Het Grote Babyvragentopic deel 4

07-11-2018 07:42 2609 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel je vragen en deel je ervaringen, iedereen is welkom in alweer het vierde deel van het babytopic!

Of je nu nog moet bevallen of al een of meerdere babies in huis hebt, iedereen is welkom om met ons mee te praten over luiers, slapen, hapjes, stapjes en andere mijlpalen!
Alle reacties Link kopieren
Hier baby ook in maat 74, maar gaat richting 80 en dat vind ik al supersnel, (hij is 8 maanden) want grote broer had dat pas aan met 1,5 jaar.

Hier is zoontje bezig met langs de bank proberen te lopen. Kruipt heel de kamer door en gaat overal staan.

Qua slapen gaat het beetje wisselend. Het is op zich een goede slaper, maar met de wisseling naar andere medicatie voor zijn reflux kreef hij slaapproblemen. Nu voor de 2e keer aan het eten proberen te stoppen. Merk dat hij nu af en toe onrustig begint te worden. Vannacht ook 5x naar hem toe gemoeten.
Hopelijk gaat het snel goed zonder medicijnen Snowgirl.

Zien jullie ook zo op tegen de wintertijd?
Alle reacties Link kopieren
Ik eigenlijk niet, oudste ging er niet slechter van slapen en vanaf zijn 2e (toen hij wel doorsliep) ook nooit problemen mee gehad. Dus ga het wel zien bij de jongste.
Ze is nu altijd al om 6u wakker dus ik verwacht zondag om 5u beneden te zitten :-|
Alle reacties Link kopieren
Uiteindelijk gaan ze er ook om een ander tijdstip in en sliep oudste zelfde aantal uren dus kwam gewoon op de normale tijd uit.

Maar dat is mijn ervaring met onze oudste.
Alle reacties Link kopieren
Ik eigenlijk ook niet, peuterdochter heeft er nooit last van gehad. Ik hou op de zaterdag altijd al de nieuwe tijd aan, dus dan gaan ze al een uur later naar bed. En hier is het toch elke dag wisselend, de ene keer slapen ze uit en vanochtend waren ze om half 6 al wakker. Geen pijl op te trekken.
Peuter is van de zomer wel een week vd leg geweest dus ik zie er wel tegenop. Maar goed het komt zoals het komt
Zaterdag al wat later naar bed kan ik proberen.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe haar niet alleen later naar bed Teckeltje, maar ik doe alles al op de nieuwe tijd. Dus ook de lunch, evt. middagslaapje en het avondeten. Geen idee of dat effect heeft gehad maar ik ga het dit jaar maar weer op die manier doen.
Ik ga kijken wat lukt. We zijn zaterdag op pad namelijk...
Alle reacties Link kopieren
Hier heeft peuter geen last gehad van de overgang van de tijden afgelopen jaar. Benieuwd hoe dat dit jaar gaat.

Om baby maak ik me nog helemaal niet druk, daar is geen ritme in te ontdekken! Paar nachten al om 02.00 wakker, vannacht gelukkig weer ouderwets 04.15.

En peuter is vreselijk verkouden en begint om 05.30 al met ‘nee nee nee’ te roepen. Gelukkig valt ze daarna wel weer in slaap, maar onze nachten zijn dus behoorlijk gebroken ;-). Ben blij als we 3 uur achter elkaar kunnen slapen..

Ach ja, met een jaar zal het vast anders zijn!

Wij gaan dit weekend nog heerlijk een lang weekend als gezin op vakantie in eigen land en dan ben ik nog een week thuis. Die laatste paar weken gaan echt supersnel voorbij..
chantilly21_2 wijzigde dit bericht op 22-10-2019 12:25
4.84% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Teckeltje88 schreef:
22-10-2019 07:34
Ze is nu altijd al om 6u wakker dus ik verwacht zondag om 5u beneden te zitten :-|
Ik verwacht ook vroeg met peuter beneden te zijn, al Is het afgelopen dagen ineens kwart voor 7 dat ie wakker wordt. Baby heeft geen vaste slaaptijden.
Alle reacties Link kopieren
Pfff zware nacht achter de rug. Gelukkig moest ze al naar de dokter vandaag.

Ze is vandaag 5 maanden en 70cm en 7,7 kilo. En het arm schaap heeft een keelontsteking :'(

Niet zo gek dat ze slecht slaapt..

Yellow hopelijk voor jullie snel verbetering met slapen!
Aah beterschap principessa.

Wintertijd had dochter nooit zo'n last van. Ik zelf wel altijd.. ik ben benieuwd.

Baby gaat morgen voor het eerst naar de gastouder om te wennen. Ik ben benieuwd hoe dat gaat. Dan heb ik zelf even tijd om kleren te gaan kopen. T wordt tijd na 2 zwangerschappen in 2 jaar.
Alle reacties Link kopieren
Yellow, hoe gaat het daar?

Wintertijd hebben we bij zoon nooit iets van gemerkt. Dochter heeft nog geen ritme, dus ik maak me er geen zorgen om.

Chantilly, lekker samen weg! Wij zoeken nog een leuke bestemming voor de kerstvakantie. Iemand suggesties? We dachten aan Landal Coldenhove.

Ach wat zielig Principessa. Beterschap!

Naniene, shopze morgen! Jezelf lekker verwennen. Hopelijk heeft baby het fijn bij de gastouder.

Morgen weer een heupecho en afspraak bij de orthopeed. Ik hoop zo dat ze geen spreidbroek hoeft!
Oh Fiona hier ook een baby met een voorkeurshouding. We hebben al fysiotherapie vanaf 6 weken en het gaat nu stukken beter! Hij had een afplatting en je zag het zelfs aan de voorkant van z'n gezichtje dus ik ben blij dat we toen al aan de bel hebben getrokken. Het CB vond het wel meevallen maar hij had dus al een ernstige afplatting (meting gedaan).

Succes vandaag Maud!

En komt goed bij de gastouder. Dochter gaat er al heen sinds ze 3 maanden is.
Alle reacties Link kopieren
Yes, heupen zijn helemaal goed nu! Geen spreidbroek nodig, zó fijn!
Alle reacties Link kopieren
Ah wat fijn Maud!
Alle reacties Link kopieren
En chantilly slapen jullie al wat beter?

Hier wil ze vaker drinken door de keelpijn dus ben ook weer 3 keer per nacht wakker..

Teckeltje misschien ligt het aan het licht? Nu is het straks weer donkerder. Alhoewel hier in Zuid-Italië eerder licht is en eerder donker! Zelfs al rond 16.00 uur straks. Afijn hopelijk valt het mee voor jullie!

Hier geen voorkeurshouding. Heb wel het idee dat haar achterhoofd heel klein beetje platter is. Maar ze zeggen dat het bij kan trekken? Ze zit namelijk graag en van de week lag ze een paar keer op haar zij te slapen.

Wat fijn Maud!

Nou de 20 min omhoog houden zijn weer voorbij, maar nog wat slaap pakken :P
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Maud! :cheer2:

Beterschap voor de baby Principessa.
Alle reacties Link kopieren
Slapen lijkt hier weer wat beter te worden. We hebben ipv direct een fles te geven, eerst eens gekeken of het echt honger was, of wakker worden en niet in slaap kunnen komen zonder speen.
Dat laatste was afgelopen nacht om 02.15 het geval. Ik was eerst wat verrast dat ze al om 02.15 kwam ( want laat de fles gekregen en nog een behoorlijk volle ook, dus honger kon het volgens mij echt niet zijn), maar speentje wilde ze wel en daarna viel ze weer in slaap.
Uiteindelijk pas om 04.00 echt honger, toen wat minder aangeboden dan normaal en warempel dronk ze vanochtend wel haar fles leeg en spuugde ze veel minder terug.
En oudste sliep weer heerlijk tot na 07.00. Ze lijkt weer in haar oude ritme te komen. Enige lastige is dat alles een strijd lijkt te zijn op dit moment.. Vooral man kan daar slecht mee om gaan, hij wil graag een vrolijk lief meisje zien. Tja, dat gaat gewoon niet altijd..

Bij jongse is het enige wat ik soms wat vervelend vind, het afwachten wanneer ze precies komt voor een voeding. Iedere avond is het maar afwachten hoe laat ze precies komt. Een nachtvoeding zelf vind ik helmaal geen probleem, ze mag gewoon komen. Maar het liefst gewoon ergens rondom 04.00 ;-) Wat dat betreft ben ik wel echt gemaakt voor een voedingsschema, maar dochterlief wil dat gewoon niet. Logisch ook, wie heeft er nou iedere dag op dezelfde momenten honger?
Alle reacties Link kopieren
Hopen dat het snel beter gaat Principessa!
Altijd zo zielig, die zieke kindjes..
Hier lagen we in het ziekenhuis met onze kleine frummel toen ze 5 weken was, verkouden en aangestoken voor haar oudere zus. Ik voelde me al rot, laat staan ouders die daar lagen met hun kinderen met iets veel ernstigers dan wat mijn baby had. Sindsdien hou ik angstvallig snotneuzen in de gaten, maar oudste knuffelt, kust en niest haar kleine zusje graag plat/onder ;-)

Hier geen voorkeurshouding, maar wel extra controles mbt haar hoofdje. Onze oudste had al een gesloten fontanel met 4 maanden en hebben daardoor wat afspraken gehad bij de kinderarts. CT scan gehad, omdat het kan duiden op een schedelafwijking. Dat was het toen gelukkig niet, de naden waren wel gewoon open en boden ruimte voor groei.
Maar door die geschiedenis wordt jongste dus ook extra gecheckt.
Wat fijn Maud!

Grappig chantilly hier meld baby zich ook rond 4 uur voor eten. Rond 2 vaak even wakker maar niet echt honger dan slaapt ie door met speen. We geven ook minder s'nachts bv omdat hij de ochtend de helft liet staan. Wij geven de laatste voeding trouwens altijd gewoon om 19 uur en dan brengen we m maar bed tegelijk met peuter.

Onze peuter is op het moment ook zo. Ze wil niet aankleden, niet uitkleden, wel een schone luier maar niet liggen, niet eten, niet drinken, niet slapen. Echt aaargh. Echt waar is m'n lieve meisje. Hopelijk duurt deze fase niet te lang, t is zo ongezellig die driftbuien. Maar als ik zie hoe snel ze zich ontwikkeld van snap ik t wel hoor. Gelukkig heeft baby goed geslapen vandaag die was bekaf na slecht slapen bij de gastouder, dus heb lekker met peuter kunnen spelen en knuffelen. Dat had ze even nodig.

Goed dat ze dat in de gaten houden chantilly, je kan t maar zeker weten.
Ik kom even een vreugdedansje doen. Het was 6 uur vanochtend :cheer2: . Toen maar een gewone fles gegeven ipv een kleintje. En hij slaapt nu nog haha. Ben benieuwd wat ie nu doet en hoe t zal gaan met de wintertijd dan. We hadden net weer een lekker ritme en dan pfieuw haha. Altijd hè met die kleintjes.

Ik ga vandaag lekker met vriendinnen op pad. M'n man is vandaag voor t eerst alleen met ze met eten. Baby gaat vanmiddag even naar opa en oma dan kan peuter met papa naar de kinderboerderij (op de fiets).
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames, een nieuwe mama hier met steeds weer nieuwe vragen. Ik dacht, het babyvragen topic op viva heeft wellicht antwoord.

Onze dochter van 2 weken heeft een duidelijke voorkeurshouding. Ze ligt bij voorkeur altijd op de rechterkant van haar hoofdje.
Als ze bij ons ligt dan probeer ik haar vaak ook even op links te leggen, maar ze kan haar hoofd zelf prima draaien dus in no time ligt ze weer in haar voorkeurshouding.

Als wij erbij zijn leggen we haar even op haar zij of op haar buik, maar die voorkeurshouding is toch de meest voorkomende houding. Hebben jullie nog tips?
Alle reacties Link kopieren
dubbelvla schreef:
26-10-2019 19:28
Hoi dames, een nieuwe mama hier met steeds weer nieuwe vragen. Ik dacht, het babyvragen topic op viva heeft wellicht antwoord.

Onze dochter van 2 weken heeft een duidelijke voorkeurshouding. Ze ligt bij voorkeur altijd op de rechterkant van haar hoofdje.
Als ze bij ons ligt dan probeer ik haar vaak ook even op links te leggen, maar ze kan haar hoofd zelf prima draaien dus in no time ligt ze weer in haar voorkeurshouding.

Als wij erbij zijn leggen we haar even op haar zij of op haar buik, maar die voorkeurshouding is toch de meest voorkomende houding. Hebben jullie nog tips?
Krijgt ze fles of borstvoeding? Indien fles zou je die dus op de andere arm kunnen geven als je nu doet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven