Het Grote Babyvragentopic deel 4

07-11-2018 07:42 2609 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel je vragen en deel je ervaringen, iedereen is welkom in alweer het vierde deel van het babytopic!

Of je nu nog moet bevallen of al een of meerdere babies in huis hebt, iedereen is welkom om met ons mee te praten over luiers, slapen, hapjes, stapjes en andere mijlpalen!
Suikerwafel schreef:
16-07-2019 09:29
Wij hebben er zelf een liedje bij gemaakt. Maar drama wordt groot als er nieuwe tandjes komen. Kan dat het zijn bij zoon?

Elmo heeft trouwens ook een heel leuk tandenpoetsliedje.
Er komen sinds 2 weken nieuwe tandjes door, maar het tanden poetsen is zeker al 2 maanden niet leuk meer. Ik zal het liedje van Elmo eens opzoeken, mischien helpt dat. We proberen het leuk te houden, maar ja er moet toch echt gepoetst worden. Man denkt dat als we het nu afdwingen dat het dan een probleem blijft.
Alle reacties Link kopieren
other-smother schreef:
16-07-2019 09:12
Iemand de tip om tanden poetsen leuker te maken? Of in elk geval wat minder drama? mijn zoontje is nu 11 maanden en heeft sinds een tijdje een enorme hekel gekregen aan tanden poetsen. onder gaat nog wel maar de bovenkant is echt drama. gebruikt iemand mischien nog de vinger tandenborstel op deze leeftijd? Hij vond het zo leuk de eerste maanden :( .
Ik deed bij dochter 'tandjes tellen' en dan meteen de borstel eroverheen. Werkte wel een poosje.
Geen tips voor tanden poetsen. Onze zoon heeft dat nooit een probleem gevonden. Wel zing ik er altijd een liedje bij. En de 2 minuten halen we niet hoor. Eerder 50 seconden.

Afgelopen zaterdag zijn we begonnen met koemelk provoceren bij baby. Werd ze ziek zondag. Is nog steeds ah kwakkelen, met name een nare hoest. En ze drinkt dus weer slecht. Maarja komt dat vd koemelk of omdat ze ziek is. Afwachten maar.
Teckeltje88 schreef:
17-07-2019 09:41
Geen tips voor tanden poetsen. Onze zoon heeft dat nooit een probleem gevonden. Wel zing ik er altijd een liedje bij. En de 2 minuten halen we niet hoor. Eerder 50 seconden.

Afgelopen zaterdag zijn we begonnen met koemelk provoceren bij baby. Werd ze ziek zondag. Is nog steeds ah kwakkelen, met name een nare hoest. En ze drinkt dus weer slecht. Maarja komt dat vd koemelk of omdat ze ziek is. Afwachten maar.
Mijn zoontje vond het eerst ook geweldig. Ineens moest hij er niks meer van weten.

Elmo liedje moet hij helaas van huilen. :huh:
Alle reacties Link kopieren
Teckeltje, hoe ging het met het provoceren?

Bij onze oudste is het tandenpoetsen nooit echt een probleem geweest, maar ze kreeg pas vlak voor haar eerste verjaardag haar eerste tanden. Dus ze was al wat ouder.

De baby is vandaag 5 weken en sinds een paar dagen huilt ze heel veel en lang. 's Avonds echt uren achter elkaar. Gisteren zag ik het voor het eerst sinds haar geboorte even niet meer zitten, je voelt je zo machteloos dan. Ik hou me er maar aan vast dat de huilpiek op 6 weken schijnt te zitten..
Alle reacties Link kopieren
Ach Fiona, dat is zo naar he. Hier is zoon nu 4 weken. Vooral dragen en de puckababy helpen. Van dochter weetik nog dat het echt beter werd, wel na 6 weken. Niet te veel aan die weken vasthouden, maakt het misschien alleen maar lastiger. Het komt goed!
Alle reacties Link kopieren
Heeft jullie zoon ook zoveel krampjes? Van mijn oudste dochter kan ik het me juist helemaal niet herinneren. Ik vind het zo sneu :-(
Alle reacties Link kopieren
Heel veel. Zo zielig en we vermoeden ook reflux. Buren gaven de tip van een Duits middeltje. Dat hebben we nu aangeschaft en daardoor lijkt het beter te gaan ...

Weet niet of ik het mag neerzetten hier, maar vrij verkrijgbaar in de apotheek daar. Sab Simplex heet het.
OH suiker en Fiona, ik voel met jullie mee! Onze zoon heeft ook zó veel gehuild. Bleek verborgen reflux. En dochter huilde opvallend weinig (nog steeds) alleen die begon flessen te weigeren. Bij allebei waren medicijnen de oplossing.

Ik denk dat we na een ruime week gewone zuigelingenvoeding wel kunnen stellen dat dochter geen kma heeft. En dat vind ik héél fijn!
Wel is ze na vier dagen beter te zijn geweest weer ziek met hoge koorts. En bij haar merk je dat dus als eerste doordat ze slechter gaat drinken. 's nachts is ze nu al 2 nachten rond 2u heel onrustig. Huilen, niet te troosten en ze wil dan ook niet drinken. Zaterdag ben ik van 1 tot 4 bezig geweest en vannacht' maar' een half uur.
Morgen mag ik uitrusten op m'n werk :bonk:
Ik was geloof ik even vergeten hoe kut een zieke baby is. Zeker met een hittegolf....
Alle reacties Link kopieren
Teckeltje88 schreef:
24-07-2019 13:31
Ik was geloof ik even vergeten hoe kut een zieke baby is. Zeker met een hittegolf....
Wat vervelend Teckeltje! Hopelijk krijg je er wel wat melk in.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Teckeltje!

Hier vanochtend ook wat stress toen de baby niet wilde drinken. We zijn aan het oefenen met de fles en na 40ml uit de fles begon ze heel hard te huilen aan de borst. Ze plaste ook bijna niet, dus ik maakte me toch wat zorgen. Gelukkig wilde ze na een paar uur weer aan de borst en haalt ze het nu flink in.
Alle reacties Link kopieren
Ach Teckel, zo sneu. Dochter wilde bij ziek zijn alleen maar slapen.
Wij geven zoon vandaag ook een paar keer een flesje tijdens het slapen zodat hij wat meer binnenkrijgt. Maar ondanks de warmte ligt hij nog steeds het liefst op ons te plakken o_o
Het gaat geloof ik iets beter maar uitdroging ligt echt de loer...

Voor wie het vroeg, kma is (zo goed als) uitgesloten. Ze zit al bijna 2 weken op normale voeding en gaat goed. Buiten die griepjes dan die ze van kdv krijgt...
Alle reacties Link kopieren
Teckel, jouw dochter is een winterkindje toch? Voor het eerst naar het kdv in de lente/zomer? De mijne pakte ook alles mee qua virussen bij het kdv. Waterpokken, handvoetmondziekte, elke week weer opnieuw verkouden, vaak koorts. Ellendig werden we ervan. Dokter kwam met de uitleg dat door de warmte de virussen niet dood gaan en de babys dat sneller oppakken en het na de herfst beter zou zijn en de weerstand daarna top. Ze heeft gelijk gehad. Een soort van; bereid je maar voor. Sinds de winter is ze nu helemaal niet meer ziek geweest. Op een keer tandjeskoorts na.
Alle reacties Link kopieren
Pff dochter had hier ook best last van de warmte. Ze wilde zo ongeveer elk uur aan de borst en dronk dan steeds 5 slokken. Dat 'gedoe' aan m'n lijf met dit weer vind ik best pittig. Maar goed, ze krijgt in ieder geval genoeg vocht binnen. Dus ik snap jullie gevoel over dat plakken Suikerwafel.

Fijn dat het iets beter lijkt te gaan Teckel.

Hoe gaat het drinken uit het flesje Fiona? Wij hebben dat nu een paar keer gedaan en dochter pakt hem goed. Nu zijn we op vakantie en heb de kolf spullen en flesjes thuis gelaten. Geen zin in op vakantie. Pakken we straks thuis weer op.
Suikerwafel schreef:
24-07-2019 21:47
Teckel, jouw dochter is een winterkindje toch? Voor het eerst naar het kdv in de lente/zomer? De mijne pakte ook alles mee qua virussen bij het kdv. Waterpokken, handvoetmondziekte, elke week weer opnieuw verkouden, vaak koorts. Ellendig werden we ervan. Dokter kwam met de uitleg dat door de warmte de virussen niet dood gaan en de babys dat sneller oppakken en het na de herfst beter zou zijn en de weerstand daarna top. Ze heeft gelijk gehad. Een soort van; bereid je maar voor. Sinds de winter is ze nu helemaal niet meer ziek geweest. Op een keer tandjeskoorts na.
Ja maar zoon is in zomer geboren en ging in winter voor 't eerst en ook deze ellende gehad...
Alle reacties Link kopieren
Hier 2 winterkindjes. Oudste was constant verkouden en baby nu zelden.

Ik twijfel nog of kolf meegaat op vakantie. Denk het wel want wil het niet riskeren dat hij het in die week vergeet.
Alle reacties Link kopieren
Maud, het drinken uit een flesje gaat wel goed. Alleen begon ze gisteren dus heel hard te huilen en ik weet niet of het krampjes zijn of speen/tepelverwarring. We wachten dus maar even met oefenen tot het niet meer zo warm is.

Mijn oudste is ook een winterkindje en was nooit ziek, maar gaat niet naar het Kdv. Sinds ze naar de psz ging met twee jaar is ze bijna continu ziek geweest, dus ze heeft het flink ingehaald.
Alle reacties Link kopieren
Volgens onze LK is speen tepelverwarring achterhaalt. Niet te veel angst om hebben. Wellicht was de temperatuur van de melk net te warm of te koud.

De theorie van de arts gaat niet op lees ik al!

Wat dragen jullie baby's met dit weer? Zoon ligt nu alleen in luier.
Alle reacties Link kopieren
@Suikerwafel, de fles dronk ze dus juist wel, maar toen ik haar daarna aan de borst wilde leggen (in het flesje zat maar 40ml), wilde ze dat niet en begon ze heel hard te huilen. Maar misschien had ze gewoon krampjes, ze heeft nu geen fles gehad en is ook weer erg onrustig.

Dochter heeft een romper aan.
Alle reacties Link kopieren
Oudste is in het najaar geboren en nauwelijks ziek geweest. Hij gaat 1 dag naar Kdv. Dochter ook nog niet ziek geweest, maar is ook pas 11 weken.

Ik heb inderdaad ook weleens gehoord dat die tepel/speenverwarring achterhaald is. Bij zoon gaven we vanaf 1 maand oud elke avond een flesje. Dit werd daarna onderdeel van zijn bedritueel (deed papa altijd) en kwam met 4 maanden toch in een flesweiger fase. Letterlijk 1 dag voordat ik weer moest gaan werken, was het over en dronk hij ze weer. Nu zijn we er tot nu toe veel minder consequent in. Heb gewoon echt een hekel aan kolven. Moet zeggen dat zoon wel altijd een duidelijke voorkeur had voor borst tov fles. Bij dochter merk ik dat tot nu toe minder.

Dochter ligt ook in een romper. Gistermiddag alleen in een luier, toen had ze echt last van de warmte.
Als ik dochter nu op haar buik leg, tilt ze haar hoofdje niet op, maar blijft heel sloom (is dit dialect?) liggen. Eerder deed ze dat wel. Zal vast met de warmte te maken hebben. Merken jullie dat soort dingen ook?
Alle reacties Link kopieren
Zoon ligt in tshirt en luier. Maar als we zo weg gaan toch maar even romper aan en dunny hydrofiel over zijn benen.
Dochter ligt bloot in de luier.

T gaat hier niet geweldig. Ze heeft nog niks gedronken vandaag.
Alle reacties Link kopieren
Ooh teckel, trek je op tijd aan de bel? Sterkte! Wellicht via speen of pink wat binnen proberen te krijgen!

Maud hier ook een wat slomer kindje. Melk drinkt hij wel, maar vraagt er niet zelf om. En we mochten hem zowaar alleen in de kinderwagen leggen, terwijl hij normaal altijd plakken wil...

We laten hem wel veel slapend drinken. Vandaag pas 1 luier ...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven