Het Grote Babyvragentopic deel 4

07-11-2018 07:42 2609 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel je vragen en deel je ervaringen, iedereen is welkom in alweer het vierde deel van het babytopic!

Of je nu nog moet bevallen of al een of meerdere babies in huis hebt, iedereen is welkom om met ons mee te praten over luiers, slapen, hapjes, stapjes en andere mijlpalen!
Alle reacties Link kopieren
Jee 05, wat een verhaal zeg over dat bloedprikken. Vreselijk.. En nog steeds geen uitsluitsel, wat ongelooflijk rot zeg! Snap dat die onzekerheid echt killing is..
Hopelijk wordt je snel geinformeerd over hoe en wat en is er uiteindelijk niets ernstigs aan de hand met je kleine meisje.

@Principessa, wat frustererend dat je niets krijgt voor haar maagzuur, behalve die siroop. Zo sneu voor zo'n kleintje..
Hier is het spugen sinds een paar dagen ook weer meer aanwezig, vooral na haar melk. Ik heb eczeem gespot in haar knieholtes en op haar buik en rare vlekjes op haar benen. Mocht dit aanhouden, dan ga ik toch nog een keer richting HA.

@Nachten, hier weer rotnachten. Het ging even goed, maar ze is ZO onrustig, eigenlijk al vanaf haar geboorte. Ik ken dit totaal niet van de oudste. Ze spartelt, draait, kreunt, jammert, slaapt licht als ze eenmaal wakker is geworden 'snachts en dan kunnen we blijven lopen om haar te troosten. Uiteindelijk belandt ze dan toch in de vroege ochtend tussen ons in..

Overdag gaat het uitstekend, keurige slaapjes volgens het 2-3-4 ritme wat ze ook echt goed doet. Maar die nachten.. Scheelt dat ik nu ook de verhalen kan lezen over onrustige baby's tussen de 8-12 maanden ( kennelijk is dit echt een beruchte fase) en hoop ik dat we rond haar 1e verjaardag in ieder geval wat meer nachten met doorslapen hebben meegemaakt.

Frustraties vieren hier nog steeds hoogtij, want tijgeren en kruipen lukt nog steeds niet.

@Maud, wat super leuk dat fietsen! Ik kan zo uitkijken naar dat moment :) We gaan dit weekend op fietsenjacht voor mij, want ook al heb ik een moederfiets, ik wil nu een elektrische variant ;-)
En al bijna weer een jaar.. wat vliegt de tijd toch. En wat zonde van deze tijd, dat rotCorona..

@Madelief, hier dus ook nog altijd gefrustreerde baby die jammert en mekkert op haar buik, ook al kan ze prima heen en weer rollen. ik leg haar neer op haar rug en binnen 2 seconden ligt ze op haar buik.

@hier thuis gaat het, buiten de nachten, prima! Het is een gezellige boel, maar oh wat verlang ik naar eigen tijd, zonder kinderen om me heen. En wat verlang ik naar mijn collega's, mijn bureau en het pand waar ik werk.
Ben erg benieuwd wanneer we weer iets meer mogen, kinderen naar de opvang/school kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuke berichtjes, en dank voor jullie tips over het afbouwen van flessen. Het gaat ineens heel hard: in de ochtend krijgt ze 200cc opvolgmelk in een groot bord pap, om 11:00 nog maar 150+5 en dan 's avonds nog 150+5. Mooie is wel: ze geeft het zelf aan en laat iedere keer 30, 60 of 90 staan. Alsof ze het snapt, haha. Verder zitten we ook volop in Het Leed dat 8 Maanden Worden heet. Ze wil zitten (lukt niet), ze wil kruipen (lukt niet) en ze wil niet slapen. Hazenslaapjes.

De nachten gaan best goed, alleen voor 23:00 wordt ze altijd nog wel krijsend wakker. Totaal overstuur. Pak je haar op, slaapt ze zo op je schouder weer verder. Verlatingsangst?

Gister hebben we wel de triptrap omgebouwd, en met een grote hydrofiel tussen haar buikje en de stoel oefenen we steeds tien minuutjes. Trots en blij dat ze is! Het was de hele tijd jammeren en crunchen in het babykuipje namelijk.

Net als bij jou, Chantilly, zou het veel schelen als ze kan kruipen en zitten. Dan wordt haar wereldje weer een beetje groter. De groeispurt rond deze tijd herken ik enorm Naniene, het lijkt alsof ze 74 heeft overgeslagen en 'hop' naar de 80 is gegaan. Wat betreft dat draaien Madelief, hier deed ze dat pas 'laat' (7 maanden) en die frustratie duurde 2 weken, toen kon ze het zelf. Gewoon helpen, of (als zoon verder fit is) niet helpen. Vanuit de frustratie ontstaan vaak ook nieuwe vaardigheden, zo leerde een kinderarts me ooit. Verder is 't afwachten... Helaas hier ook nog steeds veel spuug en reflux Principessa. Het is mijn eerste, maar het lijkt me zó heerlijk als je dat niet hebt. Ze heeft minstens 3 rompers op een dag aan en alles kan na 1x dragen in de was. Gelukkig lijkt ze er zelf niet veel last van te hebben, maar snap de worsteling heel goed. Die maag moet zich goed sluiten dat duurt helaas zo lang.

En tot slot, 05, wat een verhaal. Wat een kracht en wat kan ik me voorstellen dat dat je raakt. Je wilt doen wat goed voelt maar er is niks ergers dan je kind te zien lijden. Fijn dat je het hier af en toe van je af kunt schrijven en steun kunt zoeken. En inderdaad, vertrouw op je meisje, wees trots op haar groei en ondersteun haar zoals je het nu doet. Dan doe je het altijd goed! :daisy:

Nog even een vraagje: heeft er iemand ervaring met een grondbox of playpen? Voor binnen en buiten? Ik zoek me rot maar kan niks vinden.
Alle reacties Link kopieren
Naniene; ik ben er nog niet helemaal uit wat we haar cadeau gaan doen. We hebben al zoveel, al kan er nog wel wat typisch meisjes speelgoed bij. Had in het speelgoedtopic al wel wat goede suggesties gehad, maar nog even goed naar kijken.

Oh ja, die co-sleeper. Ik had er ook moeite mee toen die naar zolder ging. Zo'n fijne herinneringen aan. En maat 86 is echt al groot!

Principessa; wat naar die zorgen zeg! Ik hoor je al zo lang over die doorkomende tandjes en dat spugen. Is er niet iets anders dan maagzuurremmers om die 6 weken te overbruggen? Je klinkt wanhopig en dat begrijp ik!

Madelief; welkom! Behalve uitdagen met speeltjes (steeds net buiten handbereik leggen) heb ik niet echt tips.

Chantilly; shit zeg, weer slechte nachten! Slaapt ze als ze tussen jullie in ligt beter? Volgens mij ben jij daar niet zo van, maar ik zou het wel weten dan hoor. Je eigen nachtrust is ook kei belangrijk he. We hebben dat bij beide kinderen gedaan als ze 's nachts wakker werden. De oudste slaapt nu sinds 2 maanden ineens heel goed. Sinds ie naar een groot bed is en overdag niet meer slaapt. De jongste slaapt ook steeds vaker hele nachten door in haar eigen bed. Wat ik hiermee wil zeggen is dat het niet zo hoeft te doen dat je gewoontes aanleert waar je niet meer vanaf komt. Soms gaat het ook vanzelf beter, als ze eraan toe zijn. En als er wel gewoontes ontstaan, kun je die ook op elk moment weer afleren he. Misschien sluit dit niet aan bij jullie probleem of bij de manier waarop jullie er mee om willen gaan, maar ik wilde het toch even delen.

Meandyou; ik heb geen ervaring met een grondbox of playpen. Bij de oudste hadden we destijds fysio voor voorkeurshouding en ze gaf tussendoor ook wat algemene adviezen om de ontwikkeling te stimuleren. Ze adviseerde om baby's zo min mogelijk in de box te leggen, omdat het ze niet uitdaagt, maar juist belemmert in het verplaatsen. Sinds onze kinderen niet meer sliepen in de box, lagen ze bijna altijd op de grond op een speelmat. De box is nu ook alweer een tijdje naar zolder. Maar misschien is jullie tuin onveilig?

Hebben jullie sinds de coronatijd afspraken op het cb gehad? Ik had een mail met hun werkwijze en er stond dat consulten bij 3, 5 en 14 maanden gewoon doorgaan vanwege vaccinaties. Over 11 maanden werd niets gezegd, maar dan vaccineren ze toch ook? Ik weet dus niet zo goed of ze me nu verwachten. Wil de vaccinatie eigenlijk wel gewoon door laten gaan. Zal ze wel even bellen.
Alle reacties Link kopieren
Oh Maud, ik ben allang van het idee afgestapt dat we haar dingen aanwennen. In eerste instantie was ik er inderdaad niet zo van, maar slaap is heilig!

Lastige is dat ze ook tussen ons in nu ineens onrustig is, ik vraag me soms af of het niet een lichamelijk iets is, maar vind het ergens ook weer zo overdreven om de huisarts te bellen voor iets waar ik mijn vinger niet op kan leggen.

Het is daarnaast ook een stukje verlatingsangst, huilen overdag als we haar in bed leggen, dus de kans is groot dat dit nu 's nachts ook meespeelt. Was even vergeten hoe heftig deze tijd ook alweer kon zijn ( wat gelukkig ook een goed teken is, want kennelijk vergeet je dit soort fases snel!).

@CB, volgens mij gaan enkel de vaccinaties op dit moment door, de overige consulten inderdaad niet. Met 11 maanden hebben wij ook een vaccinatiemoment staan, neem aan dat dit gewoon door hoort te gaan toch? Ik zou inderdaad even bellen!

Welke cadeaus heb je op het oog? Ik moet zeggen dat ik dat met een tweede dochter toch ook wel moeilijk vind hoor.. Alles waarvan ik nu denk ' oh, onthouden' sla ik gelijk op in mijn telefoon, anders weet ik straks in juli niets meer!

@Meandyou, jullie dus ook hazenslaapjes. Heel fijn, die 8 maanden ;-)
Met grondboxen geen ervaring, de normale box kunnen we net zo goed wegzetten, al in geen weken normaal gebruikt en een speelkleed is eigenlijk ook overbodig, want daar rolt ze direct vanaf. Maar, de ervaring bij oudste dochter leert me dat wanneer ze echt gaat kruipen, optrekken, ik die box soms toch wat handig vond.
In onze tuin heb ik een groot vloedkleed neergelegd ( op de tegels onder de overkapping) waar ze op speelt. Dat had ik bij oudste ook liggen en dat ging prima.
Alle reacties Link kopieren
Hee meiden, het blijft wat stil van mijn kant, sorry daarvoor. Ik heb weinig tijd en energie om te forummen de laatste weken, ik weet niet zo goed waardoor. Het hele corona-gebeuren denk ik.

Ik heb niet alles gelezen, maar wel het verhaal van het bloedprikken 05-2019, wat erg zeg. Heel veel sterkte en ik hoop dat jullie snel wat meer duidelijkheid krijgen :hug:

Maud, onze CB-afspraak met 9 maanden werd afgezegd, met 11 maanden worden we wel verwacht voor de vaccinatie. Ik kreeg zelfs een brief van het RIVM dat vaccineren ook in coronatijd belangrijk blijft, blijkbaar stellen veel ouders het uit.

Hier hebben we zware weken met de baby gehad en ik heb het idee dat ze nog niet voorbij zijn. Krijsen in de avond meandyou, check. Het lijkt alsof ze weer verlatingsangst heeft, ik weet niet wat het is. Soms gaat het goed, maar vaak ook niet. Het inslapen gaat ook heel slecht, ze heeft de afgelopen week meerdere keren 2 uur lang gehuild voordat ze eindelijk in slaap viel. Ik merk daarin dat ik echt nog een trauma heb van het slechte slapen van de oudste. Zodra het huilen begint, krijg ik hartkloppingen en buikpijn, ik kan er echt niet tegen. Gelukkig kan mijn man er beter mee omgaan.

De reflux is hier trouwens helemaal over. Ze is pas echt gestopt met spugen toen ze op 2 flessen zat (2 flessen en 1x pap) en zelf kon zitten. Sinds een week of 3 is dat denk ik. Ik hoop dat het bij jullie ook snel overgaat.

Verder vermoed ik ook dat er een eerste tandje doorkomt. Ik zie of voel niets, maar ze lijkt echt pijn te hebben en kauwt overal op. Met een zetpil slaapt ze ’s nachts wel goed. Ze weigert ook haar avondfles, dus drinkt alleen nog haar middagfles (zo’n 120ml) en wat losse slokjes water.

Al met al een warrig verhaal, maar het loopt hier dus niet helemaal lekker. Komt wel weer, maar nu is het even een rotfase.
Alle reacties Link kopieren
Ah das balen Chantilly, dat haar tussen jullie in leggen, niet meer slaapt oplevert. Ik vind het helemaal niet overdreven om haar eens na te laten kijken door de huisarts hoor. Gewoon om wat dingen uit te sluiten. Mijn huisarts zou dat helemaal niet raar vinden.

De volgende dingen staat nu op het lijstje voor haar verjaardag:
- Vtech vrolijke vriendjes droomkasteel
- driewieler met duwstang
- Eerste schoentjes
- Speldjes/elastiekjes
- Grimms regenboog
- Iets voor in de zandbak
- duplo

Dit zijn dus ook dingen die we aan de opa's en oma's en ooms en tantes gaan vragen he. Maar we moeten nog knopen doorhakken.

Fiona, klinkt niet zo fijn allemaal. Hopelijk zijn jullie snel weer uit deze fase :hug: .

Ik ga inderdaad maar eens bellen naar het cb. Juist in deze tijd wordt het weer extra duidelijk hoe belangrijk vaccinaties zijn he.
Alle reacties Link kopieren
Hadden jullie niet al een afspraak staan voor 11 maanden Maud? Ik werd gebeld door het CB om de afspraak van 9 maanden af te zeggen en toen hebben we meteen die voor 11 maanden ingepland. Ik zou inderdaad even bellen.

Chantilly, jouw baby klinkt als onze oudste. Bij haar zijn we er nooit achter gekomen wat het nou precies was, we vermoeden dat het met de tandjes te maken had die extreem langzaam doorkwamen. Maar met haar zijn we ook naar de huisarts geweest om te overleggen en in elk geval haar oren na te laten kijken. Je kan altijd even bellen voor overleg (ik kan me voorstellen dat ze in de huidige tijd niet zo scheutig zijn met afspraken maken).

Maud, bijna 1 alweer, wat vliegt de tijd! Wij hebben eigenlijk alles al van de oudste, dus ik heb nog geen idee wat we haar gaan geven. Ze is uit juni dus mochten de maatregelen verlegd worden, vieren we het alleen met zijn viertjes en zonder familie. De oudste was heel blij met Duplo en houten speelgoed, maar de jongste houdt ook erg van lawaaierig plastic speelgoed. Misschien moeten we er toch maar aan geloven.
Alle reacties Link kopieren
Fiona, sterkte. Ik snap zo goed wat je bedoelt. Onze dochter heeft de eerste drie maanden van haar leven ook heel veel gehuild en de combinatie met een veel te zware bevalling maakt dat er een soort trauma zit. Gisteravond wilde ze niet slapen en ik heb daar dan zóveel stress van. Weet echt wel dat eraan overgeven het belangrijkste is en dat mijn stress niks helpt in haar nachtrust, maargoed. Vriend is gelukkig rationeler. Succes de komende tijd. Wat je zegt: het komt goed. En dan lijkt dit weer ver weg. Wel fijn dat de reflux over is!

Chantilly, huisarts klinkt wel als een goed plan. Vooral voor de oortjes. Verder dacht ik gisteravond (maar dat is wel te simpel denk ik): heeft ze het niet gewoon warm? De hele temperaturen stijgen nu snel. Toen ik baby hier gister een dunnere slaapzak aandeed stopte ze met woelen en hoofdschudden, en ging slapen beter... Maar waarschijnlijk heb je dat allang uitgesloten! Helpt een keer een zetpilletje geven voor de nacht? Of doe je dat liever niet?

Leuk Maud! Ik ga het lijstje opslaan.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor het luisterend oor meiden!
Vannacht ging weer OK, rond 05.15 wel wakker, maar uiteindelijk rond 06.00 de fles gegeven en daarna heeft ze nog een uurtje geslapen. Dunnere slaapzak gisteren aangetrokken en wat minder in de fles, man dacht dat ze misschien een te vol maagje had ( ze eet uitstekend en ik zelf vond ook haar avondeten/toetje/laatste fles soms wat veel en kort op elkaar).

Tandjes komen allemaal keurig op tijd door, soms geven we een zetpil, maar dat lijkt lang niet altijd te helpen. Ik vraag me dus af of ze pijn heeft op die onrustige momenten. Ach ja, zo lastig dat je haar nog niet kunt vragen wat er aan de hand is.

Ze ligt nu weer lekker te slapen ( alweer een uur) en ik hoop dat dit een beetje doorzet. Geen probleem om een vroege vogel als kind te hebben, als ze dan maar weer even slaapt na de fles en overdag vrolijk is.

Ah Maud, die grimms regenboog heb ik ook op het lijstje staan hier. Voor oudste vond ik het altijd duur, maar ik zou niet weten wat we anders voor de kleinste dame zouden moeten vragen. Ook hebben we nu een tentje met ballen op het lijstje staan en een kruiptunnel.

Als het goed is krijgen we eind deze maand een verlaat kraamcadeau ( van mijn ouders) in de vorm van een groot houten speeltoestel. Afgelopen maandag iemand over de vloer gehad om een en ander te bespreken en ik kan niet wachten tot het er staan. Denk dat oudste door het dolle is.
Even een kort berichtje maar absolute toppers voor de tweede verjaardag zijn de houten speeltafel van Lidl en de boerderij van little people. Little people is een combinatie van lawaai speelgoed met hele leuke poppetjes. Het geluid is niet zo hard dat het irritant is en ze kunnen er meer mee dan alleen geluid maken. We hebben inmiddels via Mp de little people collectie uitbreid omdat peuter het dus ook heel leuk blijkt te vinden.
Verder heeft ze tent met ballen vd Lidl gekregen maar daar is vooral peuter nog erg blij mee en baby vindt het eng. Ze vindt het wel leuk om achter de ballen aan te gaan die peuter er uit gooit.

Verder sterkte met alles en de huilende en nachtbrakende baby's. Hier gaan de nachten goed alleen het inslapen is een ramp.
052019,sterkte met het wachten sterke moeder, jij kan dit!
Alle reacties Link kopieren
@Naniene: hier slaapt baby met 11 maanden ook nog niet door hoor. Het gaat iedere keer met periodes wat beter en dan weer minder. En ik heb haar nog bij mij op de kamer liggen vind het nog zo gezellig en ook makkelijk dat ik niet steeds de trap op en af hoef te lopen midden in de nacht omdat mijn slaapkamer beneden is. Nu gaat het vast snel met het brood ging bij ons ook ineens heel erg snel. Fijn dat jullie er zo uit kunnen komen kwa werk dat het goed te verdelen is maar handig zal het vast niet zijn. Ik werk op het moment niet maar heb afleiding genoeg hoor het is dan wel fijn dat ik opdit moment echt alle tijd voor dochtertje heb.

@ Maud85 : wat leuk dat jullie samen aan het fietsen zijn. Zal ze vast heel erg leuk vinden. Mijn dochtertje is ook over een maand jarig. Ik had al slingers en ballonnen en ander versiersel in huis gehaald. Slingers en taart hoort er in ieder geval beslist bij. Wel jammer dat we de eerste verjaardag niet echt uitgebreid kunnen gaan vieren want het liefst heb je de hele familie en vriendenkring erbij.
Ik moet gewoon de 11 maanden prik halen hoor bij het CB binnenkort. Al wat over gehoord?

Hier staat alles van vtech vrolijke vriendjes en vtech zoef zoef dieren op het verlanglijstje. Ze heeft van beide 1 en is er helemaal gek op en speelt er veel mee dus wil ik meer bij elkaar krijgen daarvan. Zandbak heb ik van die schelpen voor aangeschaft. En een driewieler met duwstang staat hier ook hoog op het lijstje. Ik vind het best lastig want er is zoveel moois te krijgen maar wat zal ze echt leuk gaan vinden. Eerste verjaardag is toch wel heel erg speciaal. (De verjaardagen daarna ook natuurlijk hahaha)

@Principessa3: nou de Ikea stoel als rollator wie had dat gedacht hahahaa. Mijn dochtertje loopt nog niet en kruipt ook nog niet. Wel staat ze aan tafel maar zichzelf optrekken lukt ineens niet meer. Ze heeft echt moeite met haar gewicht. Ik ga toch naar een leuke koopdagen kijken misschien stimuleerde haar dat juist.
Wat ontzettend vervelend van de reflux en wat zal het steeds schrikken zijn als ze er heel heftig op reageerd. Nog even wachten en hopelijk schrijft de arts dan direct een medicijn voor die zal helpen.

@madelief90 : welkom hopelijk krijg je hier antwoorden waar je eventueel wat mee kunt. Ik vind jouw baby echt megasnel hoor met rollen. Dat hij nog niet terug kan rollen is dan wel weer vervelend maar als hij zo snel is zal hij dat binnenkort ook onder de knie hebben.

@Chantilly21_2: hier baby 11 maanden en ik moet er iedere nacht ook nog meerdere keren uit. Vaak wil ze nog drinken rond 00.00 uur en tussen 04.00 en 05.00 uur. En als ik pech heb vind ze dat ze genoeg heeft geslapen en dat haar dag begonnen is. Fijn dat het verder wel goed gaat en dat verlangen naar "IK" tijd herken ik ontzettend dat heb ik ook. Al eens de baby na laten kijken door een osteopaat op eventuele blokkades?

Hier word ook slecht geslapen als ze het te warm heeft of juist weer te koud. Het is steeds zoeken en misschien is het bij jullie inderdaad een te vol maagje het is puzzelen.

@meandyou: wat gaat dat al goed met de flessen en wat handig dat het zelf aangegeven word. Misschien inderdaad verlatingsangst maar kan het rond die leeftijd ook niet dromen zijn? Wat oefen je steeds met die hydrofiele doek tussen haar buik en de stoel?
Ik zat ook al te kijken naar een soort box voor buiten zodat ze lekker daarin kan spelen als het mooi weer is.
Kreeg de tip om zelf iets te gaan maken met palen en een soort dik gaas. Maar zo handig ben ik niet. En dan kunstgras erin.

@fiona2018: maakt niet uit toch dat je minder kunt reageren ik merk dat ik dat ook wel heb. Soms de puf niet ervoor.
Hopelijk word het slapen snel beter dat jij zoveel stress ervan ervaart is natuurlijk ook niet echt behulpzaam. Dan maar je man laten doen als hij er is. Wat ontzettend fijn dat de reflux over is ! Krijgt baby wel genoeg vocht binnen nu de laatste fles vervalt ?

@Teckeltje88: ik wil voor dochtertje ook zo'n ballenbak tent aanschaffen maar is dit geschikt voor een baby als ze 1 jaar oud is?

En bedankt voor al jullie steun en opbeurende woorden!!
Blijf in jezelf geloven !
052019, wat ik al zei onze baby dreumes wil er nog niet in. Maar gok binnen nu en enkele maanden wel.
Edit : op de verpakking stond geloof voor vanaf 2 of 3 jaar maar ik zie niet zo goed in waarom. Onze peuter had dat als 1 jarige op zeker al heel erg leuk gevonden en als je gewoon toezicht houdt zie ik niet in waarom het niet geschikt zou zijn. Het is dus meer de vraag of ze er al in durft.

Wat betreft die driewieler met duw stang, zou ik eerder voor een pukylino gaan! Ook voor binnen erg leuk en juist vanwege haar gewicht missch makkelijker voor haar dan een loopkar,om het lopen (de beweging met de benen dan) mee te oefenen.
Alle reacties Link kopieren
@Teckeltje88: dochtertje gaat ook on de ballenbak bij een overdekt speelparadijs in het verleden en dat vond ze echt heel erg leuk dus ik denk dat ik de ballenbak toch maar aan ga schaffen. Zoals je zegt gewoon goed onder toezicht.

En wat een goede tip daar heb ik niet eens bij nagedacht. Voor een pukylino te gaan. Voor haar gewicht zou dat inderdaad beter zijn maar ik dacht ze kan nog niet lopen dus dan kan ik haar duwen. Maar is inderdaad even iets om over na te denken.
Blijf in jezelf geloven !
Je kan haar er binnen mee laten oefenen en er zelf achter zitten en kleine duwtjes geven. Ervaring met driewieler met stang werkte bij peuter iig averechts met leren trappen. Hij vond het duwen wel makkelijk. Baby vindt er nu geen hol aan want dan kan ze niet hij de grond om te stappen. Als ik wil wandelen zet ik haar in de wagen of rug drager. Maar meestal spelen we op het pleintje hier en zit ze zo een uur op de pukylino. Moet ik haar alleen af en toe bij een auto weg plukken want sturen kan ze nog niet. Maar voor de lock down kon ze überhaupt nog niet uit de voeten op die fiets en nu racet de hele buurt rond.
Alle reacties Link kopieren
Teckeltje88 schreef:
09-04-2020 19:23
Je kan haar er binnen mee laten oefenen en er zelf achter zitten en kleine duwtjes geven. Ervaring met driewieler met stang werkte bij peuter iig averechts met leren trappen. Hij vond het duwen wel makkelijk. Baby vindt er nu geen hol aan want dan kan ze niet hij de grond om te stappen. Als ik wil wandelen zet ik haar in de wagen of rug drager. Maar meestal spelen we op het pleintje hier en zit ze zo een uur op de pukylino. Moet ik haar alleen af en toe bij een auto weg plukken want sturen kan ze nog niet. Maar voor de lock down kon ze überhaupt nog niet uit de voeten op die fiets en nu racet de hele buurt rond.
Helemaal top zet ik die op het verlanglijstje dankjewel voor het delen van je ervaring en hoe je dat het beste aan kunt pakken.
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
Ik heb inmiddels meer duidelijkheid over de cb afspraak. Het 11 maanden consult vindt telefonisch plaats en tijdens dat telefoongesprek wordt er een afspraak ingepland voor de vaccinatie. Dus dat is dan alleen even binnenlopen voor die vaccinatie en weer weg. Prima! Al zal die telefonisch afspraak zo klaar zijn, want ik heb geen vragen of zo. Ben wel altijd benieuwd naar de groei, maar dat komt dan met 14 maanden wel weer. Ik zet haar thuis weleens op de weegschaal en volgens mij volgt ze netjes haar lijntje (weegt nu 7,9 kg thuis). Lengte geen idee van.

Teckel; die little people boerderij ziet er heel leuk uit! Ik heb hem toegevoegd aan het lijstje. Jouw dochter is hard gegaan in haar ontwikkeling zoals ik je lees. Hoe gaat het nu met eten?
Wat lief dat je er naar vraagt Maud. Het eten gaat nog niet zoals ik graag zou willen maar ze eet. Ze komt er wel :)
Alle reacties Link kopieren
Ahh er zit dus vooruitgang in en je klinkt een stuk geruster daarin. Fijn!
Hoe gaat het hier? Het is wat stiller. Merk dat ik ook wat minder hier schrijf. Het is toch wel veel zo thuis en werken en de kinderen. Kom er wat minder aan toe.

Welkom madelief, geen nieuwe tips die nog niet gegeven zijn. Baby draait hier eigenlijk bijna alleen maar van rug naar buik, terug kan ie wel geloof ik (of het gebeurd per ongeluk?) maar hij ligt liever op z'n buik.. ik vraag me soms af of ik m dat wat beter moet leren (hij is intussen al 8 maanden en draait al superlang op z'n buik. Maar terug nauwelijks..

Loopfietsje of autootje altijd leuk. Vallen hier ook echt in de smaak.

Baby is eindelijk echt over naar 2 slaapjes en hij slaapt nu echt super met het 2-3-4 ritme. Nachten gaan ook weer beter. Hij eet als een bootwerker. We hebben met 9 maanden een afspraak staan bij cb. Zullen zien of die doorgaat. Ben echt benieuwd wat hij weegt. Zo rond de 10 kilo als ik de weegschaal hier moet geloven. Hij past nog net in de autostoel maar het is niet te tillen haha.
Alle reacties Link kopieren
Hi meisjes,

Hier wat minder geschreven omdat het niet zo goed gaat met ons meisje. Heel veel reflux. We hadden bloedonderzoek laten doen maar dat was goed. Koemelk allergie waren ze vergeten dus die krijgen we nog. Nu zijn we naar de kinderarts geweest vandaag en ze bleek sinds januari 1200 gram te zijn afgevallen. Ze is wel 4 cm gegroeid. Maar 6800 gram met 74,5 cm is wel erg mager.
We moeten dus morgenochtend naar het ziekenhuis en wrs moet ze na wat tests ook blijven. Gelukkig kan ik daar ook blijven. Ik hoop dat het niks ergs is :| . Pffff.
Alle reacties Link kopieren
Principessa3 schreef:
15-04-2020 16:17
Hi meisjes,

Hier wat minder geschreven omdat het niet zo goed gaat met ons meisje. Heel veel reflux. We hadden bloedonderzoek laten doen maar dat was goed. Koemelk allergie waren ze vergeten dus die krijgen we nog. Nu zijn we naar de kinderarts geweest vandaag en ze bleek sinds januari 1200 gram te zijn afgevallen. Ze is wel 4 cm gegroeid. Maar 6800 gram met 74,5 cm is wel erg mager.
We moeten dus morgenochtend naar het ziekenhuis en wrs moet ze na wat tests ook blijven. Gelukkig kan ik daar ook blijven. Ik hoop dat het niks ergs is :| . Pffff.
Aaah nee wat ontzettend vervelend. Je zal wel geschrokken zijn want dit had je waarschijnlijk ook niet verwacht. Laten ze haar maar eens echt goed na kijken en als dat betekend in het ziekenhuis blijven dan is dat maar zo. Wel heel erg fijn dat je er dan bij blijven mag. Heel veel sterkte voor jullie :hug:
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat schrikken Principessa. Veel sterkte en succes morgen, fijn dat ze goed wordt nagekeken :hug:

Jij ook sterkte 05-2019 :hug: Die onzekerheid waar jij al die tijd al in zit lijkt me erg heftig.

Hier ook wat stiller, het gaat hier met ups en downs. Baby doet het over het algemeen redelijk goed. Ze is bijna 10 maanden, maar kruipt nog niet en trekt zich ook nog niet op. Oudste was toch wat sneller. Slapen en inslapen gaat regelmatig ruk.
Alle reacties Link kopieren
Jee Principessa, wat schrikken zeg! Ik hoop dat jullie snel duidelijkheid krijgen en dat het allemaal meevalt!

Naniene; hier kwam rollen van de buik naar de rug ook pas veel later.
En die autostoel, snap dat ie zwaar wordt! Ik ben de maxicosi eigenlijk ook beu. Heb haar gisteren even in de autostoel van de oudste gezet, maar die is echt nog te groot. De gordeltjes zweven ergens bij haar oren, dus vallen niet op haar schouders.

Fiona; jullie baby ook alweer 10 maanden! Balen van het slapen zeg.

Hebben jullie een tip voor de spenen die uit bed vallen? Ze is de laatste tijd veel beweeglijker in haar slaap en daardoor vallen de spenen eruit. Nu leg ik ze terug als wij naar bed gaan, in de buurt van haar handjes. Maar nog komt het weleens voor dat ze 's nachts gaat huilen, omdat ze geen speen gevonden krijgt en slaapt dan moeilijk weer in.
Principessa sterkte vrouw, wat zul je geschrokken zijn!! Hopelijk is er niks ernstigs.

Maud, dreumes heeft sinds ze zelf haar speen kan pakken er een doekje aan. Ze is hem nu eigenlijk nooit kwijt. Bij peuter is dat wel lang een issue geweest en nog steeds wel soms (nee we zijn nog niet vd speen af helaas).
Aach principessa wat sneu! Hopelijk valt het allemaal mee. Hoe gaat het nu? Zo sneu. Dat is wel erg mager idd.

Maud een speendoekje werkt bij zoon goed. Dochter gooide hem op die leeftijd bewust weg en hebben m toen weggedaan 🤭. Was snel over, nooit meer eruit voor de speen haha.
Ik denk dat baby prima in de grotere autostoel past. Hij is ook lang. Best benieuwd hoe lang eigenlijk. Maar zolang hij in de maxi cosi past laat ik hem daar maar in zitten. Toch het veiligste denk ik. Zo vaak gaan wij niet met de auto, en nu al helemaal niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven