suprise: pinata met slijm

13-11-2018 09:34 43 berichten
Bijna sinterklaas, dus ook weer tijd voor een suprise. Zoon wil heel graag een pinata maken waarbij tijdens/ na het slaan slijm uitkomt. En ik ben nu mijn hoofd aan het breken hoe dat gaat werken. De pinata lukt wel, slijm (dus echt dunne zoals je het in de winkel in die kleine potjes koopt) liefst zelf maken, maar ik vind op youtube alleen recepten voor het stevige slijm dat meer wegheeft van klei. Bovendien moet het wel makkelijk afwasbaar/ poetsbaar zijn. En hoe ga je dat er dan instoppen zodat het niet voortijdig gaat lekken? Ik dacht aan een open potje op de bodem maar dat blijft natuurlijk niet zitten tijdens vervoer/ ophangen. Iemand een geniaal idee? Zeker nu ik het zo opschrijf lijkt het vrij kansloos.

Alvast bedankt!

ps meester wordt ingelicht en de pinata buiten kapot geslagen. Het cadeau (een emmertje slijm) wordt verstopt, in de pinata dan een briefje waar hij het kan vinden.
Is dit leuk voor het kind dat het krijgt? Niet elk kind kan het waarderen als het onder het slijm komt te zitten.
Alle reacties Link kopieren
Krijgt diegene dat slijm dan over zich heen? Dat lijkt mij niet heel leuk, slijm is enorm vervelend om uit je haar te krijgen en ik denk ook uit je kleding.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Pinata staan ze hier naast tijdens het meppen, het is ook maar de bedoeling dat er wat uitlekt, dus hooguit wat spetters op zijn trui (of als hij hard slaat op de omstanders) niet dat hij een lading over zich heen krijgt.
Het is niet suprise maar suRprise!

En idd ik neem toch niet aan dat kind rest van de dag onder slijm op school mag zitten??
Doe dan slijm maken en in een mega pot en kado daarin. Ik zou als kind of als leraar hier echt niet vrolijk van worden. Vieze meuk overal.

Meeste slijm (zeker als het zelf gaat maken met lijm) is naar spul om schoon te maken. En laat vlekken achter. De lijm verpest kleding en meubels.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 13-11-2018 09:41
8.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
freya25 schreef:
13-11-2018 09:38
Pinata staan ze hier naast tijdens het meppen, het is ook maar de bedoeling dat er wat uitlekt, dus hooguit wat spetters op zijn trui (of als hij hard slaat op de omstanders) niet dat hij een lading over zich heen krijgt.
en hoe voorkom je dat dan??
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
13-11-2018 09:37
Krijgt diegene dat slijm dan over zich heen? Dat lijkt mij niet heel leuk, slijm is enorm vervelend om uit je haar te krijgen en ik denk ook uit je kleding.
of wat vindt de juf (voetbaltrainer) hiervan?
Echt slecht plan hoor. Doe er dan confetti in, iets wat je met de stofzuiger weg kunt werken.
Ga dan voor een soort grabbelton met slijm, lange handschoenen erbij doen. Wordt het kind tenminste niet vies.
Ik zou eerst maar eerst goed checken of het überhaupt mag. Op de school can onze zoon worden alle surprises gecheckt en mag er niks "vies" in zitten.
Alle reacties Link kopieren
Zul je net zien dat je een kind hebt die iets moois en nieuws heeft aangetrokken omdat het een speciale dag is op school.
Ik zou zeggen dat kind iets anders moet kiezen.
Voor het idee over de hoeveelheid, mijn idee was nu dus eerst gewoon een open bakje (zeg de onderkant van een half liter flesje) op de bodem te zetten dat bij de eerste klap omvalt en daarna dus gaat lekken. Idee 2 was lege knijpfruit zakjes er in verwerken maar die lekken al voor de eerste klap dus dat is niet handig. Het gaat dus om hooguit een flinke hand vol slijm, en uiteraard in overleg met de leerkracht. Pinata heeft zoon zelf al overlegd, en de slijm heb ik naar zoon toe nog afgehouden omdat ik het nog niet voor me zag hoe dan, maar wil wel graag kijken of ik zijn idee vorm kan geven. Bedankt voor de input, dan gaan we maar gewoon veilig voor de confetti.

Suprises worden hier inderdaad gekeurd maar dan met name om kale dozen met stroop en watten of ontbijtkoekklei eruit te vissen.
freya25 schreef:
13-11-2018 09:53
Voor het idee over de hoeveelheid, mijn idee was nu dus eerst gewoon een open bakje (zeg de onderkant van een half liter flesje) op de bodem te zetten dat bij de eerste klap omvalt en daarna dus gaat lekken. Idee 2 was lege knijpfruit zakjes er in verwerken maar die lekken al voor de eerste klap dus dat is niet handig. Het gaat dus om hooguit een flinke hand vol slijm, en uiteraard in overleg met de leerkracht. Pinata heeft zoon zelf al overlegd, en de slijm heb ik naar zoon toe nog afgehouden omdat ik het nog niet voor me zag hoe dan, maar wil wel graag kijken of ik zijn idee vorm kan geven. Bedankt voor de input, dan gaan we maar gewoon veilig voor de confetti.

Suprises worden hier inderdaad gekeurd maar dan met name om kale dozen met stroop en watten of ontbijtkoekklei eruit te vissen.
En je denkt dat slijm minder vies is?
Jouw idee is leuk voor in tekenfilms, maar echt niet leuk in het echt voor iedereen die daarna de troep weer mag opruimen. Ik zou het creatiever aanpakken met een gedicht waarin de Sint hardop nadenkt waar hij lekker goedkoop slijm vandaan haalt: uit het riool of bijvoorbeeld het aquarium dat al maanden niet is schoongemaakt! Creëer vooral in woorden een goed verhaal en als je het dan afmaakt met bv een "vuilnisemmer" (biobak?) waarin vooral losse krantenproppen zitten die in de behanglijm zijn gedipt of licht bekledderd, dan heb je wel een vies gevoel zonder dat er een grote vloeibare massa kan gaan lekken. Ik zou qua creativiteit gaan voor een groen aquarium met wat (kartonnen) vissengraten ofzo. Sliertjes groen crepepapier geven kleur af en maken kledderige waterplanten... En onderin zit het Kado. Veel grappiger met zo'n verhaal eromheen dan alleen maar een grote vieze ontploffing.
anoniem_327275 wijzigde dit bericht op 13-11-2018 10:06
8.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
SuRRRRRRprise, geen suprise..... En nee, echt niet leuk, slijm. Misschien vindt het kind dat het krijgt het wel heel vervelend. Of heeft het nieuwe kleding aan waar geen slijm op moet komen.
Niet minder vies, maar wel verwerkt in een normale surprise en niet in een kale schoenendoos. Vorig jaar was er bv een halloween hoofd waar de ontvanger via de mond uit de keel zijn cadeautje uit een bak met vies spul moest vissen. Dat mag wel, maar je er afmaken met stroop over watten gooien niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het even navragen of dit wel mag. Bij mijn kinderen op school zou dit niet de bedoeling zijn.

Van de zomer hebben mijn kinderen slijm gemaakt. Als je dat even laat staan krijg je twee lagen. Een dikke laag slijm/klei en een laag vocht. Omdat de surprise toch even stil staat voor dat hij uitgepakt mag worden lijkt mij dit niet slim. Wat misschien een beter idee is is koude gekookte spaghetti. Voelt ook echt heel vies.
Alle reacties Link kopieren
Wat zielig voor het kind die deze surprise krijgt zeg
Maar het gaat niet eens echt om vies (worden) maar om de verwijzing naar het cadeau icm de pinata (een vuilnisbak). Staat slijm toch leuker dan confetti. Spaghetti zou idd wel kunnen. En echt chemisch speelslijm liever niet, meer een recept a la shampoo met Brinta(die werkt dus niet).

Maar ik ga kijken of ik zwart/ groene confetti kan vinden oid en dan houden we het daarbij.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter had laatst een beetje van dat slijm in haar haren en dat was al superrot om eruit te krijgen. Het is me uiteindelijk gelukt met pindakaas (tip van internet) en daarna goed uitwassen, maar dat wil je echt niet op school.

Zwart/groene confetti zou je ook gewoon zelf kunnen maken met een perforator en zwart en groen papier.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon vloeibare groene zeep geen optie?
Afbeelding
Of van die dikkere zachte groene zeep.
Afbeelding

Huid-, textiel- en kindvriendelijk.
Alle reacties Link kopieren
Leuk zo'n idee van kind,maar zou hier echt niet doorgaan :D Wat een onzin, en dan mag jij dat maffe plan gaan uitvoeren. Bedenk maar wat anders zou ik zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Confetti hoef je niet te vinden; die kun je natuurlijk zelf in elke gewenste kleur makkelijk maken.




Edit: Ah dat zegt Susan al tijdens mijn lees- en typewerk.
Brommerpech
Voor confetti kan je google aanslingeren, ik heb hele leuke laats gekocht bij de hema. Maar bijna elke feestwinkel verkoopt het ook. Action vast ook wel.
Ik vind eigenlijk ook dat het kind druk moet zijn met de surprise, niet jij. Beetje sturen en helpen zodat de ontvanger idd geen stroop met watten krijgt ok, maar in principe maken de kinderen iets voor elkaar, toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven