Het Grote Babyvragentopic deel 4

07-11-2018 07:42 2609 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel je vragen en deel je ervaringen, iedereen is welkom in alweer het vierde deel van het babytopic!

Of je nu nog moet bevallen of al een of meerdere babies in huis hebt, iedereen is welkom om met ons mee te praten over luiers, slapen, hapjes, stapjes en andere mijlpalen!
Alle reacties Link kopieren
Fiona, hopelijk slaat de Nexium aan! Hier deed het wonderen, baby heeft er echt wel baat bij gehad. Alleen het toedienen is zwaar rot met zo'n kl*tespuitje.. Wij hebben weer af kunnen bouwen en het spugen is nu redelijk te doen, ze lijkt geen last van echt zuur meer te hebben en wat ze spuugt is enkel een wasprobleem..

Hier vandaag bij het CB geweest en ze is weer geweldig mooi gegroeid. Ze is al zo groot.. Morgen starten we met de eerste hapjes, ik ben erg benieuwd en heb de ijdele hoop dat ze dan toch wat minder spuugt..

Hier wisselen de nachten zich af, een aantal goede nachten en dan weer minder fijne nachten.. Ze heeft nu ontdekt dat een laag brommend geluid leuk is om te maken, afwisselend met gilletjes. Om 03.30 niet leuk.. Speen wil ze niet, fles hoeft ze niet. Maar wakker liggen doen we er wel van.

Nou ja, ze zal er vast een keer klaar mee zijn..
Betetschap due!

Fijn fiona, dat je iets hebt gekregen voor het spugen. Hopelijk heb je snel effect en een blije baby.

Hopelijk helpen de hapjes tegen minder spugen chantilly!

Qualitytime, heeeeel ver te zoeken. Ik was vergeten hoeveel werk een baby was haha.
We zitten s avonds even op de bank samen, moe en gaan vroeg naar bed. Het avondeten is ook al dagen niet zo gezellig omdat baby dan precies onrustig is.
We katten door de moeheid ook meer op elkaar.
Maar het wordt vanzelf beter.

Vanaf wanneer gingen jullie baby's avonds naar bed, dat je zelf nog even avond hebt?
Ik ben het dus helemaal kwijt van zoon.

S avonds is baby ook flink onrustig, veel huilen en niets is goed. Hopelijk wordt dat ook snel beter. De nachten gaan daarintegen wel heel goed, dus daar ben ik wel heel blij om.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!

Veel (niet alles) meegelezen maar nog niet weer geschreven..
Fiona, wat sneu zeg..hopelijk doet de medicatie snel zijn werk!

Sneeuwbal, ik ben het al kwijt van de jongste..de avonden vond ik ook best pittig. Altijd rondom het koken/eten heel onrustig en ontevreden. Gaat nu al een tijdje goed maar blijft wisselen.
Qualitytime is hier ook ver te zoeken! Ben weer aan het werk en werk voornamelijk tot laat ‘s avonds. Ik mis het heel erg maar weet ook dat er weer betere tijden gaan komen. Tot die tijd korte momentjes en blijven praten over wat ons bezighoudt.

Baby is afgelopen weken erg verkouden, er lijkt geen eind aan te komen! Deze week weer vaccinaties gehad en mochten we haar weer niet inbakeren..dat ging zo goed dat we nu helemaal gestopt zijn. So far so good :cheer:
Sneeuwbal help me even, hoe oud is baby ook weer? Er zijn er inmiddels zo veel dat ik het niet meer bij kan houden sorry.

Baby is hier zeker tot dat ze 2 maanden was elke avond fussy geweest. Veel huilen, clusteren. Ze lag dan tot wij naar bed gingen bij ons op de bank. Of in het nestje of op ons. Wij keken dan een serietje. Als wij naar bed gingen laatste x goed voeden en schone luier en dan sliep ze met 1 of 2 voedingen wel redelijk goed vanaf dat ze 1 maand oud was denk ik.
Met 2 maanden ging ze rond 21h naar bed en bleven man en ik nog een uurtje zitten knuffelen op de bank. Vanaf 4 maanden werd dat rond 19/20 en vanaf dat ze 6 maanden is echt elke avond rond 19h. Toen ze overging naar 2 slaapjes werden de middagen en avonden wat lastiger omdat ze dan moe is maar dat gaat nu alweer eventjes goed.

Wat hier hielp is er gewoon aan toegeven. Baby wilde nabijheid dus lag ze bij ons. En dat doen we nog steeds als ze daar om vraagt, ook in de avonden en nachten hoe zwaar ik dat soms ook vind. Terugkijkend was het echt maar een hele korte periode en heb ik er onwijs van genoten om dat kleine lijfje bij me te hebben.
Baby is 3 weken.

En hij mag gewoon de hele avond lekker bij me liggen, dat vind ik ook heerlijk. Alleen de onrust erbij vind ik vervelend, niets is goed. Ik vraag me dan af of hij niet al nacht wil gaan maken.

Gister was zn laatste fles om half 7 en sliep rond half 9/9uur in mn armen. Die tijd er tussen was hij onrustig (en ook al voor die fles)
En toen om 12 uur pas weer voor de volgende voeding.
Ja die onrust was hier ook rond die leeftijd. Ik gaf bv en legde gewoon steeds aan. Dat hielp wel iets. De periodes van onrust werder steeds korter. Bij zoon vanaf die leeftijd 's avonds bedje geprobeerd vanaf 19h maar dat werkte echt voor geen meter. Dan liever beneden met onrustige baby tv kijken ipv maar boven blijven emmeren met huilend kind in donkere kamer. Uiteindelijk is het bij allebei goedgekomen hihi.
Heel herkenbaar dus rond die leeftijd.

Haha dat is precies wat ik gister heb geprobeerd teckel, maar dat werkte dus niet. En maar naar beneden genomen en daar is hij uiteindelijk in mijn armen in slaap gevallen.
Alle reacties Link kopieren
sneeuwball schreef:
29-11-2019 08:32

Vanaf wanneer gingen jullie baby's avonds naar bed, dat je zelf nog even avond hebt?
Ik ben het dus helemaal kwijt van zoon.
Ligt beetje aan tijd van laatste slaapje. Is die laat uitgevallen dan slaapt baby pas rond uur of 22:00. Was laatste slaapje gewoon in de middag dan is het tussen 7 en 8. Hij is nu 9 maanden
Alle reacties Link kopieren
Oh lastig sneeuwball, mijn baby is nu 5,5 maand en ik ben het ook alweer vergeten! Ze gaat al een hele tijd om 19.00 naar bed, ik gok vanaf een maand of 3. Ik heb heel wat avonden met een baby op mijn borst geslapen, vaak kreeg ze dan rond 22.00 nog een voeding en dan gingen we samen naar bed.

Van 3-7 weken was hier ook een hel. De baby was heel onrustig en huilde uren achter elkaar. Het is echt een zware periode, helemaal omdat je ook nog je nieuwe ritme moet vinden. Geef er maar gewoon aan toe en je zult zien dat je vanzelf weer in een ritme rolt.
sneeuwball schreef:
29-11-2019 11:58
Heel herkenbaar dus rond die leeftijd.

Haha dat is precies wat ik gister heb geprobeerd teckel, maar dat werkte dus niet. En maar naar beneden genomen en daar is hij uiteindelijk in mijn armen in slaap gevallen.
Heel herkenbaar. Dus lekker baby bij je houden, dat bed komt vanzelf een keer!
Alle reacties Link kopieren
Chantilly21_2 schreef:
28-11-2019 20:43
Fiona, hopelijk slaat de Nexium aan! Hier deed het wonderen, baby heeft er echt wel baat bij gehad. Alleen het toedienen is zwaar rot met zo'n kl*tespuitje.. Wij hebben weer af kunnen bouwen en het spugen is nu redelijk te doen, ze lijkt geen last van echt zuur meer te hebben en wat ze spuugt is enkel een wasprobleem..
Het is inderdaad moeilijk toedienen met dat spuitje, ik vraag me af hoeveel ze ook daadwerkelijk binnenkrijgt. Maar ze heeft van de fles van 12.00 uur ruim 200ml gedronken! Een hele verbetering ten opzichte van de 100-120ml die ze de afgelopen week dronk. Misschien is het toeval hoor, maar vandaag heeft ze in elk geval al genoeg binnen. Ze heeft wel veel gehuild vannacht (dat doet ze normaal nooit) en werd om 5.00 uur wakker met een gigantische poepluier. Afwachten maar. Fijn dat het bij jullie nu al veel beter gaat!
Alle reacties Link kopieren
sneeuwball schreef:
29-11-2019 08:32
Vanaf wanneer gingen jullie baby's avonds naar bed, dat je zelf nog even avond hebt?
Ik ben het dus helemaal kwijt van zoon.
Na 8 weken. Na avonden rondhupsen in de draagdoek, was ik zó blij dat ik mijn avond terug had. Heb de hele avond spinnend tegen mijn vriend aangelegen. Ze ging toen trouwens ook vrij snel doorslapen! Ik vond de eerste 7 weken loodzwaar. En daarna werd het met de dag makkelijker!

Effe iets anders en een klein beetje off-topic misschien... verliezen jullie ook zoveel haar? Hier valt het met bossen tegelijkertijd uit, vooral na het wassen is het erg. Ik hou niks meer over! Tips, iemand?

Fiona, knapt baby verder op? Hopelijk helpt de Nexium!
Alle reacties Link kopieren
@ Fiona: hopelijk gaat de nexium werken.

@ due scimmie: beterschap voor je peuter.

@ chantilly: fijn dat baby goed groeit. Hoe gingen de eerste hapjes?

@ sneeuwbal: hier ook onrustige avonden. Sinds 3 dagen wel tijdens het eten een slapende baby gelukkig, maar vlak erna (zo rond 19-20u) begint de onrust. Zit nu ook weer met baby in de draagzak. Nachten hier zijn wisselend, gemiddeld slaapt baby 12-6 in de cosleeper, daarna is ze huilerig en neem ik haar bij me in bed. Afgelopen nacht kwam ze elke 2,5 uur, terwijl het de nacht ervoor 3-4-3 was, hopelijk komt dat weer terug. Ze is overmorgen 5 weken.

@ non30: balen dat baby verkouden is. Het heerst wel geloof ik. Hopelijk snel weer beter!

@ teckeltje: dat geeft hoop. Vind het fijn om met baby te knuffelen maar het is wel onhandig dat ik zelf niet meer aan dingen toe kom (kan niet alles doen als ze in de draagzak zit, al word ik er wel steeds handiger in).

@ meandyou: ik verlies normaal gesproken veel haar maar tijdens de zwangerschap nauwelijks. Begreep dat je door hormonen extra haaruitval krijgt in de maanden na de bevalling. Denk dat man hier dan helemaal gek wordt, die klaagt normaal gesproken al over dat er veel haar van mij overal ligt.
Dochter lijkt overigens nu ook wat lichte haaruitval te hebben, hoop dat het niet doorzet want ze heeft nu een mooie bos.


Gaat iemand van jullie het nieuwe vaccinatieschema volgen (3-5 maanden i.p.v. 2-3-4)? Ik kom in aanmerking omdat ik tijdens de zwangerschap de kinkhoestvaccinatie heb gehad en dan schijnt het bij 2 maanden starten ervoor te zorgen dat die vaccinatie dan minder goed werkt.
Alle reacties Link kopieren
Nou ik durf het bijna niet te zeggen en misschien is het gewoon toeval, maar dochter drinkt de flessen weer als vanouds! Ik durf nog niet te juichen maar in elk geval kan ze zo weer een beetje aansterken.

Meandyou, ik verlies ook zoveel haar. Nog steeds en mijn bevalling is 5,5 maand geleden. Het hoort erbij want het zijn haren die anders tijdens je zwangerschap uit waren gevallen. Ik mis mijn dikke haar van toen ik zwanger was wel, maar voor de zwangerschap was het ook een dunne bos.

Nushy, mijn baby volgt ook het andere schema omdat ik ben ingeënt tijdens de zwangerschap. Ze is net vijf maanden en heeft vorige week de tweede prikken gehad. Ik vind het alleen maar een voordeel, want het scheelt haar een prik!
Alle reacties Link kopieren
Hier volg ik het nieuwe schema Nushy. Dochter heeft met 3 maanden haar eerste vaccinaties gehad en we moeten met 5 maanden alleen even prikjes halen. Geen 5 maanden check oid, dat is dan weer met 6 maanden. Groot voordeel vind ik dat ik haar een vaccinatie minder 'aandoe'. Het is gewoon rot, die prikjes bij die kleintjes.

@ haaruitval, bij de eerste verloor ik vanaf een maand of 4 echt bossen.. Ik was volledig in de rui.. En dat is nu weer het geval. Gelukkig weet ik dat het ook weer een keer minder word.

@Hapjes, ze vond het zowaar minder vies dan haar oudere zus tijdens die eerste keer hapjes ;-) Niet dat ze veel binnen heeft gekregen, maar toch. De lepel accepteerde ze redelijk en het was niet met een vies gezicht alles naar buiten werken.
Als ze eenmaal goed van de lepel eet, moeten we starten met de nieuwe wijze van allergieën testen. Dat was 2 jaar geleden niet zo uitgebreid als nu, heel boekje met allerlei info gekregen hoe ei en pinda aan te bieden.

@ onrustige baby's. Vanaf een week of 8-9 ging jongste naar boven toe, rond 18.30. De eerste dagen duurde het een half uur voordat ze rustig werd en wilde slapen, dat werd met de dag beter. Nu leg ik haar in bed, speentje, aai over de bol en ze valt in slaap na wat gemompel. Dat had ik toen ( die eerste 2 maanden) niet kunnen bedenken. Van mij had ze best langer beneden mogen blijven, maar slapen op de arm wilde ze ook niet en ze huilde vooral veel in mijn armen. Heel rot..
Alle reacties Link kopieren
Chantilly, wat fijn dat de eerste hapjes goed gingen! Wij zijn al anderhalve maand bezig maar ze blijft alles haar mond uit duwen. En vanwege een pinda-allergie van de oudste is het heel belangrijk dat ze dagelijks pinda blijft eten.
Wel goed dat ze jullie die informatie hebben meegegeven! Hier wist het CB van niets, maar hadden al rechtstreeks contact met de kinderarts vanwege de oudste. Ik wou dat ik die informatie toen al had gehad, dan was de oudste nu zeer waarschijnlijk niet allergisch geweest voor pinda :-(
Alle reacties Link kopieren
-meandyou- schreef:
28-11-2019 19:03

Slaapt de baby dan wel weer verder?
Soms slaapt ze meteen verder, maar het duurt ook ooit wel een tijdje.
Alle reacties Link kopieren
Fijn, de herkenning over de ongezelligheid met jullie partners!

Fijn dat het beter lijkt te gaan met dochter Fiona!

Hoe gaat het met peuter Due?

@onrustige avonden; hier niet echt gehad. Wel tot een maand of 4 dat ze overdag heel veel sliep en 's avonds tot leven kwam. Ik vond dat lange tijd heel gezellig, maar was op een gegeven moment ook weer toe aan avonden voor ons.

@haaruitval. Ik word er gek van! Baby is nu 6,5 maand, dus ik hoop dat het bijna klaar is.

@nieuwe vaccinatieschema. Doen wij ook. Ik vond het fijn dat ze wat minder klein was toen ze de eerste kreeg. Nu zijn we er dus voor een lange tijd vanaf. Dochter had er beide keren niet veel last van, dus het kan ook meevallen.

Ik heb geshopt voor dochter vandaag :lol:. Ik vind het altijd leuk als ze nieuwe kleren hebben.
Ik had nog niet gehoord over een nieuw vaccinatieschema. Klinkt wel goed. Heb in de zwangerschap ook de kinkhoestvaccinatie gehaald.

Ik had bij peuter ook enorm last van haaruitval. Duurde lang en ook lang voor ik weer een beetje tevreden was over mn haar. Toen ook betere, dure shampoos gebruikt maar heeft denk ik geen zin.
Ik hoop dat het me nu bespaard blijft. In ieder geval heb ik geen medicatietroep in mijn lichaam zoals na de keizersnee van peuter, dat werkt ook niet mee.

Nieuwe kleren zijn altijd zo leuk! Ik kies ook graag zelf, snap kraamvisite met kleren ook nooit zo. Vind ik ook zonde maar pak het eigenlijk nooit uit de kast omdat het mijn smaak niet is.
Alle reacties Link kopieren
maud85 schreef:
29-11-2019 22:04

Hoe gaat het met peuter Due?
Lief dat je het vraagt!
Peuter heeft best oké geslapen maar was om half 6 wakker en spuugde om half 7 de boel weer onder. Toen is schoonmoeder even gekomen zodat ik baby weg kon brengen en werklaptop halen (even 12 km enkele reis op mijn ebike) en heb ik thuisgewerkt. Wat echt niet werkt met peuter thuis. Omdat hij in middag niet had geslapen ben ik met hem op loopfiets baby op gaan halen zodat ie niet op grote fiets in slaap viel. Verkeerd gegokt want wilde laatste deel gedragen worden en viel in mijn armen in slaap en slaapt nu al vanaf half 6. Hopelijk morgen zonder spugen.
Alle reacties Link kopieren
sneeuwball schreef:
29-11-2019 22:16
Ik had bij peuter ook enorm last van haaruitval. Duurde lang en ook lang voor ik weer een beetje tevreden was over mn haar. Toen ook betere, dure shampoos gebruikt maar heeft denk ik geen zin.
Ik hoop dat het me nu bespaard blijft. In ieder geval heb ik geen medicatietroep in mijn lichaam zoals na de keizersnee van peuter, dat werkt ook niet mee.

Nieuwe kleren zijn altijd zo leuk! Ik kies ook graag zelf, snap kraamvisite met kleren ook nooit zo. Vind ik ook zonde maar pak het eigenlijk nooit uit de kast omdat het mijn smaak niet is.
Ik heb bij beide kinderen een keizersnede gehad. Zou ik daardoor meer last hebben van haaruitval dan gemiddeld? Nooit over nagedacht eigenlijk.

Ik geef zelf inderdaad ook nooit kleertjes. Ik heb gemerkt dat ik bij meisjes kieskeuriger ben qua kledingkeuze dan bij jongens. Ik vind het al gauw te tuttig of te roze, zeker in die kleine maatjes.
Alle reacties Link kopieren
Due-scimmie schreef:
29-11-2019 22:32
Lief dat je het vraagt!
Peuter heeft best oké geslapen maar was om half 6 wakker en spuugde om half 7 de boel weer onder. Toen is schoonmoeder even gekomen zodat ik baby weg kon brengen en werklaptop halen (even 12 km enkele reis op mijn ebike) en heb ik thuisgewerkt. Wat echt niet werkt met peuter thuis. Omdat hij in middag niet had geslapen ben ik met hem op loopfiets baby op gaan halen zodat ie niet op grote fiets in slaap viel. Verkeerd gegokt want wilde laatste deel gedragen worden en viel in mijn armen in slaap en slaapt nu al vanaf half 6. Hopelijk morgen zonder spugen.
Ik hoop het ook voor jullie!
Alle reacties Link kopieren
Wauw wat is er veeel geschreven!!!

Misschien ook herkenbaar maar mijn vriend kan echt door het gekrijs van de baby heen slapen! Vind ik toch knap. Hij snurkt dus hij faket niet :P. Qua romantiek zijn we soms eindelijk bezig, begint er een te krijsen.. haha

Onrustige baby en onrustige avonden hier. Onze baby is echt een avondmens net als wij. Dus meestal pas slapen om 21.00-22.00, maar goed we slapen dan ook tot 9.00 -9.30. Wel minimaal 2 nachtvoedingen.

Haaruitval gigantisch veel O_O ! Echt inmiddels 2 badkamers de afvoer verstopt.. ik trek hele plukken er uit. Is nu al 3 maanden aan de gang..ik had ook een keizersnede trouwens!

Vaccinatie: geen idee welk schema we hier in Italië nu volgen. Met de 3-5-6 maanden geweest.

Kraamvisite is hier echt wel heel anders.. mensen komen gewoon. Mijn vriend kent heel het dorp. Ik geloof dat we wel 100 man over de vloer hebben gehad.. Heel veel kleding, lakensets, cape handdoeken en slabbetjes gekregen. Ook genoeg wat ik dus nooit heb aangedaan. Ik heb nog steeds wat nieuwe kleding voor haar. Ik mis wel echt de Hema hoor, hier hebben ze zo van die tuttige kleding..

Nou wat een feest van herkenning met dat slapen.. sinds vorige week slaapt ze overdag wel redelijk. Maar het is nu al 3 nachten ellende. Ze krijst en wrijft de hele tijd over haar neusje. Daarnet verwoed op bovenlip sabbelen. Ik twijfel of dan die tandjes zijn of de reflux. Ze drinkt hier nog steeds rond de 2 uur maar ong. 8 minuten. Dus slaapt ze maar naast mij en probeer ik haar s nachts nog in haar bedje te leggen. Inmiddels overal spierpijn van het in een houding liggen..

Nou ik ga kijken of ze in haar eigen bedje wil liggen. Een goede nacht allemaal!!
Alle reacties Link kopieren
Hier twee keer keizersnede maar amper haarverlies. Ben wel van zwanger naar borstvoeding naar zwanger en weer borstvoeding gegaan dus mijn hormonen zijn nog niet terug naar gewoon zeg maar dus weet niet of het nog komt.
Alle reacties Link kopieren
Hier een mannetje met koorts vannacht. Dus halve nacht wakker. En nu is hij weer wakker. Heb hoofdpijn en moet straks gaan werken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven