Zand uit de zandbak

20-10-2018 08:31 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil eigenlijk de schelpen die we in de zomer als zandbak gebruiken in de winter naar de schuur bonjouren, maar waar laat ik het zand?

Het is maar 1 zakje, maar in de kliko dan is de kliko gelijk zo zwaar. En tussen de planten lijkt me ook niks. En het is nou niet dat we een grote tuin hebben zodat we het in een hoekje kunnen wegmoffelen.

Hoe doen andere zankbakeigenaars dat?
Alle reacties Link kopieren
Hoezo staat hij in de winter in de weg? Maak je dan volop gebruik van de tuin?

Onze tuin is gelukkig groot maar juist de schuur staat echt mega vol. Ik zou daar geen zandbak bij kunnen hebben.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
Geen speeltuinzandbak in de buurt?
Alle reacties Link kopieren
Stort/milieustraat?
Alle reacties Link kopieren
carrie-bradshaw schreef:
20-10-2018 08:35
Hoezo staat hij in de winter in de weg? Maak je dan volop gebruik van de tuin?

Onze tuin is gelukkig groot maar juist de schuur staat echt mega vol. Ik zou daar geen zandbak bij kunnen hebben.
Ik vind het stiekem zo'n kl*teding :$

En het deksel heeft er schuin opgelegen, dus is het nu meer een modderbak. Ik dacht om dan volgend jaar met lekker vers zand te beginnen, maar ik weet dus niet waar het huidige zand heen kan.
Alle reacties Link kopieren
clueless17 schreef:
20-10-2018 08:37
Geen speeltuinzandbak in de buurt?
Helaas.
Alle reacties Link kopieren
Probeer het eens op gratfisaftehalen.nl
Misschien iemand die een stoepje legt? Daar is wit zand fijn voor.

Het zonder overleg 'storten' van zand, is trouwens een milieudelict (ja ook dat beetje zandbankzand) en dat geldt voor alle plaatsen (ook aan het water en in de speeltuin).
En ja, daar kun je gezeik meekrijgen, boetes dus.
Ik heb ook nog niets beters kunnen bedenken als in de container. Dus volg even mee.
Elke keer tijdens wandelen / hond uitlaten een emmertje lozen, bijvoorbeeld op het hondenuitlaatveldje.
Alle reacties Link kopieren
Oo zo, je wil het zand kwijt. Ik dacht dat je het volgend jaar weer wilde gebruiken in de zandbak.

Geen idee eigenlijk waar je dat kan laten haha. Nooit over nagedacht.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
Als het om 1 zak gaat is het hooguit 25 kg? Dan zou ik het verdelen over 2 zakken en even naar de milieustraat rijden.
Zakje opdelen in de container als in 1 x te zwaar is
Alle reacties Link kopieren
Als je op kleigrond woont is je tuin je dankbaar als je het over de grond verdeelt, over het gras en over de border.
Bij mij is het spontaan verdwenen na een tijdje, moet elk jaar nieuw zand kopen. Ze kieperen elke keer dat ze erin zitten er flink wat naast. Ik veeg dat in de naden van de tegels ( daar ligt zelfde soort zand onder en tussen he?) en dan is ineens de zandbak weer leeg.
Nijntje* schreef:
20-10-2018 08:49
Als het om 1 zak gaat is het hooguit 25 kg? Dan zou ik het verdelen over 2 zakken en even naar de milieustraat rijden.
En anders dit, zo gebeurt.
Ik zou het wel gewoon over de tuin verdelen. Dat regent echt wel weg in de grond.
Alle reacties Link kopieren
Ik gooide het zand altijd na het seizoen in de tuin. Daarna de drietand er overheen. Een regenbui en je ziet er niets meer van. Ik begon in de lente ook altijd met een schone zandbak met vers zand.
Volgens onze tuinman was het zelfs goed voor de tuin, omdat we kleigrond hebben.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt het ook in een paar keer in de kliko doen. Even een emmertje erin vlak voordat ie opgehaald wordt. Doen wij wel vaker met dingen die in 1 keer te zwaar zijn. En waarschijnlijk is het ook geen 25 kilo meer. Er verdwijnt iedere keer zand als ze ermee spelen.
op het land....
Zand mag bij ons niet in de kliko, dat moet je apart aanleveren.

Dat zou ik dus doen. In puinzakken scheppen en even naar de milieustraat brengen.
Alle reacties Link kopieren
Ik gooi het altijd gewoon in de kliko hoor. Laatst een keer het zand weer verschoond en dan gaat de hele inhoud van de zandbak daarin, 2 zakken. Wel een beetje zwaar inderdaad, dus misschien verdelen over meerdere keren?
clemance schreef:
20-10-2018 08:44
Elke keer tijdens wandelen / hond uitlaten een emmertje lozen, bijvoorbeeld op het hondenuitlaatveldje.
:rofl:

Je kunt het natuurlijk ook in je jaszakken doen en dan steeds wat strooien. Kun je de weg naar huis beter vinden. :idee:
Doneren aan de zandbak bij een kleuterschool of dagopvang.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon storten bij het afvalbrengstation.
Alle reacties Link kopieren
wilma36 schreef:
20-10-2018 15:22
Je kunt het ook in een paar keer in de kliko doen. Even een emmertje erin vlak voordat ie opgehaald wordt. Doen wij wel vaker met dingen die in 1 keer te zwaar zijn. En waarschijnlijk is het ook geen 25 kilo meer. Er verdwijnt iedere keer zand als ze ermee spelen.
Vooral in de broekzakken, wat je vervolgens weer terugziet in de badkamer. Zo'n godsgruwelijke hekel heb ik daaraan, met blote voeten in het zand. Vandaar geen zandbak hier.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven