Het Grote Babyvragentopic deel 4

07-11-2018 07:42 2609 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel je vragen en deel je ervaringen, iedereen is welkom in alweer het vierde deel van het babytopic!

Of je nu nog moet bevallen of al een of meerdere babies in huis hebt, iedereen is welkom om met ons mee te praten over luiers, slapen, hapjes, stapjes en andere mijlpalen!
Alle reacties Link kopieren
Het vorige topic vind je hier:

kinderen/het-grote-babyvragentopic-deel ... ges/410197
TheeMuisje schreef:
06-11-2018 15:59
Lizzie, wat ongelooflijk rot voor jou en je kleintje! Dikke knuffel :hug:
Dat van niet kunnen slapen door elk kuchje of beweging is herkenbaar, maar je hoeft in ieder geval niet op te staan en kunt liggen, dat is al iets.
Heb je van de dokter geen antibiotica gekregen voor de dubbele oorontsteking? Ik geloof dat het beleid per dokter verschilt, maar mijn petekindje (9 maand) had hier (in Nederland) wel antibiotica voor gekregen omdat het een dubbele ontsteking was.
Die tip van ijslollies hierboven is een hele goeie! En idd zoals Maartje zegt maak het je lekker makkelijk, gewoon die kant en klare, je hebt al genoeg aan je hoofd.
Verder misschien die gel bij tandjes wat een beetje verdoofd, maar weet niet zeker of dat wel geschikt is met die mond/voet ziekte...
Bedankt voor je berichtje :)

Nee geen antibiotica gekregen, omdat de huisarts dacht dat de trommelvliesontsteking een reactie was op de hand, voet, mondziekte en die kan je niet behandelen met antibiotica. Hij had goede hoop dat de ontsteking snel weg zou trekken als het andere over het hoogtepunt heen zou zijn. Mocht dit niet het geval zijn dan krijgt hij alsnog antibiotica.

Ik hoop heel erg dat we over het hoogtepunt heen zijn. Hij heeft vannacht in zijn eigen bedje geslapen, was wel veel wakker, maar had dan vooral behoefte aan een aai over zn bol of een speentje en sliep dan weer verder. Ben alleen bang dat hij zo niet echt in zn diepe slaap komt, die hij denk ik wel hard nodig heeft, zeker omdat hij overdag ook niet wil slapen. Gelukkig blijft hij wel actief en alert, en ook drinken en eten gaat weer een stukje beter. We kijken het vandaag en vannacht nog even aan , en anders ga ik morgen weer terug naar de huisarts.

Bedankt voor het meedenken allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Tvp :cheer:


Hier mn 2 vrije dagen besteed aan zoon weer in ritme krijgen. Aardig gelukt haha.


Lizzie beterschap nogmaals, hopelijk snel weer voorbij deze ellende, niks voor die kleintjes zo last hebben van iets...
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
Tvp.

Ik heb weinig tijd om te reageren maar ik lees nog steeds mee.

Sterkte Lizzie!
Mispoes!
Alle reacties Link kopieren
Ook een tvp!

Wij zitten nog steeds te rommelen met de melkhoeveelheden. Komende dagen maar weer even een stapje terug. Goed idee Krul!

Ons kind is gehavend van het vele vallen door het optrekken en geklim. Dinsdag een ei op haar hoofd toen we haar haalden van de opvang, woensdag een blauw oog en vanmorgen bij mijn ouders een bloedlip ... Arm meisje.
Alle reacties Link kopieren
Tvp!

Lizzie, hoe gaat het nu?

Hier een kind dat dagen heel slecht geslapen heeft (denk keelpijn ofzo, want zó hees), en vol verkouden is. En al dagen om half 6 wakker helaas.
Helaas zit ze ook in een fase waarin troosten alleen door eten (dus door mij, want borst) kan gebeuren. Jammer, want eerder lukte het vriend heel goed. Nu blijft ze gewoon heel hard krijsen. Maar goed, als ze inderdaad keelpijn heeft snap ik het ook wel, dan zou ik ook willen drinken denk ik.

Dochter heeft nu wel uitgevonden dat ze ook op haar buik kan slapen, maar dat bevalt haar nog niet altijd.
Het gaat bij ons gelukkig ietsje beter. Hij is redelijk koortsvrij, maar heeft nog steeds wel last van z'n mond en oren. Zit er steeds aan en moet dan huilen, zo zielig. Maar de nachten gaan steeds iets beter en dat is wel echt heel prettig.

@suikerwafel: arm meisjes inderdaad! Goed ondernemend, maar dit is ook wel zielig zeg! Wel een vlotte bij jullie!

@Maisnon: hopelijk ook bij jullie snel weer wat verbetering. Zo zielig, die zieke Kleintjes. Hoe oud is jouw kindje? Ik ben met 7.5e maand gestopt met bv, en hoewel ik dat enerzijds heel fijn vind mis ik het ook wel op momenten dat hij ziek is. Maar wel pittig dat alles weer op jouw schouders terecht komt. Hier had zoontje ook vrij snel door hoe hij op z'n buik kon draaien, maar terug heeft een stuk langer geduurd. Moesten we ineens 's nachts uit bed om hem om te draaien haha. Fases, fases.
Alle reacties Link kopieren
Fujn dat het wat beter gaat Lizzie!

Gaat het bij jullie al wat beter , Maisnon?

@Suikerwafel: het trekt gelukkig allemaal weer weg, maar het ziet er inderdaad wel sneu uit! Wel knap dat ze zo goed bezig is.

@hier: dochter is ook gaan staan, en kan ook opeens klappen :biggrin: Ze is alleen vergeten hoe je in slaap moet vallen... :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
O ja, Suikerwafel, hoe gaat het met jullie zwangerschap? Is je vrouw nog een beetje te genieten? ;-)
Alle reacties Link kopieren
Tvp!

Lizzie, wat fijn dat het de goede kant opgaat! Hopelijk snel helemaal beter!

Krul, dat is fijn dat er weer een ritme in zit!

Suikerwafel, jeetje, wat een hoop vallen en opstaan! Ik hou mijn hart al vast als die van mij zich straks gaat optrekken... Zal elke keer wel even schrikken zijn zo'n buil of blauwe plek. Wat bedoel je trouwens met rommelen met de melkhoeveelheden? Drinkt ze niet goed?

Maartje, die van jou kan ook al staan inmiddels, wow wat een flinke stap vooruit! En klappen, superschattig! :-D

Maisnon, wat vervelend zo ziekjes, snap dat ze veel wil drinken inderdaad, jammer dat het enkel jou lukt om te troosten en dat vriend het niet soms over kan pakken.

Hier is het enkele dagen standje overleven en in shift werken met vriend. Zoon was al weken verkouden en snotterig, paar dagen geleden ineens koorts erbij, diarree en zoon hoest de longen uit zijn lijf en heel veel huilen en gillen. Blijkbaar verschillende verkoudsheidsvirussen tegelijk volgens huisarts. Niks aan te doen behalve paracetamol geven... Hij wil vooral gedragen worden en dat we met hem rondlopen. Hij eet en drinkt nauwelijks, wil wel slokjes water af en toe, en als ie even diep slaapt stoppen we er een fles in, vanwege de zuigreflex drinkt hij dan wel gelukkig.... Was elke keer weer een opluchting als er een flesje inging... Vannacht ging het gelukkig wat beter, heeft ie van 3 tot 7 gelukkig doorgeslapen en vandaag konden er warempel wat lachjes vanaf en hebben we weer even wat gespeeld. Nu ligt ie al een uurtje te dutten... Dus ik hoop echt dat het ergste nu voorbij is en dat ik snel mijn vrolijke gezonde knul weer terug heb!

Update (het is 5 uur nu): na dutje papje geprobeerd...moest ie niks van hebben. Tussenstand staat op 140 ml melk sinds vanochtend en wat slokjes water, dit schiet niet op...
Alle reacties Link kopieren
Ach theemuisje, wat zielig zo'n ziek kleintje! Qua drinken: fruit, thee, (water)ijs, iets wat je normaal niet geeft, zoals diksap? Principes komen wel weer als hij weer waar beter drinkt toch? En lukt de fles slapend nog?
Ik hoop voor jullie allemaal dat er vannacht ook nog wat geslapen wordt.

Lizzie, fijn dat het iets beter gaat.
Dochter is 7,5 maanden nu. En terug op haar rug kan ze idd nog steeds niet.

Maartje en Suiker, wat zijn jullie kleintjes toch snel! Wel naar, dat het letterlijk met vallen en opstaan gaat. Je zou ze willen beschermen tegen de pijn, maar dat kan natuurlijk niet, en uiteindelijk leren ze ervan. Maar tot die tijd...
En dat niet in slaap vallen is ook een beetje jammer

Hier lijkt het wel wat beter te gaan, maar dat moet ik niet te hard zeggen, dan gaat het steeds mis. Maar snap nu waar het drama van afgelopen week mede door kwam: dochter krijgt haar eerste tandje. Had van de week ook al gekeken, maar toen zag ik niks. Nu wel duidelijk. Maar dat samen met keelpijn en flink verkouden zijn is niet een heel lekkere combi natuurlijk. Hoop dat verder drama ons bij deze tand bespaard blijft, ook al is hij nog niet door.
Alle reacties Link kopieren
Dat vallen en opstaan kan je vergelijken met leren praten, alleen is het minder pijnlijk voor ze als ze zich verspreken dan dat ze zich verstappen. Als ze bijvoorbeeld pasgetti in plaats van spaghetti zeggen vinden we het schattig en lachen we, maar als ze vallen vinden we het zielig en willen we het liefst meehuilen (wat ook wel logisch is).

@Maisnon: leuk hè, tandjes? ;-) Als het te erg word kan je altijd een zetpil geven, dat doen wij hier vaak in de nacht om in elk geval met zijn allen nog wat te kunnen slapen :whistle:

@TheeMuisje: op zulke momenten is vocht belangrijker dan eten, maar vanaf de zijlijn is het makkelijk praten :hug: Wij deden bij zoon wel eens een schepje minder melk in de fles, dan klopte de verhouding wel officiëel niet, maar ging er toch wat extra's naar binnen. Verwacht geen wonderen, maar elke mililiter extra helpt voor je gevoel dan al. Of anders wat vaker een (kleinere) fles aanbieden, maar waarschijnlijk doe je al niks anders.
Alle reacties Link kopieren
Theemuisje, ik dacht nog dat sabbelen op een nat washandje misschien ook kan werken? Dochter doet dat graag in bad, maar het is natuurlijk ook een manier om vocht binnen te krijgen.

Maartje: ja, heerlijk! :bonk: Maar ik kan altijd beter met huilen, zeuren en slecht slapen omgaan als ik een oorzaak weet. Anders is er natuurlijk ook een oorzaak, maar vind ik het stiekem toch wat lastiger om niet zelf ook geïrriteerd te worden.
Paracetamol is gegeven hoor, omdat het wel duidelijk was dat ze pijn had. En dat werd nog eens extra bevestigd omdat ze na die paracetamol dan weer een paar uur door sliep :cheer2: Wist toen alleen nog niet dat er ook een tand dwars zat.
Maar vannacht best een goede nacht gelukkig: 21:30, 22:00, 00:00 en toen weer 4:30.

Ze is 's avonds, dus aan het begin van haar nacht, altijd vaker wakker dan later in de nacht. Herkent iemand dit?
Alle reacties Link kopieren
@ Lizzie, hoe is het nu?

@ Maartje: nou vanmorgen moesten vrouw en ik echt heel hard huilen. Dochter was aan het kruipen en toen ging ze door haar snelheid vol met haar hoofd tegen de muur aan. Heel zielig, maar ook grappig ;)
Verder is heeft mijn partner hier een longontsteking, icm haar zwangerschap en de nachtelijke dwalingen van de baby, vind ik het best zwaar ...

Theemuisje: aan je pink laten zuigen als er vocht aan zit of uit een beker later drinken kan misschien ook?

Maisnon: zo herkenbaar dat geirriteerd raken soms. Je neemt je voor het niet te doen/niet te zijn. ik heb het hier wel eens als ik een dag alleen met ons meisje ben en het dan 's avonds ook op mij aankomt. Soms heeft ze een zeurdag en dan heb ik echt geen idee. Maar meestal helpt wandelen dan. Voor ons allebei ;)
Qua melk bedoel ik dat het CB had gezegd dat we moesten minderen, en sindsdien is hier het ritme zoek. Het stomme is dat ik best terug wil naar hoe het was, maar dat niet meer lukt en ik geen idee mee heb? Ze drinkt blijkbaar overdag niet genoeg waardoor ze 's nachts weer komt. Maar er is overdag niet nog meer tijd/honger?
7.00: 180cc fles + 1 boterham
11.00: 2 stuks fruit
13.30: 180 cc
16.00: iets van een tussendoortje
17.30: avondeten (120 gr groenten, 100 gr aardappelen, vlees en yoghurt)
voor t slapen gaan: nog zoveel melk als ze wil, ergens tussen de 60-120 cc
En dan slaapt ze door tot een uur of 1 ,soms 3, soms 6 ... maar als we haar om 22 uur nog eens melk geven, drinkt ze niets of maar een paar cc. Sinds de overstap van bv naar fv heb ik nog steeds geen goed ritme, maar hebben er ook geen begeleiding in gekregen van: oke dan moet je dit en dit, en het werkt zo en zo. Dat vind ik lastig merk ik.

Snel: ja, te, ze zette stapje en liep langs de bank :cry:. En weet je, ergens vind ik het zo leuk dat ik het met iedereen wil delen hier, maar tegelijkertijd denk ik: poeh, van die baby is niets meer over.
Alle reacties Link kopieren
Nou het ritme was na 2 ochtenden kdv weer weg hoor :-?
Gisteren was ook echt een rot dag vooral qua slapen maar vandaag toch weer een stuk beter.

@Maisnon aaah 1e tandje bij dochter. Ja van de 1e had zoon ook veel last.
Maare.... ze schelen maar een week die van jou en mij... maar zoon krijgt zn 4e tandje al..... :A: Hij gaat wat dat betreft snel.
Maar van tijgeren enzo nog niet echt iets te bekennen . Soms zie ik hem zn knieën wel optrekken maar nog niet naar voren.
Wel al een paar keer dat hij ineens een meter of 2 naar achter is gegaan.


Aah suikerwafel wat lastig zeg dat je zo zoekt in schema....Ik herken het wel (behalve dat wij altijd fv hebben gegeven)
Volg vooral je gevoel en niet perse het cb.
Als jij denkt dat ze meer nodig heeft, gewoon geven.
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
krullen-bol schreef:
10-11-2018 22:25
Aah suikerwafel wat lastig zeg dat je zo zoekt in schema....Ik herken het wel (behalve dat wij altijd fv hebben gegeven)
Volg vooral je gevoel en niet perse het cb.
Als jij denkt dat ze meer nodig heeft, gewoon geven.
Precies dit.

Vergeet niet dat het cb uit gaat van gemiddelden, en dat jouw baby veeeeel meer beweegt dan een baby van die leeftijd, dus ook stukken meer verbruikt! Daar kunnen ze nog niet tegenop eten, dus een extra fles is geen schande maar nuttig.

Wij gaven zoon op die leeftijd vaak nog 5 flessen van 180/6. Dat was ook een stuiterbal. Elke lepel voor zijn mond was een teken voor hem om te gaan springen van blijdschap, maar daardoor verbruikte hij per hapje eten meer energie dan erin ging :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Maartje2016 schreef:
11-11-2018 07:54
Precies dit.

Vergeet niet dat het cb uit gaat van gemiddelden, en dat jouw baby veeeeel meer beweegt dan een baby van die leeftijd, dus ook stukken meer verbruikt! Daar kunnen ze nog niet tegenop eten, dus een extra fles is geen schande maar nuttig.

Wij gaven zoon op die leeftijd vaak nog 5 flessen van 180/6. Dat was ook een stuiterbal. Elke lepel voor zijn mond was een teken voor hem om te gaan springen van blijdschap, maar daardoor verbruikte hij per hapje eten meer energie dan erin ging :facepalm:
Ja precies dat laatste wat je omschrijft! Hoe is je zoon opgedroogt ;)?
Probleem is meer dat ik geen idee heb waar die flessen in te passen. Maar vannacht sliep ze weer door tot een uur of half 6 trouwens. Geen peil op te trekken. Maar fenk idd dat als ze een beetje zeurderig wordt, ik haar gewoon melk ga geven tussendoor ook.
Alle reacties Link kopieren
Suiker, hier ook zo een hoor! Wordt super blij van eten en alles wat op een lepel voorgehouden wordt gaat zonder moeite naar binnen. Ze krijgt nog iets minder vaste voeding dan jouw dochter, maar heeft wel nog 6 (of 7 als we pech hebben) BV per dag. Dus die eet zich ook een slag in de rondte :lol:
Dus gewoon geven als je denkt dat ze er behoefte aan heeft. Ik heb trouwens wel het gevoel haar de hele dag eten aan te bieden, maar dat zal ook wel weer over gaan.

Hier weer een super slechte nacht helaas. En een peuter logé, die gelukkig door alle krijsbuien heen geslapen heeft. Echt, hoe ze dat gedaan heeft, geen idee. Maar heel fijn, want zat niet te wachten op twee huilende kinderen.
Wel heel schattig die twee samen, ze vermaken elkaar :D Maar wel druk!
Alle reacties Link kopieren
Maisnon, hier ook herkenbaar hoor moeilijk om te gaan met zeuren wanneer er geen duidelijke oorzaak is... Ik raak dan ook sneller geirriteerd omdat ik niet weet wat ie wil of wat er is, vooral als ik lang alleen met hem ben vind ik dat moeilijk, niemand om raad te vragen dichtbij. Ik ga zo blij zijn als ie straks kan praten en het mij gewoon kan zeggen wat er scheelt of wat ie wil.

En een peuter logé erbij, wow, dat lijkt mij ook heel druk. Maar ook heel leuk zo die interactie te zien! Lijkt me geweldig twee kindjes die uiteindelijk met elkaar zouden kunnen spelen maar zou momenteel twee echt niet aankunnen. Vind dat altijd erg knap van die mama's te zien met twee of meer kleintjes die zo moeiteloos die kinderen overal mee naartoe nemen.

Suiker, die hoeveelheden eten zien er inderdaad al heel veel uit.. ik zou ook niet weten waar daar nog een extra fles in te passen. Wie weet heeft ze dan weer minder honger tegen de volgende maaltijd en eet ze daar dan minder van.
Qua hoeveelheden wat het cb ons heeft aangeraden trokken wij ons nooit iets aan eigenlijk, wanneer hij honger had had ie honger en kreeg hij een fles.
Misschien verbruikt ze momenteel gewoon even heel veel energie, want die van jou is wel echt heel snel en actief hoor zo te lezen. Gelukkig dat ze afgelopen nacht goed doorgeslapen heeft.

Dank jullie wel trouwens voor alle tips, heb zoon washandje gegeven voor op te sabbelen ( hij vind het ook nog es geweldig) en heb van zn onopgegeten fruithapje kleine ijslollies gemaakt, laatste nog niet uit kunnen proberen.

Gisteravond ging het zo slecht met hem, dat kleine beetje melk wat hij binnen had gaf hij weer over, leek enorme krampjes te hebben en was intens verdrietig aan het huilen en bleef zich tegen ons aan wrijven met zijn hoofdje. Gelukkig konden we bij de huisarts weekend/nachtpost terecht. Daar bleek zijn linkerlong, darmen en maag geheel met slijm gevuld te zijn omdat hij het simpelweg niet kan uithoesten. Vandaar de krampjes, het niet willen eten, hard hoesten... Nu hebben we een aerosol apparaat dat we driemaal per dag moeten gebruiken. Volgens de dokter zou dat binnen 2/3 dagen resultaat moeten geven. Tot nu toe nog geen wonderen maar misschien hoop ik te snel op verbetering...
Alle reacties Link kopieren
Zo best heftig Theemuisje! Beterschap nogmaals!!!

Maisnon, wij hadden laatst nichtje van 4 en neefje van 1 te logeren en dan onze zoon nog :P
Vond het ook gezellig maar oh druk...!
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
Theemuisje, dat klinkt pittig! Ik snap dan wel dat zoon zich zo rot voelt en niet slaapt. Goed dat jullie nu weten wat er aan de hand is, en ik hoop dat hij zich inderdaad met een paar dagen beter voelt!

Tot die tijd hoop ik dat hij met een washandje, ijsjes en een slapende fles nog even vol kan houden en voldoende vocht binnen krijgt.
Ha, geweldig :) was op internet opzoek naar de tandjes-volgorde en kwam op dit forum uit (met heeel veel herkenbare dingen.
Die van ons nu zo'n 8 maand en geniet er elke dag meer van! Nooit gedacht dat ik ze nog zou krijgen, maar paar jaar geleden de juiste keuze gemaakt om mn relatie te beëindigen toen ik mijn, inmiddels vrouw, tegen kwam.

3e tandje komt er nu door, zit al alleen en elke dag de vrolijkheid zelve :) :) Zou het echt voor geen goud hebben willen missen.
Net zoals (denk ik) bij de meeste gezinnen ben ik wel meest van huis om te werken. Mis daardoor wel veel maar gelukkig komen ze samen geregeld aan op mn werk (eigen zaak). Vind dat wel lastig combineren.
Wel een dikke pluim voor mn vrouw hoor! Doet het toch maar even. Waar ik vaak al na een half uur met mn handen in mn haar zit lost zij het in 10 tellen op.
Alle reacties Link kopieren
Leuk he al die herkenning Regular!

Flessen: dankjullie voor alle tips/input. Ik geef nu gewoon een flesje als ze een beetje zeurderig is. Deed ik met de borst ook. Dan maar wat meer kleine slokjes tussendoor ipv thee/water. Komt wel weer.
Nu heeft ze trouwens een vlekjesziekte. Hand voet en mondziekte gokken we. Sneu.

Maisnon: je zou ook paracetamol kunnen proberen? Hoewel de borst natuurlijk het meest fijne medicijn is voor je kindje denk ik.

Krul: 4de tandje al, wow! Grappig om al die verschillende ontwikkelingen te zien/mee te krijgen hier!

Theemuis: ik hoop dat het apparaatje inmiddels helpt.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet even klagen. Het is inderdaad hand voet en mondziekte volgens de huisartsassistent. Nu mag ze dus niet naar het kdv morgen omdat ze besmettelijk is. Dit terwijl ze ook al besmettelijk was voor de blaasjes überhaupt zichtbaar waren afgelopen week. Ze heeft het daar namelijk ook gekregen. Stom.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven