem hebben zeggen we allebei dat we de prijs van een nieuwe ervoor over gehad zouden hebben.

Zeker als we kijken naar hoeveel geld we daarvoor al uitgegeven hadden aan slaapzakken die het net niet waren.
Alle reacties Link kopieren
aankleefsjaan schreef:
17-10-2018 16:10
Gebruik je deze ook?
Is dit niet vervelend met het gordel-gat in de slaapzak?



Deze zijn zonder mouwen zie ik. Ik zoek echt iets met mouwen.
Klopt maar de stof, heerlijk en deze koop je een keer :-)
Alle reacties Link kopieren
aankleefsjaan schreef:
17-10-2018 16:03
Mijn kindje is pas 10 maanden en zit in maat 86. Ik begreep dat slaapzakken altijd 20cm groter moesten zijn.
Onder een dekentje blijft ze echt niet liggen helaas.
Moeten die dingen echt 20 cm groter zijn? Ik stopte kind van 70 cm gewoon in een slaapzak 70 cm.
Heb de beste ervaring met de prenatal slaapzakken van hun eigen merk:

https://www.prenatal.nl/slapen-en-thuis ... 2=Prenatal

Wel opletten dat je die met afritsbare mouwen neemt. Ik vind dat tenminste handig.
Lampje1 schreef:
17-10-2018 23:13
Moeten die dingen echt 20 cm groter zijn? Ik stopte kind van 70 cm gewoon in een slaapzak 70 cm.
Hoeft niet persé denk ik, maar als ie te krap wordt is het tijd voor een maat groter. Het slaapt natuurlijk niet echt lekker als je helemaal strak in die zak zit. :biggrin:
Puckababy 4 seasons idd! Erg fijn, goede kwaliteit. Wij hebben hem gekregen, maar ik had het geld er ook voor over gehad.
Alle reacties Link kopieren
Puckababy 4 seasons!
Een zebra is geen paard met strepen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven