Het Grote Babyvragentopic deel 4

07-11-2018 07:42 2609 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel je vragen en deel je ervaringen, iedereen is welkom in alweer het vierde deel van het babytopic!

Of je nu nog moet bevallen of al een of meerdere babies in huis hebt, iedereen is welkom om met ons mee te praten over luiers, slapen, hapjes, stapjes en andere mijlpalen!
Misschien een sprongetje? Ik zou lekker je kindje volgen..komt echt vanzelf. Hij krijgt kunstvoeding? Hoeveel krijgt hij? Heb je ruimte om iets op te hogen?

Wat zei ik gisteren? Nog geen slaapregressie? Wat een nacht haha ik ben bang dat we er toch zijn nu. 4 maanden en 3 dagen 🤔😂.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook kind volgen. Een huil kind omdat het niet honger heeft is ook niets. Geef je borstvoeding of fles voeding? En hoeveel bij flesvoeding?
Eens met volgen van je kindje. En vier uur tussen de flessen lukt hier echt pas bij een maand of 8.
Alle reacties Link kopieren
Viva: dit hadden wij een tijdje geleden ook. Ineens lang slapen snachts. Ik in de stress, want kreeg ze wel genoeg? Ook wij prikken er dus af en toe wat flessen tussen, wat betekent dat ze tussen 7-19 5 en soms zelfs 6 flessen krijgt. Geeft niks, gewoon doen wat de baby wil. En genieten van de nachten idd!

Hier is baby van 3,5 maand verkouden. Hoesten en snotteren. De flessen gaan ook niet met dezelfde gulzigheid als ik gewend ben. Volgens mij geen koorts. Tips? Hoe gaan jullie hiermee om en wanneer trekken jullie aan de bel bij HA?
Eens met baby volgen. Die geeft echt wel aan wat hij nodig heeft.

Hier een rotnacht. Ik dacht een heerlijk avondje te krijgen. Zoon zn laatste fles is vaak al rond half 8 en dan slaapt hij tot 3 uur snachts. Vannacht was zn laatste fles om kwart voor 10, dus had goede hoop.
Maar nee, het was kwart over 2. En na de fles, flinke kramp :(

Bij koorts zou ik sowieso de huisarts bellen. Als het geen koorts is, zou je alsnog kunnen bellen om even te overleggen?
In ieder geval goed zn plasluiers in de gaten houden of baby genoeg drinkt.
Beterschap!
Meandyou, als ze minimaal de helft drinkt van wat ze normaal doet is het OK zegt de ha altijd tegen mij. Verder kun je met zoutoplossing (ik vind physiomer baby erg fijn) proberen het neusje vrij te maken. En idd de plas luiers!
Alle reacties Link kopieren
Wat Teckeltje zegt, zolang er de helft van normaal wordt gedronken, genoeg plasluiers zijn dan is het meestal geen probleem.
Alle reacties Link kopieren
Naniene; ben je bang dat de gastouder het opgeeft dan? Omdat je zegt dat je hoopt dat ze geduld heeft. Misschien met haar bespreekbaar maken dat je dat bezig houdt, zodat ze daarover duidelijkheid kan geven. Misschien is het een idee om een termijn met elkaar af te spreken tot hoe lang je het wil proberen. Het kan zomaar ineens omslaan he. Ik snap dat je het lastig vind voor dochter om te veranderen van opvang.

Chantilly; fijn dat jullie hebben genoten!

Teckeltje; gelukkig maar, dat dochter weer slaapt. Dan ziet het leven er meteen weer zonniger uit he.

Viva-000; ik zou baby volgen. Beide kinderen zaten rond die tijd ook op veel voedingen en er ging pas langer tussen zitten toen ze vast eten erbij kregen.

Meandyou; niks meer toe te voegen aan de gegeven adviezen. Ik zou me nog niet zo'n zorgen maken in jouw geval.
Alle reacties Link kopieren
ViVa-000, Vier uur tussen de flessen lukt hier ook nog lang niet altijd, baby is zes maanden. Hoe groot zijn de flessen? Je kunt proberen om de eerste fles op te hogen, misschien laat hij er dan iets langer tussen.

Meandyou, ik zou bellen als de plasluiers echt minder worden en/of de baby nog maar de helft drinkt. En bij koorts. Beterschap!

Naniene, wat balen van dat slechte slapen :-(

Hier is de baby in een rothumeur. Zodra we even weglopen zet ze het op een krijsen, ze lijkt echt al verlatingsangst te hebben. Ze heeft ook last van haar buik en liet vanochtend weer een deel van de fles staan. Ze krijgt de Nexium altijd om 11.00, voor de tweede fles. Ik denk dat ze daardoor 's ochtends misschien weer pijn heeft. We moeten over een maand weer met haar naar de huisarts, tot die tijd blijft ze Nexium krijgen.

Ze heeft wel voor het eerst in een week doorgeslapen nadat ze gisteren maar twee slaapjes deed.
Alle reacties Link kopieren
Thx allemaal! Ik maak me ook nog geen zorgen. Ze is best vrolijk, slaapt gewoon prima en drinkt 3/4 van haar flessen, zij het met wat moeite en geduld. Merk wel dat ze wat vaker jengelt en ineens weer met haar hoofdje op mijn borst wil liggen.

Onze HA zegt idd hetzelfde: plasluiers en de helft drinken, dan mag dit zo een halve week duren. Ik hou er ook ergens rekening mee dat het een sprongetje oid is. We zien wel. Laten jullie je baby’s in zo’n geval wel naar de opvang gaan? Ze is daar aan het wennen en dat gaat heel goed, maar weet niet zo goed wanneer je wel of niet brengt.
Alle reacties Link kopieren
-meandyou- schreef:
09-12-2019 12:35
Merk wel dat ze wat vaker jengelt en ineens weer met haar hoofdje op mijn borst wil liggen.
:flirting: Dochter heeft sinds gistermiddag koorts en wil ineens weer als een newborn op m'n buik slapen. Ik vind het heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
-meandyou- schreef:
09-12-2019 12:35
Thx allemaal! Ik maak me ook nog geen zorgen. Ze is best vrolijk, slaapt gewoon prima en drinkt 3/4 van haar flessen, zij het met wat moeite en geduld. Merk wel dat ze wat vaker jengelt en ineens weer met haar hoofdje op mijn borst wil liggen.

Onze HA zegt idd hetzelfde: plasluiers en de helft drinken, dan mag dit zo een halve week duren. Ik hou er ook ergens rekening mee dat het een sprongetje oid is. We zien wel. Laten jullie je baby’s in zo’n geval wel naar de opvang gaan? Ze is daar aan het wennen en dat gaat heel goed, maar weet niet zo goed wanneer je wel of niet brengt.
Alleen als hij geen koorts heeft en veel extra aandacht vraagt.
Fiona, onze baby was rond 6 maanden ook lastig met weglopen /uit het zicht zijn. Ze vindt het nog steeds niet leuk maar ik kan weer naar de wc zonder krijsende baby op het speelkleed.
Wel een peuter tussen m'n benen met mij even kijken mama? Mama moet je poepen? Oh nee alleen plas. Mama mij even doortrekken,mij jou even helpen.
Ze zijn zo leuk he onze kinderen :flirting:
Ja beetje bang voor wel maud, maar ze wil het echt wel proberen nog, we hebben altijd goed contact ook. Dochter komt er al twee jaar dus we kennen elkaar goed.

Meandyou, beterschap met je kleintje. Ik zou gewoon naar de opvang doen als ze niet teveel aandacht vraagt en goed slaapt en niet teveel huilt. Met koorts breng ik ze nooit.

Vervelend die periodes Fiona

Baby was onrustig op z'n kamer in de ledikant vanavond dus heb m maar in de cosleeper naast me gelegd anders mag ik vannacht weer minstens 6 keer naar z'n kamertje. Hopelijk een wat rustigere nacht dan nu.
Alle reacties Link kopieren
Naniene, ging de nacht nu beter? Goed dat je weer even bij je hebt genomen - heeft voor jullie beiden hopelijk geholpen. Over de opvang dacht ik nog: helpt het om 'm even apart te laten slapen? Weet niet of hij bij de gastouder ook met andere kindjes op de kamer moet slapen, maar misschien is dat ook lastig. Door 'm even apart te leggen komt hij misschien meer tot rust. Sterkte, ik kan me voorstellen dat je er niet naar uitkijkt aanpassingen te maken.

Fiona, dat klinkt inderdaad wel een beetje als sprongetjesgedrag, hopelijk snel over.

Hier gaat het helaas niet veel beter. Nog steeds geen koorts, wel veel hoesten, proesten, snotteren en jammeren. En met heel-veel-moeite gaan er halve flessen in. Ze is op momenten ook blij en alert, maar ook zo moe. Kortom: niet fit. Hopelijk gilt ze lekker snel weer het huis bij elkaar van de honger, want dit is niet fijn. Gelukkig heb ik nog verlof, dus dan maar een dagje veel bij mama zijn. Hoop dat het snel voorbij gaat...
Ah balen Maud zo sneu die kleintjes als ze verkouden zijn en niet lekker je kan er zo weinig aan doen. Hopelijk knapt ze snel op.

Vannacht een stuk beter geslapen ja! Hij was wel een paar keer wakker maar niet meer huilen zoals de nacht ervoor. Het voelt fijn om m dan gewoon even bij me te hebben. Ik vind t echt jammer dat ik dat met dochter nooit zo gedaan heb. Het scheelt zoveel stress van beide kanten.
Bij de gastouder kan hij in een aparte kamer slapen dus ook dat is het niet.. zij denkt dat hij slecht tegen prikkels kan terwijl ik juist het gevoel heb dat dat wel meevalt (in vergelijking met dochter zeker). Bij mijn moeder die nu tijdelijk een dagje oppast gaat het steeds beter dus ik denk dat t gewoon een kwestie van tijd is.
Alle reacties Link kopieren
Hier weer een loopoor :-(. En is het brullen als ik uit beeld loop. Maar naar wc etc kruipt hij gewoon achter me aan :love:
Alle reacties Link kopieren
Welk merk rompers hebben jullie? Baby heeft grotere maat nodig, maar ik wil rompers met korte mouwen en die hebben ze bij Hema nu amper.
Hema.. ik had bij peuter altijd de rompers zonder mouwen. Hij had van die lekkere dikke armpjes, dat ik korte mouwen niet fijn vond zitten.
Kan je dus niet helpen.

Naniene, hopelijk went baby snel aan slapen bij de gastouder. Snap dat je daar wil blijven als je dochter er ook (en graag) naar toe gaat.

Beterschap voor de zieke kindjes!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben rompers van de Hema lange mouw en h&m korte mouw. Beiden vind ik prima. H&M bestel ik standaard de rompers nu. Van oudste had ik Hema rompers liggen, dus die zijn ook in gebruik.

Hier hebben we weer een doorslapertje, voor zolang het duurt natuurlijk.
Werd alleen vanochtend om 05.00 wakker van een buurtkip, die een ei moest leggen. Ik kon het beest wel wat, nadat ik zeker wist dat het baby niet was ;-)

Hé wat naar Due. Hopelijk snel over!
Heerlijk Chantilly. Hier hebben we baby ook weer op de rit gelukkig. Ze is wel heel verkouden nu en werd rond 23h overstuur wakker. Neusje gedaan, zetpil en even er naast gezeten en binnen een kwartier lag ik weer in bed. Prima dus voor een ziek meisje. Om 6u werd ze wakker. Peuter chagrijnig, 'baby mij wakker maken'. Ik dacht dan weet je hoe het voelt, want gister had hij haar uit d'r middag slaapje wakker gemaakt toen hij zelf besloot niet te gaan slapen.

Wat rot Due van baby, hij blijft maar kwakkelen met die oren. Wat zegt de ha er van?
Qua rompers, baby is kouwelijk dus die draagt lange mouw vd hema. Voorlopig groot genoeg en als 't zomer wordt haal ik een nieuwe lading bij de hema.
Alle reacties Link kopieren
Teckeltje88 schreef:
12-12-2019 07:54
Wat rot Due van baby, hij blijft maar kwakkelen met die oren. Wat zegt de ha er van?
Qua rompers, baby is kouwelijk dus die draagt lange mouw vd hema. Voorlopig groot genoeg en als 't zomer wordt haal ik een nieuwe lading bij de hema.
Huisarts hier is heel terughoudend. De tweede huisarts in haar praktijk kan ik beter hebben, dus daar ga ik vrijdag denk ik afspraak plannen. Maar cb verpleegkundige zou navragen bij arts wat gebruikelijk was voor doorverwijzing.
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend al die zieke baby’s! Hier lijkt het voorlopig goed te gaan, al drinkt baby de fles wel erg onrustig...misschien zere keel of zo?
Verder blij als altijd gelukkig :)
Man wel ziek en weet niet wat erger is :P

Ik heb rompers van de Hema en Wibra en eigenlijk zijn de rompers van de Wibra wel mijn favoriet
Alle reacties Link kopieren
Hi meisjes,

Veel zieke kindjes lees ik. Beterschap!

We zijn op controle geweest en ze is nu 7600 gram en 71,5 cm. Ze wordt de 22e 7 maanden.

Rompers heb ik diverse gekregen. Ik ben fan van die korte mouwen van hema met stretch. Maar ja is niet te krijgen in Italië. Ik heb er wat van de H&M maar die zitten zo wijd. Ze is nogal lang en slank dus ja. Ik heb er van Kiabi online shop. Die maat voering is bagger (orgineel Frans). Maar als je de juiste hebt past het goed (Check de matentabel). Ook niet te bloot aan de nek. Je hebt Kiabi ook in nl! En ik zag dat ze nog korte mouwen hebben. Ze hebben ook super leuke onesies. Ik en de baby hebben een unicorn onesie voor kerst ;-D . En niet onbelangrijk goedkoop!

We zijn hier allemaal ziek, vandaar even niet geschreven. Bij mijn vriend en de baby is het bijna over, ik zit hier vreselijk te snotteren..
Alle reacties Link kopieren
Oja zelf een vraagje. Ze is nu wel een beetje uit al die wikkel handdoeken gegroeid. Hoe doen jullie dat? Een badjasje kopen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven