Van laatste loodjes naar eerste begin!

31-10-2018 17:11 279 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het vervolg op ‘laatste loodjes’-topic waarin we even fijn konden klagen en afwachten wanneer die bevalling nou eens zou beginnen!

Inmiddels bevallen en dus niet meer zwanger, dus een nieuw topic :) .
Hier is de kraamweek inmiddels bijna voorbij. Vorige keer vond ik dat heel erg (kraamtranen), nu zijn de kraamtranen al wat minder en vind ik het een beetje dubbel. Fijn dat het gewone leven weer wat komt, maar ook wel jammer dat er niet meer fijn voor ons gezorgd wordt en de zwangerschap dan echt definitief voorbij voelt. Toch een eind aan een bijzondere (niet altijd leuke) tijd.

Deel hier hoe je bevalling was, hoe het met je kleintje gaat, hoe jij je voelt, enzovoorts!
Alle reacties Link kopieren
Bedoel je dat je nog niet buiten bent geweest Torenvalk? Dan zou ik me ook vervelen! Hier gaan we sinds 1.5e week elke dag even naar buiten, ookal met oudste erbij naar Intratuin ed geweest. Maar baby gaat dan in de kinderwagen, nog niet in de draagzak. Daar vind ik hem net iets te mini nog voor. Overigens wil ik ook eerst nog even een doek aanschaffen.

Vervelend zeg dat je zoveel last hebt Florence! Hebben de verpleegkundigen stiekem gelijk dat je beter niet uit bed kan? Of zijn ze echt overbezorgd? En is je man er wel bij de hele tijd?
Alle reacties Link kopieren
Torenvalk schreef:
09-11-2018 14:12
Jeetje Florence.. mag je helemaal niet uit bed? Ook niet om te plassen en je kindje te pakken? Is jouw man bij je?

Vervelend Suusberg. Waarschijnlijk van de blaascatheter?

Hier nog weinig echte problemen met krampjes. Hopelijk blijft dat zo. Ondertussen verveel ik me kapot, hebben jullie dat ook?
Vanaf wanneer zouden jullie je kind in een draagzak hijsen om een rondje te wandelen? Ik vind hem nog zo klein..
Ja man is hier, en nee ik mag helemaal niets, en als ik het toch doe dan krijg ik op mijn donder. Het komt allemaal wel goed maar was gewoon ontzettend heftig, gyn was net al langsgekomen met de melding dat ze wilde dat ik met psycholoog ging praten over trauma verwerking. Ik ben zelf nog niet zo ver dat ik denk dat ik hier een trauma aan overhou, maar ik zal maar braaf doen wat ze wil, een keertje praten kan geen kwaad.
Het was echt drama, de gyn in opleiding (echte gyn was er ook) die bij mijn bevalling was, was in paniek aan het huilen toen ik baby eruit perste. Volgens suusberg doe ik dit misschien ooit nog eens, maar ik betwijfel het.
@florence13, klinkt als een heftige bevalling! Is het dan ook niet terecht dat je echt rustig aan moet? Kan me voorstellen dat het lastig is daar aan toe te geven. Hopelijk ben je snel weer op de been.

@lalameme, gefeliciteerd met de geboorte van jullie kindje.

Hier even een paar dagen stil geweest! Het gewicht gaat helaas nog niet de goede kant op. Op advies dit weekend fulltime kolven zodat de kleine man er minder moeite voor hoeft te doen. Hopelijk geeft dat even een boost.

Merk dat het ons heel onzeker maakt. Ik wil graag borstvoeding blijven geven maar als onze man het daarop niet goed doet moeten we misschien toch maar over naar kunstvoeding?
Alle reacties Link kopieren
Torenvalk, mijn kleine zit sinds 1 week oud al regelmatig in de draagzak (tula free to grow). Gaat echt prima hoor!

Vlinders, heb je al een lactatiekundige ingeschakeld?
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Ah ok, dan ga ik het gewoon proberen met de kleine!

Wat vervelend Vlinders. Ik vind borstvoeding best ingewikkeld. Ik snap heel goed dat je daar onzeker van wordt.

Hopelijk kom je snel tot rust Florence! Is jouw kleine gedurende de bevalling niet in gevaar geweest?
Alle reacties Link kopieren
Torenvalk schreef:
09-11-2018 18:47
Ah ok, dan ga ik het gewoon proberen met de kleine!

Wat vervelend Vlinders. Ik vind borstvoeding best ingewikkeld. Ik snap heel goed dat je daar onzeker van wordt.

Hopelijk kom je snel tot rust Florence! Is jouw kleine gedurende de bevalling niet in gevaar geweest?
Hij niet, maar ik wel
Alle reacties Link kopieren
florence13 schreef:
09-11-2018 19:57
Hij niet, maar ik wel
Heftige ervaring, kan me voorstellen dat je er nu vanuit gaat nooit meer te bevallen..
Alle reacties Link kopieren
Torenvalk schreef:
09-11-2018 20:37
Heftige ervaring, kan me voorstellen dat je er nu vanuit gaat nooit meer te bevallen..
Mag ook niet meer van man, haha
Alle reacties Link kopieren
Hey nog iemand die wakker is.. moet jij niet juist slapen florence? Of gaat dat niet?

(Ik lig wakker met galsteenpijn :rolling: )
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Hier een nachtvoeding!
Galsteenpijn o_o
Alle reacties Link kopieren
Malagueña schreef:
10-11-2018 02:46
Hey nog iemand die wakker is.. moet jij niet juist slapen florence? Of gaat dat niet?

(Ik lig wakker met galsteenpijn :rolling: )
Lukt niet, heb hem ook net flesje gegeven dus toch al wakker. Ze zijn hier echt aardig want ze komen hem voor elke voeding brengen zodat ik toch iets zelf mag doen.
Baby doet het echt super dus daar ben ik heel blij voor

Sow galstenen, dat lijkt me echt naar!
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je hem wel zelf de fles kan geven!
Alle reacties Link kopieren
Ja galstenen zijn bijna net zo ruk al bevallen.

Alhoewel dat in jouw geval (Florence) waarschijnlijk niet op gaat!
Wat fijn dat ze hem steeds komen brengen. Hoe lang schatten ze dat je nodig hebt voor je herstel?
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Getsie, galstenen klinken naar. Had je dat altijd al of past dat bij net bevallen mensen (geen idee of dat een link heeft :| )

Vervelend Vlinder dat je baby toch nog niet goed aankomt. Hopelijk helpt het kolven om te zien hoeveel hij drinkt maar ook misschien om het eea wat extra te stimuleren.

Pff Florence je bevalling klinkt echt heftig, bizar ook van die gyn-in-opleiding die stond te huilen :-o !
Alle reacties Link kopieren
Het heeft wel een link met zwangerschap ja, heb er sinds 5 maanden van deze laatste zwangerschap last van :(
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
wauw, mijn dame maakt echt waardeloze nachten afgelopen dagen.
En ineens vannacht:
22:30
4:30
9:15

:woa: :yes:
Alle reacties Link kopieren
Jeetje! Lekker zeg! Stonden je borsten niet oo knappen toen :lol: ?
Alle reacties Link kopieren
Ja dat wel, maar dat had ik er best voor over :biggrin:
Vriend was ook nog zo lief geweest om de andere twee kinderen mee naar beneden te nemen om 7 uur, dus heb ook werkelijk al die tijd kunnen slapen :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Jaloers Nijntje!!

Hoe gaat het ondertussen met jou Florence?
Alle reacties Link kopieren
Lekker hoor Nijntje, ik had laatst ook zo’n nacht, helaas was dat eenmalig. Hoop dat jij meer geluk hebt!
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Lekker zo’n nacht Nijntje!
Kleine man deed het hier vannacht ook heel fijn, voeding om 23:30, 05:00 en nu net pas weer. Wel vanaf 07:00 in ons bed geslapen in een nestje, hij voelde zich blijkbaar erg alleen in zijn eigen bedje..

Jammer wel dat baby dus prima slaapt, maar peuter zich gerust 3x meldt per nacht (nare droom, dorst etc..) waardoor je toch echt gesloopte nachten hebt.. Sowieso merken we dat het peuter best wat energie kost al die veranderingen. Ineens slaapt ze weer overdag en is ze sneller mopperig dan anders (en ze heeft van zichzelf al een kort lontje..).

Florence hoe gaat het nu? Mag je al een beetje bewegen en uit bed?
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar dat alles vermoeiend is voor peuter! Hier leidt het juist tot wel wat beter slapen snachts (ok moet ik niet zeggen want dan zal het vannacht wel verschrikkelijk worden). We hebben hier gelukkig wel de verdeling; ik de baby (want bv) en vriend de peuter. Hoewel ik veel meer en langer wakker moet zijn kan ik wel lekker warm in bed blijven :-) .

Wat een heerlijke nacht ookal van jouw baby menmo! Hier was t 23.00-02.00-4.45 en dan duurt het ook steeds zo lang. Ik kijk wel uit naar de tijd dat drinken wat sneller gaat (niet steeds in slaap vallen tussendoor, dat doet ie nu wel), nu kost het steeds ruim een uur.

Vandaag is vriend weer aan t werk en peuter naar de opvang. Wel even wennen om weer alleen te zijn (ok met baby) de hele dag. Vond het voor de bevalling de beste dagen van de week maar toen leefde ik erg naar de bevalling toe. Moet nu weer even een nieuwe mindset krijgen merk ik. Jullie al gewend aan de dagen alleen met baby?
Alle reacties Link kopieren
Jaaa ik vind het zaaalig!
Lekker in de ochtend Mn hele huis op orde maken. Dan tussen de middag een uurtje dutten met baby. En in de middag even samen naar buiten. Ideaal, alles op baby’s tempo.
Tijdens de voedingen gooi ik Netflix aan, dus ook dan lekker ontspannen. En als baby een offday heeft dan is er ruimte om de hele dag met Mn pink in haar mond te zitten.
Geef mij maar heel veel van dit soort dagen 😄

Vanmorgen was t alleen flink haasten. Ik werd om 7:50 wakker en het hele huis sliep nog. Dus vriend aangetikt dat ie zich had verslapen. Hij schoot snel de douche in, ik maakte dreumes en peuter wakker en kleedde hen aan. Dat maakte genoeg herrie om ook baby wakker te maken, dus die wilde ook meteen eten. En intussen moesten dreumes en peuter ook eten krijgen.
Heb de tv maar even aangegooid (nood breekt principes). En uiteindelijk heb ik de kids zelfs nog naar t kdv gebracht.
Voelde wel even hoe het straks gaat zijn als ik weer werk ;-D

@zussel: korte nachtjes voor jou, dat is wel slopend. Slaap je overdag wat bij?
Alle reacties Link kopieren
Ik mag nog niet zoveel qua huishouden en tillen dus manlief werkt vandaag thuis (normaal ben ik op maandag met de kinderen alleen thuis maar voor de zekerheid werkt hij dus uit huis). Je weet maar nooit, ik merk namelijk dat ik toch te snel teveel wil doen en dat voel ik echt meteen aan de wond in mn buik..

Afgelopen vrijdag was de kraamhulp er nog dus ik ben nog niet alleen thuis geweest met baby (alleen toen man met peuter boodschappen ging doen afgelopen weekend). Morgen gaat peuter naar opa&oma en man naar kantoor dus dan eerste dag met baby, hopelijk heerlijk een beetje tutten samen :love:

Ik merk dat ik het lastig vind hoe snel de tijd gaat! Ik keek de laatste weken die zwangere buik echt weg, maar nu denk ik “hoe zijn die eerste 4 weken verlof zo snel gegaan?!” En dan nu alweer een baby van 1,5 week oud.. Heel cliché maar ik zou zo graag de tijd wat minder hard willen laten gaan soms :$ Hebben jullie dat ook?
Alle reacties Link kopieren
Ja dat heb ik ook hoor menmo.. baby past de eerste pakjes al niet meer :cry:
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven