Het Grote Babyvragentopic deel 4

07-11-2018 07:42 2609 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel je vragen en deel je ervaringen, iedereen is welkom in alweer het vierde deel van het babytopic!

Of je nu nog moet bevallen of al een of meerdere babies in huis hebt, iedereen is welkom om met ons mee te praten over luiers, slapen, hapjes, stapjes en andere mijlpalen!
Alle reacties Link kopieren
Haaruitval, verschrikkelijk! Ik heb inhammen als een opa van 80! Maar wat ik nog erger vind zijn al die haren overal en nergens :facepalm: Mijn kapster zegt dat er middeltjes voor zijn maar ik ben wat sceptisch

Oh vervelend Snowgirl, hopelijk gauw beter! Hoop dat je werkdag snel om vliegt en je hoofdpijn gauw verdwijnt.
Zulke nachten zijn zwaar, zeker als je ook nog moet gaan werken
Ah beterschap snowgirl, en succes met werken.

Echt ziekenseizoen geloof ik :(

Principesa, woon je ergens anders dat de kraamvisite zo anders is, en geen hema? Hoe oud is jouw baby?

Hier was baby de hele avond onrustig, blijf het lastig vinden wat hij dan wil. Uiteindelijk in mn armen in bed in slaap gevallen rond half 11/11uur. En ik ook. Vriend heeft hem in bed gelegd toen hij ook naar bed kwam.
W goed geslapen verder, hij kwam rond 3u voor voeding (en die heb ik aan vriend overgelaten :-D) en om half 8 net.
Alle reacties Link kopieren
Pf succes vandaag snowgirl..

Wat een fijne nachten al sneeuwbal! Hier gaat ze vroeg haar nachtslaap doen (Rond 19/20e al), komt vervolgens rond 1/4/6 uur voor voeding en is dan klaarwakker. Vanaf 4 uur wilt ze niet meer in haar wiegje. Dus ik lig steeds om 20/20.30 uur ook al te slapen zodat ik een paar uur heb gehad.

Oja die haaruitval! Kijk ik niet naar uit. Bij vorige zwangerschap begon dat rond de 3 maanden opeens.
Alle reacties Link kopieren
Buongiorno!

Ah beterschap snow girl.. zo zielig die kleintjes en een niet fitte mama is echt vervelend :|

Ja sneeuwball ik woon Zuid-Italië boven op een berg bij mijn Italiaanse vriend. Gevalletje grenzeloos verliefd :heart: :P . Nu al bijna een jaar geëmigreerd.

Hier was de nacht ook goed. Ze is om 2.00 en 4.30 gekomen. 6.30 wakker ( geen voeding) en bij ons in bed gelegd. Nu pas weer een voeding.

Mijn vriend voelt zich ziekjes, keelontsteking denk ik, maar even kijken hoe het verder loopt..
Alle reacties Link kopieren
He, sterkte voor alle zieke kindjes en moeders!

Hier hebben we voor het eerst een doorslaper gehad van 19.00 tot 07.00. We hebben haar laten liggen om 22.00, ipv wakker te maken voor een fles en toen was het ineens 07.00.

Zelf wel om 02.30 en om 04.00 wakker, want ze zal zo wel komen..

Ik ga ervan uit dat dit een eenmalige actie was en dan is zo’n nacht mooi meegenomen!

Nog leuke weekend plannen?
Wij veel verjaardagen en ik kijk uit naar volgend weekend. Dan gaan we een lang weekend zonder kinderen naar Keulen, met mijn familie. Zonder de jongste vind ik nog wel een dingetje, maar in betere handen achterblijven kan ze bijna niet, bij mijn schoonouders.
chantilly21_2 wijzigde dit bericht op 30-11-2019 11:22
0.30% gewijzigd
Oh pavo, dat is vroeg de dag beginnen. Ik wil zelf ook steeds rond half 9/9uur naar bed maar dat lukt niet omdat baby dan onrustig is. Maar als jouw baby dan wel slaapt, snap ik dat jij ook lekker gaat slapen.
Hopelijk gaat ze snel langer slapen!

Oh wauw principessa. Wat gaaf! Is het heel anders daar als in NL met baby's?
Ik heb wel eens een stukje gekeken van grenzeloos verliefd baby in het buitenland. Daar is het toch echt heel anders.

Chantilly, wat goed van dochter. Hopelijk zet dat door. En jammer dat je zelf wel wakker werd.
En lekker, een weekendje zonder kinderen. Even van genieten en zonder zorgen als ze goed opgevangen worden!

Vandaag en morgen krijgen we nog kraambezoek en verder houden we het maar rustig. Het weer ziet er nu goed uit, hopelijk blijft dat zo. Dan kan ik nog even met peuterzoon naar de speeltuin of zoiets.
Alle reacties Link kopieren
Buongiorno!

Ik hoop dat jullie een uitgerust weekend hebben gehad!

Italianen zijn dol op kinderen. Iedereen wil in principe met je baby ‘praten’. Als de baby huilt in het restaurant zullen ze je hier nooit weg kijken eerder toelachen. Ik moet ook zeggen dat ons meisje veel aangesproken wordt met haar lichtblauwe ogen en blond haar. Ze is gewoon ontzettend knap :flirting: . Haha maar dat zegt elke mama misschien over haar baby! Ze is net 6 maanden trouwens.

Voor de rest begin je hier met baby hapjes met natuurlijk pasta :-D. Dit maak je in boullion van groente. Zo test je de eventuele allergieën. Trouwens aten jullie baby’s ook minder met doorkomen tandjes? Gisteren weigerde ze echt...

Mijn vriend is inmiddels snotverkouden. Helaas begon de baby vannacht ook te hoesten, niezen en snotteren :'(
Beterschap voor de zieke baby's en moeders/vaders. Ik merk dat ik wat druk ben en dus minder schrijf maar lees wel af en toe mee maar heb niet altijd tijd om te reageren.
Dat klinkt goed principessa!

Peuter at ook altijd minder met doorkomende tanden en lekkere poepluiers ;)

Wie heeft er ervaring met draagdoeken?
Met peuter (toen baby) had ik een draagdoek geleend om uit te proberen, maar kwam er maar niet uit met dat geknoop. Draagzak ook even gehad maar vond het niet fijn.

Baby is al de hele dag onrustig en is echt wel een beetje een mamaplakker dus zat toch over een draagdoek te denken, helemaal met peuterzoon is het fijn om af en toe handen vrij te hebben.

Mijn eisen zijn, makkelijk knoopbaar, niet duur (want ik vond het dus niet fijn, zonde om veel geld uit te geven als ik het alsnog niets vind) en baby moet een goede houding hebben.

Iemand tips?

Ik kwam de minimonkey mini swing tegen, die leek me wel wat.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een draagzak van Isara (the one) en vanwege inzetstukken gaat ie mee tot maat 116. Knopen leek me niks dus vandaar dat ik voor een zak gekozen heb in plaats van een doek.

Slapen jullie wel eens met baby in de armen? Ik probeer zelf niet in slaap te vallen maar als ze ‘s nachts na een uur proberen haar in bed te krijgen nog niet wil slapen en blijft huilen neem ik haar in mijn armen en het is al een paar keer voor gekomen dat ik 1,5 uur later wakker werd (en zij dan nog sliep). Weet dat het niet goed is vanwege risico op wiegendood maar het is soms de enige manier waarop ze rustig wordt en ik ben dan zelf zo moe dat ik niet wakker kan blijven (ik ga om 21u wel met haar naar boven maar omdat ze dan vaak onrustig is kan ik vaak niet voor 1-1.30 slapen).

Chantilly, fijn dat je een doorslaper hebt gehad. Hoe was het kraambezoek?

Principessa, gaaf dat je in Italië woont. Grappig dat de eerste hapjes dan pasta zijn. Heb je daar ook potjes groente/fruit of is dat typisch Nederlands?
Nushy, geef je bv? Liggend voeden en samen slapen anders een optie?
Overdag is het me wel vaak overkomen overigens. Baby lag erg graag op mijn borst. Als peuter dan sliep, nestelde ik me op de bank met voedingskussen om me me heen en baby op m'n borst. Ik viel dan wel in slaap. Vaker wel dan niet. Ze leeft nog ;)
S nachts hield ik het wel bij samen slapen. Ik op mijn zij in maternale houding en baby naast me, op haar zij of op haar rug, net hoe zij er zin in had
Vaak viel ik tijdens het voeden al in slaap en zij ook tijdens het drinken. Paar uur later werden we weer wakker en dronk ze de andere borst. Ik had voor mijn gevoel nauwelijks slaap tekort die periode.
Dat is nu echter wel anders. Wallen tot m'n enkels en m'n tandvlees is kapot gelopen. Maar het is een fase.... Ooit gaat ze weer slapen 's nachts.

Draagdoek: mini monkey swing in een woord: vreselijk.
Ik heb een little frog. Was 2,5 jaar geleden 50 euro (nieuw) en vindt het fantastisch. Het is een geweven doek. Na paar x oefenen met een knuffel met YouTube filmpje had ik het knopen zo onder de knie. Ik vind hem heerlijk.
Ik heb ook een manduca. Dat vind ik een hele fijne draagzak.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een fijne draagzak van Flok. Met een brede band voor om de heupen en voldoende steun. Je kunt hem op verschillende manieren dragen. En kostte maar € 40. Knopen zag ik ook niet zo zitten. Bij Amazon besteld hier dus weet niet of ze hem ook in NL hebben. Heb hem al veel gebruikt als ze moeite had met slapen, zo kon ik toch wat doen.

Ja ze slaapt regelmatig bij ons in bed. Maar eigenlijk pas vanaf een maand of 4. Daarvoor sliep ze makkelijker in haar wiegje en puckababy. Ze ligt dan in een arm van mij. Maar alleen de eerste of laatste uren van de nacht. Lig dan 2-3 uur in zelfde houding en das niet comfortabel.

Ja hoor gewoon ook potjes! Door de pasta gaat nu kip of konijn uit een potje. En daarna peer of appel uit een potje :-D
Alle reacties Link kopieren
Nee de borstvoeding is helaas mislukt, onvoldoende productie en veel pijn (ook tijdens kolven). Heb het 2 weken geprobeerd en toen ik stopte nog maar 2x hoeven kolven vanwege lichte stuwing. Komt waarschijnlijk doordat ik veel bloed heb verloren tijdens de bevalling en mijn lichaam in spaarstand is gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Baby en ik slapen samen. Waar slaapt ze als dat niet in je armen is? Heb je een cosleeper?

Mijn eerste draagzak was een kokadi flip, mijn eerste draagdoek een dydimos (super fijn). Inmiddels een custom draagzak en lennylamb peuter draagzak.
Hier een bondolino hoppediz, heerlijk ding, wel prijzig maar vast ook tweedehands te vinden. Ik draag baby veel, bij peuter veel minder gedaan. Vind het echt fijn en een bondolino is van draagdoek stof met het gemak van een draagzak.

Hier onrustige nachten helaas. Veel wakker voor een speentje, zal de 4 maanden slaapregressie wel zijn. Achja lekker naar bed nu haha.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een Bondolino maar gebruik hem niet vaak.
Even benieuwd; dochter is 4 maanden en lijkt weer meer hongerig te zijn. Ze zit nu op 6 flessen van 180 (gaan niet altijd op). Nu ben ik niet zo heel strikt met tijden en hoeveelheden maar is dit niet te veel? Ze komt stipt om de 3 uur, soms al eerder. De laatste nachten slaapt ze redelijk door. Dan wordt ze tussen 23.00 en 00.00 uur wakker voor de laatste voeding en dan in de ochtend tussen 05.00 en 06.00 uur. Ik weet niet zo goed wat ‘normaal’ is rond deze leeftijd...
Baby dronk met 5 maanden ook 6x 180 maar geloof dat peuter als baby al rond 3 maanden op 6x 180 zat. Word vanzelf weer minder. Honger=honger.
Alle reacties Link kopieren
Due-scimmie schreef:
03-12-2019 21:01
Baby en ik slapen samen. Waar slaapt ze als dat niet in je armen is? Heb je een cosleeper?

Mijn eerste draagzak was een kokadi flip, mijn eerste draagdoek een dydimos (super fijn). Inmiddels een custom draagzak en lennylamb peuter draagzak.
Ik heb een cosleeper en tot nu toe slaapt ze daar ongeveer 3 slaapjes per 24 uur in, meestal rond 0.00, 3.00 en een keer overdag. De rest van de slaapjes proberen we haar daar wel in te leggen maar ze valt daar dan zelden in slaap. Als we haar er slapend in leggen wordt ze 9/10 keer wakker en begint dan te huilen en is niet in de cosleeper te troosten. In de namiddag en avond slaapt ze vaak in de draagzak. Ze valt in de maxicosi en kinderwagen in slaap zolang ik wandel/rijd, maar als ik stilsta is ze vaak binnen 10 minuten weer wakker.
Alle reacties Link kopieren
Non30 schreef:
03-12-2019 21:59
Hier ook een Bondolino maar gebruik hem niet vaak.
Even benieuwd; dochter is 4 maanden en lijkt weer meer hongerig te zijn. Ze zit nu op 6 flessen van 180 (gaan niet altijd op). Nu ben ik niet zo heel strikt met tijden en hoeveelheden maar is dit niet te veel? Ze komt stipt om de 3 uur, soms al eerder. De laatste nachten slaapt ze redelijk door. Dan wordt ze tussen 23.00 en 00.00 uur wakker voor de laatste voeding en dan in de ochtend tussen 05.00 en 06.00 uur. Ik weet niet zo goed wat ‘normaal’ is rond deze leeftijd...
Wat normaal is weet ik ook niet, maar denk niet dat het te veel is. Mijn dochter is 5,5 week en drinkt 7x100 gemiddeld (ik bied 120+4 aan en de ene keer drinkt ze 110-120 en de andere keer 80-90).
Er schijnt wel een “regel” te zijn dat ze niet meer dan een liter kunstvoeding per dag mogen vanwege belasting van de nieren.
Misschien aan het cb vragen?
Alle reacties Link kopieren
Nushy schreef:
03-12-2019 22:45
Ik heb een cosleeper en tot nu toe slaapt ze daar ongeveer 3 slaapjes per 24 uur in, meestal rond 0.00, 3.00 en een keer overdag. De rest van de slaapjes proberen we haar daar wel in te leggen maar ze valt daar dan zelden in slaap. Als we haar er slapend in leggen wordt ze 9/10 keer wakker en begint dan te huilen en is niet in de cosleeper te troosten. In de namiddag en avond slaapt ze vaak in de draagzak. Ze valt in de maxicosi en kinderwagen in slaap zolang ik wandel/rijd, maar als ik stilsta is ze vaak binnen 10 minuten weer wakker.
Klinkt hetzelfde als hier (baby 6 weken). Meestal overdag 1 slaapje in bed. Rest vd dag onmogelijk. Snachts gaat het meestal goed. Jammer dat ze meteen wakker worden he als je stopt met rijden/ze slapend weg legt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een marsupi en een ergobaby draagzak. De marsupi vind ik ideaal voor de eerste weken en comfortabel voor binnen.
Alle reacties Link kopieren
Nushy schreef:
03-12-2019 22:48
Wat normaal is weet ik ook niet, maar denk niet dat het te veel is. Mijn dochter is 5,5 week en drinkt 7x100 gemiddeld (ik bied 120+4 aan en de ene keer drinkt ze 110-120 en de andere keer 80-90).
Er schijnt wel een “regel” te zijn dat ze niet meer dan een liter kunstvoeding per dag mogen vanwege belasting van de nieren.
Misschien aan het cb vragen?
De litergrens is achterhaald en wordt alleen in Nederland gebruikt (wel steeds minder) ik zou gewoon geven wat baby wil. Soms is dat meer dan een liter, soms minder. Heb mijn zoontje er eigenlijk altijd in gevolgd. (Cb zij mij dit ook gewoon te doen, hij kon het prima zelf regelen zijden ze)
Alle reacties Link kopieren
Hier gelukkig weer paar prima nachten gehad. Hij hoest zichzelf wel een ongeluk dus wordt daar dan wakker van. Maar met een speen en aai over zijn hoofd ging hij gelukkig telkens weer gelijk slapen.
Iemand nog tips voor deze rothoest?
Toen baby 6 weken was sliep ze overdag nauwelijks in bed. Dat begon pas ergens tussen 2 en 3 maanden. Ze moest sowieso in slaap gewiegd worden en wegleggen was meestal een no go. Soms sliep ze even in de box, dan legde ik haar op haar buik als ze in m'n armen in slaap gevallen was. Dat werkte dan wel goed. Dat durfde ik toen alleen onder toezicht. Ik bleef het bedje wel elke dag 1x proberen en ineens snapte ze het. 's nachts ging het toen al wel goed met 1 a 2 voedingen en verder dus samen slapen.

Baby slaapt hier sinds ze het rota virus heeft gehad echt kut 's nachts. Heb er geen andere woorden voor. Ze deed het als new born beter :facepalm:
Bedankt voor alle tips, ik kijk marktplaats rond. Er zijn ook zoveel draagdoeken en soorten.

Zoon valt ook vaak in slaap met wandelen, maar inderdaad als ik weer thuis kom, wordt hij wakker.

Ik weet niet meer goed wat we deden bij hoesten van peuter, maar vaak was hij dan ook verkouden en smeerden we ook luuf. Volgens mij kan dat gebruikt worddn vanaf baby.

Oh ik bedenk me nu ook dat we zijn hoofdeind van het bedje omhoog zetten. Geen idee of het echt werkt maar je probeert van alles
anoniem_322035 wijzigde dit bericht op 04-12-2019 10:00
Reden: Aanvulling
15.36% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven