Vaccineren ja of nee

23-10-2018 22:01 131 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met enorme verbazing weer een artikel over wel of niet vaccineren in de nieuwste Viva mama zitten lezen. Waarin Leonie uitleg geeft over waarom zij haar kinderen niet heeft laten vaccineren 😳.
Ze geven hun kinderen de ruimte om de ziekte door te maken... En ze heeft vertrouwen in het herstellend vermogen van hun lichaam. Ik ben benieuwd hoelang die filosofie overeind blijft staan bij het doormaken van een goede mazelen infectie. Of wat als haar kinderen kanker krijgen? Van chemo word je ook ziek en beroerd lijkt mij dat je dat ook niet geeft dan?! Maar de ziekte de ruimte krijgt... Mijn hemel kan iemand jeugdzorg bellen? 😡
Alle reacties Link kopieren
Tja, er zijn helaas echt best wat mensen die zo denken. Ik vind het ook verontrustend.
Alle reacties Link kopieren
Ik word zo ontzettend boos van dat soort mensen... Een gevaar voor de samenleving.
Alle reacties Link kopieren
Zo denk ik erover :facepalm: Snap ook niet zo goed waarom deze mensen een podium krijgen terwijl kinderartsen zich terecht zorgen maken over de zakkende vaccinatiegraad.
Dat soort mensen zouden niet bij mij in de buurt moeten komen.
Ik vind het mishandeling.
Iemand die zo in het leven staat zou mijn huis niet inkomen. Zelfs de kinderen, hoe lief ze ook zouden zijn, zijn ongewenst in mijn omgeving of die van mijn familie. Eng en gevaarlijk volk vind ik de anti-vaccinatie groep. Van mij mag het strafbaar worden.
Alle reacties Link kopieren
Gestoorde mensen..
Alle reacties Link kopieren
Miek_ schreef:
23-10-2018 22:11
Zo denk ik erover :facepalm: Snap ook niet zo goed waarom deze mensen een podium krijgen terwijl kinderartsen zich terecht zorgen maken over de zakkende vaccinatiegraad.
Kwalijk inderdaad ook dat deze mensen een podium krijgen. Zo breng je nog meer domme mensen op een dom idee...
Ik ken er wel een paar die niet vaccineren. Maar het is nou niet bepaald dat het op hun voorhoofd staat dus weren uit je omgeving is niet zo makkelijk lijkt me ;-).
Alle reacties Link kopieren
1-Aapje schreef:
23-10-2018 22:20
Ik ken er wel een paar die niet vaccineren. Maar het is nou niet bepaald dat het op hun voorhoofd staat dus weren uit je omgeving is niet zo makkelijk lijkt me ;-).
Nee maar de overheid kan dat wel doen! Deze kinderen zouden niet naar een kdv of school moeten mogen. Dan zijn ze echt een potentieel gevaar voor jouw nog niet ingeënte kind.
Net de nieuwe Linda binnen. Daarin staat dan juist een heel verhelderend stuk in met goede onderbouwingen waarom vaccinatie nou zo nodig is en blijft. De quote van Roald Dahl aan het begin als eye opener: “Olivia, mijn oudste dochter, kreeg de mazelen toen ze zeven jaar oud was. Terwijl de ziekte normaal verliep, zat ik naast haar, las haar voor. Ik was niet bijzonder bezorgd. Op een ochtend, ze was goed aan het opknappen, zat ik naast haar op bed en liet zien hoe je diertjes kunt knippen uit pijpenragers. Toen zij het probeerde, zag ik dat haar hersens en handen niet samenwerkten. Ze kon niks doen. “Gaat het?”, vroeg ik. “Ik heb zo’n slaap” zei ze. Een uur later was ze bewusteloos. Twaalf uur later was ze dood.”
Alle reacties Link kopieren
Absurd.

Heb net de aflevering van monitor gekeken waar het over dit onderwerp gaat.
Idiote homeopaten die durven te beweren dat je als alternatief ook druppeltjes kan geven.
Echt, wat een enge en zorgelijke denkwijze.

Ik raak ook geïrriteerd door al die nonsens van antivaxers.
Ik snap echt oprecht voor geen meter de houding van ouders die jet maar onschuldige kinderziektes blijven noemen. Dat je die keuze voor je eigen kind maakt / die domheid met je semi-wetenschap hoog houdt is al bizar - maar je maakt indirect ook die keuze voor andere kwetsbare kinderen die daar niet om hebben gevraagd. En dat vind ik gewoon grove nalatigheid en zou wat mij betreft verboden mogen worden, of op zijn minst openbaar en op een eigen ongevaccineerd kdv en school mogen blijven. En niet meeliften op de groepsimmuniteit van wél verantwoordelijke ouders.
Alle reacties Link kopieren
el_spark schreef:
23-10-2018 22:41
Ik snap echt oprecht voor geen meter de houding van ouders die jet maar onschuldige kinderziektes blijven noemen. Dat je die keuze voor je eigen kind maakt / die domheid met je semi-wetenschap hoog houdt is al bizar - maar je maakt indirect ook die keuze voor andere kwetsbare kinderen die daar niet om hebben gevraagd. En dat vind ik gewoon grove nalatigheid en zou wat mij betreft verboden mogen worden, of op zijn minst openbaar en op een eigen ongevaccineerd kdv en school mogen blijven. En niet meeliften op de groepsimmuniteit van wél verantwoordelijke ouders.
Dit dus!
Alle reacties Link kopieren
Het wachten is op een uitbraak van pokken of polio, of iets heel 'onschuldigs' als kinkhoest (je gaat er bijna op hopen...)
Dan leren ze het snel af.
lilalinda wijzigde dit bericht op 23-10-2018 22:52
0.67% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dat is ook een zorgelijk aspect, dat de groepsimmuniteit dreigt te gaan wankelen als steeds meer ouders besluiten niet te vaccineren.
Wat mij betreft mag er van mij hard opgetreden worden tegen het verspreiden van anti-vaccinatie propaganda of het beweren dat je met homeopatische druppeltjes ook je kinderen kan beschermen.
consuelabananahammok wijzigde dit bericht op 23-10-2018 22:54
0.46% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk wel.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
* per ongeluk gequote.
Ik vind het bizar. Vooral omdat het gros van de antivaxers zo duidelijk hun informatie eenzijdig van internet haalt.

En ik woon in een antroposofisch bolwerk waar de vaccinatiegraad laag is, des te meer reden om mijn kinderen te laten inenten. Alhoewel ik de Mexicaanse griep vaccinatie niet gedaan heb (en we vervolgens met het hele gezin juist die griep kregen) maar die heb ik afgewogen met de huisarts.
De menigokokkenvacinatie die er nu voor 14 jarigen is krijgen ze ook.
consuelabananahammok schreef:
23-10-2018 22:49
Wat mij betreft mag er van mij hard opgetreden worden tegen het verspreiden van anti-vaccinatie propaganda of het beweren dat je met homeopatische druppeltjes ook je kinderen kan beschermen.
Dit inderdaad! Het enge vind ik dan ook dat er inderdaad constant een podium wordt gegeven aan deze waanideeën - en dat het heel duidelijk niet over een klein groepje ‘gekken’ gaat, maar het een breed gedragen visie aan het worden is en ik kan dat zo moeilijk begrijpen!!!
Fijn dat wij hier allemaal tot nu toe zo eensgezind zijn. Herstelt enigszins mijn vertrouwen in de mensheid 😁
Alle reacties Link kopieren
Het meest suffe 'medische' advies mag niet, maar dit onderwerp doet het echt goed op viva.
Alle reacties Link kopieren
LadyMadonna schreef:
23-10-2018 23:00
Het meest suffe 'medische' advies mag niet, maar dit onderwerp doet het echt goed op viva.
Ik begrijp je opmerking niet helemaal...
Alle reacties Link kopieren
Zojuist ook De Monitor gezien.

Het viel mij tegen dat die baas van uitgeverij Lemniscaat zo dom kan lullen. Met twee klikken op internet kan ik de bijsluiters van de vaccins vinden en in biologische groente en fruit zitten meer "gifstoffen" dan in vaccins.

Echt alles wat door de antivaxxers werd beweerd in dat programma is op dit forum al honderd keer onderuit gehaald.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
el_spark schreef:
23-10-2018 22:58
Fijn dat wij hier allemaal tot nu toe zo eensgezind zijn. Herstelt enigszins mijn vertrouwen in de mensheid 😁
De vaccinatiegraad is gelukkig nog rond de 90%. Die mensen hebben tot nu toe hier geantwoord blijkbaar....
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in een bible belt dorp en de vaccinatiegraad is hier gelukkig >95%.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven