Van laatste loodjes naar eerste begin!

31-10-2018 17:11 279 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het vervolg op ‘laatste loodjes’-topic waarin we even fijn konden klagen en afwachten wanneer die bevalling nou eens zou beginnen!

Inmiddels bevallen en dus niet meer zwanger, dus een nieuw topic :) .
Hier is de kraamweek inmiddels bijna voorbij. Vorige keer vond ik dat heel erg (kraamtranen), nu zijn de kraamtranen al wat minder en vind ik het een beetje dubbel. Fijn dat het gewone leven weer wat komt, maar ook wel jammer dat er niet meer fijn voor ons gezorgd wordt en de zwangerschap dan echt definitief voorbij voelt. Toch een eind aan een bijzondere (niet altijd leuke) tijd.

Deel hier hoe je bevalling was, hoe het met je kleintje gaat, hoe jij je voelt, enzovoorts!
Alle reacties Link kopieren
Hm dat van lekker slapen en goed eten vind ik altijd een beetje spannend qua gewichtsverlies. Ken een paar mensen met baby’s die heel lief sliepen maar uiteindelijk dat bleken te doen omdat ze niet zelf kwamen voor voeding. Achja, als er maar mensen meedenken dan komt het vast goed! Is hij vandaag aangekomen Vlinder?

Lastig Nijntje van de kraamzorg. Ik heb er nu 3 gehad (2 deze keer) en wat een verschil tussen allemaal. De een was super met oudste maar veel minder precies met controles en verzorgend (geen enkele keer fruit gehad bv). De ander was meer van de oude stempel, deed alles heel precies en had ook aandacht voor oudste maar toch anders.
Goed dat je het aangegeven hebt al kan ik me voorstellen dat als het niet zo in de persoon zit het niet gaat veranderen. En snap ook dat het niet erg genoeg is om een ander te vragen, ook dan weet je niet wat je terugkrijgt en weer een nieuw gezicht voor je oudsten. Gaan die nog naar kdv? Dat ze ook dees weg zijn?
Dat waren hier de knuffeldagen voor baby met papa en mij. 2 hele dagen geen bezoek en alleen maar knuffelen, huid op huid, samen douchen, etc.

Merk dat we nu inderdaad echt even moeten bedenken; wanneer ligt baby bij hem? Probeer dan bewust dat te doen zodat ik oudste even naar bed kan brengen bijvoorbeeld.

Hoe is het met de cosleeper afgelopen Malaguena? Heb je er al een? Hier wilde baby vannacht alleen maar tegen mij aan liggen, dus zelfs de co sleeper was niet goed genoeg helaas.
Alle reacties Link kopieren
Ja we hebben een hele fijne cosleeper! Helaas heb ik hem er nog niet langer dan 2 uurtjes per nacht erin gekregen. De rest van de tijd laat hij zich niet wegleggen en ik ben daar ook niet de meest consequente in. Uiteindelijk liggen er dus bijna elke nacht met z’n vieren in een bed. Wel knus en warm, maar niet de bedoeling voor de lange termijn dus we gaan binnenkort proberen ze er weer uit te werken haha.
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Zo, ik meld me ook weer! We zijn vanmorgen ontslagen uit het ziekenhuis dus inmiddels lekker thuis! Man wat is die bevalling tegen gevallen zeg, terwijl dat niet had gehoeven..

Kraamhulp verwachten we ieder moment. We hebben een “verzoek” ingediend na positieve verhalen van vrienden (onze kraam bij de eerste was “ok” maar niet zo bijzonder) en volgens de organisatie is ze beschikbaar dus hopelijk staat die straks op de stoep!

In het ziekenhuis al gestopt met borstvoeding door omstandigheden, maar vandaag nog wel stuwing, au!! Goed strak inbinden en duimen dat het snel weg trekt..
Alle reacties Link kopieren
Lastig hè, met dat slapen. Was bij onze oudste ook zo’n drama. Uiteindelijk goed gekomen gelukkig.

Jij had ook een KS toch Menmo? Wat viel er tegen? En ben je erg teleurgesteld dat de borstvoeding niet is gelukt?
Alle reacties Link kopieren
Zo ik sluit me aan bij het stuwingsverhaal. Man die borsten!!
Alle reacties Link kopieren
Geeliciteerd nog menmo! Vervelend van je ks, las al iets in het andere topic dat je vanalles gevoeld had wat niet moest? Akelig hoor...

Ik heb nooit erge stuwing gehad gelukkig, kan me dus niet aansluiten :P Maar een goed teken voor jou toch Nijntje? Gaan jullie lang bijvoeden? Las dat je dat sowieso deed vanwege sonde bij je eerdere kindjes? Komt ze nu goed aan? Hoop t!

Herkenbaar van de cosleeper, dat baby er alsnog in het begin weinig in wil. Ik ga er vanuit dat dat beter wordt met de tijd :-)
Alle reacties Link kopieren
@zussel:
We zijn begonnen met elke voeding bijvoeden. Toen de bv begon te lopen zijn we over gegaan op 2x per dag bijvoeden. En nu ze sinds gister aan komt én ik stuwing heb, zijn we nu gestopt met bijvoeden.
Ze is bijna 5 dagen oud nu, dus het is echt super snel goed op gang gekomen, terwijl iedereen waarschuwde dat dat bijvoeden slecht zou zijn voor mijn productie. En ik heb zelfs niet hoeven kolven! Dus ik ben er echt blij mee!
Alle reacties Link kopieren
Klopt, inderdaad ook een geplande ks dus we hadden hoop dat de bevalling dit keer wat “zachter” was dan de vorige, helaas dus niet gelukt..

Mbt borstvoeding absoluut niet teleurgesteld, bij de eerste was het vooral heel, heel veel pijn en we hadden al afgesproken dit keer niet zo ver te gaan. Productie kwam niet goed op gang, ook met kolven nauwelijks resultaat dus duidelijk dat overstappen het beste is (voor moeder en kind).
menmo wijzigde dit bericht op 04-11-2018 20:13
Reden: Ingekort ivm evt herkenbaarheid
36.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat heftig Menmo!
Alle reacties Link kopieren
Poeh, heftig menmo!

Wat fijn dat je bv nu zo goed op gang is dat de bijvoeding weg kan, Nijntje! En dat je niet hebt hoeven kolven, nog veel fijner haha.
Alle reacties Link kopieren
Oei Menmo... wat een rotsituatie.. Stomme anesthesist ook. Ik heb nu twee keer zulke lieve mensen in het ziekenhuis gehad. Dat is zo waardevol.
Goed dat je hebt gekozen om te stoppen met BV toen het niet ging. Nu lekker rust rondom de voeding.

Mijn zoon slaapt vooralsnog wel in zijn bed gelukkig. Kreeg van de kraam de tip om er een lekker warm holletje van te maken met kruiken en dekentjes. Dan het bedje voorverwarmen met kruiken. Wellicht doen jullie dat al, maar mocht dat niet het geval zijn dan is dat nog iets dat je kunt proberen.
Heftig menmo! Pff, jeetje ik vroeg ook nog aan de gyn klopt het dat ik je voel smeren op mijn buik? Klopt dat is de huid, we testen het zo. En voor ik t wist, lag mijn buik open en het ging zo snel!

Hier sinds vanochtend thuis, kraamzorg super aardig, dochtertje is content en blij ei en och heerlijk om thuis e zijn. Oudste dochter vind t megaleuk, ze is heel lief voor dr. Mijn kz was super, heel rustig, tig man om me heen, ruggeprik ging rustig en herstel ook. Zo anders dan mijn eerste bevalling, maar goed toen waten de 9 maanden zwangerschap super chill. Dat hadden we deze keer natuurlijk niet hihi! Hier moet ik nog ff strakke beha aan, er is nog niks aan de hand maar waarschijnlijk gaan ze morgen ineens aan die borsten! En dat willen we niet hihi!

Ben wel benieuwd wanner mijn buik weer een beetje platter is, lijk nog zwanger haha
Alle reacties Link kopieren
Fijn Suusberg dat jullie thuis zijn!
Hoe maak je zon holletje Torenvalk? Hier verwarmen we wel het bedje voor met een kruik maar dat lijkt niet echt genoeg.
Alle reacties Link kopieren
@zussel
Voorverwarmen inderdaad en een paar dekentjes en hydrofielen over elkaar. T is echt een dik pak zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
Over dat ‘holletje’ maken: hier leggen we een celstofmatje over het pakketje heen.
Dus als baby er nog niet in ligt: warme kruik(en) in het midden leggen, lakentje en dekentje er overheen, en dan inpakken met een celstofmatje er overheen. Met de plastic kant naar boven en als het past (bijv bij wieg) dat celstofmatje aan de zijkant ook instoppen.
Het voordeel van het celstofmatje is dat het de warmte verspreidt, omdat al die luchtzakjes warm worden. En de plastic laag bovenop voorkomt dan weer dat de warmte vervliegt.

Mijn dochter slaapt zelfs ook met dat celstofmatje. Ze heeft momenteel als lagen in haar wieg:
- lakentje
- dekentje (dubbel geslagen)
- kruiken (2 stuks)
- celstofmatje
- fleecedeken
- nog een fleecedeken
En ze draagt zelf een romper lange mouw met shirt lange mouw.
En zelfs dan is ze constant tussen de 36,4 en 36,7 :sarcastic:
Alle reacties Link kopieren
Wow Nijntje, als ik dat hier neerleg dan kookt hij denk ik. Maar jouw baby is ook iets jonger toch? Kan ze zichzelf al overdag warm houden? Was ze een lichtgewicht bij de geboorte?

Hier maar eens proberen het bedje een beetje schuin te doen (overdag houden we hem veel langer rechtop en dan lijkt hij minder last van onrust te hebben) en een holletje maken. En anders maar weer in mijn armen :)
Alle reacties Link kopieren
Ja ze is nu 38+5 omgerekend, dus zal daar mee te maken hebben inderdaad. Ze was niet licht overigens, 7 pond.
Overdag kan ze zich ook nog niet warm houden.

Hopelijk helpt het schuine bedje!
@menmo; wat jammer dat de bevalling zo is verlopen! Heb je de kraamverzorgster die je graag wilde?

@nijntje; zo, de kleine ligt flink ingepakt en dan nog geen top temperatuur. Hopelijk lukt het snel om de temp vast te houden.

Hier hebben we als tip gekregen om in de avond wat extra afgekolfde melk te geven. Productie kan savonds lager zijn. Mogelijk is hij hierdoor onrustig. We gaan t zien, is in elk geval t proberen waard.

Het afvallen is ondertussen gestopt, zijn vandaag stabiel gebleven en hopen op een stijgende lijn vanaf nu.
Alle reacties Link kopieren
Kolf je elke dag dan Vlinder, of zou je dat nu speciaal hiervoor gaan doen?

Hier is de productie in de avond juist mega. Ik zit nu al drie avonden op rij met mega gestuwde borsten te wensen dat dochterlief snel wakker wordt om de druk er af te drinken haha. Maar helaas (ja of eigenlijk dus ook niet natuurlijk, want ik heb wel eventjes voor mezelf daardoor..) doet ze juist in de avond een lange tuk, en wil ze dan pas tegen de nacht een tijdje clusteren.
@Nijntje; dat ga ik speciaal hiervoor doen. Wilde eigenlijk pas gaan kolven als ik weer moet werken.

Wel een beetje een gedoe, heb zon handkolf.

Maar... de kleine man heeft vanavond in zn eigen bedje geslapen zondet dat hij onrustig was of eerst bij ons in slaap wilde vallen. Zou het dan werken met die afgekolfde melk?

Even de rest van de week afwachten en anders misschien toch maar alvast een elektrische kolf aanschaffen.

Hebben jullie een kolf? Zo ja, welke?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Libento nog van de vorige keer, maar heb ook nog een Avent liggen als back-up. Dubbel vond ik niet fijn, gebruik die Libento altijd als enkel eigenlijk.
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de Medela, dubbele elektrische. Aangeschaft toen ik ging werken na geboorte dochter. Hoop geld maar zeker waard!

Vraag aan jullie: wat voor ritme hanteren jullie? En hoeveel tijd kost dat. Bv; wakker, luier, voeden, knuffelen, bed.
Ik stoei er nog een beetje mee..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Medela Freestyle en heel blij dat ie nog steeds op zolder ligt ;-D

Ritme doen we nog niet aan. Baby drinkt ene borst, dan verschoon ik, daarna andere borst en dan valt ze 9 van de 10 keer (overdag) eigenlijk direct weer in slaap.
Alle reacties Link kopieren
Zo, de kraam is weg. Wat een dubbel gevoel.
Ik vind het heerlijk dat ze weg is en zie het helemaal zitten zelf.
Maar het is ook wel defintief een einde aan de kraamweek. Zo klein wordt mijn meisje nóóit meer. Lekker sentimenteel haha.

Straks ga ik voor het eerst met dr naar buiten :heart:

En ik ben nu die naweeen wel sch*tzat zeg. Nog meer dames die daar zo lang last van hebben?
Alle reacties Link kopieren
Ah jammer he als de kraamweek voorbij is (en ook fijn dat het leven weer wat gewoner wordt). Vond het ook zon definitieve afsluiting van de zwangerschap ofzo. En dan bedenken of je er wel genoeg bij stil hebt gestaan, enz. Enz. Gelukkig trekken die hormonen wel weer bij haha.

Je hebt wel lang last van naweeen Nijntje! Dat had ik niet gelukkig. Was je baarmoeder wel alweer goed gekrompen? Bij mij langzamer dan vorige keer dus vandaar meer naweeen maar heb er nu al een paar dagen geen last meer van gelukkig.
Fijn om naar buiten te gaan! Ik keek na 3 dagen de hele dag binnen echt uit om even een mini stukje naar buiten te kunnen, en baby mocht toen meteen mee van de kraamzorg! Moet zeggen dat lopen me ook beter af ging dan hoog zwanger, toen was ik echt minder fit. Van het weekend wel een beetje te ver gelopen merkte ik achteraf dus doe rustig aan ;-)

Hier geen ritme.. baby eet als hij honger heeft en blijft soms daarna al eventjes kort wakker maar kan ook zo weer in slaap vallen en dan verder slapen tot volgenden voeding. Qua tijd ook echt elke keer anders hoeveel er tussen voedingen zit. Met badje (1x gedaan in kraamweek, ik douche liever samen) doe ik wel eerst ene kant voeding, dan douchen, dan andere kant. Kan hij daarna lekker slapen.

Wb kolf; hier de medela swing maxi. Gekocht voor het kolven op het werk straks (ging bij oudste goed dus hoop nu weer) en in de kraamweek 2 dagen gebruikt en daarna weer snel opgeborgen haha. Heb overigens ook nog een handkolf, die heb ik vorige keer heel vaak gebruikt (moest toen eerst wat afkolven omdat oudste anders teveel zoete melk binnenkreeg en daar krampjes van kreeg). Hopelijk kan die ook nog even achterwege blijven.

Hier straks even naar het weeguurtje! Vooral omdat het precies een leuk wandelingetje is en ik ben ook wel benieuwd hoe het staat met zijn gewicht. Doen jullie dat ook?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven