Het Grote Babyvragentopic deel 4

07-11-2018 07:42 2609 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel je vragen en deel je ervaringen, iedereen is welkom in alweer het vierde deel van het babytopic!

Of je nu nog moet bevallen of al een of meerdere babies in huis hebt, iedereen is welkom om met ons mee te praten over luiers, slapen, hapjes, stapjes en andere mijlpalen!
Alle reacties Link kopieren
Hier vanaf 4 maanden rijstebloem en met 6 maanden echt pap (wel in fles). Brood vanaf 7 maanden (eerst korstje en langzaam meer) met 6/7 maanden ook aardappel toegevoegd en dan vlees/vis
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn begonnen met 5,5 maand en meteen alles.

Is baby niet meer aan het spugen, haal ik peuter op en zegt ie ik heb buikpijn. Zei hij net half uur volgens leidster en vervolgens gutst hij alles eruit daar :-(. Dit wordt een topweekend.
Bah due, dat is helemaal niet leuk!!! :hug:

Fiona, baby eet hier eigenlijk alles. Of ja, ze krijgt alles en eet niet alles. Met 6 maanden begonnen met brood. Dat eet ze nu heel goed. Fruit ook. Groente zo zo. Maar vanmorgen ipv fruit Pastinaak gegeven en dat ging er goed in. Ga ik morgen weer proberen. Verder krijgt ze altijd van ons eten. Soms eet ze dat wel, soms niet. Maar wij koken sinds peuter 1 is zonder zout etc. Dus altijd kind proof. Als ik nu in een restaurant eet vind ik het altijd/vaak heel erg zout.
Alle reacties Link kopieren
05-2019; schrikken zeg! Hopelijk krijg je snel duidelijkheid en valt het allemaal mee

Fiona; sinds 6 maanden krijgt ze brood en voegen we vlees/vis en aardappels/pasta/rijst toe aan de groenten. Ook vanaf toen ongeveer met yoghurt als toetje begonnen. Water een paar keer geprobeerd, maar dat wil ze nog niet. Ze ging toen ineens als een trein met vast voedsel. Ik wil haar binnenkort nog eens gaan wegen, want ben wel benieuwd of dat terug te zien is in de groeicurve.

Ik was beide zwangerschappen zo'n 12 kilo aangekomen. Na de kraamweek zat er nog een paar kilo aan wat er geleidelijk aan afging. Aan het einde van de borstvoedingstijd steeds een kilo of 3 lichter dan voor de zwangerschap. Die 3 kilo moeten er nu nog steeds aan, maar dat lukt niet echt. Ik zat altijd al op het randje ondergewicht, maar nu zit ik er dus onder.
Spannend 05, probeer er niet teveel aan te denken.

Die kilo's. Ik was 20 kilo aangekomen bij peuter. Daarvan was ik er ongeveer 15 kwijt toen ik weer zwanger werd (dochter was toen 15 maanden). Bij zoon kwam ik weer ongeveer 15 kilo aan. En nu zijn er 17 af. Dus ik heb nog 3 kilo te gaan tot ik blij ben.

Baby is 5,5 maand hier en hij krijgt nu groente en fruit. Fruit gaat super goed. Groente wisselend, vandaag tomaat en komkommer dat vond hij erg lekker. Ik wil met 6 maanden beginnen met pap als ontbijt en langzaam toevoegen van aardappel, vlees etc. Ik ga morgen ei proberen in stappen. Beetje afhankelijk van hoe het gaat allemaal met 6,5/7 maanden brood ook (hoop dat hij dan een beetje recht kan zitten). Zo hebben we het met peuter ook ongeveer gedaan.

Balen dat peuter nu aan de beurt is Due, sterkte ermee.

Wij hebben gisteren onze zomervakantie geboekt. We gaan naar Beekse bergen. Baby heeft er niet zoveel aan natuurlijk maar peuter wel. Jullie al plannen? Baby wordt in die week 1.
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk is peuter snel weer opgeknapt Due! Bizar hoe snel ze elkaar aansteken..

05, jeetje wat ongelofelijk spannend. Snap dat je hier van bent geschrokken. Hopelijk snel een uitslag, want dit lijkt me echt killing..

Hier ben ik bij oudste ruim 20kg aangekomen, vooral veeeeeeel vocht en vruchtwater. Dat was ik snel weer kwijt, zonder echt bv te hebben gegeven. Nu zo’n 15 kg aangekomen en ik kilo’s ben ik weer op mijn oude gewicht, maar mijn lichaam is nu wel meer veranderd. En daar moet ik soms even aan wennen!

Baby eet hier over het algemeen goed fruit en groente. Na onze wintersport starten we met brood en pap.

@vakantie, we gaan volgende week dus richting Italië, heerlijk skiën. En onze zomervakantie hebben we een paar maanden geleden al geboekt. Westkust van Frankrijk wordt het, kan me er zo op verheugen! Baby wordt dan ook 1 in Frankrijk.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje 05, heftig! Hopelijk is de uitslag goed maar wel vervelend dat je een aantal weken in onzekerheid zit. Jammer dat zoiets niet sneller kan :(

Due scimmie: beterschap voor baby en peuter.

@ vast voedsel: ik wil bij 4 maanden gaan beginnen met groente dus dat is over een maand.

@ kilo’s: baby is bijna 3 maanden en ik zit nog op +8. Was ongeveer 15kg aangekomen tijdens de zwangerschap. Extra vet zit vooral op buik en heupen maar ik denk als ik weer aan het werk ga dat het er dan snel af is.

@ vakantie: hier geen plannen, denk dat we lekker thuis blijven of misschien een weekendje center parcs of zo. Heb daar als kind goede herinneringen aan en het is ook ingesteld op kinderen. Baby zal er toch niks van mee krijgen en man blijft het liefst thuis in vakanties.
Wij hebben een caravan en gaan sowieso de laatste week Aug en eerste twee Sept de hort op. Plan is noord italie/bloemen riviera.

Over 2 weken gaan we een midweekje samen op wintersport en kids naar de grootouders.

En ik denk in juni/juli nog een weekje caravan in NL.

Heerlijk die vakantie plannen. Verder zijn we sowieso in de lange weekenden rondom feestdagen als Pasen en Hemelvaart etc altijd bij de caravan. Die staat bij 't vakantie huis van schoonouders dus altijd relaxt want zij zijn er dan ook.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan naar hetzelfde vakantiepark als vorig jaar. Huisje zit dan op grasveld met speeltuin dus peuter kan lekker zijn gang gaan. En in oktober word ik 30 en gaan we weekendje naar Efteling :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan volgende week 2 nachtjes naar de Beekse Bergen. En hebben net gehoord dat vakantie in juni is goedgekeurd bij man op het werk. Nu dus nog ff kijken wat we dan gaan doen.
Leuk al die vakantieplannen! Ik ben benieuwd hoe jullie echt daar vinden snowgirl. Ik hoor goede verhalen.

Lekker zo'n caravan teckel.

Ah leuk Due. Goed idee om je 30e verjaardag te vieren in de efteling haha. Ik word ook bijna 30.

Frankrijk of Italië lijken me ook heel leuk maar zie ik nog niet zo zitten. Peuter haat autorijden.
Alle reacties Link kopieren
Moet zeggen dat peuter als baby echt een draak was in de auto..
De wintersport toen ze 5 maanden was, was vooral de laatste 50km niet zo leuk...
De zomer viel toen al beter, was ze net 9 maanden.
En vorig jaar wintersport hebben we er 7 uur langer over gedaan ivm afgesloten Brennerpas, maar de enige die niet chagrijnig was, was peuter ;-)

Baby vindt autorijden een stuk leuker gelukkig, maar ik vind het wel spannend hoor..Die kant op rijden met baby en peuter. We overnachten wel op de grens Duitsland/Oostenrijk en zien de autoreis al als het begin van onze vakantie.

In de zomer overnachten we ook, maar dan is baby ook alweer een jaar en peuter bijna 3. iPad en genoeg voedsel mee als afleiding ;-)

Wat fijn zeg Teckel, een caravan! Wij kiezen altijd een stacaravan op zomervakantie.. Ik vind een camping super.

En ik kan me best voorstellen dat mensen lekker in eigen land of vlak over de grens op vakantie gaan.. Uiteindelijk boeit het de kinderen niet echt.
Alle reacties Link kopieren
Wat is voor jullie de reden om in de zomervakantie op vakantie te gaan? Ik vind het juist heerlijk dat we nog niet aan het hoogseizoen gebonden zijn. Wij zijn sinds ik zwanger werd van baby niet echt meer op vakantie gegaan, maar gaan deze winter wel 3 midweekjes naar Landal. We hebben er al twee gehad en volgende maand gaan we nog een keertje. Kost niets, voor de kinderen is het fantastisch en wij steken 's avonds de open haard aan met een biertje. Heerlijk.

We twijfelen om volgend voorjaar een verre reis te maken met de kinderen. Voor hun maakt het nog niet zoveel uit waar ze zijn, maar we missen het reizen zelf heel erg. De oudste is dan nog net niet leerplichtig en baby reist nog gratis. Maar we weten het nog niet zeker.

Bedankt voor alle voedingstips! Ik denk dat we volgende week starten met pap. Ik geef de pap liever meteen met een lepel, dat scheelt alvast een fles. Maar daar moet ze wel goed voor kunnen zitten.
We moeten eerst de provocatietest afwachten, want ze mag geen nieuwe dingen in de weken rond de test.

Hier echt een rotnacht gehad trouwens, baby was elk uur wakker.
Alle reacties Link kopieren
Hier is de reden dat man verplicht in de bouwvak vakantie heeft. Hij werkt in de bouwsector ( financiën) en er is bedrijfssluiting.
Niet handig om dan thuis te blijven en op een ander moment, waarop hij dan zijn andere overgebleven vakantiedagen moet inzetten, op vakantie te gaan.

Jaar dat we alleen met peuter gingen konden we wel buiten de vakanties om, want toen werkte man nog ergens anders.

Wintersport gaan we we buiten de voorjaarsvakantie, maar dat is nog 2 jaar.
chantilly21_2 wijzigde dit bericht op 25-01-2020 09:06
15.59% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oooh, wat heerlijk al die vakantieplannen! Wij zijn ook net zo ver. Ook wij gaan skiën over een maandje (midweek zonder baby, brrrr - spannend, en ook wel heel leuk) in Oostenrijk. Voor de mama's die dat al eerder deden: hoe bevalt 't? Ik heb verschrikkelijk veel zin in de sneeuw. Vorig jaar was ik pril zwanger en durfde ik het niet aan.

In juni willen we met z'n drietjes een weekje naar Zuid-Spanje. Eind van de zomer gaan we nog twee weken naar Italië, waarvan een week met opa en oma. Hebben wij ook wat tijd met z'n tweetjes, ook wel fijn. Zin in die warmte! Moet wel zeggen dat ik het meeeegaspannend vind hoor, vliegen met een baby. Wat nou als ze alleen maar huilt? Of als ze ziek is? Of als ze op de plek van bestemming niet wil slapen? Ik ben zo'n heerlijke piekeraar af en toe.

Due, beterschap met baby en peuter. Hopelijk valt 't mee. Wij volgen ook het nieuwe vaccinatieschema, dat gaat volgens mij prima. Nu net afgelopen week prikken voor 5 maanden gehad, nu gelukkig pas met 11 weer. We vonden er namelijk beiden niks aan, haha.
Alle reacties Link kopieren
Leuk om jullie vakantieplannen te lezen! Wij hebben een camping geboekt in Overijssel. De Belten heet het geloof ik. En dan in een chalet. Afgelopen 2 jaar zaten we op camping de Paal. Super camping, maar is echt om de hoek bij ons, dus iets verder weg is wel leuk. Zeker omdat baby dan mee op de fiets kan en we vaker de camping af zullen gaan.

Due en Naniene, jullie dus ook uit 90. Ik ook, in september word ik 30. Zat toevallig laatst ook te denken hoe ik dat wil vieren. Weekendje Efteling is wel super leuk, maar dat willen we doen als we 5 jaar getrouwd zijn volgend jaar. Misschien een weekendje Beekse Bergen dan. Daar hoor ik inderdaad ook leuke verhalen over.
Alle reacties Link kopieren
Meandyou, Wij gaan al jaren op uitnodiging van mijn ouders mee, samen met mijn broer, zus en aanhang en mijn moeder skiet niet. Wij nemen de kinderen dus mee. Skien zelf blijft altijd heerlijk ;-)

Weekend weg zonder kinderen vond ik prima, maar ik miste vooral mijn baby toch wel. Maar goed, toen was ze net 4 maanden.. Nu zou het misschien al wel anders zijn..

Al gaat ze niet uit logeren denk ik tot ze 1 is, tenzij er echt een reden is. Peuter doe ik nu wel een plezier met logeren bij opa en oma of haar tante.
chantilly21_2 wijzigde dit bericht op 25-01-2020 09:14
60.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Balen van die rotnacht Fiona!

Wij zijn ook gebonden aan de bouwvak. Man heeft een eigen bedrijf en hij wil dicht in de weken dat het het minste druk is/het meest geaccepteerd is om nee te verkopen en dat zijn die weken. Ik baal daar ook wel een beetje van. Meer nog vanwege de drukte overal dan vanwege de financiën. Maar tis niet anders.

Due, hopelijk kon je het weekend nog toe aan andere dingen dan wasjes draaien en kots opruimen :-(.
Alle reacties Link kopieren
Ow maud85 volgens mij wonen wij echt heel dicht bij elkaar ;-). Wij zijn in 2021 ook vijf jaar getrouwd :mrgreen:, wie weet gaan we dan weer.

Ik heb net al een was naar mijn moeder gebracht en lig met slapende baby in bed. Peuter zit bij man op de bank met de tablet.

Wij blijven in Nederland omdat peuter autorijden verschrikkelijk vond als baby dus durf verder nog niet aan. Vorig jaar de 2,5 uur ging net. Volgend jaar misschien iets verder.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je even een was hebt kunnen droppen Due!

Ha die camping in overijssel is dan weer vlakbij mij ;-)
Eind 2018 werd ik 30 en dit jaar zijn we 5 jaar getrouwd. 30 zelf vond ik niet boeiend genoeg voor een feestje/weekendje weg. Kwam denk ik ook door het feit dat ik pril zwanger was en doodziek was..

Nu we in november 5 jaar getrouwd zijn, willen we wel iets leuks doen. Denk een lang weekend Landal in Duitsland ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Due-scimmie schreef:
25-01-2020 10:41
Ow maud85 volgens mij wonen wij echt heel dicht bij elkaar ;-). Wij zijn in 2021 ook vijf jaar getrouwd :mrgreen:, wie weet gaan we dan weer.

Ik heb net al een was naar mijn moeder gebracht en lig met slapende baby in bed. Peuter zit bij man op de bank met de tablet.

Wij blijven in Nederland omdat peuter autorijden verschrikkelijk vond als baby dus durf verder nog niet aan. Vorig jaar de 2,5 uur ging net. Volgend jaar misschien iets verder.
Wij ook volgend jaar 5 jaar getrouwd. Maar die dag staat sinds vorig jaar in het teken van de verjaardag van de jongste. Hij is op onze trouwdag geboren
Wij hebben een gastouder dusja dan is de vakantie wat lastiger plannen. Wij nemen vaak vakantie als zij ook vakantie heeft. Meestal is er wel een vervangende gastouder beschikbaar maar toch. Mijn zusje heeft haar kindje ook bij deze gastouder straks en heeft dus dezelfde vakantieweken als wij.

Ja Maud ook uit 90 hier dus :). Ik ga in juni met vriendinnen weg om dat te vieren , we worden allemaal 30 dit jaar.

Wij zijn dit jaar 7 jaar getrouwd, maar we doen daar altijd weinig mee.

Fijn Due een moeder die de was doet in de buurt.
Wij gaan dit jaar in juli een weekje kamperen omdat a. Man in mei of juni geen vrij kan krijgen ivm bezetting op z'n werk. En b. Omdat we in nl gaan en we wel een beetje weer willen.
En we gaan laatste week Aug en eerste 2 weken Sept. Dan is hoogseizoen alweer zo goed als voorbij maar heb je in europa nog wel lekker weer. Vooral 's avonds gaat het later in het jaar meer afkoelen en wij zitten dan toch buiten als de kids in de caravan liggen te slapen.

Meandyou, toen peuter 6 maand was zijn wij 5 dagen en 4 nachten weggeweest. Ik vond dat toen meer dan prima. Maar baby was ook heel intensief en in retrospect heb ik toen een pnd/burnout gehad dus ik had het echt nodig zeg maar. Vorig jaar was ik hoogzwanger dus niet geweest. Dit jaar gaan we weer 5 dagen en vier nachten weg. Ik heb er wel zin in maar vind het nu wel veel lastiger om ze achter te laten.

Wij zijn niet getrouwd. Wel al 15 jaar samen dit jaar :love:
Leuk al die vakantieplannen. Wij weten het nog niet.
Ik werk in het onderwijs, dus ook hoogseizoen.

Grappig snowgirl, geboren op jullie trouwdag! Wij zijn geregistreerd partner en baby is ook op die dag geboren :D
Alle reacties Link kopieren
Haha wat grappig. Ik was uitgerekend van dochter op onze trouwdag, maar ze kwam 2 weken eerder.

15 jaar, das al lang Teckel! Wij bijna 12,5.

Leuk om dat te vieren zo met vriendinnen Naniene!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven