Het Grote Babyvragentopic deel 4

07-11-2018 07:42 2609 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel je vragen en deel je ervaringen, iedereen is welkom in alweer het vierde deel van het babytopic!

Of je nu nog moet bevallen of al een of meerdere babies in huis hebt, iedereen is welkom om met ons mee te praten over luiers, slapen, hapjes, stapjes en andere mijlpalen!
Alle reacties Link kopieren
Ha Lacer, van harte! Ik 'ken' je van het Juli topic, wat fijn om te lezen dat je een zoontje hebt gekregen.

Het is heel herkenbaar, volgens mij gaan de meeste moeders met kleine baby's door deze fase heen.

1), niet denken dat je hem iets aanleert op deze leeftijd. Bovendien, alles wat je aanleert, kun je ook weer afleren. Als het werkt in de draagzak, dan in de draagzak. Slaap gaat voor alles. Baby's zijn leuker als ze geslapen hebben.

2) Na 3-4 maanden wordt het beter over het algemeen, en ik kan dat echt beamen. Mijn baby's hebben de eerste weken vooral op mij geplakt en ik vooral de eerste keer vond ik dat lastig. Want ook ik dacht dat ik van alles aan zou leren, baby nooit alleen zou kunnen slapen etc. Die baby is nu ruim 2 en slaapt ook al zeker 2 jaar prima in, zonder grote drama's.

3) Zelfs in die 2 weken kan er nog veel veranderen. En zo niet, wie dan leeft, wie dan zorgt. Opa en oma passen zich waarschijnlijk prima aan, zullen een eigen weg gaan vinden om met de kleine overweg te gaan en hem te laten slapen. Zolang dat niet indruist tegen jullie opvoed-ideeen ( laten huilen e.d.), zou ik dat gewoon bij hen laten liggen, ook al is dat lastig.

4) Bedenken bij alles dat het ooit over gaat, neem het zoals het is. Heel lastig, je hebt er nu vrij weinig aan, maar echt. Ooit komt het goed.

Toen mijn dochters 9 weken waren zat ik ook geregeld met mijn handen in het haar, maar toen ik eenmaal los kon laten dat ik een baby niet kan dwingen iets te doen wat hij/zij niet wil doen, ging het beter. Zowel met mijzelf, als met mijn baby's.

Sterkte en succes :)
Alle reacties Link kopieren
05-2019, wat een uitgebreide reactie! Respect!

Ik vind je echt een krachtige vrouw, je komt zo sterk over.
Hopelijk heb je snel uitsluitsel over de groei van je dochter, ik kan me je onzekerheid echt voorstellen.

De gesloten fontanellen vond ik doodeng, zeker omdat een aangetrouwde neef op dat moment onderzoek deed naar deze afwijkingen en mij jammer genoeg al wat verhalen had verteld wat de impact kon zijn.
Vreselijk, nachtmerries gehad en die tijd tussen de CT scan en uitslag in vond ik bijna niet te doen.
Toen eenmaal duidelijk was dat de schedelnaden wel open waren, gleed dat van me af en vanaf dat moment groeide het hoofdje van dochter ook weer op lijn. Bij geboorte had ze een groter dan gemiddeld hoofd, nu een gemiddeld hoofd. De rest is wel +2.
Oh en 05 volgens mij vroeg je of dochter ooit boven +2,5 was gekomen. Nee, maar zij kwam van -2,5 en ging naar +1. Ons zoontje zit al vanaf het begin op +2,5 dus ik denk dat het meer het verschil was/is. Ik hoop dat je snel meer weet.

Lancer, nog gefeliciteerd. Ik heb weinig aan chantilly toe te voegen. Ga erin mee dat maakt het zoveel draaglijker vond ik.
Alle reacties Link kopieren
@maud85 : opdit moment gaat de omgang met ex redelijk goed en verloopt rustig. Wel blijf ik allert omdat hij een prof is in het manipuleren en graag mij ontzettend onder druk zette in het verleden. Omgang voor het belang van dochtertje vind ik discutabel want hij heeft mij kapot gemaakt en dan vraag je je af is dit wel iemand die vader hoort te zijn hij is immers totaal niet betrouwbaar. Maar dat zal de toekomst uit moeten wijzen hij ziet haar opdit moment wel af en toe. Maar hem vertrouwen zal ik nooit.
* Maud het word inderdaad anders met vriendinnen als je kinderen krijgt. Ik merk het zelf heel erg sterk.
* hopelijk is je baby al opgeknapt.
Moeilijk hoor! Dat je ex een waardeloze partner bleek, zegt niet perse dat hij ook een slechte vader is, maar ik snap dat je vertrouwen compleet weg is in hem. En jullie meisje is ook nog zo klein en kwetsbaar. Sterkte!

Dochter is gelukkig weer helemaal opgeknapt. Eten is niet aan te slepen momenteel, dus ze is duidelijk aan het inhalen. Ze is inderdaad ook van mei, dus even oud als jouw dochter. Succes morgen in het ziekenhuis! Hopelijk kunnen ze de zorgen wegnemen.
Alle reacties Link kopieren
Meandyou; het is vooral even kijken wat werkt bij jouw baby. Bij zoon deden we de eerste hapjes tussen de voedingen in, bij dochter bleek dat niet te werken. Zij begon pas te eten toen we het gingen aanbieden op momenten dat ze ook echt honger had. Bij zoon kwam het een hele tijd bovenop de flessen, dochter liet al meteen een deel van de melk staan toen ze vast ging eten. Qua hoeveelheid wat ze zelf aangaven. En inderdaad een paar dagen achter elkaar hetzelfde aanbieden. Nog een handige tip; als je dochter naar de lepel gaat grijpen, kun je haar een lepel in de hand geven (of in beide handen één). Dan blijft ze van de jouwe af ;).

Fiona; veel succes morgen! Jullie daagjes weg klonken fijn.

Non; zeker wel! Tussen de 4 en 6 maanden hebben we het meerdere keren geprobeerd bij dochter en ze wilde steeds niet. Met 6 maanden ging het ineens wel en nu eet ze echt super goed. Hoe oud is jouw baby nu? Komt echt hoor.

Lacer; mijn gouden tip is dezelfde als Chantilly. Het idee loslaten dat je je baby verpest door datgene te doen wat op dit moment werkt, in jullie geval dus de draagzak. Soms lukt iets nu nog niet en over een tijdje ineens wel, gewoon zomaar, omdat je baby ouder wordt en andere behoeftes krijgt. En mocht je nu echt iets hebben aangeleerd waar je weer vanaf wil, kun je het ook gewoon weer afleren. En verder is het heel normaal wat je schrijft en wordt het echt beter.

Lezen jullie al voor aan jullie baby? Wij deden dat bij zoon al heel vroeg. Vandaag deed ik het voor het eerst bij dochter, maar het voelde eigenlijk heel raar. Ze snapt er natuurlijk helemaal niks van en wilde vooral het boek in haar mond stoppen haha.
maud85 schreef:
19-01-2020 21:56
Meandyou; het is vooral even kijken wat werkt bij jouw baby. Bij zoon deden we de eerste hapjes tussen de voedingen in, bij dochter bleek dat niet te werken. Zij begon pas te eten toen we het gingen aanbieden op momenten dat ze ook echt honger had. Bij zoon kwam het een hele tijd bovenop de flessen, dochter liet al meteen een deel van de melk staan toen ze vast ging eten. Qua hoeveelheid wat ze zelf aangaven. En inderdaad een paar dagen achter elkaar hetzelfde aanbieden. Nog een handige tip; als je dochter naar de lepel gaat grijpen, kun je haar een lepel in de hand geven (of in beide handen één). Dan blijft ze van de jouwe af ;).

Fiona; veel succes morgen! Jullie daagjes weg klonken fijn.

Non; zeker wel! Tussen de 4 en 6 maanden hebben we het meerdere keren geprobeerd bij dochter en ze wilde steeds niet. Met 6 maanden ging het ineens wel en nu eet ze echt super goed. Hoe oud is jouw baby nu? Komt echt hoor.

Lacer; mijn gouden tip is dezelfde als Chantilly. Het idee loslaten dat je je baby verpest door datgene te doen wat op dit moment werkt, in jullie geval dus de draagzak. Soms lukt iets nu nog niet en over een tijdje ineens wel, gewoon zomaar, omdat je baby ouder wordt en andere behoeftes krijgt. En mocht je nu echt iets hebben aangeleerd waar je weer vanaf wil, kun je het ook gewoon weer afleren. En verder is het heel normaal wat je schrijft en wordt het echt beter.

Lezen jullie al voor aan jullie baby? Wij deden dat bij zoon al heel vroeg. Vandaag deed ik het voor het eerst bij dochter, maar het voelde eigenlijk heel raar. Ze snapt er natuurlijk helemaal niks van en wilde vooral het boek in haar mond stoppen haha.
Wij hebben, toen we aan hapjes begonnen, dochter meteen een eigen lepel gegeven.
Na een paar maanden hebben we de lepel door fruit/groente gedopen. Probeerde wel zelf de lepel in d'r mond te doen, maar dat lukte haar nog niet. Dochter is inmiddels 17 maanden, maar kon al heel snel 'zelf' eten. Nadeel nu is wel dat ze niet gevoerd wil worden😅
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties dames! Dat geeft me toch wel enigzins wel wat rust :-)

Vandaag had ons beebje echt een lastige dag. Hij was erg onrustig, gewoonweg oververmoeid en dus op een gegeven moment vervelend.

De hele dag had hij overdag niet geslapen. Uiteindelijk om 17:15 weer een flesje gegeven en rond 19:00 viel die eindelijk als een blok in slaap. Hij slaapt nog steeds.. ben aan het denken: wachten tot hij vanzelf wakker word en om een flesje vraagt?

Normaal voeden wij op verzoek en af en toe maken we hem wakker omdat we zelf naar bed willen. Maar ik ben dus aan het denken.. als ik hem tot 23;00 (of later) laat liggen dan heeft hij toch weer behoorlijk geslapen en een flinke tijd tussen gelaten qua voeding. Ik hoop niet dat we door dit een dramatische nacht krijgen. O_O
Alle reacties Link kopieren
Ik zou inderdaad wachten totdat hij zelf wakker wordt. En alvast gaan slapen. Stel het duurt nog een paar uur, dan heb je die uren slaap toch alvast gehad. Natuurlijk is het shit om dan weer uit bed te moeten, maar ik vind dat persoonlijk minder erg dan wachten totdat ie wakker wordt en het duurt dan veel langer dan normaal. Dalijk zit je tot 1u beneden.
Alle reacties Link kopieren
Lacer schreef:
19-01-2020 20:44
Hallo dames!

Ik kom even inbreken want ik zit met een probleem. Ons zoontje is morgen 9 weken en we lopen nu al zo’n dikke 2 weken tegen het overdag slapen aan.

S’nachts doet hij het uitstekend! Af en toe zijn er nog wel eens dagen dat ik er 2 keer uit moet maar hij heeft de laatste dagen er 5 tot 8 uur tussen gelaten! Niks te klagen dus. Nu komt dus de dag..

Wij geven een flesje op verzoek omdat wij voorheen hem soms 1,5 uur moesten troosten omdat hij nog geen flesje mocht. We zitten eigenlijk al best op de max qua voeding en er word ons ook geadviseerd om niet meer te snel gaan verhogen. Daarom voeden we op verzoek. Soms zit er 3 uur tussen, soms 4,5 We proberen het overdag toch op max 4,5 uur te laten en s’nachts gewoon tot wanneer hij zich meld.

Ons ritme ziet er alsvolgt uit:
- wakker worden
- verschonen
- flesje
- beetje spelen
- bij vermoeidheidssignalen/wakkere tijd hem in bedje leggen.

Hij begint vaak te jengelen, dat overslaat naar huilen wat op een gegeven moment krijsen word. Soms heb ik geluk en slaapt hij voor 30 min/60 min per keer maar zijn dutjes worden steeds korter en sommige dutjes worden gewoon overgeslagen omdat hij gewoonweg niet in slaap te krijgen is.

We proberen hem altijd in zijn ledikant te laten slapen. De nachten gaan uitstekend. Als het niet werkt dan proberen we na enige tijd de kinderwagen en als dat echt niet werkt toch bij ons maar ik wil niet dat ons zoontje bij “ons” in slaap valt. Ik moet over 2 weken alweer gaan werken en ik maak me hier dus nu best zorgen over. Ons beebje gaat de dagen dat we niet thuis zijn naar opa en oma toe.

Nu hebben we dit al geprobeerd:
- troosten in bed, alleen als hij echt ontroostbaar is eruit..
- inbakeren (ook met pacco)
- white noise
- kamer donkerder maken
- ritueel (doen we nog steeds)
- wipstoel
- box
- kruik in bed
- eerst wiegen, slapend in bed leggen

In de draagzak valt hij meteen in slaap maar dit wil ik hem echt niet aanleren. Hij gaat sowieso 1x per dag in de draagzak omdat ik de hond moet uitlaten en dat met de kinderwagen geen optie is.

Ik kom overdag nergens aan toe. Heeft iemand de gouden tip? :-( klinkt dit herkenbaar voor sommige dames?
Ik zie niets geks mijn dochtertje had precies het zelfde. Ze wilde overdag echt niet slapen , alleen van die haze slaapje van 20 min heel af en toe.

Ik denk dat je je niet te veel zorgen moet gaan maken hoor.

Ik vind 4.5 uur tussen een fles voor die leeftijd wel heel erg lang.
Hoeveel geef je per voeding? En is het misschien niet het proberen waard om de fles wat "kleiner" te maken en dan wat vaker?

Ik haalde op die leeftijd echt geen 4.5 uur vind dat al heel erg netjes.

Misschien overleggen of melk voor hongerige baby's een optie is. Daar krijgen ze een meer voldaan gevoel van en wie weet gaat het slapen dan ook beter.

Dat overdag niet willen slapen werd hier vanaf een maand of 4 a 5 beter. En nu vanaf 8 maanden word het weer minder helaas.

Ik zou niet wakker gaan maken en precies wat maud85 zegt.
05-2019 wijzigde dit bericht op 19-01-2020 22:57
0.97% gewijzigd
Blijf in jezelf geloven !
052019, spannende tijd voor jou. Gelukkig is er snel een afspraak.

Lacer, mijn zoon is nu 10 weken en ik herken alles van je verhaal. Ook problemen met overdag slapen, en van de een op de andere dag gaat het nu goed.

Hij heeft een meyco inbaker doek, die ik eerst alleen snachts aan deed. Nu ook overdag
Met wandelen valt hij ook vaak in slaap, en anders vind hij het lekker. Dus met hond uitlaten, peuter wegbrengen naar opvang, boodschapje, neem ik hem mee.
En wat ik ook lees bij je met je ritme, lijkt me goed en voorspelbaar.
Ik hoop dat je baby snel, overdag beter gaat slapen!

En voor die avondflessen, ik had het vandaag ook. 18:00 was de laatste fles en weet ook dat hij honger gaat krijgen zondrr nachtfles. Gelukkig werd hij zelf ook wakker toen ik klaar ging maken voor bed. Maar snap je dilemma, weet soms ook niet wat goed is.

Hoeveel flessen geef je trouwens? Ik red namelijk om de 4u fles vaak al helemaal niet en geef vaak wel veel fles. Hij zal het wel nodig hebben denk ik maar. (Maar hij drinkt ze ook niet leeg)

Hapjes deed ik vaak s ochtends rond 11uur bij peuter, maar ook maar net hoe de dag liep hoor. Komt vast goed!

Fiona, succes met die test! Hopelijk valt het mee.
Hoe gaat zo'n test trouwens in werking?

Voorlezen doe ik vaak aan peuter en daar is baby dan bij.
Ik begon er met peuter ook vroeg mee, maar vaak ook 0 interesse in het begin. Maar het schijnt heel goed te zijn om het gewoon lekker te doen!
Alle reacties Link kopieren
Chantilly21_2 schreef:
19-01-2020 20:54
05-2019, wat een uitgebreide reactie! Respect!

Ik vind je echt een krachtige vrouw, je komt zo sterk over.
Hopelijk heb je snel uitsluitsel over de groei van je dochter, ik kan me je onzekerheid echt voorstellen.

De gesloten fontanellen vond ik doodeng, zeker omdat een aangetrouwde neef op dat moment onderzoek deed naar deze afwijkingen en mij jammer genoeg al wat verhalen had verteld wat de impact kon zijn.
Vreselijk, nachtmerries gehad en die tijd tussen de CT scan en uitslag in vond ik bijna niet te doen.
Toen eenmaal duidelijk was dat de schedelnaden wel open waren, gleed dat van me af en vanaf dat moment groeide het hoofdje van dochter ook weer op lijn. Bij geboorte had ze een groter dan gemiddeld hoofd, nu een gemiddeld hoofd. De rest is wel +2.
Ja ik dacht kom in het topic dan wil ik ook alles een beetje volgen en op reageren dat is dan wel zo leuk.
Maar jullie gingen zo snel dat ik behoorlijk wat in te halen had.

Bedankt voor je compliment , ik doe mijn best. Het is soms echt wel moeilijk maar ik moet natuurlijk ook door vanwege mijn dochtertje.

Wat erg he die onzekerheid en dat je gedachtes allemaal "spoken" gaan zien. En dan ook nog meer informatie krijgen wat opdat moment niet handig is maakt het natuurlijk ook niet gemakkelijker. Gelukkig was alles goed en wat een opluchting moet dat zijn geweest.
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
Naniene schreef:
19-01-2020 21:27
Oh en 05 volgens mij vroeg je of dochter ooit boven +2,5 was gekomen. Nee, maar zij kwam van -2,5 en ging naar +1. Ons zoontje zit al vanaf het begin op +2,5 dus ik denk dat het meer het verschil was/is. Ik hoop dat je snel meer weet.

Lancer, nog gefeliciteerd. Ik heb weinig aan chantilly toe te voegen. Ga erin mee dat maakt het zoveel draaglijker vond ik.
Dat was dan ook schrikken zo'n groei spurt van het hoofdje. Je bent ook zo kwetsbaar als je kindje wat heeft of je het gevoel gegeven word dat er iets niet klopt.
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
maud85 schreef:
19-01-2020 21:38
Moeilijk hoor! Dat je ex een waardeloze partner bleek, zegt niet perse dat hij ook een slechte vader is, maar ik snap dat je vertrouwen compleet weg is in hem. En jullie meisje is ook nog zo klein en kwetsbaar. Sterkte!

Dochter is gelukkig weer helemaal opgeknapt. Eten is niet aan te slepen momenteel, dus ze is duidelijk aan het inhalen. Ze is inderdaad ook van mei, dus even oud als jouw dochter. Succes morgen in het ziekenhuis! Hopelijk kunnen ze de zorgen wegnemen.
Maud dat klopt het hoeft geen slechte vader te zijn en dat zal de toekomst ook uit moeten wijzen. Maar ik houd er wel rekening mee dat het alle kanten op kan gaan in de toekomst.

Wat ontzettend fijn dat het weer goed met je dochtertje gaat.
Nu ze van de zelfde leeftijd zijn ben ik wel benieuwd wat je dochtertje allemaal al kan en doet.
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
Dank voor alle goede tips allemaal. Ik ga volgend weekend eens een paar lepeltjes pompoen proberen, ben heel benieuwd! Volgens mij heeft baby nu weer wat onder de leden. Verkouden was ze al, maar nu ook huilerig en gisteravond wat verhoging. Gelukkig met een zetpilletje wel lekker geslapen. Toen ik haar uit bed haalde vanochtend, verslikte ze zich en moest ze door al het slijm zo hoesten dat ze er bijna in stikte. Schrikken en zo zielig. Ze heeft ook een rood oogje. Straks naar het CB, benieuwd wat ze daar zeggen.

05, ik heb echt heel veel bewondering voor je doorzettingsvermogen. Het lijkt me zo zwaar om het alleen te mogen doen, zeker met zo'n zak aardappelen als ex. Veel sterkte, en fijn dat je hier wat vragen kunt delen.

Lacer, zo herkenbaar. Er is al veel gezegd en geschreven waar ik het helemaal mee eens ben, maar weet echt: ineens is het over. En slaapt hij. In zijn eigen bedje. Achteraf gezien (altijd lekker makkelijk) zou ik willen dat ik me er net als de dames hier gewoon wat meer aan over had kunnen geven. Had ons beiden een hoop tranen bespaard. Bij ons sliep dochter trouwens ook al snel lange stukken, dus lekker laten liggen en zelf als het kan meeslapen.

Alle dingen die je probeert zijn goed (en zo deden wij het ook). Truc was wel om hier de whitenoise soms echt hárd te zetten. Alsof je op de landingsbaan van Schiphol staat zegmaar. Daar sliep ze goed van in, en zodra ze sliep deed ik het weer zachter.

Oh, en Fiona, sterkte vandaag. Lijkt me slopend dat soort dagen, voor jullie beiden. Nooit begrepen waarom dat nou niet anders kan in deze tijd. Hopelijk valt het mee.
Alle reacties Link kopieren
Lacer schreef:
19-01-2020 22:07
Bedankt voor de reacties dames! Dat geeft me toch wel enigzins wel wat rust :-)

Vandaag had ons beebje echt een lastige dag. Hij was erg onrustig, gewoonweg oververmoeid en dus op een gegeven moment vervelend.

De hele dag had hij overdag niet geslapen. Uiteindelijk om 17:15 weer een flesje gegeven en rond 19:00 viel die eindelijk als een blok in slaap. Hij slaapt nog steeds.. ben aan het denken: wachten tot hij vanzelf wakker word en om een flesje vraagt?

Normaal voeden wij op verzoek en af en toe maken we hem wakker omdat we zelf naar bed willen. Maar ik ben dus aan het denken.. als ik hem tot 23;00 (of later) laat liggen dan heeft hij toch weer behoorlijk geslapen en een flinke tijd tussen gelaten qua voeding. Ik hoop niet dat we door dit een dramatische nacht krijgen. O_O
Ik zou baby lekker bij me houden (9 weken is nog zo klein en je kunt ze dan echt niet verwennen) of toch in de draagzak, kun je ook nog wat doen en baby kan lekker slapen.

Over teveel voeding, dat zou ik een beetje loslaten. De 1 liter grens is achterhaald en gewoon lekker geven als er om gevraagd wordt. Zoontje zat soms poosje boven de liter en dan weer poosje eronder. Heb hem altijd gevolgd.

Ze zeggen slapende baby's moet je niet wakker maken 😉
Alle reacties Link kopieren
Nu ze van de zelfde leeftijd zijn ben ik wel benieuwd wat je dochtertje allemaal al kan en doet.
.

Dochter tijgert sinds oudjaar. En ze zit steeds op haar handjes en knietjes te wiebelen haha. Ze zit min of meer zelfstandig. Ik blijf er wel nog achter zitten, want het ziet er nog een beetje instabiel uit. En ze brabbelt sinds het weekend met 'dada', voorheen was het vooral gillen 😅.

Verder eet ze groenten, fruit, brood en yoghurt. En ze drinkt 4 flessen, maar bijna nooit gaan ze leeg. Sinds dit weekend pakt ze zelf stukjes van het bord en stopt het in haar mond. Ook de beker voor het eerst geprobeerd, maar dat was vooral heel veel geklieder.

Wil je nog meer weten? Volgens mij ontwikkelt ze zich prima gemiddeld.

Hoe was het bij de kinderarts vandaag?
En Fiona; hoe gaat/ging het bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
Vandaag wederom bijna niet geslapen overdag. Heb aan de bel getrokken bij het consultatie bureau. Ze komen morgen langs.. ben ik eens benieuwd. Hij slaapt zo weinig...
Alle reacties Link kopieren
Lacer schreef:
20-01-2020 18:18
Vandaag wederom bijna niet geslapen overdag. Heb aan de bel getrokken bij het consultatie bureau. Ze komen morgen langs.. ben ik eens benieuwd. Hij slaapt zo weinig...
Dat komt echt wel goed.
Wat je misschien nog zou kunnen doen is langs een osteopaat gaan en laten kijken of de baby geen blokkades heeft.
Blijf in jezelf geloven !
Lekker bij je nemen. Voor je het weet zijn ze bijna 1 en hebben ze geen tijd meer om op schoot bij je te zitten laat staan in slaap te vallen.
Uiteraard wel goed om medische dingen uit te sluiten. Osteopaat zou ikzelf niet zo snel doen. Dan eerst een kinder fysio oid.

05,hoe was zkhs vandaag?
Alle reacties Link kopieren
Zelfs met bij me nemen had hij vandaag geen genoegen. We zitten nu pas op 9 uur slaap.. afgelopen nacht bij geteld.
Alle reacties Link kopieren
Na Hoeveel tijd probeer je hem te laten slapen lacer?
Ben benieuwd wat ze ervan vindt meandyou. Hier de groenten maar zozo. Fruit gaat er goed in.

Lacer, bij ons heeft de osteopaat wel echt geholpen. Ons zoontje sliep makkelijk in maar schrok elke keer wakker na een paar minuten. Was voor mij duidelijk dat er iets dwars zat, zeker ook omdat hij een extreme voorkeurshouding had. We hebben ook fysiotherapie gehad, maar na de handelingen bij de osteopaat ging het echt veel beter. Heel veel osteopaten zijn trouwens van oorsprong fysiotherapeut. Dus als je het vermoeden hebt dat er lichamelijk wat is zou je dar kunnen proberen.
Alle reacties Link kopieren
@due-scimmie ik probeer zijn vermoeidheidssignalen op te pikken. Als dat niet lukt dan hou ik de “wakkere tijd” aan wat bij zijn leeftijd past. Tussen de 45 a 75 min.


Ik ga morgen eens kijken wat het consultatie bureau gaat zeggen en kijk vanuit daar uit verder. Ik loop hier al 3 weken mee te sukkelen maar de laatste dagen is meneer overdag echt een draak en niet om van te genieten terwijl ik gewoon heel duidelijk zie dat hij moe is. Hij werd om 6:00 wakker. Heeft een klein half uurtje rond 10 uur geslapen. Rond 14:00 een kleine 20 minuten. Rond 16:00 uur een half uur en sinds half 8 is hij echt vertrokken. We zitten nu pas net op 11 uur slaap en de dag is bijna voorbij.
Alle reacties Link kopieren
Zo nu kan ik even rustig reageren. Zat ik net op viva en wilde gaan reageren dacht dochtertje daar anders over.

Vandaag bij de kinderarts dus geweest. Ze heeft haar nog even goed onderzocht. De hoofdomtrek blijft in een stijgende lijn en dat is iets om in de gaten te houden. Ze vond dochter in het algemeen al groot dus groter hoofd zou daar bij kunnen passen. Maar hoofdomtrek is wel erg ruim dus wil ze het gaan bespreken met andere kinderartsen.
MRI wilde ze het liefst mee wachten want dat moet onder narcose gebeuren en dat heb je liever ook niet.
Eventueel naar een genetisch arts om verder te onderzoeken maar daar komt ze nog op terug als het overleg heeft plaatst gevonden.
Wat ze wel heel positief vond was haar ontwikkeling en dat was weer gerustellend. Ze ontwikkeld zich verder goed en dat is dan wel weer heel erg fijn. Ze zal contact opnemen zodra het is besproken met wat verder het behandelplan zal worden en de mogelijkheden zal kunnen zijn.

Ze heeft foto's van haar gemaakt om haar te kunnen laten zien zodat de andere kinderartsen er ook een beeld bij krijgen.

Even verder afwachten dus maar ben blij dat de kinderarts wel tevreden is met haar ontwikkeling. Maar de zorgen blijven nog.

Bedankt voor het vragen dames.

@meandyou : bedankt voor je compliment. Maar ik heb geluk dat ik echt een makkelijke baby heb vind ik zelf. En als ik haar aankijk geeft ze me ook extra kracht.

@maud85 : dochtertje dacht ik ga het nieuwe jaar goed beginnen. Dochtertje hier tijgert nog niet echt. Als ze op haar buik ligt tilt ze af en toe de billen op. Sinds een week draait ze om haar as als ze op haar buik ligt. 2e ondertandje is door gekomen echt zo schattig. Ze kan al wel heel erg goed zitten zonder hulp maar ik blijf er wel achter zitten. Behalve als ze op mijn bed zit dan zit ze rechtop te spelen en houd dat minuten vol zonder om te vallen. Leuk he dat brabbelen hier hebben we ook de gilpartijen gehad. Ik dacht jeetje het gaat zo hard zou me niet verbazen dat de buren de politie bellen. Vanaf 4 maanden zat ze al hele verhalen mee te brabbelen als ik met iemand in gesprek was. En ongeveer 1 maandje nu komen er ook andere lettergrepen uit haar mond. Da da ma da ma ma op da .......
Stukjes brood pakt ze nog niet zelf en de fles vasthouden wil ze ook niet. Brood word regelrecht op de grond gegooid. Als ze iemand heel erg leuk vind gaat ze naar die persoon zwaaien en heel lief lachen met haar ogen half dichtgeknepen.

Bij jou gaat het niet meer zo lang duren denk ik dan kruipt ze rond en mag je er achter aan gaan vangen :applause:

Kwa eten zit ze hier oer dag op :
3 flessen melk 180+6 en in de laatste fles pap.
200 gram fruit
1 boterham
200 gram groente/fruit/vlees en toetje yoghurt.

En alles gaat op tot de laatste "kruimel". Als de fles leeg is begint ze te huilen maar dan geef ik haar de speen even en is ze weer stil. In de nacht als ze wakker word nep ik haar met wat warm gemaakt water.

Heb jij al een rietjes beker geprobeerd? Hier snapt ze het niet. Ik dacht ga het eens proberen want een beker/fles optillen wil ze niet maar zit er dan wel aan te zuigen. Dacht dan een rietjes beker maar het rietje is natuurlijk veel dunner dan een speen.

Leuk hoor dat je dochtertje het ook zo goed doet. Ik vind het iedere keer weer genieten als ik zie dat ze weer wat nieuws ontdekt.

@lacer: ik begrijp dat het heel vermoeiend is. Maar echt iets vreemds lees ik niet. Mijn dochtertje deed precies het zelfde. Wel werd het beter nadat ze bij een manueel therapeut is geweest op aanraden van de fysiotherapeut. Hopelijk heeft het CB dan nog goede tips voor je.
Blijf in jezelf geloven !
@lacer succes vandaag bij het cb. Ik zou wel echt proberen die uren slaap per dag los te laten. Ja het is wenselijk (voor jou en baby) dat er meer geslapen wordt maar van het bijhouden krijg je alleen maar stress is mijn ervaring. Mijn eerste had zeer ernstig verborgen reflux en heeft 6 weken non stop gehuild voor me medicijnen mochten proberen. Daarna bleef het aanpoten tot 9 maanden ongeveer. Toen ging hij 0ver naar 2 slaapjes van 1, 5 tot 2,5uur.tot die tijd was het 3x per dag max 45 min. Ik wou dat ik in de eerste vroege baby tijd meer had toegegeven aan zoon en minder dat bedje probeerde. Bij m'n tweede heb ik dat dus ook anders gedaan. Zij sliep vanaf 3 maanden 2x lang in bedje en einde vd middag een uurtje in de wagen. Inmiddels is ze bijna 11 maanden en slaapt ze 2x meestal 1,5 tot 2,5 uur en ook de nachten gaan overwegend goed. Hoe heftig het nu ook lijkt (zeker als het je eerste is), het is relatief zo snel voorbij.

05, fijn dat ze je dochter gaan bespreken. Hebben ze je ook een idee gegeven wanneer je een terugkoppeling krijgt?

Baby is hier snot verkouden maar buiten dat doet ze het prima. Al blijft groente een dingetje. Brood en fruit etc gaan goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven