Bevallingen.

20-10-2018 06:52 26 berichten
Wie heeft door de ruggeprik ook niet echt aandrang gevoeld om te persen met de bevalling?
Laat maar
Alle reacties Link kopieren
Ja herkenbaar.
Ik voelde wel de vreselijke weeen, ik voelde alleen maar pijn en ik keek naar de monitor en als dat onhoog schoot ging ik persen. Ik mocht door die ruggenprik ook heel lang niet persen omdat ik geen gevoel had in mijn benen.
Dus persdrang heb ik niet gevoeld. Wel pijn, de pijnstilling had ook maar voor 20 minuten geholpen.
Had rugweeen, sterrenkijker.
SallySpectra* schreef:
20-10-2018 07:20
Laat maar

:whut:

Toen ik volledige ontsluiting had ben ik van de ruggenprik afgehaald, 3uur later waren m'n weeën sterk genoeg om te persen. Eerder mocht ik niet persen ivm kans op totaalruptuur.

Maarre, to trapt af, of reageert?.
O Christ, je bent toch niet zwanger hè?
StephanieTanner schreef:
20-10-2018 12:59
:whut:

Toen ik volledige ontsluiting had ben ik van de ruggenprik afgehaald, 3uur later waren m'n weeën sterk genoeg om te persen. Eerder mocht ik niet persen ivm kans op totaalruptuur.

Maarre, to trapt af, of reageert?.
Een ruggenprik is toch een prik? Dat duurt toch geen 3 uren?
Alle reacties Link kopieren
Bij een spinale anesthesie wordt de verdovingsvloeistof ingespoten in de ruimte waar de ruggenmergvloeistof zit. Deze verdoving werkt heel snel. Afhankelijk van het gebruikte medicijn kan het drie tot zes uur duren voordat de verdoving volledig is uitgewerkt. Met het uitwerken van de verdoving kan ook pijn optreden.
Alle reacties Link kopieren
Ik voelde alle weeën ondanks ruggeprik.
Star² schreef:
20-10-2018 13:02
O Christ, je bent toch niet zwanger hè?
Ze is allang voorbij de vruchtbare leeftijd. Volgens mij is ze de zus van Math0
Alle reacties Link kopieren
Ikke! Heb mijn epidurale gekregen samen met een middel om de weeën sneller op gang te laten komen. een klein halfuur later mocht ik persen (na mijn tweede dosis verdoving dus goeie timing), maar voelde niks haha ben er eigenlijk wel blij om ook.

Ik voelde enkel een zeurende steek in mijn linker lies :-)
Alle reacties Link kopieren
Bij de eerste perste ik via de monitor en voelde ik niets. Top.

Bij de 2e werd hij uitgezet en voelde ik de laatste paar minuten helaas haha.
De tijd tussen het breken van de vliezen en daadwerkelijk een gynaecoloog te zien krijgen duurde een hele nacht en dat terwijl ik al in het ziekenhuis was. Hebben jullie ook een dergelijke ervaring? Draaien gynaecologen geen diensten en mag je kind niet in de nacht geboren worden?
cynthiao schreef:
23-10-2018 13:41
De tijd tussen het breken van de vliezen en daadwerkelijk een gynaecoloog te zien krijgen duurde een hele nacht en dat terwijl ik al in het ziekenhuis was. Hebben jullie ook een dergelijke ervaring? Draaien gynaecologen geen diensten en mag je kind niet in de nacht geboren worden?
Nee, dat is bij wet verboden. De enige mogelijkheid om ‘s nachts zonder gevolgen te bevallen is thuis, in alle stilte, zodat niemand het door heeft.
Nemaìn’ schreef:
23-10-2018 13:51
Nee, dat is bij wet verboden. De enige mogelijkheid om ‘s nachts zonder gevolgen te bevallen is thuis, in alle stilte, zodat niemand het door heeft.
Jij bent dus sarcastisch?
cynthiao schreef:
23-10-2018 21:04
Jij bent dus sarcastisch?
Nee
Nemaìn’ schreef:
23-10-2018 21:05
Nee
Je bedoelt dus dat gynaecologen daadwerkelijk geen diensten draaien?
cynthiao schreef:
23-10-2018 21:07
Je bedoelt dus dat gynaecologen daadwerkelijk geen diensten draaien?
Ja
Jezus alweer een nieuwe vraag.
Weet je al wat de combinatietest is ?

Al uitgegoogled?
Nemaìn’ schreef:
23-10-2018 21:10
Ja
En verloskundigen, draaien die ook geen diensten?
cynthiao schreef:
23-10-2018 21:23
En verloskundigen, draaien die ook geen diensten?
Die wel. Daarom moet je ‘s nachts thuis bevallen. Moet je wel bij de burgerlijke stand een geboortecijfer na 6 uur opgeven.
Nemaìn’ schreef:
23-10-2018 21:23
Die wel. Daarom moet je ‘s nachts thuis bevallen. Moet je wel bij de burgerlijke stand een geboortecijfer na 6 uur opgeven.
En verloskundigen doen thuisbevallingen?
cynthiao schreef:
25-10-2018 16:31
En verloskundigen doen thuisbevallingen?
Ja, ‘s nachts vaak in het geheim.
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
25-10-2018 17:28
Ja, ‘s nachts vaak in het geheim.
Zeg dat nou niet; dat is toch geheim...
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Nemaìn’ schreef:
25-10-2018 17:28
Ja, ‘s nachts vaak in het geheim.
Sarcastisch?
cynthiao schreef:
23-10-2018 21:23
En verloskundigen, draaien die ook geen diensten?
Die geven geen ruggenprik dus daarmee komt je vraag te vervallen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven