Het Grote Babyvragentopic deel 4

07-11-2018 07:42 2609 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel je vragen en deel je ervaringen, iedereen is welkom in alweer het vierde deel van het babytopic!

Of je nu nog moet bevallen of al een of meerdere babies in huis hebt, iedereen is welkom om met ons mee te praten over luiers, slapen, hapjes, stapjes en andere mijlpalen!
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend van die reflux zeg, het lijkt me heel naar. Hebben jullie nu wel genoeg medicijn om thuis te komen, want jullie zijn nog op vakantie toch?

We moeten gewoon in 1x volledig over op de gewone koemelk. Ik dacht zelf aan mixen, maar volgens de arts van het CB moet je dat juist niet doen. Ik schrijf inderdaad alles op maar voorlopig is het een blije baby! Peuterdochter was er overheen gegroeid toen ze 1 was gelukkig, die heeft nu alleen nog een pinda-allergie.
Ja die reflux is echt heftig. Helaas was Plopsaland dicht en gaan we nu maar naar de Efteling. Hebben een camping in Udenhout. Komen in de loop vd dag aan en bel dan huisarts snel om recept door te sturen naar plaatselijke apotheek. Op hoop van zegen want het weekend redden we niet meer en ze kan dus echt niet zonder.

Wij zijn ook in 1x van pepti naar gewone koemelk gegaan.
Fijn dat je dochter d'r over heen is dus Maar wel balen vd pinda. Moet je dan op veel dingen letten?
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk kan de huisarts het snel genoeg regelen voor jullie, maar dat moet vast lukken. En anders gewoon de spoedlijn/HAP bellen.

Pinda zit gelukkig niet in veel dingen. Het is vooral opletten bij verjaardagen (schaaltjes pinda's op tafel) of barbecues (satésaus). We eten zelf wel pindakaas en dan zorgen we dat alles direct afgewassen wordt. Ze kan wel tegen sporen van pinda, het gaat alleen om dingen waar echt pinda in zit.

Met de baby moeten we over anderhalve maand naar de kinderarts, dan gaan ze in het ziekenhuis onder begeleiding pinda introduceren. Ze denken dat hoe jonger je een kind daarmee in aanraking laat komen, hoe kleiner de kans is dat ze een allergie ontwikkelen. Hopelijk blijft het de baby bespaard.
Alle reacties Link kopieren
De baby lijkt helaas toch op de koemelk te reageren. Uitslag rond haar nek/hals die zich steeds verder uitbreidt, meer spugen, meer krampjes, harde groene onverteerde poep en ze is de halve nacht wakker en onrustig geweest. Terug naar de Pepti dus.
He Fiona dat is rot dat ze toch kma heeft maar wel fijn dat ze zo duidelijk gereageerd heeft! Ken ook zat verhalen waarbij het zo zo ging of een zeer vertraagde reactie. Kun je het beter zo hebben lijkt me? En hopelijk groeit ze er net als je oudste gewoon overheen!
En hoop ook dat ze snel weer rustig wordt vd pepti!!

Wij hebben vandaag de medicijnen op kunnen halen gelukkig!!!
En de Efteling was werkelijk waar geniaal. Baby mocht ook in best al wat dingen mee en keek haar ogen uit
Ze heeft ook goed haar flesjes gedronken en heerlijk geslapen in de buggy. We hadden werkelijk waar geen kind aan haar. Morgen is onze vakantie voorbij. Met weemoed kijk ik terug op afgelopen weken. Wat hebben we het goed gehad met elkaar. Moet even een traantje wegpinken dat het alweer voorbij is en dat daarmee ook de zomer ten eind is.
Dochter is een half jaar, zoon is 2 jaar. Echt, waar blijft de tijd.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat jullie zo genoten hebben van de vakantie Teckeltje! De tijd vlieg inderdaad.

Ik ben zo trots, de baby is vandaag voor het eerst van buik naar rug gerold! Zo snel al, ze is nog niet eens 3 maanden. De oudste deed dat pas met 5 maanden volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
fiona2018 schreef:
15-09-2019 11:25
Wat fijn dat jullie zo genoten hebben van de vakantie Teckeltje! De tijd vlieg inderdaad.

Ik ben zo trots, de baby is vandaag voor het eerst van buik naar rug gerold! Zo snel al, ze is nog niet eens 3 maanden. De oudste deed dat pas met 5 maanden volgens mij.
Wat goed Fiona! Baby deed dat rond die leeftijd ook, wel pas met ruim 5 maanden terug en gaat nu in vliegende vaart kwa ontwikkeling. Het tijgeren achteruit is nu steeds vaker stukje vooruit en de knietjes gaan er regelmatig onder. En door zijn beweeglijkheid wijkt hij inmiddels ook van zijn lijn af mbt gewicht en lengte. Maar komende van +2 is dat niet zo erg.
Alle reacties Link kopieren
Balen Fiona, dat baby toch kma lijkt te hebben. En wat knap dat ze al een keer gerold heeft! Leuk die mijlpalen hè. Je kunt je dan zo trots voelen.

Teckeltje, jullie vakantie klonk heerlijk. Weer een beetje gewend aan het thuis zijn? Het gaat snel hè! Over 2 weken hebben we hier ook een peuter en baby ipv dreumes en baby.

Met +2 heeft ie best wat reserves hè Due. Lekker hoor, zo'n spekbaby. Dat kennen we hier niet ;-).

Ik overweeg om te stoppen met bv. Pff.. Die knoop doorhakken is toch zo lastig hè. Heb binnenkort een aantal dingen waarvoor ik hele dagen weg ben en ik krijg maar geen voorraad opgebouwd, omdat ze nog steeds zoveel drinkt. De afgelopen week drinkt ze 's nachts zo vaak, dat nakolven na de ochtend voeding ook weinig oplevert. Ik ervaar daardoor best druk door die voorraad en zie ook op tegen kolven op het werk. Dus misschien dat ik rustig aan ga afbouwen. Ik heb haar dan 5 maanden gevoed. Eigenlijk wil ik de 6 maanden graag volmaken, maar waarom eigenlijk. Zou ook veel rust geven om eerder te stoppen en als ze uiteindelijk toch overgaat op fv, wat maakt die maand dan uit. Maar dat gevoel hè.
Wat vervelend Fiona. Maar wat goed dat ze al kan rollen. Ik weet echt niet meer wanneer peuter dat deed. Maat zeker wel later.

Dat klinkt lekker teckel :).

Iemand hier ervaring met een osteopaat? Baby heeft een flinke voorkeurshouding en wat we ook doen we zien weinig verbetering..
Alle reacties Link kopieren
Lastige beslissing hè, Maud? Ik vond het ook zo moeilijk, hoewel dochter niet goed groeide en dus koemelkallergie leek te hebben. Maar zo'n opluchting dat ik gestopt ben. Volg je gevoel, vijf maanden is al heel lang!

Naniene, geen ervaring met een osteopaat. Ik geloof er ook niet zo in en heb er niet veel goeds over te zeggen dus aan mij heb je niets. Heeft het CB al tips gegeven? Lastig, zo'n voorkeurshouding. Bedje andersom, speeltjes aan de andere kant, baby altijd van je af gericht neerleggen, hoofdje draaien als de baby al slaapt. Je zal het vast allemaal al geprobeerd hebben.

Ik ben al sinds vrijdag bezig om een machtiging voor de Pepti los te peuteren. De arts zei dinsdag dat ik maar hoefde te bellen en dan zou ze hem opsturen. Vrijdag gebeld, arts zou me terugbellen. Vandaag nogmaals gebeld, arts zou me weer terugbellen. En nu dus nog niets. Ik heb net maar weer zelf een bus Pepti gekocht. Ons CB heeft geen rechtstreeks nummer dus je kan dan niets. Als ze morgen weer niet belt ga ik gewoon langs.
Alle reacties Link kopieren
Naniene, niet met een osteopaat, wel met een kinderfysio vanwege voorkeurshouding. Bij zoon destijds. Ze kwam een paar keer langs en gaf tips in de verzorging, vooral wat Fiona zegt. En oefeningen om de nekspieren op te rekken aan de andere kant. Had snel resultaat.
Wat een gedoe Fiona, hopelijk morgen geregeld dan.

Ik vind 5 maanden al best lang Maud, als het voor jou beter voelt kan je langzaam gaan afbouwen toch? Ik ben bij de eerste al heel snel gestopt want het was één drama. Bij m'n zoontje heb ik de moed niet gehad het nog eens te proberen.

Zeker al tips van het CB gehad. En kennen dit ook van dochter dus we weten wel hoe te handelen maar er lijkt weinig verbetering te komen. Afspraak voor fysio staat volgende week. Heb zelf het idee dat er misschien iets vast zit ofzo..
Alle reacties Link kopieren
maud85 schreef:
16-09-2019 09:46

Met +2 heeft ie best wat reserves hè Due. Lekker hoor, zo'n spekbaby. Dat kennen we hier niet ;-).
Ja 8,5 kg met 4 maanden :-$. Inmiddels 9 met 6 dus iets gezakt in verhouding.
Alle reacties Link kopieren
Due-scimmie schreef:
16-09-2019 22:32
Ja 8,5 kg met 4 maanden :-$. Inmiddels 9 met 6 dus iets gezakt in verhouding.
Wat een reus :)! Onze zoon woog dat met 1 jaar, 9 kilo. En dochter schat ik nu met ruim 4 maanden zo'n 5,5 kilo. Zal morgen nog eens naar het cb wandelen, ben wel benieuwd naar haar gewicht. Wij maken nogal lichtgewichtjes ;-).
Alle reacties Link kopieren
Nou, na ruim 4 dagen hebben we eindelijk de machtiging voor de verzekering binnen. Maar, voor maar drie maanden. Daarna moeten we een dubbelblinde provocatietest in het ziekenhuis doen :@

Echt, ik word hier zo moe van. Dan moeten we haar dus weer koemelk geven, waardoor ze weer van de rel is. En ze reageert niet op maar 1 flesje, ze reageert pas na twee dagen. Dus uit zo'n test in het ziekenhuis zal blijken dat het goed gaat, tot het na twee dagen thuis mis gaat. Dit hebben we bij onze oudste echt nooit hoeven doen, dat consultatiebureau doet zo moeilijk.

"Gelukkig" moeten we toch naar de kinderarts voor de pinda-allergie-test dus dan gaan we daar wel overleggen. Hopelijkt hij iets meer aan het welzijn van het kind.
Alle reacties Link kopieren
Wat een gedoe zeg Fiona! Dan moet je haar dus bewust iets gaan geven waarvan je al weet dat ze er niet tegen kan. Gaat toch tegen je gevoel in hè. Hopelijk kan de kinderarts er iets mee.
Zo Due dat is flink, ik ben benieuwd denk dat onze zoon dat ook wel gaat halen. Hij was met 5 weken al bijna 6 kilo. (Maar ook al 60cm).

Fiona, voor meer dan 3 maanden ineens mag volgens mij niet. Maar daarna weer koemelk geven terwijl je dit weet is zo zielig. Bij ons heeft t cb ook soms van die rare dingen. Moet soms echt op m'n strepen staan om wat gedaan te krijgen. Ze wachten mijns inziens soms echt lang af. Hopelijk is de kinderarts wat kindvriendelijker
He wat rot Fiona. Ik hoop dat de kinderarts meer voor je kan betekenen.
Is baby nu weer op de rit nadat je weer enkele dagen pepti geeft?

@maud heb je al een beslissing genomen?

Baby (peuter ook) is maandag weer voor 't eerst naar kdv geweest en was super goed gegaan. Wel zag ik net een snotje en ben dus bang dat ze ziek wordt :-[. Ben daar beetje huiverig voor na de vorige keer dat ze ziek was en we dagenlang op randje uitdroging zaten.
Alle reacties Link kopieren
maud85 schreef:
17-09-2019 14:16
Wat een reus :)! Onze zoon woog dat met 1 jaar, 9 kilo. En dochter schat ik nu met ruim 4 maanden zo'n 5,5 kilo. Zal morgen nog eens naar het cb wandelen, ben wel benieuwd naar haar gewicht. Wij maken nogal lichtgewichtjes ;-).
Ja hier snelle groeiers op de bv. Maar baby was ook al 70 cm, dus in verhouding. Zijn broer was met 6 maanden ook ruim 8,5 kg en 68 cm. Inmiddels met 2,5 zit er geen vet meer aan en is het een latje.

Baby heeft vannacht doorgeslapen :cheer:. Kon ik wel even gebruiken na wat slechte nachten.
Alle reacties Link kopieren
@fiona, o wat vervelend. Hopelijk kan de kinderarts jullie helpen.

@Teckeltje, hier komen ze echt heel vaak met een snotneus thuis, gelukkig valt het mee met echt ziek worden inmiddels bij peuter. Baby valt gelukkig ook mee. Begrijp heel goed dat je er een beetje bang voor bent.

@due, yeah, fijn dat baby heeft doorgeslapen.

Hier is zoon erg gemiddeld. Net iets boven de 70cm en tussen de 8,5 en 9 kg schat ik nu in. Oudste was en is een kleintje.
Alle reacties Link kopieren
Naniene, bij mijn oudste kregen we het direct voor een half jaar en de tweede machtiging zelfs voor een jaar. En toen kregen we het ook direct vanaf het begin vergoed. Het CB is gewoon erg van de regeltjes. Ik ben benieuwd wat de kinderarts ervan zegt.

Teckeltje, hier ook veel snotneuzen en keelpijn, maar zieker dan dat worden we gelukkig niet. Hopelijk blijft het bij jouw baby ook bij een snotneus.

Wij maken ook grote baby's, de jongste was bijna 9 pond bij de geboorte. Nu zit ze keurig op de +1 met lengte en gewicht. Ze is nu 62cm en 6,2kg schat ik zo in (gisteren was ze 3 maanden). Peuter bleef maandenlang stilstaan in gewicht toen ze begon te kruipen, dus die is naar de -1 lijn gedoken met haar gewicht. Lang en dun :)

Due, fijn dat je baby heeft doorgeslapen, hier ook! :cheer: We hebben haar om 20 uur in bed gelegd, paar keer een speentje teruggestopt en om 8 uur gingen we naar beneden. Maar dat is echt een uitzondering. Hoe gaat het bij jullie met het slapen van de peuter?
Alle reacties Link kopieren
fiona2018 schreef:
18-09-2019 11:42

Due, fijn dat je baby heeft doorgeslapen, hier ook! :cheer: We hebben haar om 20 uur in bed gelegd, paar keer een speentje teruggestopt en om 8 uur gingen we naar beneden. Maar dat is echt een uitzondering. Hoe gaat het bij jullie met het slapen van de peuter?
Ja dit was ook eenmalig, maar even mijn smartwatch gekeken en afgelopen nachten was ik ook maar 1 of 2 keer wakker.

Peuter heeft vannacht weer beetje oké geslapen. Nachten ervoor heel onrustig, veel draaien en praten in zijn slaap. Maar langere opvangdagen dus meer prikkels en wennen.
Ah helaas Due, kan niet wachten op een nachtje doorslapen haha. Baby doet t beter dan peuter op t moment. Dat was lang geleden. Maarja hopelijk een fase. Ik weet niet of t toeval is maar sinds we bij de osteopaat zijn geweest slaapt baby veel beter overdag. Echt een verademing. Kleine man is alweer 6 weken.
Alle reacties Link kopieren
Hier hebben we zowaar afgelopen week een nacht gehad waarin de kleine meid van 23.00 tot 06.00 geslapen heeft. En vannacht was het 05.00. Het wordt dus steeds een stukje later, richting de vroege ochtend.
Enige nadeel aan 06.00 komen van de baby, is dat we haar rond 06.30 weer in bed leggen en peuterdochter dan net wel/net niet wakker aan het worden is. Hoort ze ons niet, dan kan ze zo tot 07.30-08.00 liggen, maar dat was dus afgelopen week niet het geval ;-)

Vandaag voor het eerst in mijn leven ( na onze trouwfoto's dan) een fotoshoot gehad met ons viertjes. Ben zo benieuwd naar de foto's!
Morgen vieren we de verjaardag van oudste dochter, dinsdag wordt ze 2 en dan is het een echte peuter.

Babydochter is hier al bijna 8 weken, volgende week alweer 2 maanden oud.
Overdag slaapt ze nu goed in de kinderwagenbak beneden, daar valt ze ook zelfstandig, met speen in slaap. Zolang dat werkt, mag ze beneden slapen. Als ze een week of 10/11 is, ga ik het boven weer proberen.

Hier was dochter 1 4400 gram bij geboorte en 53 cm. Dochter 2 vond dat aan de kleine kant en vond 4700 gram een prima gewicht om geboren mee te worden. Ook 53 cm.
Toen ze een maand was, woog ze 5,2 kg. Grote kinderen hier dus, oudste dochter zit ook op de +2 lijn qua lengte.
Alle reacties Link kopieren
Teckeltje88 schreef:
18-09-2019 06:32

@maud heb je al een beslissing genomen?
Ik heb besloten dat ik niet extra ga kolven om een voorraad op te bouwen, maar aanvul met kv op de momenten dat ze niet bij mij is. En ik kolf dan zoveel als nodig om geen borstontsteking te krijgen en de productie hopelijk overeind te houden. Maar niet perse om genoeg melk te hebben. Als m'n productie daar alsnog van terugloopt, dan is het zo. Ik hoop het zo nog een tijdje vol te kunnen houden, maar dus niet koste wat kost. Voelt een stuk lichter door er zo in te staan. De momentjes vind ik nog te fijn om al helemaal af te bouwen.

Dochter woog afgelopen woensdag 5,3 kilo. Met 4,5 maand. Lijntje buigt iets af, maar cb vond het prima. Zit nu op - 2. Groentehapjes staken we voor nu, want ze snapt er nog weinig van. Over een paar weken maar opnieuw proberen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven