Verhuizen & kind

22-10-2018 14:44 31 berichten
Binnenkort gaan wij verhuizen. Op de verhuisdag komt er een verhuisbedrijf om de hele klus te klaren. Nu zit ik in dubio wat we met zoon (2,5) doen. Regelen we opvang zodat man en ik tijd hebben om zicht te houden op de verhuizing, of laten we zoon de daadwerkelijke verhuizing juist ervaren door er bij te zijn (en er natuurlijk op toe te zien dat hij niet in de weg loopt)?

Ik schat in dat het voor “het omschakelproces” voor zoon niet noodzakelijk is de verhuizing mee te maken, maar ik denk wel dat hij het heel leuk vindt die vrachtwagen en het gesjouw te zien. Maar ik vind het dus moeilijk in te schatten of het handig is als man en ik beide toezicht kunnen houden op de verhuizers.
Alle reacties Link kopieren
Is het een idee om jouw zoon er 1 a 2 uur bij te laten zijn en hem dan naar een oppas te brengen? Of om oppas bij jullie thuis te laten komen?
Alle reacties Link kopieren
Even erbij en dan naar de oppas.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Dat zou voor mij echt een no-brainer zijn.
Als het te regelen valt, absoluut een oppas!
Erbij laten, is een groot avontuur voor zo'n klein manneke. Die verhuizers behoeven geen toezicht, die hebben jaren ervaring en weten veel beter dan jou en man wie wat waar, dus laat dat maar aan hun over.
Nouschi schreef:
22-10-2018 14:49
Even erbij en dan naar de oppas.
Dit. Het is ideaal om je handen vrij te hebben ipv steeds op te moeten letten of je peuter niet geplet wordt.
Samen met de oppas komen lunchen en met het avondeten er weer bij. Heb jij mooi de tijd gehad om zijn hele kamertje op orde te maken.
Kind de verhuiswagen laten zien en hem de doos met zijn speelgoed/knuffels etc aan een verhuizer laten geven.
Daarna naar de opvang.

Ik denk trouwens niet dat de verhuizers toezicht nodig hebben maar dat het toch handig is dat jullie je handen vrij hebben op die dag.
Inderdaad, even erbij, daarna vooral uit besteden,
Alle reacties Link kopieren
Als jullie allebei vrij zijn, zou ik ervoor kiezen dat één van de twee iets leuk met kind gaat doen. Je loopt met zijn tweeën alleen maar in de weg voor de verhuizers.

Wij zijn ook verhuist toen onze oudste dochter 2,5 was. De verhuizers kwamen al vroeg en alle dozen stonden natuurlijk ook al ingepakt, dus in die zin heeft ze er al wat van meegekregen. Ook het nieuwe huis had ze al gezien. Tijdens de verhuizing is zij gewoon naar de crèche gegaan en toen we haar weer ophaalden was haar kamertje in het nieuwe huis alweer ingericht. Was geen enkel probleem.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben op onze verhuisdag straks, één kind op school zitten en het andere kind heeft toevallig 's ochtends een afspraak bij het CB.

Mijn vriend gaat denk ik voornamelijk erbij blijven (ook om te kunnen vertellen waar in het nieuwe huis hij bepaalde spullen wil), ik breng denk ik oudste naar school samen met jongste en dan gaan we samen eventjes naar het cb....

Ik ben alleen meer aan het bedenken hoe ik dat met de oudste ga doen. 's ochtends vanuit het oude huis naar school en dan opgehaald worden en dan is daar wellicht al alles helemaal leeg en komt kind aan in het nieuwe huis... Hoe bereid je een kind daar op voor?
Het is best een gevoelig kind, waar het om gaat.... de reactie kan twee kanten op (zowel positief als negatief)
Het is niks voor een kind om daar bij te zijn. Lekker ergens anders heen gaan, of brengen.
poppie0022 schreef:
22-10-2018 14:57
Ik ben alleen meer aan het bedenken hoe ik dat met de oudste ga doen. 's ochtends vanuit het oude huis naar school en dan opgehaald worden en dan is daar wellicht al alles helemaal leeg en komt kind aan in het nieuwe huis... Hoe bereid je een kind daar op voor?
Het is best een gevoelig kind, waar het om gaat.... de reactie kan twee kanten op (zowel positief als negatief)
Ik neem aan dat je kind tzt het nieuwe huis (en toekomstige nieuwe kamer) een aantal keren heeft gezien?
Zelf nieuwe spullen (verf/behang) voor zijn kamer laten uitzoeken en hem zelf zijn belangrijkste spullen laten inpakken.
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik zou er niet eens over nadenken en naar familie/oppas brengen.
Heeft denk ik niemand behoefte aan zo'n kleintje bij een verhuizing die gewoon praktisch moet gebeuren. Leuk dat hij verhuizers en/of vrachtwagen leuk vindt maar die kan 'ie een andere keer ergens anders ook wel zien :D
Alle reacties Link kopieren
RoseHip schreef:
22-10-2018 15:06
Ik neem aan dat je kind tzt het nieuwe huis (en toekomstige nieuwe kamer) een aantal keren heeft gezien?
Zelf nieuwe spullen (verf/behang) voor zijn kamer laten uitzoeken en hem zelf zijn belangrijkste spullen laten inpakken.
Ja, de kinderen hebben het huis nu 1x gezien. En na de overdracht bij de notaris gaan ze er nog wel veel vaker bij zijn.
En het belangrijkste voor de oudste zal denk ik de knuffels en dergelijke zijn, dus die moet mijn vriend zelf maar even overbrengen en vragen of ze ook alvast het bed ergens goed neer kunnen zetten....
Alle reacties Link kopieren
Onze oppas kwam even kijken met de kinderen. Het was fijn dat de kinderen er niet waren, die verhuizers werkten hard door, daar zouden ze alleen maar in de weg lopen.
Een kind van 2 1/2 neem je toch gewoon op je arm.

met het uitverhuizen kan hij er dan bijzijn en met het inverhuizen bij een oppas.
De kinderen hier zijn die dag naar het kdv/school geweest, nadat zij 's ochtends de verhuizers hadden gezien (om 7 uur). Aan het eind van de ochtend heb ik ze opgehaald om samen nog een keer door het lege huis te lopen. Daarna ben ik naar het nieuwe huis gegaan (2 uur verderop) en waren daar de kinderkamers al ingericht.

Ik heb mij totaal niet met de verhuizing beziggehouden, alleen met de kinderen.
Een combi is ook nog wel een idee. Even kijken hoe we dat gaan invullen.
Hier hoogzwanger verhuisd (op de dag dat ik was uitgerekend van onze derde), de kinderen van net 3 en 4 waren erbij, was supergezellig. We hadden vantevoren al wat te spelen op hun nieuwe kamers klaargezet en oma was de hele dag in het nieuwe huis aanwezig. Wij hadden een flinke bus gehuurd en reden zelf heen en weer en hadden hulp van een paar familieleden. Afwisselend waren ze bij oma in het nieuwe huis of er ging er eentje mee met de bus om te ‘helpen’ (lees wat kleine dingen in het vrachtwagentje sjouwen.) Dat vonden ze superstoer, net als het ritje in het busje. Eind van de dag was alles oververhuisd en hebben we gezellig afhaaleten gegeten met het hele groepje. Mooie herinneringen aan die dag, dus ik zou zeggen laat hem erbij, kan best.

Door die dikke buik heb ik zelf niet heel veel kunnen sjouwen, dus had ook genoeg tijd/aandacht voor de kinderen. Als bij jou de verhuizers sjouwen, heb jij die tijd misschien ook wel?
Het uitpakken/ opruimen hebben we de dagen erna gedaan. Dat ging overdag met kinderen erbij heeeel langzaam en in de avond als ze sliepen een stuk vlotter.
Gelukkig was het met een dag of drie toch redelijk klaar. Die avond is ook meteen de jongste geboren.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn in weekend verhuisd. Onze kinderen waren wij oma tijdens de grootste drukte. Zodra de verhuizers weg waren hebben we ze opgehaald en hebben we samen hun kamers ingericht (de basis stond al) dus samen hun dozen opengemaakt. Vonden ze ontzettend leuk.

We hebben wel samen ons oude huis uitgezwaaid.. Samen door alle kamers heengelopen etc. We hebben verder niet zo veel drukte opgemaakt moet ik eerlijk zeggen.. Voor onze autisten hebben we alles in een schema gezet dus een en al structuur rondom verhuizing :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik was blij dat wij inderdaad naar opa en oma konden.
Alle reacties Link kopieren
poppie0022 schreef:
22-10-2018 14:57
Wij hebben op onze verhuisdag straks, één kind op school zitten en het andere kind heeft toevallig 's ochtends een afspraak bij het CB.

Mijn vriend gaat denk ik voornamelijk erbij blijven (ook om te kunnen vertellen waar in het nieuwe huis hij bepaalde spullen wil), ik breng denk ik oudste naar school samen met jongste en dan gaan we samen eventjes naar het cb....

Ik ben alleen meer aan het bedenken hoe ik dat met de oudste ga doen. 's ochtends vanuit het oude huis naar school en dan opgehaald worden en dan is daar wellicht al alles helemaal leeg en komt kind aan in het nieuwe huis... Hoe bereid je een kind daar op voor?
Het is best een gevoelig kind, waar het om gaat.... de reactie kan twee kanten op (zowel positief als negatief)
Ik zou de dag van te voren alle dingen die voor kind heel belangrijk zijn alvast in een doos stoppen en deze de dag van te voren alvast brengen. Dan hoeft ze/hij zich geen zorgen te maken over deze spullen en de rest komt vanzelf.

Even met kind overleggen of het wil dat jullie kamer samen inrichten of dat jij/man dat alvast kan doen.
Zonder twijfel: oppas.

Wij zijn een jaar geleden verhuisd met 2 kids. Net 2 en 6 mnd.
Beide zijn 3 nachten bij opa en oma geweest. Zo hadden wij 1 dag de tijd om alles wat nog niet ingepakt was in te pakken. 1 dag om te verhuizen en de laatste dag(ochtend) om ervoor te zorgen dat alles op zijn plek stond.
Ik had er niet aan moeten denken om tijdens die dagen ook nog op de kids te moeten letten. Nu hadden hun een leuke tijd bij opa en oma en konden wij rustig inpakken zonder ons om de kids te hoeven bekommeren. Af en toe even videobellen zodat zoon ook zag dat de spullen de vrachtwagen ingingen, zijn kamer leeg was en zijn nieuwe kamer ingericht.
Alle reacties Link kopieren
Stefke schreef:
22-10-2018 16:38
Ik zou de dag van te voren alle dingen die voor kind heel belangrijk zijn alvast in een doos stoppen en deze de dag van te voren alvast brengen. Dan hoeft ze/hij zich geen zorgen te maken over deze spullen en de rest komt vanzelf.

Even met kind overleggen of het wil dat jullie kamer samen inrichten of dat jij/man dat alvast kan doen.
Ik heb het oudste gevraagd wat er vooral als eerste in het nieuwe huis weer aanwezig moest zijn. Aangezien daar ook knuffels bij waren, vrees ik dat die 's nachts gewoon nog aanwezig moeten zijn.

Maar het goede nieuws is sowieso dat we gaan verhuizen binnen dezelfde gemeente, dus we kunnen er zelf ook voor zorgen dat die spullen verhuisd worden van de ene locatie naar de andere locatie.
Wij zijn onlangs verhuisd met kinderen van 2 en 4. Voor de verhuizing waren ze al veel in het nieuwe huis geweest. Voor de oudste had dat echt toegevoegde waarde, de jongste werd er naar mijn idee alleen onrustig van.
Op de verhuisdag zelf zijn ze aan het einde gekomen en heeft de oudste een paar dingen van zijn eigen kamer mogen verhuizen met het busje. Was voor hem fantastisch, maar de jongste had beter aan het einde van de middag kunnen komen toen alles over was en de ergste chaos voorbij was, voor hem had het wederom weinig toegevoegde waarde naar mijn idee. Ik zou dus aanraden een kind van 2,5 naar de oppas te laten gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven