Waterpokken en uitstapjes

23-10-2018 10:41 140 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ontdek net dat een van mijn kinderen waterpokken heeft. Is vrolijk, heeft nergens last van (behalve wat jeuk, heb havermout in huis voor een badje enz.). Maar het is herfstvakantie en we hebben wat uitstapjes op de planning staan. Zwembad valt al af, dat word afgeraden ivm infectie van de blaasjes. Daar waren ze beiden al erg verdrietig over. Maar zouden jullie met je besmettelijke kind, ook al voelt ze zich goed wel naar een museum gaan? Ze mogen ook naar school, maar toch... wat zouden jullie doen?
Nee, absoluut niet.
Niet alleen voor het kind zelf, maar zeker ook voor omstanders vind ik het onacceptabel dat je met een kind met een besmettelijke aandoening in een museum gaat rondlopen. Een dikke nee dus stem ik :)
Alle reacties Link kopieren
Heel erg uitkijken in contact met zwangeren.
Je kind is 2 weken voor de uitbraak besmettelijk geweest.
Als het zich prima voelt kun je gewoon doen wat je wilde (behalve zwemmen).
anoniem_356538 wijzigde dit bericht op 23-10-2018 10:46
0.37% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
"Maar zouden jullie met je besmettelijke kind, ook al voelt ze zich goed wel naar een museum gaan?"

Nee, natuurlijk niet. Je wilt toch niet dat je kind iemand aansteekt. En toch helemaal niet als het iemand uit een risicogroep is:
- pasgeborenen van moeders die zelf waterpokken doormaken voor of na de bevalling,
- mensen die minder afweer hebben,
- vrouwen die zwanger zijn.
(bron: RIVM)

Idioot trouwens dat ze wel naar school mogen als ze nog besmettelijk zijn.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, ik zou gewoon gaan. Waterpokken zijn twee weken voor de eerste bultjes al besmettelijk dus je weet het toch niet altijd... Wel op de hygiëne letten, eventueel wat extra handen wassen en misschien de hele 'besmettelijke' dingen (verkleedkleren in een museum bijvoorbeeld) overslaan.

Het kan ook nog zijn dat kind zich later wel ziel gaat voelen. Daar zou ik wel rekening mee houden in de planning.
Alle reacties Link kopieren
Nee, zou ik ook niet snel doen. Ook met het oog op wel hele kleine omstanders of die met een zeer zwakke weerstand.
dianaf schreef:
23-10-2018 10:45
"Maar zouden jullie met je besmettelijke kind, ook al voelt ze zich goed wel naar een museum gaan?"

Nee, natuurlijk niet. Je wilt toch niet dat je kind iemand aansteekt. En toch helemaal niet als het iemand uit een risicogroep is:
- pasgeborenen van moeders die zelf waterpokken doormaken voor of na de bevalling,
- mensen die minder afweer hebben,
- vrouwen die zwanger zijn.
(bron: RIVM)

Idioot trouwens dat ze wel naar school mogen als ze nog besmettelijk zijn.
Lees ook even wanneer ze besmettelijk zijn.
Ik zou het niet doen. Vooral niet voor het kind zelf. Het lijf is ziek en heeft tijd, rust en gelegenheid nodig om te kunnen herstellen.
Andersom schreef:
23-10-2018 10:46
Ik zou het niet doen. Vooral niet voor het kind zelf. Het lijf is ziek en heeft tijd, rust en gelegenheid nodig om te kunnen herstellen.
Het kind voelt zich prima en niet ziek.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet gaan zwemmen en andere lekken waarbij kinderen elkaar aanraken en de hygiëne twijfelachtig is (binnenspeeltuinen etc) ook mijden, maar verder zou ik gewoon alles doen. Waterpokken zijn allang besmettelijk voor je ze ziet.
Nemaìn’ schreef:
23-10-2018 10:47
Het kind voelt zich prima en niet ziek.

Dat kan best zo zijn nu, maar over een uur kan dat anders zijn. Loop je daar in het museum en dan ga je meteen weer terug?
Alle reacties Link kopieren
gsleutel schreef:
23-10-2018 10:46
Ja hoor, ik zou gewoon gaan. Waterpokken zijn twee weken voor de eerste bultjes al besmettelijk dus je weet het toch niet altijd... Wel op de hygiëne letten, eventueel wat extra handen wassen en misschien de hele 'besmettelijke' dingen (verkleedkleren in een museum bijvoorbeeld) overslaan.

Het kan ook nog zijn dat kind zich later wel ziel gaat voelen. Daar zou ik wel rekening mee houden in de planning.
Maar als je het wel weet, zou je ook gaan? De waterpokken zijn toch besmettelijk totdat de korstjes op de waterpokken zitten?
Alle reacties Link kopieren
Monchu69 schreef:
23-10-2018 10:44
Nee, absoluut niet.
Niet alleen voor het kind zelf, maar zeker ook voor omstanders vind ik het onacceptabel dat je met een kind met een besmettelijke aandoening in een museum gaat rondlopen. Een dikke nee dus stem ik :)
Dit, zou er niet eens over peinzen.
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
23-10-2018 10:46
Lees ook even wanneer ze besmettelijk zijn.
Kind is nog steeds besmettelijk en nu weet je het. In de klas kan het kind de kinderen al lang aangestoken hebben, maar bij andere uitstapjes zijn nieuwe kinderen, baby's en zwangere vrouwen. Zou ik toch even niet doen. Paar dagen dan zijn die blaasjes ingedroogd en komen er geen nieuwe meer.
Alle reacties Link kopieren
Idioot trouwens dat ze wel naar school mogen als ze nog besmettelijk zijn.
[/quote]

Heel idioot is dat niet hoor, aangezien ze al ver voordat de blaasjes zichtbaar zijn besmettelijk zijn.
Maar bedankt voor je reactie, ik twijfel zelf nog...
Ik zou het al niet doen door al die achterlijke mensen die je kleintje aan gaan staren als of ie een moordenaar is.

Wij waren met onze 11 maanden oude krentenbol (die alleen nog onder de korsten zat) naar een buitenspeeltuin gegaan, met vrienden. Onze krentenbol zat alleen op een kleedje, meer niet. Maar mensen liepen langs en smiespelden, personeel van de buitenspeeltuin kwam vragen of we misschien weg wilde gaan en ik mocht nadat ik hem op ons kleed had verschoond, niet mijn handen wassen bij de vrije wc’s.

Echt een topdag.

En voor iedereen die meeleest: kinderen kunnen gevaccineerd worden tegen waterpokken.
Alle reacties Link kopieren
GlitterCupcake schreef:
23-10-2018 10:53
Ik zou het al niet doen door al die achterlijke mensen die je kleintje aan gaan staren als of ie een moordenaar is.

Wij waren met onze 11 maanden oude krentenbol (die alleen nog onder de korsten zat) naar een buitenspeeltuin gegaan, met vrienden. Onze krentenbol zat alleen op een kleedje, meer niet. Maar mensen liepen langs en smiespelden, personeel van de buitenspeeltuin kwam vragen of we misschien weg wilde gaan en ik mocht nadat ik hem op ons kleed had verschoond, niet mijn handen wassen bij de vrije wc’s.

Echt een topdag.

En voor iedereen die meeleest: kinderen kunnen gevaccineerd worden tegen waterpokken.
Dat is dan ook weer onzin zeg, het duurt zeker 3 weken voor die ingedroogde korstjes weg zijn.
Alle reacties Link kopieren
Uitstapjes die op de planning staan zijn geen pretparken, binnenspeeltuinen oid. Museum met veel dingen buiten. En als ze zich niet lekker voelt, dan zou ik inderdaad gewoon weer gaan. (Áls we gaan hoor, ik neig door jullie reacties naar niet). Heb al vaker gehad dat er een ziek werd midden in het van Gogh... was niet fijn, maar uur daarvoor was er niets aan de hand...
Andersom schreef:
23-10-2018 10:50
Dat kan best zo zijn nu, maar over een uur kan dat anders zijn. Loop je daar in het museum en dan ga je meteen weer terug?
Uh ja. Dat doe je toch sowieso als je kind ziek wordt?
Gatinmijnsok schreef:
23-10-2018 10:52
Kind is nog steeds besmettelijk en nu weet je het. In de klas kan het kind de kinderen al lang aangestoken hebben, maar bij andere uitstapjes zijn nieuwe kinderen, baby's en zwangere vrouwen. Zou ik toch even niet doen. Paar dagen dan zijn die blaasjes ingedroogd en komen er geen nieuwe meer.
Alleen als de blaasjes aangeraakt worden.
Nemaìn’ schreef:
23-10-2018 10:46
Lees ook even wanneer ze besmettelijk zijn.
Dat zal best, maar toen wist TO het nog niet. Nu weet ze het wel. Thuishouden dat kind!
Dat je er uberhaupt aan twijfelt.
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
23-10-2018 11:00
Alleen als de blaasjes aangeraakt worden.
absoluut niet waar
https://www.rivm.nl/Onderwerpen/W/Waterpokken
Het virus zit in de keel en neus van iemand die geïnfecteerd is. Door hoesten, niezen en praten komen kleine druppeltjes met het virus in de lucht. Door het inademen van deze druppeltjes of door direct contact met vocht uit de waterpokkenblaasjes kan iemand die nog geen waterpokken heeft gehad besmet worden.
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
23-10-2018 11:00
Alleen als de blaasjes aangeraakt worden.
Ja als kind aan de blaasjes krabt en vervolgens iets vastpakt is de volgende de klos.
Edit: niet alleen de blaasjes dus.
Alle reacties Link kopieren
south schreef:
23-10-2018 11:02
Dat zal best, maar toen wist TO het nog niet. Nu weet ze het wel. Thuishouden dat kind!
Dat je er uberhaupt aan twijfelt.
Idd, verbaas me er eigenlijk over hoe makkelijk erover wordt gedacht om toch gewoon te gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven