Het Grote Babyvragentopic deel 4

07-11-2018 07:42 2609 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel je vragen en deel je ervaringen, iedereen is welkom in alweer het vierde deel van het babytopic!

Of je nu nog moet bevallen of al een of meerdere babies in huis hebt, iedereen is welkom om met ons mee te praten over luiers, slapen, hapjes, stapjes en andere mijlpalen!
Hoe lang zouden jullie aankijken met diarree bij baby? En dan heb ik het over 15+ luiers. Ze drinkt wel goed, eet niet momenteel maar dat vind ik geen probleem. Laatste diarree was 0030 en om 645 droge luier met een veeg diarree maar geen plas dus. Kwartier later nog een grote diarree broek. Luier voelde wel zwaar toen, maar wel v poep vrees ik.
De eerste ochtend fles gaat ook met niet zo veel enthousiasme als normaal...
Alle reacties Link kopieren
Ik zou in jouw geval vandaag de huisarts even willen laten kijken. Al is het maar voor de zekerheid/ter geruststelling.
Alle reacties Link kopieren
Meandyou, hier niet echt ervaring met kinderen die autorijden niet fijn vinden. Bij zoon heel kort gehad, rond de 10 maanden, omdat ie inderdaad niks kon zien. Toen ook overgestapt naar de vervolgstoel en het was opgelost. Daar is jouw dochter nog te klein voor helaas. Wagenziek misschien?

Julia, welkom! Dochter had dat kreunen ook als newborn. Ze was dan de voeding aan het verwerken en moest veel kreunen en hikken 's nachts. Bedje omhoog inderdaad en een tijd overeind houden na de nachtvoeding. En verder ging het vanzelf over na een maand of 2.

Fiona, heerlijk samen weg! Geniet ervan!

Dochter is vandaag een half jaar! Ze gaat motorisch echt goed vooruit nu. Ze tijgert een beetje achteruit :heart:.
Alle reacties Link kopieren
Teckel, ik zou de huisarts bellen vandaag en het voorleggen. Beter een keer te vaak dan een keer te weinig.

Julia, welkom!

Meandyou, niet helemaal herkenbaar. Oudste vond als kleine baby de auto geweldig, rond een half jaar niet zo en dat heeft geduurd tot1,5. Nu is het al langere tijd weer prima.
Jongste slaapt binnen no time in de auto en blijft dat ook doen.

Hier heeft jongste het gillen ontdekt. Hele verhalen in bed nu, hoge gilletjes de hele tijd. Overdag heel schattig ;-) Gelukkig houdt ze het tot nu toe bij overdag gillen en gaat ‘s avonds het lampje snel uit.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor jullie tips. Is ook mijn idee - gewoon uitzitten en als we lang gaan rijden er maar gewoon naast gaan zitten. Het is zo sneu. Ze weegt nu ruim 6,5 kilo, op naar die 9 zou ik zeggen. Of misschien is het toch ineens over. Je weet het nooit...

Hoi Julia! Hier ook een hoop gekreun en gehik. Ik werd er - pardon my french - helemaal gestoord van. Maar inderdaad - goed boeren, indikken voedingen (zijn meningen over verdeeld, werkte hier goed) en omhoog zitten. Ook inbakeren werkt hier heel goed voor de rust. Uiteindelijk (na 7wkn) is ze naar haar eigen kamertje gegaan. We slapen alle drie beter. Zo fijn!

@Teckel, hier had ze ook buikgriep (maar was toen pas 3wkn). Later nog gevraagd bij consultatiebureau: die vinden vanaf 10 luiers ‘alarmerend’, zeker als ze drinken laten staan. Kan dus geen kwaad om even naar de huisarts te gaan denk ik. Buikgriep zelf is heel vervelend, maar niet erg. Tis puur de uitdroging waar ze op letten, heb ik me laten vertellen. Sterkte in ieder geval, arme jullie. :nooo:
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties. Baby naar eigen kamer daar ben ik zelf nog niet klaar voor. We kijken het nog even aan..

Teckeltje, ik zou ook langs huisarts gaan. Ook al is het om jezelf gerust te stellen..
Ben toch maar even gegaan idd. Ze heeft zeer waarschijnlijk het rota virus. Kleine flesjes aanbieden en na elke diarree luier ors.... Wat een gedoe!
Alle reacties Link kopieren
Snap ik Julia, is ook best een stap. Er komt vanzelf een moment dat je er wel aan toe bent.

Teckeltje :hug:
Alle reacties Link kopieren
Vervelend teckeltje :hug:.

Baby heeft vandaag voor het eerste gebeten tijdens het voeden :-(. Eerste keer weer ongesteld dus melk kwam waarschijnlijk niet snel genoeg naar zijn zin. Had niet verwacht dat 1 minitandje zo vervelend zou zijn. (Wel typisch dat ik beide keren 2 weken nadat ik terug ben gegaan naar 1 keer kolven op het werk meteen weer ongesteld word).
Alle reacties Link kopieren
Hi meisjes!

Wat vervelend Teckeltje!
Beterschap!

Meandyou misschien kan je iets ophangen waarmee ze kan spelen?

Welkom Julia! Proficiat! Ons meisje heeft ook een paar weken gekreund maar ging dus weer over.

Chantilly hier wordt ook vol op gegild en ze blaast ook belletjes van haar speeksel haha!

Hier deze week drama. Ze heeft heel veel last van tandjes. Dinsdag lag ze op ons bed en ging ze hysterisch huilen. Ik keek toen net in mijn kast en bam ze had zich van het bed gelanceerd O_O :cry: !! Ben me rot geschrokken. Gelukkig alleen een blauwe plek op haar voorhoofd, die is inmiddels al geel. Man man man wat voel ik me een slechte moeder :facepalm: Echt zo ontzettend dom..

Maar nog steeds geen tandjes en ze bijt heel hard op alles.. en huilt ook heel hard bij aan raken van wangen. Zo maar een paracetamol geven..
Alle reacties Link kopieren
Due-scimmie schreef:
07-11-2019 20:19
Baby heeft vandaag voor het eerste gebeten tijdens het voeden :-(. Eerste keer weer ongesteld dus melk kwam waarschijnlijk niet snel genoeg naar zijn zin. Had niet verwacht dat 1 minitandje zo vervelend zou zijn. (Wel typisch dat ik beide keren 2 weken nadat ik terug ben gegaan naar 1 keer kolven op het werk meteen weer ongesteld word).
Aii.. Das pijnlijk! Vorige keer werd ik een maand nadat ik volledig was afgebouwd weer ongesteld. Ben benieuwd hoe dat nu zal zijn. Heb een spiraal nu, dus dat is sowieso anders natuurlijk qua hormoonhuishouding.

Principessa; ik weet het even niet meer, maar had je de oren al een keer laten nakijken? Het klinkt naar mijn idee als erg veel pijn voor tandjes..
Alle reacties Link kopieren
Ja en toen was het haar keel. Ze drinkt vandaag ook slecht. Een paar minuten en dan weer heel fanatiek ergens op bijten.
Alle reacties Link kopieren
maud85 schreef:
07-11-2019 21:27
Aii.. Das pijnlijk! Vorige keer werd ik een maand nadat ik volledig was afgebouwd weer ongesteld. Ben benieuwd hoe dat nu zal zijn. Heb een spiraal nu, dus dat is sowieso anders natuurlijk qua hormoonhuishouding.
Ik heb vorige keer pas volledig afgebouwd toen ik alweer 16 weken zwanger was en peuter 1,5. Ik heb een koperspiraal nu (en tussen vorige zwangerschappen)
Alle reacties Link kopieren
Zo, we zijn weer thuis van een midweekje Landal. De tweede was draait, stofzuiger is door het huis gehaald en de baby slaapt, dus even tijd om te forummen.

Teckeltje, veel beterschap voor je dochter. Wat heeft ze het zwaar te pakken zeg, arm kind :hug:

Due, pijnlijk! Wel fijn dat de tandjes nu al doorkomen, hopelijk schiet het bij de baby wat meer op dan bij je zoon (en bij mijn eigen baby hoop ik daar ook op :proud: )

Principessa, ben je al nog een keer langs de huisarts geweest? Dit klinkt wel als heel veel pijn hoor, misschien is er iets anders aan de hand?

Hier alles oké, baby heeft goed geslapen en was erg vrolijk op vakantie. We zijn een keer met haar gaan zwemmen en dat vond ze erg leuk (in tegenstelling tot badderen). Ze zit helaas nu wel helemaal onder het eczeem, dus ik heb er spijt van dat we het gedaan hebben. Ik had met mijn stomme hoofd de hormoonzalf niet meegenomen.
Alle reacties Link kopieren
Hier heeft baby de 6e ziekte en zit tegen een oorontsteking aan. Zijn peuterbroer ook niet fit en ook tegen een oorontsteking aan. Slaap al 3 nachten niet. Hoop dat ze snel beter zijn.
Ach het schiet niet op bij jullie teckel en snowgirl. Hopelijk zijn ze snel beter.

Wat heerlijk Fiona, fijn dat het zo leuk was.

Heb genoten van mijn vrije dag vandaag. De kindjes zijn zo lief voor elkaar 😍.
Alle reacties Link kopieren
Buongiorno!

Ach wat veel zieke kindjes! :| Beterschap! Ik hoop dat ze al beter zijn.

Hier ook nog weinig verbetering. Geen tandjes en veel huilen. Huisarts nog gezien maar geen oorontsteking...
Inmiddels slaapt ze 2 nachtjes bij ons want zelfs een zetpil werkt niet. Ze zouden nu toch elk moment moeten komen?? :'(
Oh principessa wat onwijs rot!! Hopelijk snel beter.

Hier eindelijk na een week weer een nacht doorgeslapen. Maar ik lag zelf re halve nacht wakker op haar te wachten. Zucht.
Alle reacties Link kopieren
We blijven hier nog even in de ziekenboeg. Het gaat wel beter met baby, heeft nu weer 2 nachten doorgeslapen. Hij heeft nu echter overal blaasjes,.wij vermoeden zeer sterk de waterpokken
Alle reacties Link kopieren
Aaah wat vervelend allemaal.. Hopelijk snel alle baby's weer beter!
Hier doet dochter het nog steeds goed. :)
Moeder wat minder, wond van knip geneest niet zo best.. Nu al 6 weken geleden, net weer in ziekenhuis geweest, met zilvernitraat aangestipt. Au! Wat doet dat zeer.
Nu hopen op snel herstel.
Voor de rest mag ik zeker niet klagen!
Alle reacties Link kopieren
Ach Snowgirl, jullie vallen wel van het een in het ander zeg. Hopelijk hebben jullie het hierna gehad voor de rest van de winter.

Principessa, nog steeds zoveel pijn dus. Dacht de huisarts ook aan tandjes? Sterkte!

Bij jullie lijkt het dus de goede kant op te gaan Teckeltje?

Fiona, hebben jullie de allergietest al gehad nu? Jullie vakantie klonk fijn trouwens!

Volgens mij hebben we hier het 'probleem' van het eten gevonden. Tussen de flessen in, wil ze er dus niks van weten. Maar als ze zich meldt voor een voeding en we bieden haar dan eerst groenten of fruit aan, dan eet ze het wel. Blijkbaar moet ze echt honger hebben. Ze laat dan vervolgens wel een deel van haar fles staan, dus vanochtend even overlegd met het cb wat wijsheid is. Ze zeiden dat ze best minder melk mag hebben dan ze nu krijgt, dus dat gaan we nu proberen. Meteen ook even gewogen en ze blijft netjes haar lijn volgen.
Alle reacties Link kopieren
Snap het ook wel hoor maud, dan zit je al vol van je flessen en dan moet je ook nog andere dingen eten. Al doet zoon dat dus wel (tot een week geleden, nu hij ziek is eet hij veel minder)
Alle reacties Link kopieren
Ja is ook zo Snowgirl. Ze zit gewoon vol van de melk. Bij zoon was dat ook echt anders. Daar kwam het vast voedsel er gewoon bovenop. Dochter is blijkbaar een kleinere eter. Prima natuurlijk, maar was even zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal! Ik hoop dat ik hier de komende tijd af en toe terecht kan met vragen, onzekerheden en soms even van me af schrijven... :)

Wij zijn 7 weken geleden trotse ouders geworden van een zoontje, ons tweede kindje! En ondanks dat het de 2e is ben ik bij vlagen toch weer heel onzeker, wat ik niet had verwacht.

- hij maakt weinig contact. Onze 1e was een hele wakkere, alerte baby. Altijd om zich heen aan het kijken, oogcontact maken. Nu merk ik dat hij maar weinig oogcontact zoekt, als er oogcontact is kijkt hij snel weg. Hij lacht ook nog niet. Ik begin me wel wat zorgen te maken.

- hij wordt nog steeds om de 3u wakker voor voeding, dat is eigenlijk nog niet anders ten opzichte vd kraamweek, terwijl we toch 7 weken verder zijn. Soms zelfs nog maar 2,5u ertussen. Hij eet dus nog 8x per dag (90cc+3). Zou je niet verwachten dat hij inmiddels in ieder geval snachts wat langer zou gaan slapen?

- we hebben nog maar weinig ritme. Slapen in bedje lukt m eigenlijk nog niet. Slaapt dus veel in draagdoek, of op schoot of de arm. Niet echt handig ivm peuter. Ik weet dat dit bij de eerste vanzelf overging na een week of 12, maar toch word ik er weer zo onzeker van. Doodsbang dat we hem verkeerde slaapmanieren aanleren en straks jarenlang met een nachtbraker zitten.

Tips anyone? Een hart onder de riem wellicht?
Alle reacties Link kopieren
Welkom viva!

Heel eerlijk lijkt me dit heel normaal gedrag voor een baby van 7 weken hoor 😉.

Alle baby's zijn anders. 2,5-3 uur ertussen s' nachts is heel normaal. En heb nog niet vaak gehoord dat baby's van 7 weken al veel in hun eigen bedjes sliepen.

Ik zou zeggen go with the flow. Niets moet. Neem hem lekker bij je, je kunt hem echt nog niet verwennen hoor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven