Flesvoeding

23-10-2018 17:24 56 berichten
Eind december verwacht ik mijn eerste kindje en ik heb besloten dat ik geen borstvoeding ga geven dus ben ik op zoek naar tips en adviezen omtrent flesvoeding.

Vorige week nog staan drentelen bij alle flesjes en flesvoeding die er te koop zijn maar ik heb geen idee waar te beginnen...(ik wacht sowieso nog even met kopen hoor, ik heb nog even te gaan)

Met welk merk en/of type flesje zijn jullie gestart? En met welk merk voeding?

Zijn er onmisbare tips die jullie willen delen? Ik hoor ze graag!
Alle reacties Link kopieren
Baby is hier nu 3 maanden.
Heb hier een dr brown fles en geef hero baby.
Ziekenhuis waar ik bevallen ben geeft dit ook, kraamzorg was er blij mee en het is niet zo duur zoals nutrilon.
Oké schat
Alle reacties Link kopieren
Kruitvat merk is allemaal toch hetzelfde
S.. is the best
Alle reacties Link kopieren
Koop niet te veel van te voren en kijk naar een merk wat goed verkrijgbaar is bij winkels waar je vaak komt. Huismerk is ook goed.
Alle reacties Link kopieren
Vriendin van me beviel net voor de 32 weken dus wellicht toch alvast íets in huis halen? :)

Ik heb bij de 1e nutrilon gegeven en bij de 2e AH huismerk. Scheelt de helft! Beide deden het goed op difrax flessen, bij de 1e een tijdje Browns geprobeerd maar dat maakte niet veel verschil.

Nu bezig voor een 3e en ergens overweeg ik om toch eens de borst te proberen maar daar ben ik nu nog niet zoveel over na aan het denken.. :)
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Hier de Philips avent Natural flessen, later overgegaan op de classic met luchtventieltje ivm de krampjes, goede ervaring mee!

En ook geen borstvoeding gegeven maar meteen fles. Gewoon van Kruidvat, gaf 1 van de verpleegkundigen op kraamafdeling zelfs aan dat Kruidvat eigen merk net zo goed is en scheelt zeker in de portemonnee.
Tralalalala
Hmm lastig, er bestaan wispelturige babies namelijk ;-) Mijn oudste bliefte alleen Hero uit een dr Brown fles. De jongste was blij met elk merk fles en elk merk melk als hij maar eten en knuffels kreeg. Uiteindelijk kreeg hij voornamelijk Jumbo1 en later Kruidvat uit de dr Browns van zn zus.

Zorg wel dat je binnenkort iets in huis hebt voor het geval dat.
Alle reacties Link kopieren
Vooral niet veel flessen kopen! Bij eerste avent flessen gebruikt prima (begonnen met zo’n fles uit doos) (bedoeling was trouwens bv maar daar is mijn lijf erg slecht in blijkt) nr 2 spuugde alles uit bij die flessen en kwam ik op dr brown uit. Nr 3 dezelfde dr brown flessen. Daarnaast nutrilon maar dat is mede omdat ze die op kdv hebben en bij de andere 2 lange tijd ook omneo voeding gebruikt maar dat is nu niet nodig blijkt.
Ik had gewoon zo'n simpele huis¬tuinen keukenfles vd Hema. Ging prima bij alle 4 de kinderen.

En gewoon huismerk voeding. Kruidvat of Albert Hein. Soms door elkaar. Kan prima.
Ana_Isabel** schreef:
23-10-2018 17:53
Ik had gewoon zo'n simpele huis¬tuinen keukenfles vd Hema. Ging prima bij alle 4 de kinderen.

En gewoon huismerk voeding. Kruidvat of Albert Hein. Soms door elkaar. Kan prima.
Dit. Echt tot op de letter hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
Elk huismerk is goed, de regels waar flesvoeding aan moet voldoen zijn zo streng in NL dat het echt niet uitmaakt welk merk je kiest. Ik zou gaan voor het huismerk van de supermarkt waar je meestal je boodschappen doet of van de drogist die het dichtst in de buurt zit. Mocht je kindje allergieën of zo hebben, kan je altijd nog overstappen.

En je hebt nog tijd genoeg om wat te kopen, als je kindje onverhoopt te vroeg komt, moet het toch zeker een aantal dagen of weken in het ziekenhuis blijven en heb je nog alle tijd om een pak voeding en een flesje te (laten) halen.
ereader schreef:
23-10-2018 17:54
Dit. Echt tot op de letter hetzelfde.
:couple:
bam_1984 schreef:
23-10-2018 17:40
Vriendin van me beviel net voor de 32 weken dus wellicht toch alvast íets in huis halen? :)
Nou, als je met 32 weken bevalt lig je nog wel even in het ziekenhuis en daar hebben ze alles wel.
Alle reacties Link kopieren
Dr Brown flessen! Bij de eerste zo veel ellende gehad met darmkrampjes en we merkten echt verbetering toen we overstapten op Dr Brown. Die gaan we nu direct gebruiken, mocht bv weer niet lukken.
Alle reacties Link kopieren
Gaat je kindje straks naar de crèche? Vraag dan alvast na welk merk flesvoeding zij gebruiken. Dan is je kindje daar al aan gewend.
Mn dochter kreeg Nutrilon en dat bestelde ik meestal online bij Nutrilon zelf. Dan kun je meteen 4 pakken per keer bestellen.

Wat betreft flessen is het inderdaad uittesten. Wij zijn begonnen met Avent, maar daar verslikte mn dochter zich na een tijdje in. Vervolgens Dr Brown geprobeerd en uiteindelijk bleek Difrax hier het beste te werken.
Ik ben gewoon met de fles begonnen die in de babydoos zat, flesvoeding huismerk van de Appie.

Werkte bij de eerste prima en bij de tweede totaal niet. Gewoon een kwestie van uitproberen dus.
Alle reacties Link kopieren
bam_1984 schreef:
23-10-2018 17:40
Vriendin van me beviel net voor de 32 weken dus wellicht toch alvast íets in huis halen? :)

Als je zo vroeg bevalt dan moet je baby wel een tijdje in het ziekenhuis blijven. Dus dan is er nog alle tijd om flessen en flesvoeding te kopen.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn Hero gaan geven omdat ze op het kinderdagverblijf ook zou krijgen.

Begonnen met avent flessen, maar vanwege reflux overgegaan op difrax en nogsteeds erg blij mee!
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden een difrax fles. Die werd aangeraden in het ziekenhuis. Werkt goed tegen krampjes.

Maar echt fijn vond ik die fles niet. Hij lekte snel. Maar geen ervaring met andere merken.
Alle reacties Link kopieren
Procne schreef:
23-10-2018 18:01
Gaat je kindje straks naar de crèche? Vraag dan alvast na welk merk flesvoeding zij gebruiken. Dan is je kindje daar al aan gewend.
Bij ons moet je de voeding zelf meegeven, juist omdat ieder kind een ander merk/soort heeft.
Alle reacties Link kopieren
Zoon kreeg Nutrilon, want daar had de kraamzorg toevallig wat van mee (eerst borstvoeding geprobeerd), dus daar maar bij gebleven. Ik had Difrax en Dr Brown flessen in huis. De eerste maanden alleen de Dr Browns gebruikt, want Difrax dronk hij zo snel leeg en had het idee dat hij daar meer krampjes van kreeg. Na een paar maanden gingen beide flessen prima, ik gebruik ze nu nog allebei. Maar mijn tip is om inderdaad niet teveel flessen in huis te halen, maar eerst even kijken welke goed bevalt.

En koop een poedertorentje. Heb de eerste weken echt klunzig veel poeder naast de fles gegooid, omdat de opening zo smal is. Niet eerder op het idee gekomen om het trechtertje van de poedertoren te gebruiken. Sowieso handig voor de nachten, kan je alles alvast klaarzetten en hoef je niet na te denken over het aantal schepjes.
Alle reacties Link kopieren
PindaKaas-88 schreef:
23-10-2018 18:49
Zoon kreeg Nutrilon, want daar had de kraamzorg toevallig wat van mee
Dat is niet toevallig hoor.
Alle reacties Link kopieren
Procne schreef:
23-10-2018 18:01
Gaat je kindje straks naar de crèche? Vraag dan alvast na welk merk flesvoeding zij gebruiken. Dan is je kindje daar al aan gewend.
Hier hebben ze ook 2 verschillende soorten op kdv maar zelf meenemen is geen probleem hoor.
Ga niet omdat kdv dat merk geeft dat ook doen.
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
Flessen van dr.Brown en Hero. De flessen werden aangeraden door schoonzusje en Hero kreeg zoon in het ziekenhuis dus dat hebben we gewoon overgenomen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Dr. Brown!! Perfect tegen krampjes. Hier nutrilon, zo is dat gewoon gegaan toen de bv mislukte en ze in de kraamweek al bijgevoed moet worden. Nooit ziek geweest.... Wel duur maar ach.. hoe lang drinken ze nu echt poedermelk? 1 max 2 jaar? En na een halfjaar nog maar 3/4 flesjes per dag. Doe 1.5 week met een blik. Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven